Poll: Kritiek Lauda op Hamilton terecht?

Gestart door Franky R., 12 juni 2011 - 22:13:21

« vorige - volgende »

Is de kritiek van Lauda op Hamilton terecht?

Nee, die ouwe zeurt teveel!
17 (77.3%)
Ja, wat Hamilton doet kan niet!
2 (9.1%)
Een voorwaardelijke straf zou moeten, ja.
3 (13.6%)
Anders...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 18

_Makke_

Citaat van: monaco2011 op 14 juni 2011 - 22:37:08
Webber gaf Hamilton meer dan genoeg ruimte en Alonso gaf Button ook genoeg ruimte. Als je aan de binnenkant zit en er niet helemaal naast zit moet je gewoon zorgen dat je de binnenkant  houdt en zorgen dat je niet doorschiet. In beide gevallen is wel de voorliggende partij de klos, terwijl ze toch genoeg ruimte geven.

Button zat helemaal aan de binnenkant. Moest ie nog meer aan de binnenkant zitten dat zat hij op de curbstone en dan was zijn race zowel als die van Alonso voorbij. Button zat vast aan de binnenkant en Alonso probeerde alsnog op Button te passeren. Een contact was onvermijdelijk. Verder weet ik niet of je het gemerkt hebt maar bij het duel met Webber lag de baan nat. Jij hebt zo'n bolide dan waarschijnlijk perfect onder controle. Hamilton doet zijn best maar af en toe gebeurd het wel eens dat die een slipper(tje) maakt door het natte wegdek. Ik denk dat de reactie van Horner vrij duidelijk was. Op een droog wegdek was er van een contact trouwens geen sprake geweest.

Chevy

Citaat van: Kootje op 12 juni 2011 - 23:13:24
Lauda moet niet zeiken.

Het Hamilton vs Webber incident is 'n doodnormaal raceongelukje.
Hij zat er gewoon netjes naast ,maar glijd naar buiten.
Niets aan te doen op 'n natte baan.

Het incident met Button is eerder Buttons fout dan Hamiltons.
Het enige wat je daar Hamilton aan kan rekenen is dat hij de verkeerde kant koos.

Dat voorlaatste ben ik niet helemaal met je eens. Heb grote delen van de pauze naar de BBC zitten kijken en daar hebben Brundle en Coulthard dat moment tot in den treure herhaald. Op enig moment zie je Button in zn linkerspiegel kijken, mogelijk om te zien of Hamilton komt, hij ziet m niet, gaat verder naar links op de racelijn, werpt een berg spray op waardoor het zicht naar achter geheel verdwijnt en plots tikt Hamilton m aan. In mijn optiek een race ongeluk zoals er zo veel gebeuren. Niks aan de hand verders en zeker geen reden om 1 van beide te straffen.
Maar da's mijn mening.  ;)

0634

Citaat van: Kootje op 14 juni 2011 - 22:12:42
[Maar waar zit hem dan 'tr verschil tussen dit race incident en Hamilton vs Maldonado 2 weken terug ??
Toen zat Hamilton er ook gewoon naast en kon hij geen kant meer op.
In dat licht vind ik ook dat Button bestraft had moeten worden.
Nee, in dat licht had Hamilton ook niet bestraft moeten worden. Two wrongs don't make a right.

Kootje

#33
Citaat van: Chevy op 14 juni 2011 - 22:55:59
Citaat van: Kootje op 12 juni 2011 - 23:13:24
Lauda moet niet zeiken.

Het Hamilton vs Webber incident is 'n doodnormaal raceongelukje.
Hij zat er gewoon netjes naast ,maar glijd naar buiten.
Niets aan te doen op 'n natte baan.

Het incident met Button is eerder Buttons fout dan Hamiltons.
Het enige wat je daar Hamilton aan kan rekenen is dat hij de verkeerde kant koos.

Dat voorlaatste ben ik niet helemaal met je eens. Heb grote delen van de pauze naar de BBC zitten kijken en daar hebben Brundle en Coulthard dat moment tot in den treure herhaald. Op enig moment zie je Button in zn linkerspiegel kijken, mogelijk om te zien of Hamilton komt, hij ziet m niet, gaat verder naar links op de racelijn, werpt een berg spray op waardoor het zicht naar achter geheel verdwijnt en plots tikt Hamilton m aan. In mijn optiek een race ongeluk zoals er zo veel gebeuren. Niks aan de hand verders en zeker geen reden om 1 van beide te straffen.
Maar da's mijn mening.  ;)
Daar heb je ook helemaal gelijk in.
Al heeft Button wel min of meer toegegeven 'm gezien te hebben.
Hij dacht alleen dat het z'n achtervleugel was ipv Hamiltons. :D

Maar ik vind ook niet dat je Hamilton daar de schuld van kunt geven.
Dat deed Lauda wel ,en daar reageerde ik op.

