Grand Prix van Europa, Valencia street circuit

Gestart door Enzo, 18 juni 2011 - 19:25:41

« vorige - volgende »

Kootje

#135
Citaat van: Jeroen op 26 juni 2011 - 20:55:38
Echt? Dus eigenlijk is die Redbull niet sneller en constanter dan de McLarens en Alonso en ligt het puur aan Vettel?

Dat zeg ik nergens.  ::)
Hij heeft zeker de beste auto ,maar die heeft Webber ook ,en die is niet constant sneller dan de McLarens en Alonso.

CitaatWant ik geloof dat niet zo. Ik zie een rijder in de beste auto uitstekend presteren, zoals Button dat deed in de eerste seizoenshelft van 2009 toen hij de beste wagen had. Of Alonso in de Renault van 2005. Of Schumacher in diverse jaren. Of Hill in 96, Mansell 92, etc. etc.

Klopt.
Dat hij de beste auto heeft ,maakt het 'n stuk makkelijker ,net als dat bij je voorbeelden ook het geval was.
Maar uiteindelijk moet je het nog wel ff doen ,en daar heb je dan toch echt wel wat kwaliteit voor nodig.
Want waarom konden je voorbeelden het wel ,maar hun teamgenoten (excl Villeneuve '96) niet met de beste auto ,zoals dit nu met Webber het geval is ??

CitaatZet een toprijder in de beste wagen en hij wint races en titels voor je. Daarvoor verdient hij credits, maar het zijn geen heldendaden die hij wekelijks verricht hoor. Kom nou toch. Die heeft hij momenteel ook helemaal niet nodig.

Heldendaden wil en zal ik het ook niet noemen.
Maar om alle credits bij de wagen te leggen gaat me te ver.
Zoals je zelf al aangeeft ,je moet er nog steeds 'n toprijder inzetten om die overwinningen en titels binnen te slepen.
Zet bv Khartikeyan in de Red Bull ,en hij zal nog niet eens om het podium strijden.

robbert

ok nu is dit een groot bewijs dat valencia, f1-onwaardig is. Men kan zelfs met drs niet inhalen in valencia. Wat zal dat zijn in abu dhabi????

Folkert

Citaat van: monaco2011 op 26 juni 2011 - 19:55:12
Citaat van: Burorri op 26 juni 2011 - 19:17:09
Citaat van: Franky R. op 26 juni 2011 - 18:34:01
Citaat van: com op 26 juni 2011 - 16:40:05
Saaie race maar Vettel weer helemaal supriuur en een klasse appart. En ik denk dat er in silverstone niks gaat veranderen.


Sorry, hoor...maar is dat nu zo moeilijk als je de snelste auto van de grid hebt?
Jeroen schreef al...
CitaatAlonso deed het al in de Renault een paar jaar terug. Is lekker hoor, rijden in de beste wagen. Al rijd je niks beter dan een ander dan nog win je


En wanneer heeft Vettel onder druk gezeten in Valencia? Nee, hij maakte geen fout en deed wat hij moet doen. Maar om dat nu op te hemelen als 'superieur' en 'een klasse apart'...


Vettel mag Newey idd. een dure horloge o.i.d. kado doen...Voor een dergelijk sublieme auto!
Sterker nog, hij maakte wel een foutje terwijl hij niet eens onder druk stond. Maar voor mij is Newey de man van het seizoen.
Burrori is een slechte verliezer zeg.. bah..
Maar het is wel zo? hij maakt nu 2 races achter elkaar de helft van de race fouten.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Citaat van: Burorri op 26 juni 2011 - 21:49:03
Maar het is wel zo? hij maakt nu 2 races achter elkaar de helft van de race fouten.
Nou ...... de helft van de race ??  ::)

In Canada maakte hij welgeteld één foutje.
Weliswaar 'n hele dure ,maar toch .... het was er maar één ,en eigenlijk niet eens zo'n grote.
Ik bedoel ..... was het 'n grote fout geweest ,dan was hij in 'n spin geraakt.
Nu hield hij de wagen toch nog redelijk onder controle.

