Round 6: Monte Carlo, Monaco

Gestart door Enzo, 24 mei 2011 - 23:14:11

« vorige - volgende »

Enzo

Citaat van: Burorri op 04 juni 2011 - 20:45:38
Citaat van: Enzo op 04 juni 2011 - 16:57:37
Imo was Hamilton ook te optimistisch bij het inzetten van zijn acties. Hamilton is iemand die altijd zal proberen in te halen, doe daar de frustratie bij die hij in de quali heeft opgelopen en je hebt een coureur die soms net iets te ver gaat in zijn acties. In Monaco pakte het gewoon erg ongelukkig uit voor hem, ik denk dat hij de snelheid had om te winnen. Ik verwacht in Canada tevens een getergde Hamilton die tot het gaatje gaat.
Dat denk ik ook. Mclaren en met name Hamilton gaat hier altijd als een rijdende tiet. Monaco had eigenlijk de ommekeer moeten en kunnen zijn voor Hamilton. Denk namelijk dat op de komende banen zwaar zijn voor RBR ten op zichte van de Macs. Canada, Valencia en silverstone zijn mac banen.

Valencia en Silverstone?  Ik verwacht dat Red Bull daar sterker is... ::)
Canada, Monza en misschien Spa, dat is waar Red Bull hoogstwaarschijnlijk te verslaan zijn

Gerard

Citaat van: Enzo op 04 juni 2011 - 20:39:19
Citaat van: Gerard op 04 juni 2011 - 19:56:48
Ik heb tot en met pinsteren vakantie ;)  ik zal vanavond of morgen weer eens een poging wagen! :)

Leuk, doe je best!  8)

Done...

Folkert

Citaat van: Enzo op 04 juni 2011 - 20:48:26
Citaat van: Burorri op 04 juni 2011 - 20:45:38
Citaat van: Enzo op 04 juni 2011 - 16:57:37
Imo was Hamilton ook te optimistisch bij het inzetten van zijn acties. Hamilton is iemand die altijd zal proberen in te halen, doe daar de frustratie bij die hij in de quali heeft opgelopen en je hebt een coureur die soms net iets te ver gaat in zijn acties. In Monaco pakte het gewoon erg ongelukkig uit voor hem, ik denk dat hij de snelheid had om te winnen. Ik verwacht in Canada tevens een getergde Hamilton die tot het gaatje gaat.
Dat denk ik ook. Mclaren en met name Hamilton gaat hier altijd als een rijdende tiet. Monaco had eigenlijk de ommekeer moeten en kunnen zijn voor Hamilton. Denk namelijk dat op de komende banen zwaar zijn voor RBR ten op zichte van de Macs. Canada, Valencia en silverstone zijn mac banen.

Valencia en Silverstone?  Ik verwacht dat Red Bull daar sterker is... ::)
Canada, Monza en misschien Spa, dat is waar Red Bull hoogstwaarschijnlijk te verslaan zijn
hoezo valencia? Silverstone begrijp ik nog wel eigenlijk.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Citaat van: Burorri op 04 juni 2011 - 23:48:18
Citaat van: Enzo op 04 juni 2011 - 20:48:26
Citaat van: Burorri op 04 juni 2011 - 20:45:38
Citaat van: Enzo op 04 juni 2011 - 16:57:37
Imo was Hamilton ook te optimistisch bij het inzetten van zijn acties. Hamilton is iemand die altijd zal proberen in te halen, doe daar de frustratie bij die hij in de quali heeft opgelopen en je hebt een coureur die soms net iets te ver gaat in zijn acties. In Monaco pakte het gewoon erg ongelukkig uit voor hem, ik denk dat hij de snelheid had om te winnen. Ik verwacht in Canada tevens een getergde Hamilton die tot het gaatje gaat.
Dat denk ik ook. Mclaren en met name Hamilton gaat hier altijd als een rijdende tiet. Monaco had eigenlijk de ommekeer moeten en kunnen zijn voor Hamilton. Denk namelijk dat op de komende banen zwaar zijn voor RBR ten op zichte van de Macs. Canada, Valencia en silverstone zijn mac banen.

