Stoeltjes meenemen naar GP van Belgie?

Gestart door mastergraveyard, 24 juli 2011 - 16:42:51

« vorige - volgende »

mastergraveyard

Citaat van: Wizard op 11 augustus 2011 - 12:07:37
Citaat van: mastergraveyard op 24 juli 2011 - 16:42:51
Hallo,

Ik had een vraagje:
Mag je naar de GP van Belgie (26-28 augustus) klapstoeltjes meenemen als je een ticket hebt voor staanplaatsen?
Of is het niet toegestaan om zelf stoeltjes mee te nemen?

alvast bedankt,

Waarom geen zitplaatsen kopen als je wilt zitten? ;) En tussen de staande massa mensen zitten....hmmmm. Lijkt mij juist tof om er tussenin te staan en genieten van de sfeer!
Als jij mij 3x500 euro overmaakt, dan koop ik tickets voor zitplaatsen ;)

Wizard

Wilde ik doen maar had je bankrekening niet. Helaas. ;)

mastergraveyard

Citaat van: Wizard op 12 augustus 2011 - 11:36:55
Wilde ik doen maar had je bankrekening niet. Helaas. ;)
Jouw vrijgevigheid kan ik wel waarderen :P
rekeningnummer komt eraan in PB ;)

RobbertF1

Heb even gegoogled maar kan het helaas niet vinden. Mijn tante rijd paard, daar heb ik wel eens gekeken en dan zie je soms mensen die een soort van wandelstok bij zich hebben met een punt aan de onderkant. Die prikken ze in het gras, klappen 2 stukjes stof uit en hebben een heel simpel stoeltje. Is dat niet wat?

Niels_

Dat lijkt me niet echt zo'n strak plan, heb vorige jaren ook al zo'n dingen gezien daar en meestal raken die niet deftig in het gras omdat de grond daar vol met stenen zit. En als het toch lukt staan die stoeltjes zo scheef als maar kan. ;D

RobbertF1

Gewoon lekker staan dus. Net als iedereen anders.

Kootje

Citaat van: RobbertF1 op 15 augustus 2011 - 17:16:56
Gewoon lekker staan dus. Net als iedereen anders.
Hoezo ??   Je mag gewoon klapstoeltjes meenemen. ::)

RobbertF1

Citaat van: Kootje op 15 augustus 2011 - 17:20:40
Citaat van: RobbertF1 op 15 augustus 2011 - 17:16:56
Gewoon lekker staan dus. Net als iedereen anders.
Hoezo ??   Je mag gewoon klapstoeltjes meenemen. ::)
Tuurlijk, ga je gang. Heeft de rest wat te lachen als jij loopt te klooien met je stoel.

Niels_

Ik had het over een stoel met een pin in de grond, niet over een klapstoel hé ;) Als je op tijd op het circuit bent heb je gerust nog de tijd om even een ideale zit uit de grond te graven. en de grond wat gelijk te maken. ;D

Kootje

Citaat van: RobbertF1 op 16 augustus 2011 - 00:38:47
Tuurlijk, ga je gang. Heeft de rest wat te lachen als jij loopt te klooien met je stoel.
Hangt er helemaal vanaf waar je wilt gaan zitten.  ::)

Citaat van: Scuderia91 op 16 augustus 2011 - 01:36:49
Ik had het over een stoel met een pin in de grond, niet over een klapstoel hé ;) Als je op tijd op het circuit bent heb je gerust nog de tijd om even een ideale zit uit de grond te graven. en de grond wat gelijk te maken. ;D
I know ,ik reageerde op RobbertF1 die dat soort stoeltjes afraadde en daarom suggereerde dat je dan maar moest staan.  :-\

Niels_

Tja, in principe kan je er ook nog om half 2 aankomen en ergens tussen de grote hoop gaan zitten. Enkel zit je dan zeer onaangenaam en heb je het geluk nodig dat je ergens deftig een plaats hebt. Dan kan je niet echt genieten van dat anderhalf uur racen, althans ik toch niet.

Maar goed, ik ben dan ook een gek, ik sta daar te wachten van 's morgens vroeg tot de poorten geopend worden om toch maar een goede plaats te hebben. En ik kan u verzekeren: het is daar koud 's morgens. Tot half 1 's middags zie je af van de koude, omdat ik geen ballen zon heb in die bocht waar ik zit (ter info: ik heb een dik onderhemd aan waarmee fietsers fietsen in de winter, dan een thermovest (eveneens voor fietsers) en daarboven nog een gewone jas). En wanneer er dan wel zon komt, moet ik alles uitsmijten omdat het gewoon te warm wordt. En dan was mijn oor nog verbrand ook nog, velde af na een paar dagen, lol. ;D

Maar indien je daar op tijd bent, is er dus idd helemaal geen probleem. Die mensen die daar uitschoven door de dauw op het gras zijn een attractie op zich. :P De rest van de voormiddag zijn er altijd wel races van GP2, Porsche Cup enz waarmee de tijd wel wat sneller gaat. En anders kan je natuurlijk je ook nog vullen met de veel te dure hamburgers, wafels en frieten. :P

Indien er behoefte aan is, wil ik voor de mensen die voor het eerst gaan wel wat info geven aan de hand een kaartje van Google Earth. 8)


RobbertF1

Het word mijn 3e keer. Maar een beetje informatie en handige dingen uitwisselen kan geen kwaad. Ik ben er ook eentje die er s'ochtends vroeg bij is. Ik ben in 2009 voor het laatst geweest. Had toen een pokertoernooi gewonnen en kon daar een lang weekend van naar Spa, Silver ticket en een hotel  :P. Snapte toen gewoon niet dat er dus mensen zijn die op Zaterdag of Zondag pas om een uurtje of 12 komen. Je betaalt voor Silver toch best een hoop geld en daar kan je een weekend vermaak voor krijgen. Als je dat dan niet doet snap ik er niks van.

Kootje

Tsja ,dat ligt er net aan waar je interresse ligt.

Persoonlijk reis ik op zaterdag af naar Valkenburg ,ga daar lekker 'n avondje uit eten ,stappen en overnachten ,waarna we de volgende ochtend pas naar Spa vertrekken.
Meestal zijn we daar dan 'n uurtje voor de start van de GP2 en dat vind ik vroeg genoeg.

Ook qua plekje ben ik niet zo moeilijk.
Ik hoef namelijk niet persé helemaal vooraan te staan ,al lukt zelfs dat meestal ook nog wel.
Maar zelfs als je wat verder naar achter staat ,heb je meestal nog goed zicht.

Echter ,het grootste voordeel van wat later komen is dat er geen rijen staan om binnen te komen en je gewoon op je dooie gemakkie 'n mooie plek kan zoeken.
Nadeel is inderdaad dat je de GP3 mist en je niet altijd daar kunt gaan staan waar je wilt.
Maar voor 'n avondje Valkenburg ,heb ik dat wel over.