En ook nu heb ik 'm niet op 'n echte fout kunnen betrappen.
Laat staan dat hij de helft van de race fouten maakte.

0634

Citaat van: Kootje op 26 juni 2011 - 21:38:53
Hij heeft zeker de beste auto ,maar die heeft Webber ook ,en die is niet constant sneller dan de McLarens en Alonso.
Nee. Vettel is een betere coureur dan Webber. Net als Alonso, Hamilton en Button dat zijn. Geef Vettel, Alonso, Hamilton of Button een wagen die beter is dan die van de concurrentie en ze rijden voor de concurrentie uit.

Geef Webber een wagen die beter is dan de concurrentie en hij vecht met ze mee. Dat is nou net het verschil.

CitaatMaar om alle credits bij de wagen te leggen gaat me te ver.

Mij ook. Maar zeggen dat Vettel een klasse apart is en superieur is zo overdreven. Vandaag was Alonso helemaal niets minder.

Kootje

Citaat van: Kootje
Hij heeft zeker de beste auto ,maar die heeft Webber ook ,en die is niet constant sneller dan de McLarens en Alonso.
Citaat van: JeroenNee. Vettel is een betere coureur dan Webber. Net als Alonso, Hamilton en Button dat zijn. Geef Vettel, Alonso, Hamilton of Button een wagen die beter is dan die van de concurrentie en ze rijden voor de concurrentie uit.

Geef Webber een wagen die beter is dan de concurrentie en hij vecht met ze mee. Dat is nou net het verschil.

Daar is ook geen twijfel over.
Vettel overklast Webber bijna elke race.
En inderdaad ,zet 'n andere topper zoals Alonso in de Red Bull ,en ze winnen ook.

Citaat van: KootjeMaar om alle credits bij de wagen te leggen gaat me te ver.

Citaat van: JeroenMij ook. Maar zeggen dat Vettel een klasse apart is en superieur is zo overdreven. Vandaag was Alonso helemaal niets minder.

Dat is weer het andere uiterste ,en dat gaat me ook te ver.
Het ligt wel degelijk voor 'n deel aan de auto.
Maar om het daar volledig op af te schrijven ,vind ik ook weer overdreven.

::) Ik denk dat we 't uiteindelijk dus gewoon met elkaar eens zijn.  ;D

Folkert

Citaat van: Kootje op 26 juni 2011 - 22:01:05
Citaat van: Burorri op 26 juni 2011 - 21:49:03
Maar het is wel zo? hij maakt nu 2 races achter elkaar de helft van de race fouten.
Nou ...... de helft van de race ??  ::)

In Canada maakte hij welgeteld één foutje.
Weliswaar 'n hele dure ,maar toch .... het was er maar één ,en eigenlijk niet eens zo'n grote.
Ik bedoel ..... was het 'n grote fout geweest ,dan was hij in 'n spin geraakt.
Nu hield hij de wagen toch nog redelijk onder controle.

En ook nu heb ik 'm niet op 'n echte fout kunnen betrappen.
Laat staan dat hij de helft van de race fouten maakte.
Je hebt wel gelijk hoor, maar tegenwoordig moet alles gebasseert worden op 2 ronden en als je in 1 ronde fout maakt, is dat al de helt ;)

Iig volgens Monaco 2011
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Citaat van: Burorri op 27 juni 2011 - 00:07:24
Je hebt wel gelijk hoor, maar tegenwoordig moet alles gebasseert worden op 2 ronden en als je in 1 ronde fout maakt, is dat al de helt ;)

Iig volgens Monaco 2011
Tsja ..... as je 't zo bekijkt  ::) ,dan is 't inderdaad de helft.  ;D
Daar ken ik zelfs niks tegen inbrengen.  ;)

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 26 juni 2011 - 22:10:41
Citaat van: Kootje op 26 juni 2011 - 21:38:53
Hij heeft zeker de beste auto ,maar die heeft Webber ook ,en die is niet constant sneller dan de McLarens en Alonso.
Nee. Vettel is een betere coureur dan Webber. Net als Alonso, Hamilton en Button dat zijn. Geef Vettel, Alonso, Hamilton of Button een wagen die beter is dan die van de concurrentie en ze rijden voor de concurrentie uit.