Valencia en Silverstone?  Ik verwacht dat Red Bull daar sterker is... ::)
Canada, Monza en misschien Spa, dat is waar Red Bull hoogstwaarschijnlijk te verslaan zijn
hoezo valencia? Silverstone begrijp ik nog wel eigenlijk.
Omdat het inhalen in Valencia best lastig is en de Bulls nog steeds een quali voordeel hebben.
Denk dat je Valencia kan vergelijken met Melbourne.

robbert

ik denk dat men in spa ook nog goed zal kunnen inhalen. Toch beter dan monaco

Kootje

Citaat van: monaco2011 op 04 juni 2011 - 14:47:15
1. Echt lachen met jou Kootje ;) Ik had en heb toch het idee dat er iets meer achter zat, maar dat ga je toch ontkennen. Grappig is het iig niet.
2. Ik reageerde in eerste instantie op de post en het artikel van Franky. Daarin zie je toch dat er Hamilton fans zijn die bezig zijn met screenshots en de oorlog verklaren aan de bbc etc. Dan vraag ik me af waar die mensen mee bezig zijn. Ik volg dit forum al langer en zeker Burrori is wel 'hypocriet'  :(
3. Hamilton neemt gewoon teveel risico, dat kun je hem ook aanrekenen. Dr zijn zondag genoeg inhaalactie's geweest en ze zijn verder allemaal goed gegaan, behalve die 2 van Hamilton. Dat zegt toch ook wel wat. Ik vind dat als zoiets iemand zn race kost, dan moet je dat iig kritisch bekijken en niet zomaar voorbij laten gaan. Bij die inhaalactie van Di Resta, kan die torro Rosso gewoon verder en moet Di Resta die zelf een domme actie deed naar binnen voor een nieuwe neus. Dat kost m al tijd genoeg, op zo'n moment hoeft er van mij geen drive-through meer overheen. Maar ik vind iig wel dat ten opzichte van het 'slachtoffer' de straf ook gepast moet zijn. Heeft er afgezien van Hamilton trouwens iemand in bocht 1 ingehaald?? Ik kan het me zo niet herinneren.

1, Tuurlijk zat er 'n ondertoon achter dit keer ,maar het was toch echt voornamelijk als lolletje bedoeld.
   Gelukkig kon ik er zelf wel om lachen.  ;D
2, Wil je dat er dan voortaan bij vermelden ??
   Als je namelijk in 'n discussie zit met 'n aantal personen ,dan komt het over alsof je hun bedoeld.  ::)
   Waar het de rest van punt 2 betreft sluit ik me bij Burrori's en Franky's latere tegenreacties aan.
3, Vreemd dat je beweerd dat alleen Hamilton 2 foute inhaalacties op zijn naam heeft en vervolgens direct
    met 'n 3e voorbeeld aankomt.
   ( wederom als lolletje bedoeld ,en ja..... wel met 'n ondertoon.  ;) )
   Op de rest van je punt 3 ga ik niet meer in ,want eigenlijk ben ik wel klaar met de Monaco discussie.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 04 juni 2011 - 15:21:08
Citaat van: Kootje op 04 juni 2011 - 13:18:57
Citaat van: Jeroen op 04 juni 2011 - 13:00:33
Ik heb Hill nog nooit bewust Schumacher van de baan zien rossen...

Nooit zo overduidelijk als dat Schumi hem in Adelaide eraf reed of als zijn poging op Villeneuve in Jerez.
Maar bij de crashes tussen beide op Silverstone en Monza in '95 zet ik wel m'n vraagtekens.
Helaas voor Hill ( en voor mij ,was fan ) vloog hij er beide keren zelf ook af.
Dat waren fouten ja. Maar aangezien hij achter stond in het WK kan je er een do-or-die van maken, maar dat is nog altijd iets anders dan opzettelijk rossen.

Dat is inderdaad 'n verschil.
Maar tot aan Adelaide '94 was Hill niet de man om Do-or-die's te plaatsen.
Ik denk daarom dat er ook nog wel wat wraakgevoelens meespeelden.
Daarom zet ik er toch nog wat vraagtekens achter.

Maar goed ,dit gaat ( zoals Gerard al aangaf ) inderdaad wel erg ver van 't topic af.  ::)


Kootje

Citaat van: robbert op 05 juni 2011 - 01:09:12
ik denk dat men in spa ook nog goed zal kunnen inhalen. Toch beter dan monaco

Ik denk dat er dankzij de inbreng van DRS en Pirelli overal ingehaald kan worden.
Op Barçelona (waar het normaal optochten zijn ) werd volop ingehaald ,en zelfs op Monaco werd dat relatief gezien veel gedaan.
Ik zie daarom ook geen reden waarom dat op Valencia ,Hungaroring ,Manama en Marina Bay niet het geval zal zijn.

