Formule 2

Gestart door Kootje, 08 mei 2011 - 12:35:50

« vorige - volgende »

NielsD

Naja, niet bestraft in ieder geval. Raar, maar waar. Qua regels ga ik er gewoon vanuit dat ze de F1-regels hanteren en daar was dit zeker een valse start geweest.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Jozef

Dat betwijfel ik. Op het moment dat de lichten uitgingen, stond hij stil en in zijn vak. Alles wat er daarvoor gebeurt, doet er weinig toe. In ieder geval heeft hij er geen enkel voordeel van gehad. Misschien dat de letter van de wet anders is, dat weet ik niet.

Perton

Voordeel is irrelevant volgens mij. Vaak genoeg valse starts gezien waarbij iemand te vroeg rolde, vervolgens de rem intrapte en daardoor stilstond op het moment dat de lampen echt uitgingen. Duidelijk nadeel van het te vroeg rollen, maar alsnog straf.

Jozef

Misschien straf omdat je uit je vak komt. Dat was in dit geval niet zo, hij stond eerst eigenlijk te ver achteruit geparkeerd en met de 5-10cm die hij rolde bleef hij nog steeds binnen zijn vak.

Perton

Dat zou kunnen inderdaad, het ging mij er alleen even om dat het bij het bepalen van een straf weinig uitmaakt of iemand wel of geen voordeel heeft gehad. Dat hij te ver naar achteren stond lijkt me dan inderdaad een wat meer plausibelere verklaring.

Perton

Caterham heeft nu ook het GP2-team verkocht. Overgenomen door Status, dus dit nieuws kent alleen maar winnaars.

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 17 oktober 2014 - 15:33:29
Caterham heeft nu ook het GP2-team verkocht. Overgenomen door Status, dus dit nieuws kent alleen maar winnaars.

Status leuk team in GP3.
Voorlopig wijzigen ze ook niks aan de line-up.

En Fernandes was gewoon uitgekeken op autosport, dus mooie deal...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Breaktest

Citaat van: gloudiesaurus op 20 juli 2014 - 16:26:33
Eindelijk weer een redelijk weekend voor Stoffel Vandoorne.

Laatste gerucht: MP Motorsport stopt aan het einde dit jaar met GP2 en start een Indycar-team.
Overigens een goede zet om Sorensen in de auto te zetten. Die scoort tenminste punten.

De Jong staat nog steeds op 0 punten en stelde opnieuw teleur in Duitsland.
Ik heb het al zo vaak gezegd: De Jong moet een kapperszaak beginnen.

gloudiesaurus

Citaat van: Breaktest op 19 oktober 2014 - 12:40:05
Citaat van: gloudiesaurus op 20 juli 2014 - 16:26:33
Eindelijk weer een redelijk weekend voor Stoffel Vandoorne.

Laatste gerucht: MP Motorsport stopt aan het einde dit jaar met GP2 en start een Indycar-team.
Overigens een goede zet om Sorensen in de auto te zetten. Die scoort tenminste punten.

De Jong staat nog steeds op 0 punten en stelde opnieuw teleur in Duitsland.
Ik heb het al zo vaak gezegd: De Jong moet een kapperszaak beginnen.

Mee eens  ;)
In GP2 komt het er iig. niet uit.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Ik vraag me eigenlijk meer af of er wel wat in zit.

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 19 oktober 2014 - 15:51:00
Ik vraag me eigenlijk meer af of er wel wat in zit.

Ik denk eerlijk gezegd van niet.
Hij rijdt nu al 2 seizoen en heeft niet geïmponeerd.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Hij is dan ook gewoon totaal niet goed, maarja, zoontje van de eigenaar of manager of wat het ook is. En dat is verder prima, maar teams die hun bestaansrecht ontlenen aan het steunen van één coureur neem ik nooit echt serieus, MP Motorsport dus ook niet.

Dan heb ik het overigens over de GP2-afdeling van het team, daarbuiten is het een prima renstal.

Sphinx

#537
Citaat van: Perton op 19 oktober 2014 - 17:55:00
Hij is dan ook gewoon totaal niet goed, maarja, zoontje van de eigenaar of manager of wat het ook is. En dat is verder prima, maar teams die hun bestaansrecht ontlenen aan het steunen van één coureur neem ik nooit echt serieus, MP Motorsport dus ook niet.

Dan heb ik het overigens over de GP2-afdeling van het team, daarbuiten is het een prima renstal.

Henk de Jong heeft de GP2-afdeling gekocht om zijn zoon idd een stoeltje te bezorgen. Leuk dat er een Nl'se rijder meedoet, maar van zijn resultaten in welke raceklasse dan ook werd ik niet echt warm.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus

Precies, ben begin dit jaar bij het team op bezoek geweest en het zag er super uit.
Ze hadden zelfs het motorhome van HRT overgekocht.
Ben benieuwd of ze volgend jaar Indycar gaan doen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Overigens zie je ook dat zo'n Sorensen veel meer uit de auto haalt. Hij wint meteen na een half seizoen.
De Jong komt zelfs niet bij in de buurt...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is