Poll: Kritiek Lauda op Hamilton terecht?

Gestart door Franky R., 12 juni 2011 - 22:13:21

« vorige - volgende »

Is de kritiek van Lauda op Hamilton terecht?

Nee, die ouwe zeurt teveel!
17 (77.3%)
Ja, wat Hamilton doet kan niet!
2 (9.1%)
Een voorwaardelijke straf zou moeten, ja.
3 (13.6%)
Anders...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 18

Wizard

Hamilton weet dat Vettel te dominant is. Hem wordt weliswaar de laatste races het vuur aan de schenen gelegd, wel telkens door een andere rijder. ;) Vettel is daarentegen de constante factor en the man to beat. Onder de streep denk ik dat de races leuker zullen zijn dan het kampioenschap. Ik wil nog niet zeggen dat de strijd gestreden is, maar Vettel moet wel erg falen, willen andere een kans maken. Of Mclaren/Ferrari moet nog wat 'op de plank hebben liggen' en veel kunnen goedmaken. Ik waag dat te betwijfelen.

flupke3

Hamilton zag een gat en heeft zijn kansen gewaagd.Dat button van zijn lijn afweek is zijn schuld en niet hamilton
zelfs als button hem rechts had verwacht .

0634

Citaat van: flupke3 op 13 juni 2011 - 16:10:28
Hamilton zag een gat en heeft zijn kansen gewaagd.Dat button van zijn lijn afweek is zijn schuld en niet hamilton
zelfs als button hem rechts had verwacht .
Nogmaals: Button week juist niet van zijn lijn af. Bleef exact op de ideale lijn en bleef zelfs meer naar rechts dan eerdere rondes.

Overigens had Button nog één keer van zijn lijn af mogen wijken ook. Hamilton zat er immers niet naast.


Folkert

Natuurlijk is het verstandiger om rustiger aan te rijden voor Lewis en punten proberen te pakken, maar dat is maar beetje saai vind ik. Ik ben juist fan van Hamilton omdat hij echt racet. En begin steeds meer respect te krijgen voor Button. Reed gister zeer sterk en heeft Vettel in fout gedwongen.

Maar zoveel kritiek op Hamilton de laatste tijd vind ik wel wat overdreven. Waar Monaco nog wel wat twijfel bestond bij mij, ben ik er over dit weekend over uit dat hij niks fout deed. Webber was hij ook passasier, Schumacher gaf hem te weinig ruimte, maar was verder niks aan de hand. En ja met Button was het ook race incident, al heb ik wel de neiging dat Button wat meer ruimte had kunnen geven.
Trotse vader van Rosalie(L)

monaco2011

Citaat van: Burorri op 14 juni 2011 - 10:49:16
Natuurlijk is het verstandiger om rustiger aan te rijden voor Lewis en punten proberen te pakken, maar dat is maar beetje saai vind ik. Ik ben juist fan van Hamilton omdat hij echt racet. En begin steeds meer respect te krijgen voor Button. Reed gister zeer sterk en heeft Vettel in fout gedwongen.

Maar zoveel kritiek op Hamilton de laatste tijd vind ik wel wat overdreven. Waar Monaco nog wel wat twijfel bestond bij mij, ben ik er over dit weekend over uit dat hij niks fout deed. Webber was hij ook passasier, Schumacher gaf hem te weinig ruimte, maar was verder niks aan de hand. En ja met Button was het ook race incident, al heb ik wel de neiging dat Button wat meer ruimte had kunnen geven.
Ik vraag me trouwens wel af of Hamilton wel een straf zou hebben gekregen als hij op dat moment niet al uit de race was. Je zou dit een race-incident kunnen noemen, maar vrijwel altijd als een incident 'under investigation' is tijdens de race volgt er ook een straf, bij twijfel wordt het vaak na de race behandeld. Ik denk dat ze m normaal gesproken wel gegeven hadden.

Folkert

Een straf geven is onzin, dat moet de FIA Ook zien. Maar in alle eerlijkheid: button had ook straf moeten krijgen na incident met Alonso.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Citaat van: Burorri op 14 juni 2011 - 20:06:48
Een straf geven is onzin, dat moet de FIA Ook zien. Maar in alle eerlijkheid: button had ook straf moeten krijgen na incident met Alonso.
Natuurlijk niet zeg. Als daarvoor straffen gegeven worden kunnen we wel stoppen met inhalen. Alsjeblieft zeg. Het einde is zoek.

Er was een gat, de aanval was gerechtvaardigt, Button duikt erin en zit compleet naast Alonso. Alonso wil zich niet gewonnen geven en laat hem staan. Beiden zijn schuldig. Raceongeval.

