Formule 2

Gestart door Kootje, 08 mei 2011 - 12:35:50

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 07 december 2013 - 17:53:50
Gelukkig gaat al dat Arabische geld dat wordt betaald om na zes weken nog eens een seizoensfinale in Abu Dhabi te hebben naar de teams toe waardoor GP2 weer een betaalbare klasse wordt.

Hopelijk komt dit de rijdersbezettingen ten goede. Minder coureurs met geld maar met talent  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Ik was behoorlijk sarcastisch ;)

gloudiesaurus

 >:( :( :(

Nou dat worden dus nog meer betalende coureurs  :P
De klasse is dan zo langzamerhand niet meer serieus te nemen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Is het al een paar jaar niet meer helaas. Maar goed, ook bij IndyCar riepen ze vorig jaar al dat auto's en onderdelen wel erg duur waren, dus ik kan me niet altijd aan de indruk onttrekken dat Dallara deels schuldig is. Wat dan weer raar is, want ze bouwen ook de Formule Renault 3.5-auto en daar hebben de coureurs 'slechts' een miljoen nodig ipv twee. Dus het zal ook deels aan de organisatie liggen dat GP2 zo duur is.

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 08 december 2013 - 14:06:27
>:( :( :(

Nou dat worden dus nog meer betalende coureurs  :P
De klasse is dan zo langzamerhand niet meer serieus te nemen...


Dat is het al niet meer sinds de GP2-kampioen vrijwel altijd meer dan twee jaar in die klasse rondreed... :(

Kootje

#395
Sinds 4 seizoenen dus? ???


Ben het daar overigens niet mee eens.

De kampioenen sinds het GP2 heet:
2005 Rosberg - 1 seizoen
2006 Hamilton - 1 seizoen

2007 Glock - 2 seizoenen
2008 Pantano - 4 seizoenen
2009 Hulkenberg - 1 seizoen
2010 Maldonado - 4 seizoenen
2011 Grosjean - 3 seizoenen
2012 Valsechi - 5 seizoenen
2013 Leimer - 4 seizoenen

Dus ja ... je zou kunnen stellen dat de GP2 aan talent heeft ingeboet omdat men sinds Hulkenberg steeds meerdere jaren nodig heeft gehad om de titel te grijpen. Maar zoals je ziet is dat kunsstukje sowieso slechts door 3 personen gelukt. Daarnaast hebben, op de laatste 2 na, alle kampioenen de F1 gehaald en zijn daarin (wisselend) succesvol gebleken. Daarnaast hebben we nog 'n groot aantal andere rijders (20) de doorstroming, al dan niet met succes, zien maken. Afgelopen jaar alleen al stonden er 11 voormalig GP2 coureurs op de startgrid, waarvan er 8 doorgestroomd zijn na de inzet van het verval van de serie. Je zou dus ook kunnen concluderen dat de competitie juist zwaarder is geworden, waardoor het binnenhalen vd titel gewoonweg niet meer zo simpel is.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 08 december 2013 - 18:22:10
Sinds 4 seizoenen dus? ???
Vraag mij ook af wanneer die omslag kwam....Rosberg, Hamilton. Glock brak tot twee keer toe zijn GP2-seizoen af, voordat hij in 2007 kampioen werd. Toen had je Pantano, maar gelukkig werd die opgevolgd door talent Hulkenberg...en werden Maldonado, Grosjean [reed eerder GP2], Valsecchi en Leimer kampioen...


Afgezien van Grosjean armoe troef in de afgelopen vier jaar, inderdaad...

Perton

Hoe kom je bij Valsecchi aan twee seizoenen? Dat zijn er 4 of 5, afhankelijk van of je zijn eerste halve seizoen meetelt.

Verder is het natuurlijk de vraag wie van de coureurs die 'sinds het verval' de doorstroom hebben gemaakt, dat daadwerkelijk op hun talent hebben gedaan. Ik weet zo even niet uit mijn hoofd wie dat allemaal zijn, dus ik kan er even geen mening over vormen.

