Man van de race: Silverstone

Gestart door Enzo, 10 juli 2011 - 16:43:29

« vorige - volgende »

Wie vonden jullie de beste?

Alonso
11 (52.4%)
Vettel
1 (4.8%)
Webber
0 (0%)
Hamilton
7 (33.3%)
Massa
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Perez
0 (0%)
Heidfeld
0 (0%)
Schumacher
2 (9.5%)
Alguesuari
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 18

Wizard

Dan nog maakt hij 2 stuurfouten. Dat deze niet in tranen eindigde heeft meer te maken met het feit dat men de grindbak daar heeft verwijdert dan met zijn stuurmanskunsten. En de touché met Massa verdiende ook geen schoonheidsprijs. Als er dan coureurs zijn die snaarstrak en foutloos rijden doen die het in mijn optiek beter. Daarnaast, als je zoveel waarde hecht aan gewonnen posities, waarom dan geen Schumacher of Perez? Die flikken het zelfde met minder materiaal. Ik vind je mening gekleurd en Hamilton verkiezen terwijl hij diverse onnodige foutjes maakte vind ik not done. Er waren coureurs die die zondag beter en foutloos rondreden. Hamilton niet. Dus het is niet zo dat persé voor Alonso gekozen moet worden omdat ik dat vind, er waren nog genoeg andere. Schumacher die een ware inhaalslag heeft gemaakt, en de snelste was op een opdrogende baan. Perez die knap 7de wordt. Webber die een toprace rijdt. Ik noem een aantal suggesties waar ik prima in kan komen. Maar een coureur die 2 keer naast de baan staat, Massa tocheert verkiezen boven de coureurs die foutlozer rondreden.....en deze doe je te kort om Hamilton daar boven te plaatsen. Op basis van Silverstone heeft hij dat in mijn optiek niet verdient.

Folkert

Citaat van: Wizard op 23 juli 2011 - 12:45:13
Dan nog maakt hij 2 stuurfouten. Dat deze niet in tranen eindigde heeft meer te maken met het feit dat men de grindbak daar heeft verwijdert dan met zijn stuurmanskunsten. En de touché met Massa verdiende ook geen schoonheidsprijs. Als er dan coureurs zijn die snaarstrak en foutloos rijden doen die het in mijn optiek beter. Daarnaast, als je zoveel waarde hecht aan gewonnen posities, waarom dan geen Schumacher of Perez? Die flikken het zelfde met minder materiaal. Ik vind je mening gekleurd en Hamilton verkiezen terwijl hij diverse onnodige foutjes maakte vind ik not done. Er waren coureurs die die zondag beter en foutloos rondreden. Hamilton niet. Dus het is niet zo dat persé voor Alonso gekozen moet worden omdat ik dat vind, er waren nog genoeg andere. Schumacher die een ware inhaalslag heeft gemaakt, en de snelste was op een opdrogende baan. Perez die knap 7de wordt. Webber die een toprace rijdt. Ik noem een aantal suggesties waar ik prima in kan komen. Maar een coureur die 2 keer naast de baan staat, Massa tocheert verkiezen boven de coureurs die foutlozer rondreden.....en deze doe je te kort om Hamilton daar boven te plaatsen. Op basis van Silverstone heeft hij dat in mijn optiek niet verdient.
Perez was ik helemaal vergeten inderdaad. Bedankt voor de herinnering. Ook eervolle vermelding. Schumacher komt niet inaanmerking omdat hij wederom iemand raakt en zijn voorvleugel verliest. Mooi terug gevochten, maar had hem zelf de moeite kunnen besparen. Dit is de 6e keer al geloof ik?  dat hij een voor vleugel mist. Maar ik mag dus niet Hamilton kiezen omdat hij 2 keer foutje maakt en naast de baan komt, maar wel Schumacher die weer iemand de rondte in tikt en zijn vleugel verliest? Dat is pas gekleurd. Je spreekt je zelf tegen. Want je was op zoek naar foutloze coureurs en dat was Schumacher dus niet. Een inhaalslag in het middenveld met een mercedes vind ik geen echte prestatie en zo slecht is die mercedes ook niet.
En het incident met Massa kan je niet op Hamilton schuiven is onzin. Als Hamilton fout was in Monaco, dan is Massa fout in Silverstone.
Dat je Hamilton niet verkiest tot man van de race kan ik in komen, maar dat je koste wat het kost probeert te zeggen dat Hamilton niet verkozen kan worden of kandidaat is kan ik niet begrijpen. Hij reed zondag een zeer degelijke race en maximaliseerde voor 200%
Trotse vader van Rosalie(L)

