Engine mapping & blown diffusers

Gestart door Enzo, 17 mei 2011 - 19:50:37

« vorige - volgende »

Enzo

Citaat van: rafael25 op 06 juli 2011 - 16:05:56
Een ding weet ik, als Ferrari begint te domineren door deze maatregel dan is het bye bye F1 voor mij.
Raikkonen zijn titel afpakken in 2003 was al meer dan genoeg

Denk dat dit wel mee zal vallen... ;)
Wellicht heeft Ferrari minder te leiden onder de wijziging maar ik verwacht niet dat ze dit jaar nog gaan domineren.

Daarnaast moet je jezelf eens afvragen waarom je de F1 de rug toe zou keren voor iets dergelijks als dit.
Het is niet de eerste keer dat er een wijziging plaatsvind met mogelijk verborgen agenda's. Het hoort er een beetje bij en gebeurt al jaren.

Folkert

Newey geeft ook al aan dat hij verwacht dat RBR toch zwaarst zal worden getroffen. En opzich lijkt me dat het meest logische  ook. Die auto is helemaal er om heen gebouwd.

Ik verwacht en hoop toch dat RBR toch het hardste word getroffen. En Mclaren reed in de winter belabberd, maar kwam dat niet door een te revolutionaire EBD en OTEM? Dat die gewoon weg niet werkte en hun simpelere versie wel?
Trotse vader van Rosalie(L)

WeezyAveli

Het schijnt dat de regel op het laatste moment op vrijdag opnieuw is aangepast, in het voordeel voor de Renaultmotoren.

Renault motoren mogen nu 50% blazen maar Mercedes etc. niet. Omdat Renault kon laten zien dat ze in een vorig seizoen al aan 'exhaustblowing' deden.

Whitmarsh en Domenicali nogal geirriteerd in discussie met Horner tijdens de persconferentie over dit onderwerp.
Domenicalli to Whitmarsh:
"The fuckers are doing it again"


Idiote beslissing weer van de FIA om dit toetelaten. Nu rijden de RedBulls en Renaults met exhaustblowing en de rest van het veld heeft hun wagen aangepast om zonder deze techniek racen...

Enzo

Citaat van: WeezyAveli op 08 juli 2011 - 17:13:27
Het schijnt dat de regel op het laatste moment op vrijdag opnieuw is aangepast, in het voordeel voor de Renaultmotoren.

Renault motoren mogen nu 50% blazen maar Mercedes etc. niet. Omdat Renault kon laten zien dat ze in een vorig seizoen al aan 'exhaustblowing' deden.

Whitmarsh en Domenicali nogal geirriteerd in discussie met Horner tijdens de persconferentie over dit onderwerp.
Domenicalli to Whitmarsh:
"The fuckers are doing it again"


Idiote beslissing weer van de FIA om dit toetelaten. Nu rijden de RedBulls en Renaults met exhaustblowing en de rest van het veld heeft hun wagen aangepast om zonder deze techniek racen...

Hey, dat is inderdaad niet kosher... ???
Begrijp wel dat Mercedes en Ferrari hier een probleem mee hebben, snap ook niet de rechtvaardiging voor deze aanpassing.
Ik ga maar eens op zoek naar meer info.  ::)

WeezyAveli


com

Citaat van: Enzo op 08 juli 2011 - 18:06:12
Citaat van: WeezyAveli op 08 juli 2011 - 17:13:27
Het schijnt dat de regel op het laatste moment op vrijdag opnieuw is aangepast, in het voordeel voor de Renaultmotoren.

Renault motoren mogen nu 50% blazen maar Mercedes etc. niet. Omdat Renault kon laten zien dat ze in een vorig seizoen al aan 'exhaustblowing' deden.

Whitmarsh en Domenicali nogal geirriteerd in discussie met Horner tijdens de persconferentie over dit onderwerp.
Domenicalli to Whitmarsh:
"The fuckers are doing it again"


Idiote beslissing weer van de FIA om dit toetelaten. Nu rijden de RedBulls en Renaults met exhaustblowing en de rest van het veld heeft hun wagen aangepast om zonder deze techniek racen...

Hey, dat is inderdaad niet kosher... ???
Begrijp wel dat Mercedes en Ferrari hier een probleem mee hebben, snap ook niet de rechtvaardiging voor deze aanpassing.
Ik ga maar eens op zoek naar meer info.  ::)


Heeft het niet ermee te maken dat renault een tijdje geleden de motor mocht aanpassen en dat het ehb ook met de betrouwbaarheid van de motor heeft te maken ?

Enzo

Citaat van: com op 08 juli 2011 - 18:17:03
Citaat van: Enzo op 08 juli 2011 - 18:06:12
Citaat van: WeezyAveli op 08 juli 2011 - 17:13:27
Het schijnt dat de regel op het laatste moment op vrijdag opnieuw is aangepast, in het voordeel voor de Renaultmotoren.