Kootje

Citaat van: Franky R. op 08 december 2013 - 18:32:33
Citaat van: Kootje op 08 december 2013 - 18:22:10
Sinds 4 seizoenen dus? ???
Vraag mij ook af wanneer die omslag kwam....Rosberg, Hamilton. Glock brak tot twee keer toe zijn GP2-seizoen af, voordat hij in 2007 kampioen werd. Toen had je Pantano, maar gelukkig werd die opgevolgd door talent Hulkenberg...en werden Maldonado, Grosjean [reed eerder GP2], Valsecchi en Leimer kampioen...

Heb m'n stukje nog wat aangepast.


CitaatAfgezien van Grosjean armoe troef in de afgelopen vier jaar, inderdaad...

Vind ik wel meevallen. Van alles wat er sinds Hulkenberg gedebuteerd is, vind ik meer dan de helft F1 waardig. Niet perse buitencategorie of wereldtop, maar toch zeker subtoppers mits ze over geschikt materiaal beschikken.

Hulkenberg - di Grassi - Petrov - Kobayashi - Maldonado - Perez - D'Ambrosio - Grosjean - Bianchi - vd Garde, prima coureurs.
Slechts Chandhok, Pic en Chilton vind ik 'n aanfluiting.




Kootje

#399
Citaat van: Perton op 08 december 2013 - 18:49:20
Hoe kom je bij Valsecchi aan twee seizoenen? Dat zijn er 4 of 5, afhankelijk van of je zijn eerste halve seizoen meetelt.

Je hebt gelijk. Stond niet echt duidelijk op de Wiki pagina van hem. Het leek er meer op dat hij slechts de Asia-series reed de eerste 3 jaar. Die telde ik idd niet mee. Mijn fout, ga het direct wijzigen.


CitaatVerder is het natuurlijk de vraag wie van de coureurs die 'sinds het verval' de doorstroom hebben gemaakt, dat daadwerkelijk op hun talent hebben gedaan. Ik weet zo even niet uit mijn hoofd wie dat allemaal zijn, dus ik kan er even geen mening over vormen.

Kun je de post hierboven lezen. Nu denk ik dat het bij het gros geld de hoofdreden geweest is. Echter heeft het gros daar weer van ook talent genoeg om hun positie in F1 te rechtvaardigen. Het is namelijk 'n utopie dat dit slechts aan de allerbeste coureurs ter wereld voorbehouden is.

Perton

Maar de vraag is, de coureurs die de afgelopen twee, drie jaar hun debuut hebben gemaakt, waren dat nog de laatste kruimels die de GP2 heeft voortgebracht, of is er inderdaad nog genoeg talent en wordt dat wel herkend, ondanks alle rijkeluiskindjes die op hun ervaring teren? De toekomst zal het wijzen, maar dat er volgend jaar naar alle waarschijnlijkheid geen GP2-coureur zal debuteren, is wel een indicatie. Als dat het jaar erop weer zo is, en het jaar daarop opnieuw, dan kunnen we toch wel stellen dat GP2 als pad naar de Formule 1 vrij dood is.

Ik denk dat het punt waarop we nu zitten echt die grens is dat het nog beide kanten op kan. Jij gaat zo te lezen voor die eerste optie, ik neig (helaas) naar optie 2. We zullen het zien.

-edit- het heeft er natuurlijk ook mee te maken dat de rijdersprogramma's veel belangrijker zijn geworden en de belangrijkste teams hun coureurs om uiteenlopende redenen niet in de GP2 willen hebben. Dan is het natuurlijk ook erg lastig om als talentvolle GP2-coureur je F1-debuut te maken. Ik ben erg benieuwd waar Raffaele Marciello volgend jaar rijdt.