Geef Webber een wagen die beter is dan de concurrentie en hij vecht met ze mee. Dat is nou net het verschil.

CitaatMaar om alle credits bij de wagen te leggen gaat me te ver.

Mij ook. Maar zeggen dat Vettel een klasse apart is en superieur is zo overdreven. Vandaag was Alonso helemaal niets minder.
waarom mag je dat niet zeggen?? hij haalde redelijk onbedreigd de wedstrijd binnen. En of dat nou vooral aan hem ligt of aan de auto, dat wordt er helemaal niet bijgezegd, de combinatie RB en Vettel was iig 'superieur'

monaco2011

Citaat van: Burorri op 26 juni 2011 - 20:09:55
Citaat van: monaco2011 op 26 juni 2011 - 19:55:12
Citaat van: Burorri op 26 juni 2011 - 19:17:09
Citaat van: Franky R. op 26 juni 2011 - 18:34:01
Citaat van: com op 26 juni 2011 - 16:40:05
Saaie race maar Vettel weer helemaal supriuur en een klasse appart. En ik denk dat er in silverstone niks gaat veranderen.


Sorry, hoor...maar is dat nu zo moeilijk als je de snelste auto van de grid hebt?
Jeroen schreef al...
CitaatAlonso deed het al in de Renault een paar jaar terug. Is lekker hoor, rijden in de beste wagen. Al rijd je niks beter dan een ander dan nog win je


En wanneer heeft Vettel onder druk gezeten in Valencia? Nee, hij maakte geen fout en deed wat hij moet doen. Maar om dat nu op te hemelen als 'superieur' en 'een klasse apart'...


Vettel mag Newey idd. een dure horloge o.i.d. kado doen...Voor een dergelijk sublieme auto!
Sterker nog, hij maakte wel een foutje terwijl hij niet eens onder druk stond. Maar voor mij is Newey de man van het seizoen.
Burrori is een slechte verliezer zeg.. bah..
Nee hoor, ik geef ook veel kredits aan Vettel. Doet het erg goed dit jaar, maar laten we niet vergeten dat hij echt wel verre weg verre weg de beste auto heeft.
als je dat credits geven noemt  ::) het enige wat je doet is onmiddelijk na de race weer allerlei kanttekeningen plaatsen. Komt niet echt sportief over. Was het Hamilton geweest had je m allang weer de hemel ingeprezen, maar bij een ander gaat burorri wel ff weer uitleggen hoe het allemaal precies zit. Kan me best voorstellen dat het voor jou een frustrerende middag is zo, maar waarom moet je altijd op dezelfde, voorspelbare manier reageren?? Iedereen weet wel dat Vettel een extreem goede auto heeft, dat is al langer bekend, dat hoef je niet keer op keer te herhalen. Je komt echt als een slecht verliezer over, iig op mij.
Citaat van: Kootje op 27 juni 2011 - 00:10:46
Citaat van: Burorri op 27 juni 2011 - 00:07:24
Je hebt wel gelijk hoor, maar tegenwoordig moet alles gebasseert worden op 2 ronden en als je in 1 ronde fout maakt, is dat al de helt ;)

Iig volgens Monaco 2011
Tsja ..... as je 't zo bekijkt  ::) ,dan is 't inderdaad de helft.  ;D
Daar ken ik zelfs niks tegen inbrengen.  ;)
kan iemand mij dit even uitleggen?? alles gebaseert op 2 ronden en in 1 ronde een fout maken??

