Man van de race: Hongarije

Gestart door 0634, 31 juli 2011 - 17:04:04

« vorige - volgende »

Wie vond jij de man van de wedstrijd?

Button
11 (61.1%)
Vettel
0 (0%)
Alonso
0 (0%)
Hamilton
1 (5.6%)
Webber
0 (0%)
Massa
1 (5.6%)
Di Resta
3 (16.7%)
Buemi
2 (11.1%)
Rosberg
0 (0%)
Alguersuari
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 15

Jozef

Button heeft alleen gewonnen door de fout van McLaren om Hamilton op supersofts te zetten (zetten ze hem op softs, dan moet hij überhaupt niet meer binnenkomen en zou hij dus ook nooit inters opgelegd hebben) en een zeer licht toegekende drivethrough. Anders was deze race linea recta naar Hamilton gegaan.

Ik stem op Di Resta.

Wizard

Citaat van: Kootje op 01 augustus 2011 - 18:59:12
CitaatDan heb je het niet te danken aan het falen van de andere maar ben je gewoon goed in deze omstandigheden.

Combinatie van.

En daarom begrijp ik de keuze voor Jenson wel ,maar ga ik er niet in mee.

Dat mag.

0634

#32
Citaat van: Jozef op 01 augustus 2011 - 19:15:35
Button heeft alleen gewonnen door de fout van McLaren om Hamilton op supersofts te zetten (zetten ze hem op softs, dan moet hij überhaupt niet meer binnenkomen en zou hij dus ook nooit inters opgelegd hebben) en een zeer licht toegekende drivethrough. Anders was deze race linea recta naar Hamilton gegaan.

En omdat Button gewoon sterk reed, net zo snel was, en niet de fout maakte die Lewis wel maakte. Bovendien is het geen licht toegekende DT, maar gewoon een logische. Lewis keek niet goed uit. Nu loopt het goed af met di Resta, maar dat was meer geluk dan wijsheid.

Het is erg makkelijk om te roepen dat als Lewis niet voor inters was gegaan dat hij dan zou hebben gewonnen, maar het lijkt mij sterk. Hij ging zelf in de rondte, keek niet goed uit en kreeg daarvoor de rekening. Had hij die DT niet gehad, had ik nog steeds mijn geld op Button gezet aangezien ze net zo snel waren op het moment van de spin, maar Button reed op de softs en Lewis op de supersofts. Dat had LH dus nooit volgehouden. Feitelijk reed JB al voor LEwis' spin in gewonnen positie.

meatball

Ik heb vooral genoten van Massa,spijtig foutje maar verder mooie race.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Kootje

Citaat van: Jeroen op 01 augustus 2011 - 20:21:41
Had hij die DT niet gehad, had ik nog steeds mijn geld op Button gezet aangezien ze net zo snel waren op het moment van de spin, maar Button reed op de softs en Lewis op de supersofts. Dat had LH dus nooit volgehouden. Feitelijk reed JB al voor LEwis' spin in gewonnen positie.
Sterker nog ,Button en Vettel kwamen juist met rasse schreden dichterbij.
Maar uiteindelijk is dat ook wat Jozef zegt.
Hij heeft z'n race vergooit toen hij nogmaals de supersofts monteerde.


0634

Citaat van: Kootje op 01 augustus 2011 - 20:43:40
Citaat van: Jeroen op 01 augustus 2011 - 20:21:41
Had hij die DT niet gehad, had ik nog steeds mijn geld op Button gezet aangezien ze net zo snel waren op het moment van de spin, maar Button reed op de softs en Lewis op de supersofts. Dat had LH dus nooit volgehouden. Feitelijk reed JB al voor LEwis' spin in gewonnen positie.
Sterker nog ,Button en Vettel kwamen juist met rasse schreden dichterbij.
Maar uiteindelijk is dat ook wat Jozef zegt.
Hij heeft z'n race vergooit toen hij nogmaals de supersofts monteerde.

Maar ik vraag me af wat dan het geluk van Button was? Hij had de juiste bandenkeuze, was net zo snel of sneller, reed vrijwel foutloos. Wat is dan het geluk? Dat anderen het niet zo goed voor elkaar hebben?


Franky R.

Citaat van: Jeroen op 01 augustus 2011 - 22:18:42
Citaat van: Kootje op 01 augustus 2011 - 20:43:40
Citaat van: Jeroen op 01 augustus 2011 - 20:21:41
Had hij die DT niet gehad, had ik nog steeds mijn geld op Button gezet aangezien ze net zo snel waren op het moment van de spin, maar Button reed op de softs en Lewis op de supersofts. Dat had LH dus nooit volgehouden. Feitelijk reed JB al voor LEwis' spin in gewonnen positie.
Sterker nog ,Button en Vettel kwamen juist met rasse schreden dichterbij.
Maar uiteindelijk is dat ook wat Jozef zegt.
Hij heeft z'n race vergooit toen hij nogmaals de supersofts monteerde.