Welkom op de Pits trouwens.

0634

Citaat van: monaco2011 op 14 juni 2011 - 22:37:08
Webber gaf Hamilton meer dan genoeg ruimte en Alonso gaf Button ook genoeg ruimte. Als je aan de binnenkant zit en er niet helemaal naast zit moet je gewoon zorgen dat je de binnenkant  houdt en zorgen dat je niet doorschiet. In beide gevallen is wel de voorliggende partij de klos, terwijl ze toch genoeg ruimte geven. Als Webber, die er helemaal niks aan kan doen, positie's en minimaal 10 seconden verliest, waarom zou je Hamilton dan geen drive through geven?? Er wordt dan altijd weer geroepen dat door al die straffen coureurs minder zouden gaan inhalen, maar ik merk daar weinig van. Gewoon straffen, dan kan zo'n coureur daarna direct laten zien dat ie wel kan inhalen;) Straf voor Button na de race zou niet meer gepast zijn, dat hadden ze dan direct moeten doen.
Met ruimte geven houdt zo'n actie niet op natuurlijk. Button zat er 100% naast. Op dat moment kan je niet alsnog de bocht insturen en verwachten dat Button dan nog op tijd kan remmen. Alonso snee tamelijk radicaal naar binnen. Button reed zelfs nog over de curbs maar kon een aanrijding niet meer vermijden. Daarmee zeg ik overigens niet dat het Alonso's schuld is hoor, die probeert met een spierballenactie Button af te bluffen. Maar neemt daarmee een risico. Gewoon een puur race-ongeval. Daarbij dient echt niemand te worden bestraft.

DC zei het in zijn BBC verslag al treffend: als ik echt wil oordelen moet ik eerst nog een paar andere camera invalshoeken zien. Nou, als het zo'n close call is, dan is er geen overduidelijke schuldige en is dit gewoon een raceongeval. Geen enkele straf is op zijn plaats. Het moet wel autoracen blijven.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 14 juni 2011 - 22:56:50
Citaat van: Kootje op 14 juni 2011 - 22:12:42
[Maar waar zit hem dan 'tr verschil tussen dit race incident en Hamilton vs Maldonado 2 weken terug ??
Toen zat Hamilton er ook gewoon naast en kon hij geen kant meer op.
In dat licht vind ik ook dat Button bestraft had moeten worden.
Nee, in dat licht had Hamilton ook niet bestraft moeten worden. Two wrongs don't make a right.
Zo kan je 'm ook uitleggen ja.  ;D

monaco2011

Citaat van: Makke op 14 juni 2011 - 22:52:36
Citaat van: monaco2011 op 14 juni 2011 - 22:37:08
Webber gaf Hamilton meer dan genoeg ruimte en Alonso gaf Button ook genoeg ruimte. Als je aan de binnenkant zit en er niet helemaal naast zit moet je gewoon zorgen dat je de binnenkant  houdt en zorgen dat je niet doorschiet. In beide gevallen is wel de voorliggende partij de klos, terwijl ze toch genoeg ruimte geven.

Button zat helemaal aan de binnenkant. Moest ie nog meer aan de binnenkant zitten dat zat hij op de curbstone en dan was zijn race zowel als die van Alonso voorbij. Button zat vast aan de binnenkant en Alonso probeerde alsnog op Button te passeren. Een contact was onvermijdelijk. Verder weet ik niet of je het gemerkt hebt maar bij het duel met Webber lag de baan nat. Jij hebt zo'n bolide dan waarschijnlijk perfect onder controle. Hamilton doet zijn best maar af en toe gebeurd het wel eens dat die een slipper(tje) maakt door het natte wegdek. Ik denk dat de reactie van Horner vrij duidelijk was. Op een droog wegdek was er van een contact trouwens geen sprake geweest.
Button zat absoluut niet helemaal aan de binnenkant, Alonso geeft m echt meer dan genoeg ruimte.
Webber heeft zn bolide daar wel prima onder controle en stuurt zelfs nog bij om Hamilton nog meer ruimte te geven. Je moet voor de gein eens kijken van hoever Hamilton nog moet komen, als je dan zoveel risico neemt, moet je ook maar zorgen dat je t kunt controleren. Ik vind dit echt wel iets waar je een straf voor kunt geven en misschien ook wel moet geven. Hamilton moet gewoon beter zn moment leren kiezen, dit was gewoon totaal onnodig.

