British Grand Prix Silverstone

Gestart door Enzo, 03 juli 2011 - 13:44:20

« vorige - volgende »

Enzo



8 jul 2011
11:00-12:30 Eerste vrije training
15:00-16:30 Tweede vrije training

9 jul 2011
11:00-12:00 Derde vrije training
14:00-15:00 Kwalificatie

10 jul 2011
14:00 Race


De negende race van het formule 1 kampioenschap 2011 staat voor de deur. Op 8 juli mogen de heren hun kunsten vertonen op het welbekende circuit van Silverstone in Groot Brittannië.

Dit weekend  zal een spannende zijn om meerdere redenen. Het circuit heeft een geweldige lay-out waar meerdere  spannende gevechten zijn uitgevochten in het verleden. Deze baan stelt zelden teleur en levert bijna altijd goed werk. Als extra ingrediënt krijgen we een flinke regelwijziging voor onze kiezen. De teams hebben restricties gekregen op het off-throttle engine blowing. Een slimmigheidje waar veel teams tot dit weekend gretig gebruik van maakte.

Deze wijziging maakt het des te moeilijker in te schatten welk team goed zal presteren. Naar verluidt zullen ze gemiddeld een halve seconde per ronde aan snelheid verliezen. Maar dit verlies zal per team verschillen, afhankelijk van hoe efficiënt hun EBD werkte.  Zal Red Bull hun dominantie behouden? Zal McLaren terug vallen in de waardeloze vorm wat ze tijdens de wintertest ten toon spreidde? Kan Ferrari de goede vorm van de afgelopen races doorzetten? Heeft Lotus Renault er het meest onder te lijden met hun ontwerp speciaal voor de EBD? Kan Mercedes nog iets, of blijven ze aanvoerder van het middenveld? Dat zijn de vragen die dit raceweekend beantwoord zullen worden.

Naast het bovenstaande krijgen we ook een debuut van Red Bull's nieuwe godenzoon Daniel Ricciardo. Niet in een Red Bull, niet in een Toro Rosso, maar in een HRT ten koste van Narain  Karthikeyan die de race als toeschouwer mag bekijken. De Australier mag zich meten met Liuzzi, iemand die hij als goed graadmeter kan gebruiken. De ogen van de formule 1 zullen ineens met aandacht de HRT volgen, aandacht die de hekkensluiter van het veld goed kan gebruiken.


De weersvoorspellingen voor dit weekend zien er veelbelovend uit, als je van een regenrace houdt ten minst. De temperatuur zal onder de 20 graden blijven met een grote kans op regen het hele weekend.  http://www.weeronline.nl/Europa/Groot-Brittannie/Silverstone/4174831

Alle ingrediënten voor een super gaaf raceweekend zijn aanwezig, de rest is aan de heren coureurs.

Silverstone 2010:


Veel plezier! 8)


Kootje

Het zal wel ff wennen worden.
Met de nieuwe lay-out en de verplaatste pit-lane zullen de eerste rondjes vreemd zijn.

Hopelijk doet de ban op de OTEM de dominantie van Red Bull teniet.
Dan krijgen we wellicht weer eens 'n andere winnaar.
Met als uiteindelijk resultaat misschien zelfs nog 'n spannend seizoen ,al acht ik de kans daarop erg klein.

Op regen hoop ik iig niet.
Normaal ben ik voorstander van regenraces ,maar zoals de FIA daar de laatste tijd mee omgaat ,NEE .... daar wordt ik niet vrolijk van.

Voor de rest zal 't sowieso wel 'n leuke race worden.
Silverstone is daar altijd al 'n mooi baantje voor geweest ,en de veranderingen die dit jaar toegevoegd zijn doen wat dat betreft hun werk ook goed.

Nog 'n weekje ,en dan gaan we 't zien.

Vieze baas

Sinds wanneer is de baan aangepast?? Betekent dus dat Bridge eruit is? dat is wel jammer was vette bocht altijd.

En inderdaad over de regenraces. Wanneer was uberhaupt de laatste normale start in de regen?? Echt jammer dat ze al bij het minste de SC eruit gooien

robbert

ja ik hoop ook dat het droog blijft, of we krijgen terug een start achter een SC en mss ook weer een zeer lange rode vlag-periode.

Nee laat het maar droog blijven, dan zien we tenminste een echte start en weer topracing

Kootje

Citaat van: Vieze baas op 03 juli 2011 - 17:06:25
Sinds wanneer is de baan aangepast?? Betekent dus dat Bridge eruit is? dat is wel jammer was vette bocht altijd.

De baan zelf was vorig jaar al aangepast.
Vind het persoonlijk geen verbetering ,want Bridge was inderdaad 'n topbocht.

Met ingang van dit seizoen ligt de start /finish ook ergens anders.
Deze ligt nu tussen CLUB en ABBEY  ,bocht 10 en 11 op het plaatje.

0634

Citaat van: robbert op 03 juli 2011 - 17:14:01
ja ik hoop ook dat het droog blijft, of we krijgen terug een start achter een SC en mss ook weer een zeer lange rode vlag-periode.