Maar ik vraag me af wat dan het geluk van Button was? Hij had de juiste bandenkeuze, was net zo snel of sneller, reed vrijwel foutloos. Wat is dan het geluk? Dat anderen het niet zo goed voor elkaar hebben?


Het was geen geluk van Button...maar puur zijn zuivere (gevoelige?) rijstijl...Het kan geen toeval zijn, dat Button alweer onder dit soort omstandigheden excellerend presteert.


Wel waak ik ervoor om Button als regenmeester op te hemelen, want als de balans niet goed zit worstelt ook Jenson met de auto.


Zie ook Korea 2010.


Jozef

Citaat van: Jeroen op 01 augustus 2011 - 20:21:41
Citaat van: Jozef op 01 augustus 2011 - 19:15:35
Button heeft alleen gewonnen door de fout van McLaren om Hamilton op supersofts te zetten (zetten ze hem op softs, dan moet hij überhaupt niet meer binnenkomen en zou hij dus ook nooit inters opgelegd hebben) en een zeer licht toegekende drivethrough. Anders was deze race linea recta naar Hamilton gegaan.

En omdat Button gewoon sterk reed, net zo snel was, en niet de fout maakte die Lewis wel maakte. Bovendien is het geen licht toegekende DT, maar gewoon een logische. Lewis keek niet goed uit. Nu loopt het goed af met di Resta, maar dat was meer geluk dan wijsheid.

Het is erg makkelijk om te roepen dat als Lewis niet voor inters was gegaan dat hij dan zou hebben gewonnen, maar het lijkt mij sterk. Hij ging zelf in de rondte, keek niet goed uit en kreeg daarvoor de rekening. Had hij die DT niet gehad, had ik nog steeds mijn geld op Button gezet aangezien ze net zo snel waren op het moment van de spin, maar Button reed op de softs en Lewis op de supersofts. Dat had LH dus nooit volgehouden. Feitelijk reed JB al voor LEwis' spin in gewonnen positie.

Dat zeg ik ook, Lewis heeft de race verloren doordat hij op supersofts stond én door de drivethrough (om te winnen mochten beide niet gebeurd zijn).

Hij moest dus hoe dan ook nog een pitstop maken, of hij nu inters wou of niet. Omdat hij dan toch in de pits stond, heeft hij maar voor inters gekozen omdat die volgens hem en het team net iets sneller zouden zijn dan slicks (wat ook een juist oordeel zou geweest zijn als het niet precies op dat moment was gestopt met regenen).

Die spin kan ik hem vergeven omdat hij de eerste coureur was die in die chicane kwam toen het daar was beginnen regenen. Alle andere toprijders inclusief Button hebben overigens ook fouten gemaakt. De drivethrough was licht, omdat Hamilton praktisch op de racelijn stilstond en blijven staan dus ook geen veilige optie was.

Nee, Hamilton heeft door een samenloop van ongelukkige omstandigheden de race verloren, de verdienste van Button is dat hij na Hamilton de eerste man was (waar hij wel voor heeft moeten knokken, dat geef ik hem. Ik zeg helemaal niet dat Button geen goede race reed; ik vind wel dat het wat overroepen wordt).

0634

Citaat van: Jozef op 02 augustus 2011 - 03:00:25


Die spin kan ik hem vergeven omdat hij de eerste coureur was die in die chicane kwam toen het daar was beginnen regenen. Alle andere toprijders inclusief Button hebben overigens ook fouten gemaakt.

Heeft er niet veel mee te maken midden in de race, dat is hooguit een excuus in de openingsfase. Of hij als eerste bij de chicane was is dan ook maar de vraag, want er reden op dat moment ook achterblijvers.

CitaatDe drivethrough was licht, omdat Hamilton praktisch op de racelijn stilstond en blijven staan dus ook geen veilige optie was.
Natuurlijk wel. Hij stond keurig achterstevoren er was zowel links als rechts ruimte. Als je jezelf dan in de rondte gooit ben je natuurlijk een stuk lastiger te ontwijken. Was een gevaarlijke situatie waarbij hij niet goed oplette. Ik hoorde ze op de BBC ook klagen over die straf, maar ik kan hem zeker wel begrijpen.

