Formule 2

Gestart door Kootje, 08 mei 2011 - 12:35:50

« vorige - volgende »

Perton

Altijd grappig hoe coureurs die matig tot slecht zijn in de Formule Renault 3.5 (of vergelijkbare klassen als de Auto GP) denken dat de GP2 dan een goed alternatief is. We kunnen wel erg leuk chauvinistisch doen over Visser en ik vind haar oprecht een behoorlijke goede coureur (dat heeft ze in de Formel Masters ruimschoots bewezen), maar als die sponsoren die haar min of meer de 3.5 in hebben gedwongen haar nu per se in de GP2 willen plaatsen, dan moet ze zich toch eens achter de oren krabben of die sponsoren niet een soort veredelde loverboys zijn die haar zo afhankelijk willen maken dat ze voortaan echt alles voor ze doet. Op racegebied bedoel ik dat laatste overigens, voor daar misverstanden over ontstaan.

Franky R.

Citaat van: Perton op 29 november 2014 - 02:25:47
Altijd grappig hoe coureurs die matig tot slecht zijn in de Formule Renault 3.5 (of vergelijkbare klassen als de Auto GP) denken dat de GP2 dan een goed alternatief is. We kunnen wel erg leuk chauvinistisch doen over Visser en ik vind haar oprecht een behoorlijke goede coureur (dat heeft ze in de Formel Masters ruimschoots bewezen), maar als die sponsoren die haar min of meer de 3.5 in hebben gedwongen haar nu per se in de GP2 willen plaatsen, dan moet ze zich toch eens achter de oren krabben of die sponsoren niet een soort veredelde loverboys zijn die haar zo afhankelijk willen maken dat ze voortaan echt alles voor ze doet. Op racegebied bedoel ik dat laatste overigens, voor daar misverstanden over ontstaan.


Een hoop coureurs [m/v] zouden in de schoenen van Visser willen staan. IMHO

Perton

Klopt, maar die hoop coureurs is net zo kansloos voor een toekomst in de Formule 1 als Visser. Tenminste, op dit moment. Ik denk namelijk nog steeds dat zij het in zich kan hebben om via de juiste stappen + een aantrekkelijk commercieel pakket (want vrouw) de F1 te bereiken.

gloudiesaurus

Pierre Gasly en Alex Lynn voor DAMS in de GP2 dit jaar. Indrukwekkende line-up!

Red Bull kiest er nu voor talenten in GP2 te stallen ipv F. Renault 3.5
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

SDG

Citaat van: gloudiesaurus op 08 januari 2015 - 12:00:37
Pierre Gasly en Alex Lynn voor DAMS in de GP2 dit jaar. Indrukwekkende line-up!

Red Bull kiest er nu voor talenten in GP2 te stallen ipv F. Renault 3.5

Heeft wellicht ook wat te maken met dat nieuwe superlicentiesysteem waarbij de GP2 voortaan hoger gewaardeerd wordt dan FR3.5?

Jehoentelaar

Mwah, dat is echt zo kort geleden dat dat hooguit een kleine rol heeft gespeeld. Gasly heeft al FR3.5 gereden dus wellicht verwacht men bij Red Bull voor hem een betere doorontwikkeling in de GP2 dan nog een jaar in de Renaults.

Perton

Citaat van: SDG op 08 januari 2015 - 12:32:15
Citaat van: gloudiesaurus op 08 januari 2015 - 12:00:37
Pierre Gasly en Alex Lynn voor DAMS in de GP2 dit jaar. Indrukwekkende line-up!

Red Bull kiest er nu voor talenten in GP2 te stallen ipv F. Renault 3.5

Heeft wellicht ook wat te maken met dat nieuwe superlicentiesysteem waarbij de GP2 voortaan hoger gewaardeerd wordt dan FR3.5?
Nee, het is namelijk al maanden bekend dat Lynn en Gasly voor DAMS gaan racen, langer dan dat de FIA dat plan had voor het nieuwe superlicentiesysteem. Het is alleen nu pas officieel geworden. Wat Gasly betreft, daar heeft Jehoentelaar al duidelijk voor gemaakt waarom dat zo is. Wat Lynn betreft, waarschijnlijk vinden ze het een logische stap na de GP3. Verder is het startveld van de GP2 van komend jaar waarschijnlijk ook een met de sterkste startvelden in jaren (en hopelijk levert dat ook eindelijk eens een capabele kampioen op), en valt die van de 3.5 waarschijnlijk een beetje tegen. Wel een paar toppers natuurlijk, maar niet zo'n heel brede top. Op basis daarvan is het ook niet zo gek om toch weer eens GP2 te proberen als Red Bull.

Kootje

Echter denk ik wel dat de GP2 dankzij dat nieuwe licentiesysteem in de toekomst wel weer de populairdere optie gaat worden. Talenten zullen nu sneller kiezen voor GP2, daar waar de laatste jaren juist steeds vaker voor FR3.5 werd gekozen.

Perton

Dat denk ik ook.

Sphinx

There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Sphinx

There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus

Sorensen weer een "grote naam" in het GP2. Wordt nog leuk met al die talenten. Bij MP-Motorsport deed Sorensen het vorig jaar ook naar behoren  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Beetje apart hoe dat ging met die jongen. In 2012 nog duidelijk de betere Deen in de 3.5, maar in 2013 stagneerde het een beetje en was het die andere Deen die kampioen werd, waarna hij in 2014 gewoon heel erg slecht was. De enige reden dat ik merkte dat ie überhaupt meedeed, was die crash van hem in het eerste weekend. Maar in de GP2 gaf die zijn carrière inderdaad wat impuls, hopelijk weet hij die lijn door te zetten en presteert hij dit jaar eindelijk weer zoals in 2012.

gloudiesaurus

Ik heb het altijd een goed coureur gevonden. Geen topper maar wel goed. Af en toe heeft hij uitschieters.

Hij heeft nu wat ervaring. En Carlin is geen slecht team... dus hij mag het dit jaar laten zien. Met al die namen telt GP2 in 2015 ook weer mee. Het is veel sterker bezet dan de F. Renault 3.5.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Miguel

Positieve move voor Marco Sørensen, hij is hard op weg naar Aston Martin!
Peace out yo.