Renault motoren mogen nu 50% blazen maar Mercedes etc. niet. Omdat Renault kon laten zien dat ze in een vorig seizoen al aan 'exhaustblowing' deden.

Whitmarsh en Domenicali nogal geirriteerd in discussie met Horner tijdens de persconferentie over dit onderwerp.
Domenicalli to Whitmarsh:
"The fuckers are doing it again"


Idiote beslissing weer van de FIA om dit toetelaten. Nu rijden de RedBulls en Renaults met exhaustblowing en de rest van het veld heeft hun wagen aangepast om zonder deze techniek racen...

Hey, dat is inderdaad niet kosher... ???
Begrijp wel dat Mercedes en Ferrari hier een probleem mee hebben, snap ook niet de rechtvaardiging voor deze aanpassing.
Ik ga maar eens op zoek naar meer info.  ::)


Heeft het niet ermee te maken dat renault een tijdje geleden de motor mocht aanpassen en dat het ehb ook met de betrouwbaarheid van de motor heeft te maken ?

Dat kan allemaal, maar het mag toch niet zo zijn dat Renault er 40% meer van mag gebruiken dan een Mercedes, Ferrari  of Cosworth.

Enzo

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/formula_one/14076892.stm
Het is waar.... :o
Belachelijk gewoon!!!

Ben benieuwd naar de officiële verklaring van de FIA... ::)

com

Ik vind deze hele regel wijziging midden in seizoen pas belachelijk. Je ziet maar wat er gebeurt. Allemaal onduidelijkheden alom.

_Makke_

Ik vraag me af waarom ik nog naar de F1 kijk. Innovatieve ideeën worden zonder enig verpinken naar de prullenmand verwezen (zoals de F-Duct en nu de herpositionering van de uitlaten) en bepaalde teams/leveranciers krijgen een voorkeursbehandeling (kijk maar naar die milde diffuserregel voor Renault-motoren onder het zwakke excuus dat die motoren niet zo betrouwbaar zijn).

Nop, dat is niet de reden waarom ik fan ben van de F1.

robbert

Citaat van: Makke op 08 juli 2011 - 23:23:54
Ik vraag me af waarom ik nog naar de F1 kijk.

niemand houd je tegen om niet meer te kijken naar de f1 é

Niels_

Thangt serieus mijn kloten uit met die beslissingen van de FIA. Zowat elk persoon aan de top van de F1 begint serieus mijn voeten uit de hangen eigenlijk. Nadat ik me enorm stoor aan het feit dat we kleurloze circuits aan de kalender toegevoegd krijgen is dit weer een serieuze doorn in het oog voor mij. Het feit dat Red Bull dan al de beste wagen heeft en al een riante voorsprong heeft met Vettel voor het kampioenschap, maakt het allemaal nog veel triester.

Anderzijds, als blijkt dat Red Bull er echt hoog bovenuit steekt, gaat dit zowiezo niet zonder gevolgen blijven. Zoals hierboven al gezegd zijn McLaren en Ferrari er totaal niet mee opgezet, en dat is maar meer dan terecht ook. En ik zie ze nog serieus uitpakken ook.

Ik kijk nu al met belang uit naar het verdere verloop van het weekend (en eigenlijk ook naar de weken die hierop volgen).

Enzo

Ik verwacht dat er morgen voor de quali nog iets gaat gebeuren... ::)

Als de Renault niet kan draaien op 10% dan kan de regel niet doorgevoerd worden. De Mercedes en Ferrari teams zullen ongetwijfeld een bezwaar maken, voor oneerlijke competiie oid.
Eigenlijk zie ik geen andere uitweg dan dat Whiting terug pakt op de regels die in Valencia van kracht waren. Dus geen andere enginemap tussen quali en race.

Kootje

 :o :o :o
Als dit echt waar is ...... laat dan maar zitten.  >:(

KLAAR MEE !!!

0634

Citaat van: Makke op 08 juli 2011 - 23:23:54
Ik vraag me af waarom ik nog naar de F1 kijk. Innovatieve ideeën worden zonder enig verpinken naar de prullenmand verwezen (zoals de F-Duct en nu de herpositionering van de uitlaten) en bepaalde teams/leveranciers krijgen een voorkeursbehandeling (kijk maar naar die milde diffuserregel voor Renault-motoren onder het zwakke excuus dat die motoren niet zo betrouwbaar zijn).

Nop, dat is niet de reden waarom ik fan ben van de F1.

Och, de reden dat ík kijk is het racen zelf. Of dat gebeurt met geblazen diffusers, engine mapping of actieve vering van mijn part, vind ik wat minder van belang als kijker. De races zijn dit jaar bijzonder amusant, en daarom kijk ik weer bijzonder uit naar Silverstone.