Verder vond ik overigens dat Lewis een goede race reed hoor. Lekker agressief weer. Prima. Maar hij geeft het uiteindelijk gedeeltelijk ook zelf weg, en inderdaad had hij hier en daar ook wat pech. Maar foutloos was hij allerminst.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 01 augustus 2011 - 22:18:42
Citaat van: Kootje op 01 augustus 2011 - 20:43:40
Citaat van: Jeroen op 01 augustus 2011 - 20:21:41
Had hij die DT niet gehad, had ik nog steeds mijn geld op Button gezet aangezien ze net zo snel waren op het moment van de spin, maar Button reed op de softs en Lewis op de supersofts. Dat had LH dus nooit volgehouden. Feitelijk reed JB al voor LEwis' spin in gewonnen positie.
Sterker nog ,Button en Vettel kwamen juist met rasse schreden dichterbij.
Maar uiteindelijk is dat ook wat Jozef zegt.
Hij heeft z'n race vergooit toen hij nogmaals de supersofts monteerde.

Maar ik vraag me af wat dan het geluk van Button was? Hij had de juiste bandenkeuze, was net zo snel of sneller, reed vrijwel foutloos. Wat is dan het geluk? Dat anderen het niet zo goed voor elkaar hebben?
het geluk van Button was dat het team (kijk naar het filmpje in het andere topic) hem op softs zette en hamilton op supersofts. Dus dat was sowieso een teambeslissing. Ik vraag me alleen nog wel af of dat misschien ook met het omgaan met de banden te maken heeft, Lewis was duidelijk veel sneller 'door zn banden' heen en verloor op het eind van de stints steeds veel tijd. Button klapte steeds wel vrijwel direct mee, maar niet omdat zn banden al op waren. Misschien dat het team het daarom met hem wel aandurfte om een lange laatste stint op de softs te doen en met Hamilton niet. 

Folkert

Citaat van: Wizard op 31 juli 2011 - 17:10:44
Huh, iemand heeft gestemd op Rosberg?? Graag toelichten. Ben er wel benieuwd naar. Net als Jeroen heb ik gestemd op Jenson Button. Hetgeen wat hij heeft niks te maken met mazzel maar met de race naar je hand zetten. Button is altijd ijzersterk tijdens dit soort races en dat gaat verder dan toeval. Verder de enige die samen met Vettel z'n McLaren wel met de neus de goede richting wist te houden. Ook vandaag eervolle vermeldingen:

1) Di Resta: Superpace!!
2) Massa: Ondanks zijn slippertje, goed teruggevochten zonder te profiteren. De één na de ander kregen de Ferrari van Massa om de oren. Erg goed!!
Dat snap ik dan niet. Hamilton is de banaan en Massa krijgt een eervolle melding. Sorry hoor, maar dan ben je wel beetje je geloofwaardigheid aan het verspelen (zoals jij altijd zo mooi zegt). Hamilton versloeg wel jou Massa in een direct gevecht.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Citaat van: Burorri op 03 augustus 2011 - 10:59:15
Citaat van: Wizard op 31 juli 2011 - 17:10:44
Huh, iemand heeft gestemd op Rosberg?? Graag toelichten. Ben er wel benieuwd naar. Net als Jeroen heb ik gestemd op Jenson Button. Hetgeen wat hij heeft niks te maken met mazzel maar met de race naar je hand zetten. Button is altijd ijzersterk tijdens dit soort races en dat gaat verder dan toeval. Verder de enige die samen met Vettel z'n McLaren wel met de neus de goede richting wist te houden. Ook vandaag eervolle vermeldingen:

1) Di Resta: Superpace!!
2) Massa: Ondanks zijn slippertje, goed teruggevochten zonder te profiteren. De één na de ander kregen de Ferrari van Massa om de oren. Erg goed!!
Dat snap ik dan niet. Hamilton is de banaan en Massa krijgt een eervolle melding. Sorry hoor, maar dan ben je wel beetje je geloofwaardigheid aan het verspelen (zoals jij altijd zo mooi zegt). Hamilton versloeg wel jou Massa in een direct gevecht.

Je moet het ook in verhouding zien, de McLaren was deze race een stukje sneller dan Ferrari.
Massa kwam lekker mee in Hongarije, Hamilton had de race kunnen winnen maar liet het liggen.