Kootje

Citaat van: Perton op 08 december 2013 - 19:00:49
Maar de vraag is, de coureurs die de afgelopen twee, drie jaar hun debuut hebben gemaakt, waren dat nog de laatste kruimels die de GP2 heeft voortgebracht, of is er inderdaad nog genoeg talent en wordt dat wel herkend, ondanks alle rijkeluiskindjes die op hun ervaring teren? De toekomst zal het wijzen, maar dat er volgend jaar naar alle waarschijnlijkheid geen GP2-coureur zal debuteren, is wel een indicatie. Als dat het jaar erop weer zo is, en het jaar daarop opnieuw, dan kunnen we toch wel stellen dat GP2 als pad naar de Formule 1 vrij dood is.

Ik denk dat het punt waarop we nu zitten echt die grens is dat het nog beide kanten op kan. Jij gaat zo te lezen voor die eerste optie, ik neig (helaas) naar optie 2. We zullen het zien.

Neuh ... dat niet zozeer. De WSR 3.5 is duidelijk aan 'n opmars bezig en het feit dat topteams hun talenten niet meer in de GP2 stallen zou idd de doodsteek voor de serie kunnen zijn. Ik hoop het niet, kijk er graag naar, maar het zou zomaar kunnen. Het gaat me echter te ver om de serie niet interessant meer te noemen sinds de kampioenen meer dan 2 jaar nodig hebben om dit te bewerkstelligen. Zoiets is slechts voor de grootste talenten weggelegd en daar zijn er maar 'n handvol van. En dat is waar ik op reageerde.


Citaat-edit- het heeft er natuurlijk ook mee te maken dat de rijdersprogramma's veel belangrijker zijn geworden en de belangrijkste teams hun coureurs om uiteenlopende redenen niet in de GP2 willen hebben. Dan is het natuurlijk ook erg lastig om als talentvolle GP2-coureur je F1-debuut te maken. Ik ben erg benieuwd waar Raffaele Marciello volgend jaar rijdt.

Hopelijk tezamen met Frijns, DaCosta en Vandoorne in de GP2 zodat er toch nog wat talenten komen te rijden. ;)

Perton

O nee, de serie op zich vind ik nog wel interessant, ik maak me alleen zorgen over de toekomst.

Felix da Costa gaat er sowieso niet rijden, die moet simulatorwerk doen tijdens de raceweekenden (vandaar dat ze hem in DTM) stallen, Frijns zou geweldig zijn en Vandoorne lijkt er inderdaad wel te worden gestald, omdat nog een jaar Formule Renault 3.5 eigenlijk weinig zin heeft.

Maar met Frijns, Vandoorne, Marciello, Calado en een Nasr die geen last heeft van een kapotte motor zou de GP2 alweer een stap in de goede richting zetten.

Kootje

Citaat van: Perton op 08 december 2013 - 19:17:36
O nee, de serie op zich vind ik nog wel interessant, ik maak me alleen zorgen over de toekomst.

Ik reageerde dan ook op Franky. ::)
Maar fijn om te horen dat ik niet alleen sta in m'n liefde voor de GP2. ;D

En ja .... die toekomst vd serie. ???
Het leek er idd niet zo best voor te staan, maar zoals je hieronder al post zou het ook zomaar weer 'n jaartje met toptalenten kunnen worden.

CitaatFelix da Costa gaat er sowieso niet rijden, die moet simulatorwerk doen tijdens de raceweekenden (vandaar dat ze hem in DTM) stallen, Frijns zou geweldig zijn en Vandoorne lijkt er inderdaad wel te worden gestald, omdat nog een jaar Formule Renault 3.5 eigenlijk weinig zin heeft.

Maar met Frijns, Vandoorne, Marciello, Calado en een Nasr die geen last heeft van een kapotte motor zou de GP2 alweer een stap in de goede richting zetten.

Stom .... dat van DaCosta wist ik.  :-[

Franky R.

@Kootje en Perton,


Ik had het dan ook over de kampioen van de serie... :P


Of vinden jullie het normaal dat achtereenvolgens Valsecchi en Leimer niet toe komen aan een contract in de F1? ???  Sterker, ze zijn in wezen gepasseerd door idd. GvdG, Bianchi, Calado en Da Costa...