monaco2011

Man van de race is niet  persé beste man van de race, toch?? iedereen heeft zn eigen redenen om de man van de race te kiezen.

Folkert

Citaat van: monaco2011 op 23 juli 2011 - 13:28:24
Man van de race is niet  persé beste man van de race, toch?? iedereen heeft zn eigen redenen om de man van de race te kiezen.
Dat probeer ik ook al te zeggen. Er zijn natuurlijk wel rijders die niet in aanmerking komen, maar er waren er een aantal die dit weekend voor in aanmerking kwamen. En daar hoort Hamilton ook zeker bij.
Trotse vader van Rosalie(L)

_Makke_

Citaat van: monaco2011 op 23 juli 2011 - 13:28:24
Man van de race is niet  persé beste man van de race, toch?? iedereen heeft zn eigen redenen om de man van de race te kiezen.

Dat vind ik dus niet. Ik heb het hier al meermaals gezien dat er zijn die op hun favoriete piloot stemmen. Wel, in dit topic begrijp ik dat hoegenaamd niet. De man van de race is toch de beste van de race. Daarom niet de winnaar, maar toch zeker diegene die het er het beste van af bracht.

Franky R.

Citaat van: Wizard op 23 juli 2011 - 09:18:45
Tsja, dus wat je nu zegt is dat Hamilton alleen kan presteren met de snelste auto. Heeft hij deze niet, maakt hij fouten. ;) En als hij deze vervolgens maakt is het te kort schieten van McLaren de oorzaak? Kom op Franky, zo werkt het niet. Natuurlijk mist de McLaren snelheid ten opzichte van de Red Bull maar dat moet zich niet uiten in frustratie maar in prestatie. Maximaliseren luidt het devies. Hamilton slaagt er momenteel niet in. Oh, dat neem ik Hamilton niet kwalijk maar als dadelijk de tijen keren, McLaren wel Red Bull kan bijbenen en hij komt een paar puntjes te kort is het zonde dat je nu punten morst. Een kampioenschap wordt verreden over 16(?) races en wil je kampioen worden zul je moeten maximaliseren. Alleen zo win je titels. Daarmee wil ik Hamilton niet afschilderen als iemand die niet weet hoe het moet maar een McLaren die niet de snelste wagen van het veld is mag geen excuus zijn. Juist dan moet een kampioen zich onderscheiden t.o.v de gemiddelde coureur.




Burrori gaf al het juiste repliek...


CitaatSchumacher komt niet inaanmerking omdat hij wederom iemand raakt en zijn voorvleugel verliest. Mooi terug gevochten, maar had hem zelf de moeite kunnen besparen. Dit is de 6e keer al geloof ik?  dat hij een voor vleugel mist. Maar ik mag dus niet Hamilton kiezen omdat hij 2 keer foutje maakt en naast de baan komt, maar wel Schumacher die weer iemand de rondte in tikt en zijn vleugel verliest? Dat is pas gekleurd. Je spreekt je zelf tegen

[/size]
[/size]Je zei immers dat je foutloze rijders prefereert. Welnu, MS was ook niet bepaald foutloos op die dag...
[/size]
[/size]En ik heb gezegd idd. gezegd dat Hamilton gefrustreerd rondrijdt, vanwege een iets mindere McLaren. Dat is toch normaal voor een aanvallende coureur?

