Man van de race: Silverstone

Gestart door Enzo, 10 juli 2011 - 16:43:29

« vorige - volgende »

Wie vonden jullie de beste?

Alonso
11 (52.4%)
Vettel
1 (4.8%)
Webber
0 (0%)
Hamilton
7 (33.3%)
Massa
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Perez
0 (0%)
Heidfeld
0 (0%)
Schumacher
2 (9.5%)
Alguesuari
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 18

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 12 juli 2011 - 22:05:16
Het zijn natuurlijk twee verschillende dingen. Als eerste de order zelf: geen probleem.

Als tweede het hypocriete eraan. RedBull verklaarde vorig jaar meermaals altijd hun racers te laten racen, tot op de laatste racedag. Nu blijkt dus van niet. Dát is het hypocriete eraan.
ja, dat begrijp ik wel, maar dat is ook weer zo kort door de bocht. Ze laten hun racers toch ook altijd racen, en het ging hier toch in principe ook niet om het bevoordelen van een coureur tov de ander? Uiteindelijk bracht het dat wel met zich mee, maar dat was niet de insteek. Ik denk niet dat je Red Bull vorig jaar had gehoord als Ferrari had gezegd dat Alonso Massa niet aan mocht vallen ivm het veiligstellen van de constructeurspunten in de laatste paar ronden.
Maar jonge, als jij het begrijpt maar toch gruwelijk hypocriet wilt vinden, prima!!!!

0634

Nou, ik ben iig blij dat ik van jou mijn eigen mening mag hebben zeg... ::)

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 12 juli 2011 - 22:19:37
Nou, ik ben iig blij dat ik van jou mijn eigen mening mag hebben zeg... ::)
dat sowieso, maar k wilde er alleen maar mee zeggen, einde discussie wat mij betreft.

Folkert

Citaat van: Wizard op 12 juli 2011 - 21:24:10
Citaat van: Burorri op 12 juli 2011 - 16:19:23Maar man van de race: Hamilton. Hoeveel tijd hij heeft gewonnen door minder benzine aanboord te hebben weet ik niet, maar hij reed al vrij snel voor aan.

Eervolle vermelding is voor alonso. Wat een snelheid van ferrarI ineens.

Mag ik vragen wat Hamilton beter heeft gedaan dan Alonso? Maakt 2 fouten meer (2 stuurfouten in de race met het geluk dat de eerder gelegen grindbak plaats heeft moeten maken voor asvalt), moest Vettel voor zich dulden. Toucher met Massa en als 4de finishen. Alonso verslaat beide Red Bulls, verslaat Hamilton met een auto, die in mijn opinie, niet beter is dan de McLaren/Red Bull. Op zaterdag vond ik hem ook wat aanprutsen waardoor hij als 10de mocht aanvangen. Al met al een matig weekend voor Hamilton. Als klap op de vuurpijl te gretig, te min berekenend geweest, waardoor hij te veel brandstof heeft verbruikt. Daarnaast vind ik zijn reactie na de race ook niet tof, alsof Hamilton altijd het haasje is in de ogen van de stewards en altijd ten onrechte. Ik begin steeds minder symphatie voor deze man te krijgen. Ik bewonder zijn vechtlust, maar springt zo nu en dan te wild om met zijn materiaal. Minder behoudend dan Button, die zelden met bandenproblemen of brandstof problemen kampt en zich volgens mij nog niet bij de stewards heeft moeten melden.
Klopt, die foutjes hadden anders kunnen aflopen. Maakt ze dit jaar sneller en lijkt niet meer zo smooth om te kunnen gaan met het racen als hij zelf zou willen. Denk dat het te maken heeft met het willen winnen, ook met een auto die niet snel genoeg is. Touche met Massa is even veel de fout van Massa als van Hamilton. Was het Hamilton geweest die Massa in wilde halen, zat hij weer bij de stewards.
Maar dat je vind dat de Ferrari niet de betere auto is vind ik rond uit belachelijk. Sorry dat ik het belachelijk vind, maar dit weekend was Ferrari(met name Alonso) verre weg de beste auto. Hij krijgt van mij eervolle vermelding, omdat hij super heeft gereden. Hamilton mooi ingehaald en mooi gevecht geleverd met Hamilton. Maar om Hamilton het brandstrof probleem aan te rekenen gaat mij wat ver. Hij is er 4de mee geworden en dat is hoe dan ook knap.
Kan zijn reacties na de race best begrijpen. Het is soms ook gewoon belachelijk.

