Formule 2

Gestart door Kootje, 08 mei 2011 - 12:35:50

« vorige - volgende »

NielsD

Citaat van: Jehoentelaar op 05 april 2014 - 13:23:43
De Jong zoals verwacht niet een keer gezien.

Toch netjes naar de elfde stek. Kan altijd beter natuurlijk, maar ik heb hem wel eens slechter zien rondbanjeren.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

gloudiesaurus

De Jong had veel voordeel van zijn verse banden aan het einde van de race. Jammer dat hij net geen puntje heeft gescoord. Lancaster valt me tot nu toe tegen bij MP.

Maar wat een knappe overwinning van Vandoorne, meteen zijn debuutrace!
Vandoorne laat zo zijn talent zien, als hij zo doorgaat dan rijdt hij volgend jaar Formule 1. Dat durf ik wel aan.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Daniël: als het veld zo dicht bij elkaar zit, moet je genoeg ruimte in de apex laten, want anders veroorzaak je botsingen.

Kootje

Citaat van: gloudiesaurus op 05 april 2014 - 16:25:49
Vandoorne laat zo zijn talent zien, als hij zo doorgaat dan rijdt hij volgend jaar Formule 1. Dat durf ik wel aan.

Durf je dat nu nog aan? :P



Citaat van: Perton op 06 april 2014 - 13:32:26
Daniël: als het veld zo dicht bij elkaar zit, moet je genoeg ruimte in de apex laten, want anders veroorzaak je botsingen.

Tsja ... istie ook niet gewend hé? Normaal rijd hij achteraan. ;)

Perton

Haha dat is ook weer waar natuurlijk.

Verder gewoon race-incident natuurlijk. Vandoorne dook optimistisch in een gat, De Jong liet wat te weinig ruimte. Shit happens.

gloudiesaurus

Jep race-incident. En De Jong had in beide races een goede pace.
Lancaster viel me wat tegen.

Verder vind ik het niveau wel redelijk laag in het GP2.
Oke er zijn wat toppers bij maar er rijden nu ook enkele jongens rond die er al enkele jaren zitten of die er weinig te zoeken hebben.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Net als in de Formule 1 en elke andere klasse dus... en zoals de GP2 altijd al is geweest, ook in haar hoogtijdagen. Het niveau is dit jaar juist weer flink omhoog gegaan na twee magere jaren.

Kootje

Volgens Winckelman is het startveld zelfs sterker dan dat vd WSR3.5. ???

Perton

Absoluut. FR3.5 is afgelopen jaar flink duurder geworden, Carlin heeft zich al teruggetrokken omdat ze nog niet eens helft van budget rondhebben, komend weekend begint het, en er zijn nog vier stoeltjes vrij (zes als je Carlin zelfs zou meerekenen).

Sainz is op papier titelkandidaat, maar elk jaar valt ie weer enorm tegen, dus die is lang niet zo goed als men denkt. De enige echte titelkandidaten zijn Rowland, Sirotkin (jazeker), Sorensen en Stevens. Daarachter heb je nog een handvol subtoppers (Gasly, Ghiotto, Buller, Merhi) en een rijtje coureurs die of nog erg onervaren zijn (Visser, Vaxivière) of gewoon bij matige teams rijden of eigenlijk niet zoveel kunnen (Stöckinger, Martsenko, Van Buuren (vooral zijn team is matig, hoe hij zelf is weet ik niet precies)).

Dat beeld zie je ook in de GP2, waar je een handvol titelkandidaten hebt (Evans, Nasr, Marciello, Vandoorne), daarachter een rijtje subtoppers (Palmer, Coletti, etc.) en nog een rits paydrivers. En je ziet hier al: de subtoppers zijn vooral die gasten in hun derde, vierde seizoen.

Dus ik denk wel dat Winkelman gelijk heeft.

Ik blijft FR3.5 veruit een veel betere klasse vinden qua auto en relevantie met Formule 1 (al pretendeert de GP2 dat laatste te zijn), maar het startveld van GP2 is dit jaar echt wel beter. Zoals ik in een eerdere post al zei: niveau 2011 is het nog niet, maar wel het beste veld dat we sindsdien hebben gehad.

Kootje

Ik mis António Maria de Mello Breyner Félix da Costa in je lijstjes, rijd die nergens rond?

Perton


Franky R.


Kootje

#492
Vandoorne laat, net als polesitter Richelmi en Isawa, z'n motor afslaan en mag vanuit de pits beginnen. :(

Maikel0230

Vandoorne op P9 nu, komt goed, hoop ik ... :-X *klopt drie keer op houten tafel*

EDIT: hij moet nog binnen komen dus daar gaat mijn hoop >:(

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

P15 voor Vandoorne, gaat nog lastig worden morgen.