Nee laat het maar droog blijven, dan zien we tenminste een echte start en weer topracing
Of halverwege een buitje van een rondje of 10, 15.

robbert

Citaat van: Jeroen op 03 juli 2011 - 20:44:05
Citaat van: robbert op 03 juli 2011 - 17:14:01
ja ik hoop ook dat het droog blijft, of we krijgen terug een start achter een SC en mss ook weer een zeer lange rode vlag-periode.

Nee laat het maar droog blijven, dan zien we tenminste een echte start en weer topracing
Of halverwege een buitje van een rondje of 10, 15.

ja dan mss wel, maar het moet dan niet beginnen stortregenen of de fia is daar dan terug met de sc periode en mss gevolgd door rode vlag periode. Dan is het nog saaier

Kootje

Citaat van: Jeroen op 03 juli 2011 - 20:44:05
Citaat van: robbert op 03 juli 2011 - 17:14:01
ja ik hoop ook dat het droog blijft, of we krijgen terug een start achter een SC en mss ook weer een zeer lange rode vlag-periode.

Nee laat het maar droog blijven, dan zien we tenminste een echte start en weer topracing
Of halverwege een buitje van een rondje of 10, 15.
Een klein buitje om de boel op te schudden is natuurlijk altijd welkom.  :P

robbert

Citaat van: Kootje op 03 juli 2011 - 21:42:43
Citaat van: Jeroen op 03 juli 2011 - 20:44:05
Citaat van: robbert op 03 juli 2011 - 17:14:01
ja ik hoop ook dat het droog blijft, of we krijgen terug een start achter een SC en mss ook weer een zeer lange rode vlag-periode.

Nee laat het maar droog blijven, dan zien we tenminste een echte start en weer topracing
Of halverwege een buitje van een rondje of 10, 15.
Een klein buitje om de boel op te schudden is natuurlijk altijd welkom.  :P
ja en dan krijgen we weer rondenlang sc of meer dan een uur rode vlag

Kootje

Daarom heb ik 't ook over 'n klein buitje.
Gewoon net lang en nat genoeg dat er banden gewisseld moeten worden.
Stortregen zoals in Canada zit niemand op te wachten.

robbert

Citaat van: Kootje op 03 juli 2011 - 21:50:58
Daarom heb ik 't ook over 'n klein buitje.
Gewoon net lang en nat genoeg dat er banden gewisseld moeten worden.
Stortregen zoals in Canada zit niemand op te wachten.

maar je kent de moderne fia é, vanaf dat het begint te druppelen gooien ze de sc buiten

Kootje

Citaat van: robbert op 03 juli 2011 - 22:38:45
Citaat van: Kootje op 03 juli 2011 - 21:50:58
Daarom heb ik 't ook over 'n klein buitje.
Gewoon net lang en nat genoeg dat er banden gewisseld moeten worden.
Stortregen zoals in Canada zit niemand op te wachten.

maar je kent de moderne fia é, vanaf dat het begint te druppelen gooien ze de sc buiten

Héhé :P ,vandaar dat ik ook niet op 'n echte regenrace zit te wachten.

SDG

Citaat van: Kootje op 03 juli 2011 - 17:22:42
De baan zelf was vorig jaar al aangepast.
Vind het persoonlijk geen verbetering ,want Bridge was inderdaad 'n topbocht.

Met ingang van dit seizoen ligt de start /finish ook ergens anders.
Deze ligt nu tussen CLUB en ABBEY  ,bocht 10 en 11 op het plaatje.

De nieuwe start/finish-opzet is vorige maand al gebruikt toen de GT1 en GT3 op Silverstone reden. De eerste keer is het uiteraard wat wennen om de hele bende niet langer op Copse Corner te zien afstormen bij de start, net zoals het raar aandoet dat de pits daar - die er nog steeds staan - er helemaal verlaten bij liggen, maar na een paar rondjes ben je het alweer gewoon. Vooral het indrukwekkende nieuwe pitgebouw maakt veel goed. Opvallend is ook dat de nieuwe pitstraat aan het einde heel eventjes naar beneden 'duikt', waardoor de vaste camera aan de overkant de auto's even uit het zicht verliest. Bij de GT-races werden er overigens flink wat brokken gemaakt bij de start doordat het hele pak nog helemaal bij elkaar lag toen men 'The Loop' (bocht 13-14 op het kaartje) de eerste keer aansneed. Benieuwd wat dat in de F1 gaat geven.

Gerard

Citaat van: Kootje op 03 juli 2011 - 17:22:42
Citaat van: Vieze baas op 03 juli 2011 - 17:06:25
Sinds wanneer is de baan aangepast?? Betekent dus dat Bridge eruit is? dat is wel jammer was vette bocht altijd.

De baan zelf was vorig jaar al aangepast.
Vind het persoonlijk geen verbetering ,want Bridge was inderdaad 'n topbocht.

Met ingang van dit seizoen ligt de start /finish ook ergens anders.
Deze ligt nu tussen CLUB en ABBEY  ,bocht 10 en 11 op het plaatje.

Dat is inderdaad wel ff wennen ja!
We hebben de laatste jaren wel mooie races gehad, maar met al die veranderingen hoop ik toch echt dat het nostalgische karakter van Silverstone niet verloren gaat!

Wat me ook opvalt, als je op i-net op zoek gaat naar kaarten, zie je overal nog de oude layout.. maw, je denkt een kaartje tehebben voor start/finish, en je hebteen kaartje voor wat vorig jaar start/finish was ;D