Wordt 'n raar seizoen dit.
Overal de mooiste races om te zien ,maar 'n bloedsaai kampioenschap.

robbert

Citaat van: Kootje op 05 juni 2011 - 11:58:39
Citaat van: robbert op 05 juni 2011 - 01:09:12
ik denk dat men in spa ook nog goed zal kunnen inhalen. Toch beter dan monaco

Ik denk dat er dankzij de inbreng van DRS en Pirelli overal ingehaald kan worden.
Op Barçelona (waar het normaal optochten zijn ) werd volop ingehaald ,en zelfs op Monaco werd dat relatief gezien veel gedaan.
Ik zie daarom ook geen reden waarom dat op Valencia ,Hungaroring ,Manama en Marina Bay niet het geval zal zijn.

Wordt 'n raar seizoen dit.
Overal de mooiste races om te zien ,maar 'n bloedsaai kampioenschap.


heb toch liever mooie races dan een spannend kampioenschap. Want wat heb je nu aan een seizoen dat spannend is, waar je bij iedere race bijna in slaap valt

Kootje

Helemaal mee eens.
Als ik moet kiezen dan ga ik ook voor 'n seizoen zoals dit jaar.
En met 'n beetje mazzel komt de spanning in het WK ook nog wel terug.
Er komen gelukkig ook nog races waar McLaren het voordeel zou moeten hebben.
Dus..... ,wie weet ??

Folkert

Citaat van: Kootje op 05 juni 2011 - 14:18:41
Helemaal mee eens.
Als ik moet kiezen dan ga ik ook voor 'n seizoen zoals dit jaar
En met 'n beetje mazzel komt de spanning in het WK ook nog wel terug.
Er komen gelukkig ook nog races waar McLaren het voordeel zou moeten hebben.
Dus..... ,wie weet ??
De spanning komt terug. Daar ben ik 100% zeker van. Mclaren is van af Barcalona al de snellere in race en ook Monaco was de Mclaren de snellere. Canada en Valentia schat ik door Monaco achtige baan toch wel voor Mclaren. En de kwalificatie runs van de Bulls zijn wel beter, maar denk dat Macs ze in de race op strategie(en misschien DRS/KERS) gaan verslaan.
Trotse vader van Rosalie(L)

monaco2011

Citaat van: Kootje op 05 juni 2011 - 11:46:05
Citaat van: monaco2011 op 04 juni 2011 - 14:47:15
1. Echt lachen met jou Kootje ;) Ik had en heb toch het idee dat er iets meer achter zat, maar dat ga je toch ontkennen. Grappig is het iig niet.
2. Ik reageerde in eerste instantie op de post en het artikel van Franky. Daarin zie je toch dat er Hamilton fans zijn die bezig zijn met screenshots en de oorlog verklaren aan de bbc etc. Dan vraag ik me af waar die mensen mee bezig zijn. Ik volg dit forum al langer en zeker Burrori is wel 'hypocriet'  :(
3. Hamilton neemt gewoon teveel risico, dat kun je hem ook aanrekenen. Dr zijn zondag genoeg inhaalactie's geweest en ze zijn verder allemaal goed gegaan, behalve die 2 van Hamilton. Dat zegt toch ook wel wat. Ik vind dat als zoiets iemand zn race kost, dan moet je dat iig kritisch bekijken en niet zomaar voorbij laten gaan. Bij die inhaalactie van Di Resta, kan die torro Rosso gewoon verder en moet Di Resta die zelf een domme actie deed naar binnen voor een nieuwe neus. Dat kost m al tijd genoeg, op zo'n moment hoeft er van mij geen drive-through meer overheen. Maar ik vind iig wel dat ten opzichte van het 'slachtoffer' de straf ook gepast moet zijn. Heeft er afgezien van Hamilton trouwens iemand in bocht 1 ingehaald?? Ik kan het me zo niet herinneren.

