Het word tijd voor de FIA om te reorganiseren

Gestart door com, 10 juli 2011 - 13:43:21

« vorige - volgende »

Word het niet eens tijd dat de FIA zich gaat beraden op zijn ondoordachte wijze van handelen

Ja
4 (44.4%)
Nee ik vind dat ze het wel goed doen!
3 (33.3%)
Weg met de FIA
2 (22.2%)

Totaal aantal stemmen: 7

Poll gesloten: 26 januari 2012 - 12:43:21

com

Het is weer zover de FIA heeft er weer eens een potje van gemaakt. Nu weer omtrent hun dubieuze beslissingen betreft het EHB en OTEM.
Ik vind dat ze wel eens een reorganisatie mogen doen en wat meer onafhankelijkere bestuurders mogen aantrekken, heb erg het gevoel dat ze daar erg bevooroordeeld zijn.
Ik vind dat ze ook wel eens een gedragscode mogen maken betreft hun beslissingen zodat wanneer ze eenmaal naar buiten worden gebracht er duidelijk en unaniem beslist is.

Nu is het zo FIA beslist, RBR gaat zeuren, FIA draait, Mclaren gaat zeuren, FIA draait weer, ( wat komt dit toch amateuristisch over van zo'n miljarden organisatie)

En het gaat er mij niet om wie er benadeeld of bevoordeeld word als het maar duidelijk en transparant gebeurt.   

Graag jullie mening?

Kootje

#1
Reorganiseren zoals de topic titel zegt hoeft voor mij niet.
Maar op de vraag: Word het niet eens tijd dat de FIA zich gaat beraden op zijn ondoordachte wijze van handelen ,kan ik alleen 'n volmondig JA !!! antwoorden.

Die besluiteloosheid slaat nergens op.
Eerst al met de 1,4l turbo motoren voor 2013 wat uiteindelijk 1.6l in 2014 wordt ,en nu weer dit wel of niet per direct verbieden van de OTEM.

Zelfde geld voor het uitdelen van straffen.
Ik bedoel: Waar slaat 't op dat er nu ineens Stop & Go's uitgedeeld worden ,waar dit normaal Drive Through's zijn ??

Wat de regelveranderingen betreft: Blijkbaar is Todt bang om vijanden te maken.
Onder Mosley gebeurde dit soort zaken (naar mijn weten) niet.

Franky R.

Hm,


Mosley kon ook wel dingen te ver doordrukken. Todt lijkt mij meer een man van compromissen, behalve toen hij de 1.6 viercilinder voorstelde...


Maar de FIA dient idd. flink op de schop gezet te worden. Hetzelfde zie je ook bij de FIFA met Blatter en het IOC.


Allemaal van die ouwe knarren, die geen feeling (meer) hebben met de sport. Blatter heeft zelfs nog nooit tegen een bal getrapt (die sukkel speelde ijshockey) en die man die FIFA-pres. ?!?


Nee, dit soort gekronkel zou je niet zien met een Vatanen of Damin Hill als FIA-president.

Kootje

#3
Citaat van: Franky R. op 10 juli 2011 - 17:27:46
Hm,

Mosley kon ook wel dingen te ver doordrukken. Todt lijkt mij meer een man van compromissen, behalve toen hij de 1.6 viercilinder voorstelde...

Maar die durfde iig wel 'n besluit te nemen.
De besluiten die Todt tot nu toe genomen heeft ,worden vrij snel weer terug gedraaid.
Of iig weer aangepast en aangepast en ...... etc.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 10 juli 2011 - 17:37:11
Citaat van: Franky R. op 10 juli 2011 - 17:27:46
Hm,

Mosley kon ook wel dingen te ver doordrukken. Todt lijkt mij meer een man van compromissen, behalve toen hij de 1.6 viercilinder voorstelde...

Maar die durfde iig wel 'n besluit te nemen.
De besluiten die Todt tot nu toe genomen heeft ,worden vrij snel weer terug gedraaid.
Of iig weer aangepast en aangepast en ...... etc.


Ja, dat is waar...

meatball

DRS en die belagelijke straffen daar moeten ze toch dringend eens over na denken.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

0634

De FIA is, over het algemeen, goed bezig. Dus geen reorganisatie please. Omtrent het hele Engine mapping verhaal is het niet helemaal lekker gegaan, en er wordt nog steeds teveel gestraft. Maar andere dingen, zoals de nieuwe motoren, DRS, coureurs aanstellen als mede-stewards etc. vind ik weer prima.

Kootje

#7
Citaat van: Jeroen op 10 juli 2011 - 19:22:18
De FIA is, over het algemeen, goed bezig. Dus geen reorganisatie please. Omtrent het hele Engine mapping verhaal is het niet helemaal lekker gegaan, en er wordt nog steeds teveel gestraft. Maar andere dingen, zoals de nieuwe motoren, DRS, coureurs aanstellen als mede-stewards etc. vind ik weer prima.
Het OTEM verhaal is nog steeds niet lekker.
Dat terwijl het vóór Valencia nog zo simpel was.

