Safety Car

Gestart door Franky R., 15 juni 2011 - 15:52:28

« vorige - volgende »

Wordt de Safety Car te vaak ingezet?

Ja, ik word gek van die starts achter de SC!
11 (55%)
Nee, veiligheid gaat voorop.
3 (15%)
Anders...
6 (30%)
Geen mening
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 17

Kootje

Maar dat maakt het wel weer spannender.  8)

T.Nuvolari

Gaan ze het trucje dat ze een paar jaar geleden hebben afgeschoten nu zelf weer bovenhalen? De FOTA is al net zo erg als de FIA en die Griek die de laatste dagen zoveel in het nieuws is.

Jozef

Ik vind het ook opmerkelijk dat ze dit weer bovenhalen terwijl het net afgeschaft is, ze weten blijkbaar niet wat ze willen.

Maar ik denk dat ik het wel beter zou vinden als het weer ingevoerd wordt. Alleen vraag ik mij af: waarom laten ze de gedubbelden zich ontdubbelen om dan het SC-treintje weer te moeten inhalen (terwijl ze maar 10 seconden of zo per ronde sneller dan de SC mógen rijden met dat "lap delta"-gedoe waar ze op de BBC nooit over kunnen ophouden)? Het is toch juist veel logischer en sneller om zich te laten dubbelen door iedereen die nog in dezelfde ronde als de leider zit?

Je laat de SC langzaam links over het rechte stuk rijden, verplicht alle gedubbelden om rechts te gaan rijden en laat die vervolgens uitzakken, klaar is kees...

monaco2011

belachelijk, laat ze gewoon het hele probleem oplossen en de verschillen houden zoals ze zijn. Dit is eerder een verslechtering dan een verbetering

Jozef

Alsjeblieft niet, dan weet je als kijker niet wie er gewonnen heeft tenzij je er een rekenmachine bij pakt...

Wizard

Kan me wel vinden in de nieuwe-oude regels. Oneerlijk? Misschien wel. Maar iedereen raakt zijn eventuele voorsprong kwijt. Maar ik vind het verschrikkelijk irritant dat een potentiëel fraai gevecht niet plaatsvind omdat er achterblijvers tussen de leiders rijden. Met zo'n herstart wordt nog wel eens wat gewonnen. Dus wat mij betreft, groen licht.

T.Nuvolari

Ik zou ook eerder opteren dat iedereen zijn rechmatige plaats mag innemen zondar dat er auto's de safetycar gaan inhalen. Is ook een beetje van de pot gerukt natuurlijk, je laat een safetycar de baan opkomen voor een onveilige situatie en dan laat je een paar honden los die zo snel mogelijk weer de aansluiting proberen te zoeken. Op die manier schieten ze dus het hele doel van de safetycar voorbij.

Enzo

Citaat van: M@rc op 04 november 2011 - 07:59:35
Ik zou ook eerder opteren dat iedereen zijn rechmatige plaats mag innemen zondar dat er auto's de safetycar gaan inhalen. Is ook een beetje van de pot gerukt natuurlijk, je laat een safetycar de baan opkomen voor een onveilige situatie en dan laat je een paar honden los die zo snel mogelijk weer de aansluiting proberen te zoeken. Op die manier schieten ze dus het hele doel van de safetycar voorbij.

Maar daar zijn toch ook regels voor, je mag niet voluit rijden onder een SC-situatie.
Anders krijg je een (discutabele) straf.  ::)

monaco2011

Citaat van: Jozef op 04 november 2011 - 05:20:18
Alsjeblieft niet, dan weet je als kijker niet wie er gewonnen heeft tenzij je er een rekenmachine bij pakt...
waarom zou dat met rekenmachine moeten dan?? Ze kunnen alle auto's een bepaalde snelheid laten rijden. Enige nadeel daarvan is wel dat de auto's overal op het circuit rijden wat de opruim-of hulpwerkzaamheden weer niet ten goede zal komen

T.Nuvolari

Citaat van: Enzo op 04 november 2011 - 13:45:35
Citaat van: M@rc op 04 november 2011 - 07:59:35
Ik zou ook eerder opteren dat iedereen zijn rechmatige plaats mag innemen zondar dat er auto's de safetycar gaan inhalen. Is ook een beetje van de pot gerukt natuurlijk, je laat een safetycar de baan opkomen voor een onveilige situatie en dan laat je een paar honden los die zo snel mogelijk weer de aansluiting proberen te zoeken. Op die manier schieten ze dus het hele doel van de safetycar voorbij.

Maar daar zijn toch ook regels voor, je mag niet voluit rijden onder een SC-situatie.
Anders krijg je een (discutabele) straf.  ::)

Voluit niet, maar je kan ze moeilijk verplichten de snelheid van de safetycar aan te houden. Althans in mijn ogen. Binnen een halve ronde zit je met een kopgroep van 8 man die diezelfde 8 weer moet zien te passeren en dat komt het spektakel ook niet ten goede.

