De W02 en z'n "magic paddle"

Gestart door Forza F1, 09 mei 2011 - 19:38:29

« vorige - volgende »

Enzo

Citaat van: Forza F1 op 16 mei 2011 - 19:50:59
Citaat van: Enzo op 13 mei 2011 - 12:34:12
http://www.gppits.net/nieuws/mercedes_komt_met_grote_update/

Heb op andere sites gelezen dat Ross Brawn zéér geheimzinnig doet over wat het PRECIES is, en ook hier geen verdere details. Ik ben benieuwd... Stel je voor dat ze de bal raak slaan... en Mercedes was tijdens de tests op Barcelona al snelst met hun toenmalige grote upgrade...  8)

Ik kijk al uit naar het weekend !   :)

Yep, ik heb er ook zin in!  8)

Folkert

Ik alleen als McLaren snelste is. Anders mag de race wel vervallen :p :d
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Citaat van: Burorri op 19 mei 2011 - 06:55:49
Ik alleen als McLaren snelste is. Anders mag de race wel vervallen :p :d

McLaren neemt iets van 12 upgrades mee naar Barcelona, dus wie weet?  :)

Enzo

Misschien is de magic paddle wel een afstelling van de motor, enginemapping voor de diffuser.
Klinkt logisch iig...

Forza F1

idd Enzo...

Dat ze die motor tijdelijk EXTRA kunnen doen uitblazen... wat de motor uiteraard overbelast, maar is over 1 ronde nog wel te doen  :)

Folkert

Citaat van: Forza F1 op 19 mei 2011 - 20:36:51
idd Enzo...

Dat ze die motor tijdelijk EXTRA kunnen doen uitblazen... wat de motor uiteraard overbelast, maar is over 1 ronde nog wel te doen  :)
Zou wel de snelheid op zaterdag in Turkije kunnen verklaren en de toch tegen vallende race snelheid op  Zondag
Citaat van: Enzo op 19 mei 2011 - 08:39:29
Citaat van: Burorri op 19 mei 2011 - 06:55:49
Ik alleen als McLaren snelste is. Anders mag de race wel vervallen :p :d

McLaren neemt iets van 12 upgrades mee naar Barcelona, dus wie weet?  :)
Jups, heb nergens nog een persbericht of iets in die richting gezien, maar ik zet al mijn hoop in op hun updates.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Dat ding was weer niet vooruit te branden hier op Barcelona, jammer want tijdens de wintertest hadden ze meer snelheid.
De megaupdate heeft weinig gebracht, had ze wel iets sterker verwacht

Folkert

Citaat van: Enzo op 22 mei 2011 - 17:04:12
Dat ding was weer niet vooruit te branden hier op Barcelona, jammer want tijdens de wintertest hadden ze meer snelheid.
De megaupdate heeft weinig gebracht, had ze wel iets sterker verwacht
Ik had ze ook steker verwacht, maar volgens mij zitten ze wel in de buurt van Ferrari nu en dat is toch wel iets geloof ik. Maar zo snel als ze waren in de winter, zo langzaam lijken ze nu.

Grote verrassing is natuurlijk Mclaren, die 2 weken voor de start nog langzaam en onbetrouwbaar waren en nu toch de bulls bevechten. Maar zijn alle updates er op gegaan? Of is het net zoals mclaren nog niet gekomen?
Trotse vader van Rosalie(L)

Gerard

Nico zat vast achter Schumacher
Het DRS en de radio van Rosberg werkte niet, vandaar dat hij stagneerde...

Enzo

Citaat van: Gerard op 24 mei 2011 - 12:07:09
Nico zat vast achter Schumacher
Het DRS en de radio van Rosberg werkte niet, vandaar dat hij stagneerde...

Ik zie dat anders, als je de tijden vergelijkt zie je dat Nico zijn banden opgebruikte om bij Schumacher in de buurt te komen. Vervolgens deed Schumacher een snellere in en out-lap.
De in-laps van Nico waren een stuk trager, wat aangaf dat hij geen snelheid meer in de banden had. Schumacher wist dat hij niet meer kon klimmen en reed dus defensief. Deze race heeft Schumacher Nico gewoon verslagen op de baan. DRS van Nico deed het de eerst twee stints wel, alleen in de staart van de wedstrijd niet. Vond Nico ook niet zo sterk toen hij aan de kant moest voor de leiders van de race. Het staat nu 2-2 tussen beide heren.

Folkert

Citaat van: Enzo op 24 mei 2011 - 12:58:41
Citaat van: Gerard op 24 mei 2011 - 12:07:09
Nico zat vast achter Schumacher
Het DRS en de radio van Rosberg werkte niet, vandaar dat hij stagneerde...

Ik zie dat anders, als je de tijden vergelijkt zie je dat Nico zijn banden opgebruikte om bij Schumacher in de buurt te komen. Vervolgens deed Schumacher een snellere in en out-lap.
De in-laps van Nico waren een stuk trager, wat aangaf dat hij geen snelheid meer in de banden had. Schumacher wist dat hij niet meer kon klimmen en reed dus defensief. Deze race heeft Schumacher Nico gewoon verslagen op de baan. DRS van Nico deed het de eerst twee stints wel, alleen in de staart van de wedstrijd niet. Vond Nico ook niet zo sterk toen hij aan de kant moest voor de leiders van de race. Het staat nu 2-2 tussen beide heren.


Ik moet eerlijk gezegd zeggen dat dat mij beetje is ontgaan. Was vooral geconcentreerd op Vettel- Hamilton en Kobayashi en Button. Of Rosberg echt sneller was dan Schumacher? Er is kans van wel, maar goed hij moet er wel voor bij. Denk persoonlijk wel dat Rosberg sneller had gekund. Dus idd mooi gedaan van Schumacher.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Denken jullie dat de korte wielbasis van de W02 een voordeel kan zijn op Monaco?

Folkert

Citaat van: Enzo op 25 mei 2011 - 22:02:06
Denken jullie dat de korte wielbasis van de W02 een voordeel kan zijn op Monaco?
Dat wel, maar denk dat het niet genoeg is om Mclaren en Red Bull te verslaan.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Citaat van: Burorri op 26 mei 2011 - 15:16:47
Citaat van: Enzo op 25 mei 2011 - 22:02:06
Denken jullie dat de korte wielbasis van de W02 een voordeel kan zijn op Monaco?
Dat wel, maar denk dat het niet genoeg is om Mclaren en Red Bull te verslaan.

Inderdaad.
Maar het zal ze denk ik wel dichterbij brengen.
En als je dan bedenkt dat in Monaco strategie nu meer dan ooit 'n belangrijke rol zal spelen ,denk ik dat ze bij Mercedes nog weleens kunnen verrassen.
Ross Brawn blijft wat dat betreft toch de meestertacticus.

Enzo

Heb net de samenvatting van de FP's gekeken, Mercedes zit er inderdaad redelijk bij.
Al krijg ik soms het gevoel dat ze in de vrije trainingen al voluit gaan t.o.v. de andere toppers.
Als het er 'echt' om gaat kunnen de Bulls en de McLarens nog een tandje harder.

Typisch dat Schumacher zich moet verremmen op het nieuwe stukje asfalt bij St. Devote.