0634

Citaat van: Kootje op 14 juni 2011 - 23:04:35
Citaat van: Jeroen op 14 juni 2011 - 22:56:50
Citaat van: Kootje op 14 juni 2011 - 22:12:42
[Maar waar zit hem dan 'tr verschil tussen dit race incident en Hamilton vs Maldonado 2 weken terug ??
Toen zat Hamilton er ook gewoon naast en kon hij geen kant meer op.
In dat licht vind ik ook dat Button bestraft had moeten worden.
Nee, in dat licht had Hamilton ook niet bestraft moeten worden. Two wrongs don't make a right.
Zo kan je 'm ook uitleggen ja.  ;D
Zo moet je em uitleggen ;).

Gerard

#38
 :D"@Olav_Mol: #rtlgp Niki Lauda wordt zure oude man, klaagt over Hamilton maar hoorde hem niet toen Schum vorig jaar Rubens bijna de muur in reed"

tweet van Olav Mol.... 8)

monaco2011

#39
Citaat van: Jeroen op 14 juni 2011 - 23:02:19
Citaat van: monaco2011 op 14 juni 2011 - 22:37:08
Webber gaf Hamilton meer dan genoeg ruimte en Alonso gaf Button ook genoeg ruimte. Als je aan de binnenkant zit en er niet helemaal naast zit moet je gewoon zorgen dat je de binnenkant  houdt en zorgen dat je niet doorschiet. In beide gevallen is wel de voorliggende partij de klos, terwijl ze toch genoeg ruimte geven. Als Webber, die er helemaal niks aan kan doen, positie's en minimaal 10 seconden verliest, waarom zou je Hamilton dan geen drive through geven?? Er wordt dan altijd weer geroepen dat door al die straffen coureurs minder zouden gaan inhalen, maar ik merk daar weinig van. Gewoon straffen, dan kan zo'n coureur daarna direct laten zien dat ie wel kan inhalen;) Straf voor Button na de race zou niet meer gepast zijn, dat hadden ze dan direct moeten doen.
Met ruimte geven houdt zo'n actie niet op natuurlijk. Button zat er 100% naast. Op dat moment kan je niet alsnog de bocht insturen en verwachten dat Button dan nog op tijd kan remmen. Alonso snee tamelijk radicaal naar binnen. Button reed zelfs nog over de curbs maar kon een aanrijding niet meer vermijden. Daarmee zeg ik overigens niet dat het Alonso's schuld is hoor, die probeert met een spierballenactie Button af te bluffen. Maar neemt daarmee een risico. Gewoon een puur race-ongeval. Daarbij dient echt niemand te worden bestraft.

DC zei het in zijn BBC verslag al treffend: als ik echt wil oordelen moet ik eerst nog een paar andere camera invalshoeken zien. Nou, als het zo'n close call is, dan is er geen overduidelijke schuldige en is dit gewoon een raceongeval. Geen enkele straf is op zijn plaats. Het moet wel autoracen blijven.

moet je eens goed op de lijn van de mercedes voor Alonso en Button letten (vooral de laatste onboard vanaf de mercedes), als Button gewoon diezelfde lijn had gereden had ie Alonso nooit geraakt, maar Button had gewoon teveel snelheid. Ik vind dit absoluut veel meer de fout van Button als die van Alonso. Nogmaals Alonso geeft ruimte, dan is het gewoon een beetje sneu als je er dan toch afgereden wordt. Natuurlijk moet het racen blijven, maar ook rechtvaardig. Aan de andere kant Button valt hiermee terug naar de laatste positie dus dat vind ik dan ook wel weer genoeg straf eigenlijk.

Kootje

#40
@monaco2011

Wat Hamilton vs Webber betreft kan ik je standpunt begrijpen.
Hij zit er op het moment van insturen pas half naast ,en waar ik dat genoeg vind kan ik begrijpen dat jij dat niet vind.
Wellicht zou hij ook bestraft zijn als hij niet uitgevallen was ,al denk ik dat niet.

http://www.youtube.com/watch?v=VMr8Nc4t5bA\

Bij Button vs Alonso moet ik me toch echt volledig bij Jeroen aansluiten.
Button zit er op het instuurpunt volledig naast terwijl Alonso hem minimale ruimte geeft.
Dan is 'n aanrijding nu eenmaal snel gebeurd ,en dit is wat mij betreft zonder twijfel 'n raceincident.



