Formule 2

Gestart door Kootje, 08 mei 2011 - 12:35:50

« vorige - volgende »

Perton

Een topteam is voor mij een team dat in de afgelopen paar jaar (en waar de grens ligt is natuurlijk discutabel) mee heeft gedaan om de resultaten die in die klassen relevant zijn om tot een topteam gerekend te worden. Dat kan in de Formule 1 'overwinningen' zijn, maar in de GP2 reken ik daar toch wel zeker 'top drie bij de coureurs' toe.

Mensen die Williams nog als topteam zien (en ik hoop niet dat ik je nu beledig :P) kijken vooral naar hoe het team ooit in een verleden heeft gepresteerd.

Franky R.

Citaat van: Perton op 21 januari 2014 - 22:18:06
Arden kiest er weer es voor om geen kampioen te worden, maar goed papa Negrao moet toch wat nu zijn zoon het drie jaar lang niet is gelukt iets in de Formule Renault te presteren ook al had papa het team gekocht. Dan maar een zitje bij Arden kopen.

Gek toch, dat mensen Arden nog steeds als topteam zien omdat ze in de F3000 wel kampioen werden, terwijl ze in de GP2 nooit wat hebben gepresteerd behalve de tweede plek van Kovalainen in het eerste seizoen en de positieve uitschieter van Luiz Razia in 2012. In negen seizoenen twee coureurs in de top vijf van het kampioenschap. En toch een topteam blijven noemen. Raar.


Arden heeft toch een connectie met Horner? Of niet meer? Denk dat dat team daarom zo 'hoog aangeschreven' staat?

Kootje

#422
Citaat van: Perton op 21 januari 2014 - 23:00:39
Mensen die Williams nog als topteam zien (en ik hoop niet dat ik je nu beledig :P) kijken vooral naar hoe het team ooit in een verleden heeft gepresteerd.

Geen belediging, ben het volledig met je eens. Ben realistisch genoeg om te beseffen dat Williams allang geen topteam meer is.

Perton

Paar geruchtjes:

- in tegenstelling tot wat ik eerder in het Robin Frijns-topic heb geroepen schijnt Facu Regalia toch wat budget te hebben en hij zou binnenkort tekenen bij Hilmer. Dat wordt dan samen met Abt echt een heel interessant team voor dit jaar.
- Honda zou een samenwerking aangaan met ART en haar als juniorteam willen gaan beschouwen. We weten natuurlijk al dat Vandoorne (ook al is het nog niet bevestigd) daar gaat rijden, en daar zou dan ook nog een Japanse coureur bijkomen dit jaar: Takuya Izawa, Naoki Yamamoto of Koudai Tsukakoshi. Het gerucht gaat bijzonder ver, maar dat is voor het GP2-topic niet relevant, dus zal ik in het Silly Season-topic in het F1-gedeelte plaatsen.

Perton

Izawa dus bevestigd. Vanuit ART-perspectief niet zo gek, 2013 was geen topjaar voor ze en ik neem aan dat Honda flink betaalt om ART het juniorteam te laten zijn. Dat Izawa dan niet echt een goede coureur is... ze hebben toch Vandoorne om voor de titel te gaan. Ik ben eerder kritisch geweest dat ART een team in verval zou zijn, maar eigenlijk heb ik het idee dat ART door dit nieuws 2013 als dip kan gaan beschouwen.

Enige nadeel is natuurlijk dat Conor Daly in verband werd gebracht met ART, mocht hij miraculeus toch budget bij elkaar krijgen. Maar dat laatste lukt hem (helaas) waarschijnlijk toch niet.

Perton

Dan de nog vrije plekjes

Russian Time 2 - Markelov testte alle drie de dagen, ik hoor ook de naam van Martsenko voorbij komen. Misschien allebei, misschien 1 van de 2 + nog een andere coureur, Dillmann wellicht weer.
Carlin 1 - vermoedelijk Nasr, die jongen moet toch ergens terecht, en in de eigen GP3/F3-stal waar Carlin normaal haar coureurs vandaan haalt is niet zoveel momenteel
Racing Engineering 1 - Evans moet nog ergens onderdak, zal hier wel zijn.
Rapax 1 - Sandy Stuvik heeft in november voor ze getest. Zegt niet heel veel, maar is jong, redelijk talentvol en Aziatisch - dus markttechnisch wel goed voor ze. Die vermoed ik daar wel.
MP 2 (officieel, want een van de twee gaat natuurlijk naar De Jong) - Voor het andere stoeltje heeft Tio Ellinas meerdere malen getest, maar geen budget. Al zei men dat ook van Regalia en die gaat ook GP2 racen.
Trident 2 - coureurs die betalen, waarschijnlijk een willekeurige Italiaan + Gianmarco Raimondo
Lazarus 2 - Cecotto heeft nog geen team voor zijn zoveelste jaar destruction derby dus zal hier wel zijn + een andere coureur met redelijk wat geld of tijd te veel.
Campos 1. Voordat bekend werd dat Campos Addax weer ging overnemen, ging het gerucht dat dit met Russische hulp zou zijn, met een groep mensen achter de weinig indrukwekkende Denis Nagulin. Dus als hij straks in maart voor ze bij het testen de baan op komt, weten we genoeg.

Lijkt Quaife-Hobbs een beetje buiten de boot te vallen, maar echt indrukwekkend was het natuurlijk niet als Auto GP-kampioen en waarschijnlijk zal zijn budget ook op zijn, anders had ie in eerste instantie überhaupt nooit de tussenstap naar Auto GP gemaakt.

Maikel0230

http://f1today.net/nl/nieuws/russian-timeteambaas-igor-mazepa-overleden

De teambaas van Russian Time, Igor Mazepa is onverwachts overleden op 40-jarige leeftheid.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Ai. Dat zal een flinke tegenslag worden voor het team, dat dit jaar ook in de GP3 instapt.

Perton

Trombose blijkbaar.

Franky R.

Citaat van: Maikel0230 op 05 februari 2014 - 14:17:46
http://f1today.net/nl/nieuws/russian-timeteambaas-igor-mazepa-overleden

De teambaas van Russian Time, Igor Mazepa is onverwachts overleden op 40-jarige leeftheid.


Schokkend...Zo jong. ik ben zelf ook 40... :o

janke

Ja schokkend en triest. Zo jong.
Some things are too important to be left in the past.

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

gloudiesaurus

Leuk om te zien dat Hilmer zich aan Force India verbindt.
ART met McLaren/ Honda. Zou komen de samenwerkingen weer terug, dat heeft de GP2 nodig.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Citaat van: gloudiesaurus op 08 februari 2014 - 15:56:01
Leuk om te zien dat Hilmer zich aan Force India verbindt.
ART met McLaren/ Honda. Zou komen de samenwerkingen weer terug, dat heeft de GP2 nodig.

Idd ... goed voor de klasse.
Het spreekt overigens gelijk de beweringen tegen dat ze GP2 bij McLaren te min zouden vinden.

gloudiesaurus

Precies nu Red Bull nog  :D
GPPits.net: als Formule 1 een passie is