De circuits van toen en nu

Gestart door Kootje, 01 augustus 2011 - 17:51:38

« vorige - volgende »

SDG

Citaat van: Jeroen op 05 augustus 2011 - 09:19:13
Magny-Cours? Hmm... vond ik weinig aan.

De hairpin was aardig maar voor de rest was er weinig te beleven. Dat is extra teleurstellend omdat ze al die bochten hebben afgekeken van andere banen. Op zich is dat een mooi concept en kan je dan een heel mooi circuit ontwerpen, maar in Magny-Cours hebben ze wat mij betreft de verkeerde bochten gejat.

Als bezoeker viel er buiten de Grand Prix op Magny-Cours bovendien eigenlijk ook geen ruk te beleven, zoals dat circuit zo 'in the middle of nowhere' lag. Dat speelt dan weer in het voordeel van stratencircuits of omlopen vlakbij een grote stad (bv. Monza, Barcelona) of in een toeristische regio (A1-Ring, Paul Ricard).

SDG

Citaat van: Gerard op 04 augustus 2011 - 14:45:02
Ik heb wel iets met Adalaide, Australie..
Dat was de allereerste GP die ik echt keek als F1 fan
1994.... Schumacher en Hill die letterlijk VECHTEN om elke meter asfalt...

Adelaide wordt nu nog steeds gebruikt in de V8 Supercars, in een ingekorte versie. Ze slaan daar gewoon een straatje vroeger rechtsaf in, zodat ze halverwege het lange rechte stuk (de Brabham Straight) weer op de oude omloop komen:

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Adelaide_(long_route).svg

Kootje

Citaat van: Jeroen op 05 augustus 2011 - 09:19:13
Magny-Cours? Hmm... vond ik weinig aan.

De hairpin was aardig maar voor de rest was er weinig te beleven. Dat is extra teleurstellend omdat ze al die bochten hebben afgekeken van andere banen. Op zich is dat een mooi concept en kan je dan een heel mooi circuit ontwerpen, maar in Magny-Cours hebben ze wat mij betreft de verkeerde bochten gejat.
Och .... de volledige eerste sector vond ik altijd wel oke.
Daarna is het idd chicane rechtsaf ,chicane rechtsaf en meer van dat saaie spul.
Toch genoot ik wel altijd van de Franse GP.

Citaat van: SDG op 05 augustus 2011 - 12:52:09
Als bezoeker viel er buiten de Grand Prix op Magny-Cours bovendien eigenlijk ook geen ruk te beleven, zoals dat circuit zo 'in the middle of nowhere' lag. Dat speelt dan weer in het voordeel van stratencircuits of omlopen vlakbij een grote stad (bv. Monza, Barcelona) of in een toeristische regio (A1-Ring, Paul Ricard).

Maar daar heb je als tv kijker dan weer geen last van.  ;)

Franky R.

Mijn absolute favoriet onder de circuits was toch het oude Hockenheim...Heb er zelf op gereden, toen bekend werd dat men het ging verbouwen verkrachten naar het huidige omloop.


Gewoon schitterend en knetterhard de bossen in, waarna je ballen zowat tegen je maag aan knalden bij het naderen van de eerste chicane...ppfff...een mooie 'mind-game' zoals Wurz het circuit ooit omschreef. Kan er alleen maar mee eens zijn.


Mexico-city was ook erg berucht...Ik kan mij de enorm lange hogesnelheidsbochten nog goed herinneren. En het gehobbel en gebobbel over de baan. Intergalos is een biljartlaken vergeleken met het oude Mexicaanse circuit! Kijk hoe de ophanging op zijn donder krijgt en ook Senna zit niet echt lekker 'stil'...
http://www.youtube.com/watch?v=TrfE4dBtJ44&feature=related


Adelaide, de F1 had daar nooit weg moeten gaan. Het had wel wat weg van Phoenix, maar dan een stuk sneller.


A1 Ring / Zeltweg, ook een tof circuit. Lekker raggen tussen de bergen. De eerste bocht na de start/finish was gewoon blind! Je zag pas iets als je al boven was... :P
http://www.youtube.com/watch?v=Ni5WzvSaVeA&feature=related




Nurburgring....Moet ik dat nog uitleggen?




Kootje

#19
Citaat van: Franky R. op 15 augustus 2011 - 01:28:24
Mijn absolute favoriet onder de circuits was toch het oude Hockenheim...Heb er zelf op gereden, toen bekend werd dat men het ging verbouwen verkrachten naar het huidige omloop.

Gewoon schitterend en knetterhard de bossen in, waarna je ballen zowat tegen je maag aan knalden bij het naderen van de eerste chicane...ppfff...een mooie 'mind-game' zoals Wurz het circuit ooit omschreef. Kan er alleen maar mee eens zijn.
Citaat
Om er zelf te rijden ,dat moet fantstisch geweest zijn.
Toch ..... om naar te kijken was het nooit een van mijn favo's.
Doordat de rechte stukken zoooo lang waren en de snelheidsverschillen tussen de teams er ook toen al waren ,zag je eigenlijk maar zelden mooie gevechten.
En dat is juist waarom ik F1 kijk.

CitaatMexico-city was ook erg berucht...Ik kan mij de enorm lange hogesnelheidsbochten nog goed herinneren. En het gehobbel en gebobbel over de baan. Intergalos is een biljartlaken vergeleken met het oude Mexicaanse circuit! Kijk hoe de ophanging op zijn donder krijgt en ook Senna zit niet echt lekker 'stil'...
http://www.youtube.com/watch?v=TrfE4dBtJ44&feature=related
Thanx voor het filmpje.
Mexico kon altijd op mijn waardering rekenen.

CitaatAdelaide, de F1 had daar nooit weg moeten gaan. Het had wel wat weg van Phoenix, maar dan een stuk sneller.
Tsja ..... aan de ene kant was dat doodzonde.
Ook ik heb zitten vloeken toen bekend werd dat daar geen F1 meer gereden ging worden.
Toch hebben ze met Melbourne 'n waardige opvolger in huis gehaald ,waardoor de rollen nu omgedraaid zijn.
Ik zou nu juist balen als ze Melbourne weer verruilen voor Adelaide.

CitaatA1 Ring / Zeltweg, ook een tof circuit. Lekker raggen tussen de bergen. De eerste bocht na de start/finish was gewoon blind! Je zag pas iets als je al boven was... :P
http://www.youtube.com/watch?v=Ni5WzvSaVeA&feature=related
Favoriet bij iedereen denk ik.
Begrijp ook niet dat Bernie dit soort banen van de kalender gooit.
Aan alle kanten straalt deze baan autosporthistorie uit.
Gelukkig lijkt Bernie met de komst van nieuwe eigenaar Red Bull toch weer te overwegen de Oostenrijkse GP nieuw leven in te blazen.
Ik zeg : DOEN !!!

CitaatNurburgring....Moet ik dat nog uitleggen?
Ja .... doe is  ;)

Nee .... heeft geen uitleg nodig.
Zelfs de huidige baan (die eigenlijk niet eens in de schaduw van de Nordschleife mag liggen) is 'n lust voor 't oog.