Enzo

Citaat van: M@rc op 04 november 2011 - 15:49:20
Citaat van: Enzo op 04 november 2011 - 13:45:35
Citaat van: M@rc op 04 november 2011 - 07:59:35
Ik zou ook eerder opteren dat iedereen zijn rechmatige plaats mag innemen zondar dat er auto's de safetycar gaan inhalen. Is ook een beetje van de pot gerukt natuurlijk, je laat een safetycar de baan opkomen voor een onveilige situatie en dan laat je een paar honden los die zo snel mogelijk weer de aansluiting proberen te zoeken. Op die manier schieten ze dus het hele doel van de safetycar voorbij.

Maar daar zijn toch ook regels voor, je mag niet voluit rijden onder een SC-situatie.
Anders krijg je een (discutabele) straf.  ::)

Voluit niet, maar je kan ze moeilijk verplichten de snelheid van de safetycar aan te houden. Althans in mijn ogen. Binnen een halve ronde zit je met een kopgroep van 8 man die diezelfde 8 weer moet zien te passeren en dat komt het spektakel ook niet ten goede.

Wellicht dat er met de ECU iets te regelen is, dus onder de SC electronisch regelen dat ze niet harder kunnen dan een bepaalde snelheid. Doen ze bij het recreatief karten ook als ik me niet vergis.

Wizard

Citaat van: M@rc op 04 november 2011 - 15:49:20
Voluit niet, maar je kan ze moeilijk verplichten de snelheid van de safetycar aan te houden. Althans in mijn ogen. Binnen een halve ronde zit je met een kopgroep van 8 man die diezelfde 8 weer moet zien te passeren en dat komt het spektakel ook niet ten goede.

Ieder voordeel heeft z'n nadeel. Maar als ik mag kiezen zie ik de achterblijvers liever verdwijnen uit de kopgroep. De mensen die door worden gestuurd begrijpen, neem ik aan, zelf ook dat er een gevaarlijke situatie op de baan heerst en zullen hun tempo automatisch matigen.

Kootje

Citaat van: Wizard op 04 november 2011 - 07:43:03
Kan me wel vinden in de nieuwe-oude regels. Oneerlijk? Misschien wel. Maar iedereen raakt zijn eventuele voorsprong kwijt. Maar ik vind het verschrikkelijk irritant dat een potentiëel fraai gevecht niet plaatsvind omdat er achterblijvers tussen de leiders rijden. Met zo'n herstart wordt nog wel eens wat gewonnen. Dus wat mij betreft, groen licht.

Daar sla je de spijker mee op de kop.  :)

Jozef

Citaat van: monaco2011 op 04 november 2011 - 15:15:50
Citaat van: Jozef op 04 november 2011 - 05:20:18
Alsjeblieft niet, dan weet je als kijker niet wie er gewonnen heeft tenzij je er een rekenmachine bij pakt...
waarom zou dat met rekenmachine moeten dan?? Ze kunnen alle auto's een bepaalde snelheid laten rijden. Enige nadeel daarvan is wel dat de auto's overal op het circuit rijden wat de opruim-of hulpwerkzaamheden weer niet ten goede zal komen

Wat je zegt dus, de SC wordt juist gebruikt wanneer marshalls grote werken op het circuit moeten doen waar ze even tijd voor nodig hebben en wat niet veilig kan onder dubbel geel (bv. omdat marshalls rond moeten lopen vlak bij de racelijn). Dan moet je dus iedereen in een trein hebben zodat de marshalls telkens 2 minuten lang hun ding kunnen doen om dan weer even het treintje langs te laten rijden.

Bovendien, iedereen precies dezelfde snelheid laten rijden is ook onmogelijk.

monaco2011

Citaat van: Jozef op 05 november 2011 - 19:04:54
Citaat van: monaco2011 op 04 november 2011 - 15:15:50
Citaat van: Jozef op 04 november 2011 - 05:20:18
Alsjeblieft niet, dan weet je als kijker niet wie er gewonnen heeft tenzij je er een rekenmachine bij pakt...
waarom zou dat met rekenmachine moeten dan?? Ze kunnen alle auto's een bepaalde snelheid laten rijden. Enige nadeel daarvan is wel dat de auto's overal op het circuit rijden wat de opruim-of hulpwerkzaamheden weer niet ten goede zal komen

Wat je zegt dus, de SC wordt juist gebruikt wanneer marshalls grote werken op het circuit moeten doen waar ze even tijd voor nodig hebben en wat niet veilig kan onder dubbel geel (bv. omdat marshalls rond moeten lopen vlak bij de racelijn). Dan moet je dus iedereen in een trein hebben zodat de marshalls telkens 2 minuten lang hun ding kunnen doen om dan weer even het treintje langs te laten rijden.

Bovendien, iedereen precies dezelfde snelheid laten rijden is ook onmogelijk.
dat laatste ben ik het niet mee eens, dat kan in de pits toch ook?? je zou dan voor de sector waar het probleem zit de snelheid nog wat lager kunnen doen.
Hoe dan ook, als achterblijvers de SC in mogen halen heb je hetzelfde probleem en volgens mij mogen die nog wel redelijk doorgassen ook, dus da's nog gevaarlijker ook.