Maar Hamiltons weekend was natuurlijk niet top, maar je kan hem van zaterdag moeilijk kwalijk nemen. Button was ook maar 7de.
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

Citaat van: Wizard op 12 juli 2011 - 21:30:45
Citaat van: Enzo op 12 juli 2011 - 21:28:16
Hamilton zit de laatste tijd ook duidelijk niet lekker in z'n vel.
Las elders al dat hij tegen een soort 'burn-out' aan zit, en extra vrije tijd heeft gekregen.
Nee, het gaat momenteel niet lekker bij McLaren, gerucht gaat ook dat de positie van MW op de tocht staat.
En een gerucht dat Ron Dennis terug wilt komen.
Was de verplichtingen buiten het racen om beu. Nou ja, niet per definitie beu, maar het wordt hem te veel. Kan ik inkomen, maar hij heeft zelf een kriebel onder het contract gezet en ik denk niet dat het bij andere is. Maar goed, dat terzijde.


Klopt,


Maar toen hij zijn krabbel onder het contract zette, had hij niet kunnen bevroeden dat McLaren hem een dergelijk onwillige auto zou meegeven!


Dan snap ik dat LH liever aan zijn auto werkt, dan de zoveelste domme fotoshoot waar hij niets mee opschiet.

0634

Naja, niet mee opschiet? Mede dankzij die domme fotoshoots verdiend hij miljoenen op zijn 26e.

Gerard

#51
..... dus  ;D
Heeft echt helemaal niets meer met het topic te maken.....
Maar goed..

Bij sommige beroepen horen dingen die niet altijd leuk zijn.. net als het signeren.. sommige coureurs hebben er een hekel aan, terwijl ze de fans wel nodig hebbben!

Wizard

Citaat van: Franky R. op 13 juli 2011 - 01:31:02
Citaat van: Wizard op 12 juli 2011 - 21:30:45
Citaat van: Enzo op 12 juli 2011 - 21:28:16
Klopt,


Maar toen hij zijn krabbel onder het contract zette, had hij niet kunnen bevroeden dat McLaren hem een dergelijk onwillige auto zou meegeven!


Dan snap ik dat LH liever aan zijn auto werkt, dan de zoveelste domme fotoshoot waar hij niets mee opschiet.
Het testverbod maakt dat onmogelijk of in ieder geval, zo goed als. En een team is geen 150-jaar competitief. Hij is al in een gespreid bedje terecht gekomen, daar mag hij God op z'n blote knieën voor bedanken. Als het dan een jaartje minder gaat, so be it. Zo gaat dat nu eenmaal in de autosport. Buiten het feit dat McLaren nog steeds de beste auto heeft na Red Bull en hij door zijn eigen toedoen een grotere achterstand heeft dan gewenst.

Wizard

Citaat van: Burorri op 12 juli 2011 - 23:59:30
Citaat van: Wizard op 12 juli 2011 - 21:24:10
Citaat van: Burorri op 12 juli 2011 - 16:19:23Maar man van de race: Hamilton. Hoeveel tijd hij heeft gewonnen door minder benzine aanboord te hebben weet ik niet, maar hij reed al vrij snel voor aan.

Eervolle vermelding is voor alonso. Wat een snelheid van ferrarI ineens.

Mag ik vragen wat Hamilton beter heeft gedaan dan Alonso? Maakt 2 fouten meer (2 stuurfouten in de race met het geluk dat de eerder gelegen grindbak plaats heeft moeten maken voor asvalt), moest Vettel voor zich dulden. Toucher met Massa en als 4de finishen. Alonso verslaat beide Red Bulls, verslaat Hamilton met een auto, die in mijn opinie, niet beter is dan de McLaren/Red Bull. Op zaterdag vond ik hem ook wat aanprutsen waardoor hij als 10de mocht aanvangen. Al met al een matig weekend voor Hamilton. Als klap op de vuurpijl te gretig, te min berekenend geweest, waardoor hij te veel brandstof heeft verbruikt. Daarnaast vind ik zijn reactie na de race ook niet tof, alsof Hamilton altijd het haasje is in de ogen van de stewards en altijd ten onrechte. Ik begin steeds minder symphatie voor deze man te krijgen. Ik bewonder zijn vechtlust, maar springt zo nu en dan te wild om met zijn materiaal. Minder behoudend dan Button, die zelden met bandenproblemen of brandstof problemen kampt en zich volgens mij nog niet bij de stewards heeft moeten melden.
Klopt, die foutjes hadden anders kunnen aflopen. Maakt ze dit jaar sneller en lijkt niet meer zo smooth om te kunnen gaan met het racen als hij zelf zou willen. Denk dat het te maken heeft met het willen winnen, ook met een auto die niet snel genoeg is. Touche met Massa is even veel de fout van Massa als van Hamilton. Was het Hamilton geweest die Massa in wilde halen, zat hij weer bij de stewards.
Maar dat je vind dat de Ferrari niet de betere auto is vind ik rond uit belachelijk. Sorry dat ik het belachelijk vind, maar dit weekend was Ferrari(met name Alonso) verre weg de beste auto. Hij krijgt van mij eervolle vermelding, omdat hij super heeft gereden. Hamilton mooi ingehaald en mooi gevecht geleverd met Hamilton. Maar om Hamilton het brandstrof probleem aan te rekenen gaat mij wat ver. Hij is er 4de mee geworden en dat is hoe dan ook knap.
Kan zijn reacties na de race best begrijpen. Het is soms ook gewoon belachelijk.