Ga dit soort dingen alsjeblieft nooit straffen. Dan is het racen dood en begraven.

Kootje

#23
Citaat van: JeroenGa dit soort dingen alsjeblieft nooit straffen. Dan is het racen dood en begraven.

Ben het met je eens hoor ,maar toch bestraffen ze dit soort acties maar al te vaak.
Dus als ze consequent zouden zijn ,dan had Button bestraft moeten worden.
Maar ik ben blij dat dit nu niet het geval was.

_Makke_

Citaat van: Burorri op 14 juni 2011 - 20:06:48
Maar in alle eerlijkheid: button had ook straf moeten krijgen na incident met Alonso.

Que? Button kon geen kant meer op. Die aanrijding was onvermijdelijk en imo een duidelijk race-incident.

Kootje

Citaat van: Makke op 14 juni 2011 - 22:08:46
Citaat van: Burorri op 14 juni 2011 - 20:06:48
Maar in alle eerlijkheid: button had ook straf moeten krijgen na incident met Alonso.

Que? Button kon geen kant meer op. Die aanrijding was onvermijdelijk en imo een duidelijk race-incident.

Mee eens.

Maar waar zit hem dan 'tr verschil tussen dit race incident en Hamilton vs Maldonado 2 weken terug ??
Toen zat Hamilton er ook gewoon naast en kon hij geen kant meer op.
In dat licht vind ik ook dat Button bestraft had moeten worden.


_Makke_

Citaat van: Kootje op 14 juni 2011 - 22:12:42
Maar waar zit hem dan 'tr verschil tussen dit race incident en Hamilton vs Maldonado 2 weken terug ??
Toen zat Hamilton er ook gewoon naast en kon hij geen kant meer op.
In dat licht vind ik ook dat Button bestraft had moeten worden.

Er is dan ook amper een verschil. Hamilton was daar misschien wel optimistisch, maar hij flikte het anders wel bij Schumacher. Maldonado stuurde ook extreem vroeg in. Een schuldige aanduiden was imo ook helemaal niet aan de orde. Uiteraard in tegenstelling tot het incident met Massa. Daar kon Hamilton uiteindelijk ook geen kant meer op, maar hij kwam in die positie omdat ie iets wou doen dat niet ging. Dat was bij het duel met Maldonado en bij het duel Alonso vs Button helemaal niet het geval.

Kootje

Precies mijn punt.  :)
Daarom baal ik meestal zo van die inconsequentie bij de stewards.
Mede veroorzaakt doordat dit geen vaste groep is.  :-X
Gelukkig waren ze dit keer coulant.
Al zal dit wel het gevoel bij Hamilton versterken dat ze altijd hem moeten hebben.  ;)

_Makke_

Citaat van: Kootje op 14 juni 2011 - 22:22:00
Precies mijn punt.  :)
Daarom baal ik meestal zo van die inconsequentie bij de stewards.
Mede veroorzaakt doordat dit geen vaste groep is.  :-X
Gelukkig waren ze dit keer coulant.
Al zal dit wel het gevoel bij Hamilton versterken dat ze altijd hem moeten hebben.  ;)

Goh, ik durf toch wel te vermoeden dat die crash hem van een sanctie heeft "gered". Hij toont zich enorm, volgens de BBC was 1 op de 10 inhaalbewegingen van hem, en veroorzaakt daardoor veel brokken. Al dan niet door zijn schuld. Daardoor zijn alle ogen nu op hem gericht en wordt elk foutje uitvergroot. 't Wordt dat ze die RedBull wat bij schroeven en dat ze Kobayashi in een deftige wagen steken. Dat die overdreven fixatie op Hamilton verleden tijd is.

monaco2011

#29
Webber gaf Hamilton meer dan genoeg ruimte en Alonso gaf Button ook genoeg ruimte. Als je aan de binnenkant zit en er niet helemaal naast zit moet je gewoon zorgen dat je de binnenkant  houdt en zorgen dat je niet doorschiet. In beide gevallen is wel de voorliggende partij de klos, terwijl ze toch genoeg ruimte geven. Als Webber, die er helemaal niks aan kan doen, positie's en minimaal 10 seconden verliest, waarom zou je Hamilton dan geen drive through geven?? Er wordt dan altijd weer geroepen dat door al die straffen coureurs minder zouden gaan inhalen, maar ik merk daar weinig van. Gewoon straffen, dan kan zo'n coureur daarna direct laten zien dat ie wel kan inhalen;) Straf voor Button na de race zou niet meer gepast zijn, dat hadden ze dan direct moeten doen.