Folkert

Citaat van: Enzo op 03 augustus 2011 - 12:17:51
Citaat van: Burorri op 03 augustus 2011 - 10:59:15
Citaat van: Wizard op 31 juli 2011 - 17:10:44
Huh, iemand heeft gestemd op Rosberg?? Graag toelichten. Ben er wel benieuwd naar. Net als Jeroen heb ik gestemd op Jenson Button. Hetgeen wat hij heeft niks te maken met mazzel maar met de race naar je hand zetten. Button is altijd ijzersterk tijdens dit soort races en dat gaat verder dan toeval. Verder de enige die samen met Vettel z'n McLaren wel met de neus de goede richting wist te houden. Ook vandaag eervolle vermeldingen:

1) Di Resta: Superpace!!
2) Massa: Ondanks zijn slippertje, goed teruggevochten zonder te profiteren. De één na de ander kregen de Ferrari van Massa om de oren. Erg goed!!
Dat snap ik dan niet. Hamilton is de banaan en Massa krijgt een eervolle melding. Sorry hoor, maar dan ben je wel beetje je geloofwaardigheid aan het verspelen (zoals jij altijd zo mooi zegt). Hamilton versloeg wel jou Massa in een direct gevecht.

Je moet het ook in verhouding zien, de McLaren was deze race een stukje sneller dan Ferrari.
Massa kwam lekker mee in Hongarije, Hamilton had de race kunnen winnen maar liet het liggen.
Klopt, maar massa had voor het podium kunnen gaan. Massa zegt laatste tijd altijd dat hij had kunnen gaan voor het podium, maar het gebeurd bijna nooit. En natuurlijk is Hamiltons foutje iets groter, maar om dan te zeggen dat de een een banaan is en de andere potentieel man van de wedstrijd gaat mij te ver.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Citaat van: Burorri op 03 augustus 2011 - 12:21:35
Citaat van: Enzo op 03 augustus 2011 - 12:17:51
Citaat van: Burorri op 03 augustus 2011 - 10:59:15
Citaat van: Wizard op 31 juli 2011 - 17:10:44
Huh, iemand heeft gestemd op Rosberg?? Graag toelichten. Ben er wel benieuwd naar. Net als Jeroen heb ik gestemd op Jenson Button. Hetgeen wat hij heeft niks te maken met mazzel maar met de race naar je hand zetten. Button is altijd ijzersterk tijdens dit soort races en dat gaat verder dan toeval. Verder de enige die samen met Vettel z'n McLaren wel met de neus de goede richting wist te houden. Ook vandaag eervolle vermeldingen:

1) Di Resta: Superpace!!
2) Massa: Ondanks zijn slippertje, goed teruggevochten zonder te profiteren. De één na de ander kregen de Ferrari van Massa om de oren. Erg goed!!
Dat snap ik dan niet. Hamilton is de banaan en Massa krijgt een eervolle melding. Sorry hoor, maar dan ben je wel beetje je geloofwaardigheid aan het verspelen (zoals jij altijd zo mooi zegt). Hamilton versloeg wel jou Massa in een direct gevecht.

Je moet het ook in verhouding zien, de McLaren was deze race een stukje sneller dan Ferrari.
Massa kwam lekker mee in Hongarije, Hamilton had de race kunnen winnen maar liet het liggen.
Klopt, maar massa had voor het podium kunnen gaan. Massa zegt laatste tijd altijd dat hij had kunnen gaan voor het podium, maar het gebeurd bijna nooit. En natuurlijk is Hamiltons foutje iets groter, maar om dan te zeggen dat de een een banaan is en de andere potentieel man van de wedstrijd gaat mij te ver.

Ok :)

Wizard

Citaat van: Burorri op 03 augustus 2011 - 12:21:35
Klopt, maar massa had voor het podium kunnen gaan. Massa zegt laatste tijd altijd dat hij had kunnen gaan voor het podium, maar het gebeurd bijna nooit. En natuurlijk is Hamiltons foutje iets groter, maar om dan te zeggen dat de een een banaan is en de andere potentieel man van de wedstrijd gaat mij te ver.

Het zit je wel hoog hé? Nogmaals, zet die bril eens af en reageer eens wat minder gepiekeerd op kritiek. Ik hoef Hamilton's toch niet geweldig te vinden omdat jij dat vind! Mij is een andere mening toegedaan en om nu in ieder topic te roepen dat het te ver gaat, dat je het overdreven vind, vind ik weer overdreven en te ver gaan. Genoeg is genoeg. Ik leg uit waarom ik dát vind en het is al enigszins afgezwakt omdat Lewis sowieso nog naar binnen moest, maar dan nog had de schade beperkt kunnen blijven door niet te spinnen dan wel op inters te gaan. Aan de andere kant is het ook een compliment. Zou ik dit onopgemerkt laten zou ik Hamilton wel erg onderschatten!