[/size]
CitaatTsja, dus wat je nu zegt is dat Hamilton alleen kan presteren met de snelste auto. Heeft hij deze niet, maakt hij fouten.  En als hij deze vervolgens maakt is het te kort schieten van McLaren de oorzaak?


[/size]Dat hij tekort schoot kwam door frustraties om de auto! Geen dingen zeggen die ik niet gebezigd hebt! Juist daarom zou ik willen dat Hamilton wat meer relaxte, maar dat zit (gelukkig) nog niet in het aard van het beestje...

[/size]En Hamilton heeft al eerder gepresteerd met een mindere auto. China 2011 alweer vergeten? Zelfs MS kon niets met de Ferrari van 2005, dus wat is je punt nu?


Wizard

Héél apart dat nu over een fout van Schumacher wordt gesproken.....hoewel, eigenlijk uit de tent gelokt en mijn statement bevestigd. :)

Wizard

Oh, en dat Red Bull de toon zet wordt weer bewezen. De enige die het Red-Bull-feest verstoord is Lewis. Geeft prima aan dat Ferrari na Silverstone iets wat overschat wordt...

Franky R.

Citaat van: Wizard op 23 juli 2011 - 21:43:22
Héél apart dat nu over een fout van Schumacher wordt gesproken.....hoewel, eigenlijk uit de tent gelokt en mijn statement bevestigd. :)


Welke statement?
En je bracht idd. zelf MS aan...


Dus je geeft toe dat je in deze jezelf tegensprak?

Wizard

Niet echt. Beetje uitlokken en met succes.

Folkert

Citaat van: Wizard op 23 juli 2011 - 23:39:45
Niet echt. Beetje uitlokken en met succes.
Maar je schiet er niks mee op, want de situatie met Schumacher is niet te vergelijken met Hamilton. Schumacher maakt een fout en elimineert nog een andere rijder. Hij was daar echt niet aan het inhalen, maar verremde zich of deed iets wat neit goed ging.
(en nee,Monaco is totaal niet te vergelijken.) Als Hamilton met zijn 2 foutjes iemand van de baan reed was het anders, maar dat was niet het geval.

Citaat van: Wizard op 23 juli 2011 - 21:44:35
Oh, en dat Red Bull de toon zet wordt weer bewezen. De enige die het Red-Bull-feest verstoord is Lewis. Geeft prima aan dat Ferrari na Silverstone iets wat overschat wordt...
Ik geloof niet echt dat je het helemaal begrijpt wat ik bedoel. Ferrari was in Silverstone gewoon de snelste. Op 1,5 tiende van pole en veruit het snelste in de race. Niemand heeft ook maar iets gezegd over volgende races. Ik iig doelde op het feit dat door de ban Ferrari ineens heel veel won. En dan nog, RBR is nog altijd heer en meester in kwalificaties, alleen zit Lewis nu heel dicht bij. We zullen morgen zien wat het word en of RBR hun kwalificatie snelheid weet te houden in de race. Dus te vroeg om te zeggen dat Ferrari niet sneller is.
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/264874/alonso-neemt-genoegen-met-vierde-startplek/
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

#101
Citaat van: Wizard op 22 juli 2011 - 21:20:00
Geef een definitie van competitief?
Competitief betekend niet dat je veruit de beste bent maar 'slechts' dat je in staat bent mee te doen om de voorste plaatsen. Aangezien Ferrari 1e werd in Engeland, waren ze per definitie competitief.

Aangezien Alonso op 0.3 van de pole staat in Duitsland, is Ferrari ook daar competitief, iig in kwali.

