Safety Car

Gestart door Franky R., 15 juni 2011 - 15:52:28

« vorige - volgende »

Wordt de Safety Car te vaak ingezet?

Ja, ik word gek van die starts achter de SC!
11 (55%)
Nee, veiligheid gaat voorop.
3 (15%)
Anders...
6 (30%)
Geen mening
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 17

JimPunkRawker

Naar mijn mening wordt hij niet te vaak gebruikt integendeel, kijk eens naar de indycar die ook op de stratencircuits de boel strak in de gaten houden hierdoor blijft de boel bij elkaar en kan iedereen nog winnen, en gaat het alleen nog maar meer om strategie
het beste voorbeeld was afgelopen weekend

F1 REM
5 zeges, 16 podiums, 7 poles, 227 punten
27 zeges, 85 podiums, 29 poles, 1860 punten, 443 races

Folkert

Citaat van: Franky R. op 15 juni 2011 - 16:06:56
Citaat van: Burorri op 15 juni 2011 - 15:53:32
Deze snap ik even niet of heb ik iets gemist?

Ik heb een poll aangemaakt over de inzet van de SC. Maar ik was er nog niet klaar mee.. ;)
Moest nog het e.e.a. aan link's en dergelijke verbinden...
Ja nu zie ik het :P

Ik zat echt even in een moment van: euh....ik mis een aantal dingen. Zag alleen de topic titel en verder helemaal niks.

OT: Ik word er iig niet goed van. Soms is het idd nodig, maar starten achter een SC vind ik nou echt niet nodig. Dat haalt voor mij een heel groot deel weg van de race. De start vind ik 1 van de mooiste dingen van autosport. De SC reed afgelopen zondag te lang door. Rode vlag had al veel eerder moeten worden gezwaaid.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: Jeroen op 15 juni 2011 - 19:59:06
Meeste SC's waren nodig. De start absoluut niet. Voor de rest wel. De Rode vlag was ook volkomen logisch, maar dan rijdt die SC weer te lang door bij de herstart. Bij het Heidfeld incident was het ook nodig.

Kortom, betere dosering is wel gewenst.

0634

Dat klopt. d'Ambrosio kwam geloof ik al naar binnen voor inters terwijl de SC nog reed, dat mocht dan weer niet, maar gaf natuurlijk wel aan dat die SC te lang buiten bleef.

Senergy

ook ik vind dat men in canada wat te veel SC heeft gebruikt.

Bij de herstart
Massa en ingenieur
Felipe, how are the conditions - It's ok
Button en ingenieur
Jenson how is it out there -  we're there, let's race

en dan deed de SC nog 5 rondjes  :'(
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

Wizard

Citaat van: Jeroen op 17 juni 2011 - 06:27:42
Dat klopt. d'Ambrosio kwam geloof ik al naar binnen voor inters terwijl de SC nog reed, dat mocht dan weer niet, maar gaf natuurlijk wel aan dat die SC te lang buiten bleef.

Exact! Zo nu en dan krijg ik de indruk dat men doorslaat wat betreft veiligheid. De SC-start kan natuurlijk ook een commerciële overweging zijn. Als de helft van het veld ná de eerste bocht al in het grind staat doet dat wellicht afbreuk aan de race...

Franky R.

Citaat van: JimPunkRawker op 16 juni 2011 - 08:22:05
Naar mijn mening wordt hij niet te vaak gebruikt integendeel, kijk eens naar de indycar die ook op de stratencircuits de boel strak in de gaten houden hierdoor blijft de boel bij elkaar en kan iedereen nog winnen, en gaat het alleen nog maar meer om strategie
het beste voorbeeld was afgelopen weekend


Hm,


Competitievervalsing? Je zult maar je longen uit je lijf hebben gereden en dat komt die SC buiten, om "de race 'spannend' te houden...?!




Gerard

Die SC bij de Indy series erger ik me ook suf aan, dus alsjeblieft zeg!

Kootje

Citaat van: Gerard op 17 juni 2011 - 16:12:06
Die SC bij de Indy series erger ik me ook suf aan, dus alsjeblieft zeg!

Bij de IRL komt dat ding echt voor elk wissewasje naar buiten.
Op 'n oval is dat nog te begrijpen ,maar op de permanente en straten circuits vind ik 't ook belachelijk hoe snel dat ding naar buiten komt.

Wat ik daar wel 'n goede zaak vind is dat ze het veld weer de juiste posities in de race aan laten nemen.
Gewoon iedereen weer lekker naar z'n plekkie ,en geen last meer van achterblijvers bij de herstart.

JimmySPA

Het rangschikken in de Indycar is idd erg goed te noemen.

Maar ik zie toch liever de Indycar waar een paar keer SC komt om een klein iets, dan in de Formule 1 waar de SC vaak te lang op de baan blijft.

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Kootje

Citaat van: JimmySPA op 17 juni 2011 - 19:23:29
Maar ik zie toch liever de Indycar waar een paar keer SC komt om een klein iets, dan in de Formule 1 waar de SC vaak te lang op de baan blijft.
Dat zeker !!!  :)

0634

Ik niet. Bij de Indycars komt de SC veel te vaak.

Kootje

#27
Citaat van: Jeroen op 18 juni 2011 - 09:20:50
Ik niet. Bij de Indycars komt de SC veel te vaak.
Ben ik met je eens.
Maar als ik moet kiezen tussen vaak en kort ...of... af en toe maar erg lang ,dan ga ik toch voor optie 1.

Het liefste zie ik 'm maar af en toe en kortstondig ,maar ik verwacht dat iedereen daar hetzelfde over denkt.  ;)

Kootje

#28
http://www.gppits.net/nieuws/mogelijke_regelwijziging_safety_car/

Héhé ..... dat zou eens tijd worden.  ;)
Al denk ik dat je ze beter terug kunt laten zakklen.  ::)

0634

Ik zou het ook beter vinden, in ieder geval leuker, al is het sportief gezien waarschijnlijk oneerlijker. Als iemand een grote voorsprong heeft komt de nr 2 er dan ineens recht achter, terwijl hij anders waarschijnlijk achterblijvers voor zijn neus krijgt.