spanning in de race's of in het wk

Gestart door meatball, 03 juli 2011 - 22:06:40

« vorige - volgende »

Wat  heb jij het liefst

zoals vorig seizoen saaiere race's maar spannend wk
4 (25%)
zoals huidig seizoen mooie race's maar geen echte wk spanning
12 (75%)

Totaal aantal stemmen: 13

Poll gesloten: 07 augustus 2011 - 22:06:39

meatball

Ik vind het op dit moment een echt topseizoen wat race's betreft alleen wint altijd dezelfde want de spanning is er eigenlijk alleen vanaf plaats twee.
Dus krijgen we geen echte wk strijd ,volgens mij en vele met mij is de wk al bekend.
Ik heb het wel liever zoals het nu is want ik wil gewoon elke keer een mooie race zien en vind al jaren dat de titel te belangrijk was geworden,het werd al puntjes tellen vanaf race1 ,kijk naar Ferrari waar Massa al van het seizoensbegin Alonso moest voorlaten.
Maar wat vinden jullie ?
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

0634

Spanning in de races. For sure.

Van mij mag Vettel over 2 races al kampioen worden, zolang de races maar zo leuk blijven als alles voor Valencia.

JimmySPA

Ik vond het vorig jaar een stuk beter. Spannend, helemaal door Alonso. En Kers gaat nog, maar DRS vind ik echt zo nep en gemaakt.
Ik zie liever 1 mega actie van een coureur die iemand bizar mooi inhaalt dan 29 verschillende omdat ze hun spoiler kunnen plat leggen en met een mega snelheids verschil iemand inhalen.
Nee, ik ben niet overtuigd...

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Kootje

Was 'n lastige keus.
De spanning in het WK vind ik eigenlijk héél belangrijk.

Maar ja .... spannende races zijn ook altijd leuk.
Helaas vind ik dat dit jaar ook wel tegenvallen ,aangezien Vettel altijd wint.

Maar toch heb ik voor die optie gekozen.
Ik heb dit jaar alle races met 'n gigantische kater bekeken (kwam nu eenmaal zo uit) ,en alleen met Valencia had ik moeite om wakker te blijven.

Nu voor volgend jaar DRS nog op de rit krijgen ,en ik teken voor nog zo'n seizoen.

Niels_

Gegaan voor spanning in het WK.

Tijdens de race houd ik altijd in het oog hoe de virtuele WK stand eruit ziet en het feit dat ik nu naar de race kijk met het gevoel dat Vettel toch 3 straten voorsprong heeft neemt bij mij de fun wel wat af. Ik Canada was ik aan het juichen omdat hij in de slotronde een fout maakte, maar gezien dat Hamilton en Alonso er beiden uitlagen was dat nog steeds geen goede zaak, vermits hij opnieuw 18 punten uitliep.

Daarnaast zie ik nu dat de volgende race Silverstone is en denk ik al: "tzal weeral spannend worden in de kwalificatie".

Naast het feit dat ik voor die optie gekozen heb, moet ik toch zeggen dat ik de race volgend jaar niet zo saai vond.

Enzo

Lastig idd...
Beide vind ik belangrijk, maar als ik moet kiezen ga ik voor de spannende races.

robbert

voor mij makkelijk. Geef mij maar spannende races, wat heb je aan een spannend seizoen als er toch maar saaie races zijn en de race beslist word in de pits. Dan komt er geklaag over saaie races. Vorig jaar was het een spannend seizoen, maar kijk dan naar abu dhabi: Voor in slaap te vallen

Niels_

Daar ben ik het niet mee eens. Als in de laatste race de titel beslist wordt, is het voor mij altijd spannend. Je weet immers dat een klein foutje alles om zeep kan helpen. Toen Kimi in 2007 wereldkampioen werd, had ik zelfs na de laatste bocht nog schrik dat er iets naar de zak ging gaan op die Ferrari. :P

Kootje

Als het WK in de laatste races beslist wordt ,is dat altijd spannend.
Al is de race één lange optocht ,er kan altijd iets gebeuren.
Kijk bijvoorbeeld naar 2008 waarin Massa heel even dacht WK te zijn.

Maar als zo'n climax volgt op 'n seizoen vol saaie races ,dan zie ik toch net iets liever elke week 'n spannende race.

meatball

Mee eens ik begin pas na een tijdje op het wk te letten,in de eerste race's van het seizoen al alleen maar aan het wk denken en liggen rekenen vindt ik maar niets.Nu gaan we nog mooie race's krijgen het wk is al beslist ,dus kunnen er door de rijders tenminste wat risico's genomen worden ipv liever vierde te worden dan een poging te doen om op het podium te staan. Puntjes tellen is nu zinloos geworden.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Wizard

Spanning in de races natuurlijk. Spanning in het WK vind ik niet zo boeiend als de races treintje -rijden zijn. Dan is hooguit de eerste bocht spannend.

robbert

Citaat van: Wizard op 08 juli 2011 - 17:40:28
Spanning in de races natuurlijk. Spanning in het WK vind ik niet zo boeiend als de races treintje -rijden zijn. Dan is hooguit de eerste bocht spannend.

inderdaad. Wat heb je aan een spannend seizoen, als de races na de eerste bochten al gereden is. Nu is het spannend tot de laatste rondes

com

en door de FIA zijn besluiteloosheid krijgen we nu een kunstmatige spanning.

0634

Ik heb weer een prima, spannende race gezien. Het sterkt mijn idee dat de Formule 1 gewoon goed bezig is.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 10 juli 2011 - 19:23:18
Ik heb weer een prima, spannende race gezien. Het sterkt mijn idee dat de Formule 1 gewoon goed bezig is.
Dat vandaag 'n leuke race was lag meer aan het weer dan aan de FIA.
Maar over het gehele seizoen gezien hebben de maatregelen als DRS en "slechte" Pirelli's zeker 'n belangrijke bijdrage geleverd aan 'n zéér vermakelijk seizoen.