Ook omtrend de motoren waren ze besluiteloos.
Van 1.4 in 2013 naar 1.6 in 2014 vind ik niet standvastig.

DRS heeft nog wel wat werk nodig ,dus daar mag je nog niet over oordelen.
Vandaag werkte het weer eens goed.
Hopelijk fine-tunen ze het voor volgend jaar ,ipv dat ze het direct afschaffen zoals met de beweegbare voorvleugel het geval was.

Die ex-coureurs bij de Stewards is 'n leuke toevoeging.
Maar het zou nog beter kunnen door 'n vaste groep stewards aan te stellen.
Door dit systeem is er nog steeds 'n te grote willekeur in straffen.

Nee ..... ik vind niet dat de FIA olv Todt goed bezig is ,maar ook niet echt slecht.
Reorganisatie vind ik daarom ook niet nodig ,maar ze mogen toch echt wel besluitvaardiger en consequenter worden.
Nu beginnen ze (iig voor mij) ongeloofwaardig te worden.

btw: Hun verzoek aan Pirelli om "slechte" banden te leveren is wel 'n schot in de roos.

0634

Citaat van: Kootje op 10 juli 2011 - 19:48:50
Het OTEM verhaal is nog steeds niet lekker.
Dat terwijl het vóór Valencia nog zo simpel was.

Och, RedBull doet ook wel weer erg verontwaardigt. Ze begaven zich willens en wetens in een grijs gebied, dan kan er wel eens wat gebeuren natuurlijk. Al had ik het nooit gedurende het seizoen gedaan. Maar ook de FIA-voor-Todt deed dat met regelmaat. Denk aan het verbieden van de massadempers van Renault halverwege 2006.

CitaatOok omtrend de motoren waren ze besluiteloos.
Van 1.4 in 2013 naar 1.6 in 2014 vind ik niet standvastig.
Zo deed Mosley het ook vaak. Inzetten op het hoogste, weten dat iedereen over je valt, en dan beiden wat water bij de wijn doen.

Vergeet niet dat Renault eigenlijk wilde vertrekken als de turbo's niet kwamen en nu toch blijft. Dat is dus een goed compromis dat gevonden is.

CitaatDRS heeft nog wel wat werk nodig ,dus daar mag je nog niet over oordelen.
Vandaag werkte het weer eens goed.
Hopelijk fine-tunen ze het voor volgend jaar ,ipv dat ze het direct afschaffen zoals met de beweegbare voorvleugel het geval was.
In principe vind ik DRS een lapmiddel. Eigenlijk zouden ze de aerodynamica moeten aanpakken en de mechanische grip moeten verhogen. Dan zou inhalen van nature al makkelijker zijn en heb je geen lapmiddel nodig. Maar goed, zolang dat niet gebeurt is dit een leuk alternatief.

Citaatbtw: Hun verzoek aan Pirelli om "slechte" banden te leveren is wel 'n schot in de roos.
Ook dat nog.

Vergeet trouwens niet wat voor moeilijke rol de FIA heeft tov andere sportbonden. De FIFA regeert in het voetbal met harde hand. Maar in de F1 is het allemaal wat anders. Dan hebben de teams ineens met de FOTA enorm veel invloed en eigen belangen. En dan nog Ecclestone die ook nog een hoop te zeggen heeft, met achter zich de circuitbazen. De FIA moet daar in het midden manouvreren en dat valt ook niet altijd mee.

com


Vergeet trouwens niet wat voor moeilijke rol de FIA heeft tov andere sportbonden. De FIFA regeert in het voetbal met harde hand. Maar in de F1 is het allemaal wat anders. Dan hebben de teams ineens met de FOTA enorm veel invloed en eigen belangen. En dan nog Ecclestone die ook nog een hoop te zeggen heeft, met achter zich de circuitbazen.

De FIA moet daar in het midden manouvreren en dat valt ook niet altijd mee.



Daarom juist moet de FIA wat doordachter en eenduidig een besluit nemen als er met iedereen overlegt is. En niet achteraf

0634

En daarom moet je maar reorganiseren?

Iedere keer als ze een beslissing nemen dreigt er weer een team op te stappen. Dan weer Ferrari, dan weer Renault. Dan steigert Bernie weer eens. Ik geef het je te doen.

com

Ik zeg niet dat het makkelijk is maar het zou een heel stuk beter kunnen.

En ik denk dat een reorganisatie geen kwaad zou kunnen'' een frisse wind '' door al die oude knarren

0634

Ik denk van niet. Er is best wat aan te merken op ze, maar in grote lijnen doet Todt het prima, m.i..