Citaatmoet je eens goed op de lijn van de mercedes voor Alonso en Button letten, als Button gewoon diezelfde lijn had gereden had ie Alonso nooit geraakt

Dat is onzin natuurlijk.
Hoe moet Button die lijn rijden als Alonso daar rijdt ??
Op het instuurpunt zit hij wel daar waar die Mercedes van (als ik 't goed zag) Rosberg zat.

monaco2011

Citaat van: Kootje op 14 juni 2011 - 23:44:18
@monaco2011

Wat Hamilton vs Webber betreft kan ik je standpunt begrijpen.
Hij zit er op het moment van insturen pas half naast ,en waar ik dat genoeg vind kan ik begrijpen dat jij dat niet vind.
Wellicht zou hij ook bestraft zijn als hij niet uitgevallen was ,al denk ik dat niet.

http://www.youtube.com/watch?v=VMr8Nc4t5bA\

Bij Button vs Alonso moet ik me toch echt volledig bij Jeroen aansluiten.
Button zit er op het instuurpunt volledig naast terwijl Alonso hem minimale ruimte geeft.
Dan is 'n aanrijding nu eenmaal snel gebeurd ,en dit is wat mij betreft zonder twijfel 'n raceincident.



Citaatmoet je eens goed op de lijn van de mercedes voor Alonso en Button letten, als Button gewoon diezelfde lijn had gereden had ie Alonso nooit geraakt

Dat is onzin natuurlijk.
Hoe moet Button die lijn rijden als Alonso daar rijdt ??
Op het instuurpunt zit hij wel daar waar die Mercedes van Rosberg (als ik 't goed zag) zat.
Nou, Alonso zit daar wel helemaal op het randje voor het aanremmen, nog genoeg ruimte voor Button om een bijna identieke lijn als rosberg te rijden. Maar goed, voor een racing incident valt ook wel wat te zeggen al vind ik dat Alonso hier eigenlijk niets te verwijten valt en Button wel. Alonso valt uit en button wint de race. Als je aan de binnenkant zit en je houdt de bocht niet en je tikt daarbij iemand van achteren aan, dan zit je gewoon fout in mijn ogen, maar goed, niet iedereen hoeft daar hetzelfde over te denken.

Kootje

Citaatmaar goed, niet iedereen hoeft daar hetzelfde over te denken.

Gelukkig niet. ;)

Folkert

Citaat van: Kootje op 14 juni 2011 - 22:12:42
Citaat van: Makke op 14 juni 2011 - 22:08:46
Citaat van: Burorri op 14 juni 2011 - 20:06:48
Maar in alle eerlijkheid: button had ook straf moeten krijgen na incident met Alonso.

Que? Button kon geen kant meer op. Die aanrijding was onvermijdelijk en imo een duidelijk race-incident.

Mee eens.

Maar waar zit hem dan 'tr verschil tussen dit race incident en Hamilton vs Maldonado 2 weken terug ??
Toen zat Hamilton er ook gewoon naast en kon hij geen kant meer op.
In dat licht vind ik ook dat Button bestraft had moeten worden.


Dat is precies mijn punt. Nu krijg ik helemaal oneerlijk gevoel van Monaco. Button had nu natuurlijk niet moeten bestraft worden. Dat is onzin, zoals ik als eerste al zei. Maar laten we eerlijk wezen: Hamilton werd wel bestraft en DiResta ook en dat vind ik nog meer onzin.
Trotse vader van Rosalie(L)

monaco2011

Citaat van: Burorri op 15 juni 2011 - 00:13:30
Citaat van: Kootje op 14 juni 2011 - 22:12:42
Citaat van: Makke op 14 juni 2011 - 22:08:46
Citaat van: Burorri op 14 juni 2011 - 20:06:48
Maar in alle eerlijkheid: button had ook straf moeten krijgen na incident met Alonso.

Que? Button kon geen kant meer op. Die aanrijding was onvermijdelijk en imo een duidelijk race-incident.

Mee eens.

Maar waar zit hem dan 'tr verschil tussen dit race incident en Hamilton vs Maldonado 2 weken terug ??
Toen zat Hamilton er ook gewoon naast en kon hij geen kant meer op.
In dat licht vind ik ook dat Button bestraft had moeten worden.


Dat is precies mijn punt. Nu krijg ik helemaal oneerlijk gevoel van Monaco. Button had nu natuurlijk niet moeten bestraft worden. Dat is onzin, zoals ik als eerste al zei. Maar laten we eerlijk wezen: Hamilton werd wel bestraft en DiResta ook en dat vind ik nog meer onzin.


oneerlijk, oneerlijk?? wat dacht je van Massa en Maldonado dan?? en hamilton krijgt zelfs een straf die m niks kost.. zo oneerlijk allemaal. En dan biedt ie ook nog aan iedereen zn excuses aan.