1, Tuurlijk zat er 'n ondertoon achter dit keer ,maar het was toch echt voornamelijk als lolletje bedoeld.
   Gelukkig kon ik er zelf wel om lachen.  ;D
2, Wil je dat er dan voortaan bij vermelden ??
   Als je namelijk in 'n discussie zit met 'n aantal personen ,dan komt het over alsof je hun bedoeld.  ::)
   Waar het de rest van punt 2 betreft sluit ik me bij Burrori's en Franky's latere tegenreacties aan.
3, Vreemd dat je beweerd dat alleen Hamilton 2 foute inhaalacties op zijn naam heeft en vervolgens direct
    met 'n 3e voorbeeld aankomt.
   ( wederom als lolletje bedoeld ,en ja..... wel met 'n ondertoon.  ;) )
   Op de rest van je punt 3 ga ik niet meer in ,want eigenlijk ben ik wel klaar met de Monaco discussie.
waarom moet ik dat er nog bij vermelden. Als ik specifiek jou bedoel, zal ik het erbij zeggen, maar zoals ik reageerde in 1e instantie op dat artikel, dat heb ik zelfs later nog een keer duidelijk gemaakt aan jou. Met 'hypocriet' doelde ik op de mensen die in Singapore over Webber klaagden, lijkt me ook vrij duidelijk, toch?
Punt 3 had je wat mij betreft mogen weglaten, als je elke keer met van die flauwe grapjes aankomt, die helemaal niet grappig zijn dan hoef ik niet meer met jou te discusieren, vind ik jammer van mn tijd dan. Reageer liever eens op die nieuwe screenshots en beweer dan nog eens dat Maldonado een heel andere lijn nam bij die botsing.

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/261438/hamilton-belt-maldonado-om-excuses-aan-te-bieden/

0634

Jongens, zullen we het gezellig houden of er anders een punt aanbreien?  :)

Kootje

#298
Citaatwaarom moet ik dat er nog bij vermelden. Als ik specifiek jou bedoel, zal ik het erbij zeggen, maar zoals ik reageerde in 1e instantie op dat artikel, dat heb ik zelfs later nog een keer duidelijk gemaakt aan jou. Met 'hypocriet' doelde ik op de mensen die in Singapore over Webber klaagden, lijkt me ook vrij duidelijk, toch?

Ik reageerde ook op die latere uitleg ,in eerste instantie was dat namelijk niet zo duidelijk.
Daarom vroeg ik je of je dat er voortaan bij wou vermelden ,om in het vervolg dat soort misverstanden te voorkomen.
Leek me 'n normale vraag  ::) ,maar blijkbaar niet.

CitaatPunt 3 had je wat mij betreft mogen weglaten, als je elke keer met van die flauwe grapjes aankomt, die helemaal niet grappig zijn dan hoef ik niet meer met jou te discusieren, vind ik jammer van mn tijd dan. Reageer liever eens op die nieuwe screenshots en beweer dan nog eens dat Maldonado een heel andere lijn nam bij die botsing.

Ach.... ,ik wou 't nog enigszins luchtig en gezellig houden ,maar dat mijn "flauwe" humor jou niet ligt kan ik ook niets aan doen.
Dat dit voor jou al 'n reden is om niet meer in discussie te gaan vind ik jammer ,maar SO BE IT !!!

Die screenshots waar jij aan refereerde had ik niet bekeken omdat ik eigenlijk wel klaar was met deze discussie.
Om jou te plezieren heb ik ze alsnog bekeken ,maar helaas zeggen 2 losse fotootjes mij niet zoveel.
Daarom zou ik je willen vragen of je wellicht 'n filmpje uit elkaar kan trekken en deze naast het uit elkaar getrokken filmpje van Hamilton vs Maldonado kan leggen ,zodat 'n goed vergelijk mogelijk wordt ??
Of misschien kan je 2 filmpjes over elkaar heen monteren zodat de eventuele verschillen duidelijk worden ??
( zou het zelf wel willen doen ,maar ben DIGIBEET en heb dus geen idee hoe  )
Blijkt dan dat hij inderdaad dezelfde lijn reed ,geef ik met alle plezier mijn ongelijk toe.

btw: Had het artikeltje ook gelezen.
       Netjes van Hamilton dat hij excuses aanbied ,maar daarmee is niet per definitie gezegd dat hij schuld bekent.
       Of hij dat wel gedaan heeft ,weten uiteindelijk alleen Hamilton en Maldonado.

Enzo

#299
Jeroen probeerde het netjes te zeggen, maar tevergeefs... ::)
Gun elkaar wat ruimte voor een eigen mening a.u.b..