Enzo

Net de race gezien, ik vond Vettel en Alonso beide erg sterk rijden. Webber en de McLarens waren wat aan het kloten, om van Mercedes en Renault maar helemaal niks te zeggen... ::)

Maar zoals gezegd, niet bepaald een enerverende race.
Valencia heeft weer teleurgesteld...

0634

Citaat van: monaco2011 op 27 juni 2011 - 00:25:51
waarom mag je dat niet zeggen?? hij haalde redelijk onbedreigd de wedstrijd binnen. En of dat nou vooral aan hem ligt of aan de auto, dat wordt er helemaal niet bijgezegd, de combinatie RB en Vettel was iig 'superieur'
Je mag alles zeggen. Alleen hoef ik het er niet mee eens te zijn ;).

Als je zegt, de combinatie was superieur dan heb je gelijk, m.i.. Die combi steekt boven de rest van het veld uit.

janke

Citaat van: Kootje op 18 juni 2011 - 21:18:07
Citaat van: Jeroen op 18 juni 2011 - 21:14:01
Ik vrees dat Valencia ook in de 2011 uitvoering de saaiste van het jaar zal zijn... :-[
Dat zit er op zich wel in ,maar je hebt saai en saai.
Zo dodelijk saai als de vorige 3 jaargangen waren zal het toch niet worden.

Je hebt geen gelijk gekregen. Het was weer zwaar klo.. Maar zolang de organisatie keurig de centjes overmaakt zal hier nog wel een tijd geraced worden. En Spa moet vrezen voor de toekomst. Het kan gek lopen in de F1. Maar Valencia is leuk voor touringcars als WTCC en DTM. F1 heeft er niets te zoeken.
Some things are too important to be left in the past.

Kootje

Citaat van: janke op 27 juni 2011 - 08:34:17
Citaat van: Kootje op 18 juni 2011 - 21:18:07
Citaat van: Jeroen op 18 juni 2011 - 21:14:01
Ik vrees dat Valencia ook in de 2011 uitvoering de saaiste van het jaar zal zijn... :-[
Dat zit er op zich wel in ,maar je hebt saai en saai.
Zo dodelijk saai als de vorige 3 jaargangen waren zal het toch niet worden.

Je hebt geen gelijk gekregen. Het was weer zwaar klo.. Maar zolang de organisatie keurig de centjes overmaakt zal hier nog wel een tijd geraced worden. En Spa moet vrezen voor de toekomst. Het kan gek lopen in de F1. Maar Valencia is leuk voor touringcars als WTCC en DTM. F1 heeft er niets te zoeken.
Helaas niet nee.
Mijn god ,wat 'n dodelijk saaie race was 't weer.

Wat de toekomst betreft kreeg ik gisteren zelfs het idee dat Bernie Valencia boven Barcelona verkiest.
Zoiets liet hij iig wel doorschemeren in 'n gridinterview met Eddy Jordan.

Kootje

#149
Citaat van: monaco2011 op 27 juni 2011 - 00:43:22
Citaat van: Kootje op 27 juni 2011 - 00:10:46
Citaat van: Burorri op 27 juni 2011 - 00:07:24
Je hebt wel gelijk hoor, maar tegenwoordig moet alles gebasseert worden op 2 ronden en als je in 1 ronde fout maakt, is dat al de helt ;)

Iig volgens Monaco 2011
Tsja ..... as je 't zo bekijkt  ::) ,dan is 't inderdaad de helft.  ;D
Daar ken ik zelfs niks tegen inbrengen.  ;)
kan iemand mij dit even uitleggen?? alles gebaseert op 2 ronden en in 1 ronde een fout maken??
Het is vrij simpel:
Burrori impliceert dat jij je visie op 'n race basseert op 2 rondjes.
Als je dan in Canada en Valencia precies de 2 rondjes pakt waarin Vettel 'n foutje maakt ,dan maakt hij dus de helft van de tijd 'n fout.
Snappie ??

btw: Dit is NIET MIJN MENING.
        Ik zag er alleen de lol wel van in ,vandaar mijn laatste reactie.