Maar Hamiltons weekend was natuurlijk niet top, maar je kan hem van zaterdag moeilijk kwalijk nemen. Button was ook maar 7de.
Benzine verbruik en bandenslijtage zijn zeker weten dan wel deels deels een coureur aan te rekenen. Constistent en berekenend vormen nu eenmaal de sleutel tot een overwinning. Ferrari is nog lang niet op het niveau van Red Bull en McLaren. Het zijn hun die met het scepter zwaaien, wél heeft Ferrari een sprong voorwaarts gemaakt. Dat een Ferrari-coureur nu wint, staat hier los van. Zaterdag was het wederom een Red Bull feestje wat kenmerkend is aan hun snelheid. De pace van Alonso was fantastisch maar ook enkel en alleen Alonso toe te schrijven. Massa werd als vanouds door de Red Bulls en McLarens gepasseerd. Dus zo verschrikkelijk snel is die Ferrari nu ook weer niet. Zondag klopte gewoon alles voor Alonso. Hij was sneller in de regen, stopte op de juiste momenten, Ferrari blunderde eens een keer niet. De concurenten lieten in de gevechten wat tijd liggen dus loeihard stampen was voldoende. Een Hamilton die te veel tijd verliest in zijn gevecht met Vettel, 2 keer de apex mist en eraf schiet en ook nog eens Massa moet toucheren om zijn positie te behouden, rijdt hier zeker niet zijn beste race. Merkwaardig dat hij verkozen wordt tot man van de race. Juist hier vond ik zijn optreden wat zwakjes.

Enzo

Ik ben daar nog niet zo zeker van, Ferrari is echt aan een sterke opmars bezig.
Wellicht geaccentueerd door de twijfelachtige regelgeving in Silverstone, maar dan toch.
Dat ze op dit Red Bull circuit kunnen winnen is voor mij een bevestiging hierin.
Het zou kunnen dat in Duitsland het weer als vanouds is doordat de OTEM weer gebruikt mag worden, maar dan nog zitten ze er goed bij de laatse 3-4 races.

Wizard

Ik schilder Ferrari ook niet (meer) af als een barrel en progress hebben ze zeker geboekt. Maar dat Red Bull de betere is, zie je in Massa weer terug. Alonso vind ik een coureur die het maximale uit een wagen kan halen en een situatie naar zijn hand kan zetten. Een ontzettend slimme rijder. Daar waar Hamilton véél tijd verliest in het gevecht met Vettel, laat Alonso Hamilton varen. Zo min mogelijk tijd verliezen, vers rubber halen en knallen! Dat onderscheidt Alonso van zijn concurenten. Hij is net als Schumacher, ontzettend slim en berekenend. Als dan een kwartje zijn kant uitrolt, benut hij de situatie maximaal en wint hij. Maar als iemand nu zegt, 'Alonso won omdat Ferrari de Red Bulls en McLarens voorbij is gestreeft' zeg ik nu nog: Nee. Daar geloof ik niet in. Ferrari had het hier prima voor elkaar, Alonso was slim en snel, zijn directe concurenten kende problemen tijdens de pitstop en verloren veel tijd in een rechtstreeks duel. Dáárom kon Alonso deze binnenangelen. Was het nu droog geweest, had ik het wel eens willen zien. Overigens komt de Ferrari, ten opzichte van voorgaande jaren, prima uit de verf op een (half)natte baan. De McLarens laten het hier regelmatig afweten.

Enzo

Dat denk ik ook niet, Ferrari is niet ineens het te kloppen team.
Dat is Red Bull nog steeds, maar het lijkt er wel op dat Ferrari gelijk dan wel sneller is als McLaren momenteel.

Wizard

Schijn kan bedriegen. Sowieso is het stuivertje wisselen en ik vind de McLarens niet geweldig zodra water het asvalt heeft geraakt. Wellicht een iets wat te stijf chassis, wie zal het zeggen. Met dat probleem kampte Ferrari eind vorig decenium.

0634

ik vond McLaren anders best aardig toen het water op het Canadese asfalt viel.

Folkert

Citaat van: Jeroen op 13 juli 2011 - 19:45:14
ik vond McLaren anders best aardig toen het water op het Canadese asfalt viel.
Jaaaa, Canadees water wel. Die is anders. Met de Engelse water gaat het weer totaal niet, bewijs was wel afgelopen zondag ;)
Trotse vader van Rosalie(L)