Wizard

Citaat van: Burorri op 23 juli 2011 - 23:58:25
Maar je schiet er niks mee op, want de situatie met Schumacher is niet te vergelijken met Hamilton. Schumacher maakt een fout en elimineert nog een andere rijder. Hij was daar echt niet aan het inhalen, maar verremde zich of deed iets wat neit goed ging.
(en nee,Monaco is totaal niet te vergelijken.) Als Hamilton met zijn 2 foutjes iemand van de baan reed was het anders, maar dat was niet het geval.

Nogmaals, dat Hamilton door kon had niks te maken met zijn rijkwaliteiten, meer met het feit dat de grindbak daar weg is gehaald. En of een coureur nu wel of niet door kan vind ik geen definitie. Dat verandert niks aan de touché. Maar nogmaals, ik wil Hamilton niet afbranden maar er waren coureurs die foutloos reden en de race wel naar hun hand wisten te zetten. Alles bij mekaar opgeteld vind ik niet dat Hamilton het dan verdient om boven deze gesteld te worden. Daarmee doe je de prestaties van andere coureurs in mijn ogen te kort.

Citaat van: Wizard op 23 juli 2011 - 21:44:35
Ik geloof niet echt dat je het helemaal begrijpt wat ik bedoel. Ferrari was in Silverstone gewoon de snelste. Op 1,5 tiende van pole en veruit het snelste in de race. Niemand heeft ook maar iets gezegd over volgende races. Ik iig doelde op het feit dat door de ban Ferrari ineens heel veel won. En dan nog, RBR is nog altijd heer en meester in kwalificaties, alleen zit Lewis nu heel dicht bij. We zullen morgen zien wat het word en of RBR hun kwalificatie snelheid weet te houden in de race. Dus te vroeg om te zeggen dat Ferrari niet sneller is.
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/264874/alonso-neemt-genoegen-met-vierde-startplek/

Of was Alonso het snelste? Want na de kwalificatie stonden de Red Bulls fier vooraan. Dan ben je niet langzamer...

Mja, dit wordt een gebed zonder einde langzaam maar zeker. Natuurlijk is Ferrari geen barrel maar Red Bull zijn ze gewoonweg niet voorbij. Dit is en blijft het te kloppen team. Dat Alonso de race naar zijn hand weet te zetten maakt de Ferrari niet ineens de snelste wagen. Zou dat wel het geval zijn waren ze zondag ook vanaf de eerste startrij vertrokken, evenals vandaag. Helaas is het nog steeds een Red Bull-show.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 24 juli 2011 - 09:38:51
Citaat van: Wizard op 22 juli 2011 - 21:20:00
Geef een definitie van competitief?
Competitief betekend niet dat je veruit de beste bent maar 'slechts' dat je in staat bent mee te doen om de voorste plaatsen. Aangezien Ferrari 1e werd in Engeland, waren ze per definitie competitief.

Aangezien Alonso op 0.3 van de pole staat in Duitsland, is Ferrari ook daar competitief, iig in kwali.


Als je dit kunt presteren bij een droogweer situatie, eens. Maar als een coureur door omstandigheden mee kan strijden om een overwinning zegt dat meer over de kwaliteiten van de coureur dan over de snelheid van een wagen. Al met al vind het te kort door de bocht om Alonso's optreden te ondermijnen door nu te doen alsof Ferrari superieur is. Want dat zijn ze niet. Snel ja, maar sneller dan Red Bull, nee. Dat het verschil kleiner is dan begin dit seizoen ben ik met iedereen eens, maar korterbij is er nog niet voorbij. Al met al zie ik Alonso ook geen kampioen worden. Hamilton heeft te veel punten gemorst, die gaat het ook niet redden. Maar goed, dat is erg offtopic en erg ver vooruit.

0634

Je leest voor geen meter.

Ik zeg competitief en dat dat dus NIET betekend dat je de beste bent maar in staat bent om je te meten met de beste. Dát zeg ik.

En ik zeg tevens helemaal niets dat Alonso's prestatie op Silverstone onderuit haalt. Integendeel, want hij was gewoon mijn man van de wedstrijd.