Formule 2

Gestart door Kootje, 08 mei 2011 - 12:35:50

« vorige - volgende »

Sphinx

Frijns heeft volgens mij al eens aangegeven geen trek in de GP2 te hebben, o.a. vanwege de hoge running costs. Gutierrez kon zijn plekje bij Lotus ART dankzij Carlos Slim betalen.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Kootje

Citaat van: Sphinx op 30 november 2012 - 12:59:37
Frijns heeft volgens mij al eens aangegeven geen trek in de GP2 te hebben, o.a. vanwege de hoge running costs. Gutierrez kon zijn plekje bij Lotus ART dankzij Carlos Slim betalen.

Mwah .... geen trek is 'n groot woord. Hij heeft 't geld gewoon niet, en daarom plakt hij er ook geen tweede jaar WSR aanvast. Had hij de cash wel gehad, reed hij volgend jaar gewoon GP2 of WSR hoor. ::)

Jehoentelaar

Dan had 'ie wel WSR gedaan. GP2 is veel te duur geworden. Echte talenten rijden onder de vlag van Renault Sport tegenwoordig.

Kootje

Kan zijn, maar in WSR heeft hij niets meer te bewijzen, in GP2 wel. Dat kan ook 'n doorslaggevende factor zijn indien het geld voorhanden is. Helaas is dit niet zo, dus zullen we 't nooit weten. :'(

Victor Monza 2008

Citaat van: Kootje op 01 december 2012 - 15:12:58
Kan zijn, maar in WSR heeft hij niets meer te bewijzen, in GP2 wel. Dat kan ook 'n doorslaggevende factor zijn indien het geld voorhanden is. Helaas is dit niet zo, dus zullen we 't nooit weten. :'(
Kortom het probleem voor elk jong talent, de jacht op de nodige fondsen. Bijkomend probleem: in de Benelux zijn er weinig vette vissen die willen ( of kunnen ) investeren in de autosport.als je dan nog een overheid hebt die de auto enkel ziet als een fiscale melkkoe, zit je helemaal gebeiteld.

Jehoentelaar

De kalender voor 2013 is recentelijk bekend gemaakt. Uiteraard weinig verrassingen, aangezien het kampioenschap nog altijd meereist met de F1-familie.

26-28 February - Jerez (pre-season test)
05-07 March - Barcelona (pre-season test)
22-24 March - Sepang, Malaysia
19-21 April - Sakhir, Bahrain
10-12 May - Barcelona, Spain
24-26 May - Monte Carlo, Monaco
28-30 June - Silverstone, Great-Britain
05-07 July - Nurburg, Germany
26-28 July - Budapest, Hungary
23-25 August - Spa-Francorchamps, Belgium
06-08 September - Monza, Italy
20-22 September - Singapore, Singapore
01-03 November - Abu Dhabi, UAE

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Ocean is niet meer in GP2, de inschrijving is overgenomen door Hilmer Motorsport. Hilmer Motorsport is een nieuw Duits team...
Hilmer is eigendom van de eigenaar van Formtech (levert compositie - materiaal aan de meeste F1 - teams)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Op GPUpdate werd gemeld dat RTL GP 'de races van' vijf GP2-weekenden gaat uitzenden. Silverstone, het circuit van de GP van Duitsland, Hongarije, België en Italië worden gecovered. Of het om zowel de featurerace als de sprintrace gaat, kon ik niet vinden. Desondanks natuurlijk leuk om vijf of tien races van deze klasse op de buis te hebben. Minder leuk dat Monaco dan weer ontbreekt, maar daar zal wel een prijskaartje aan hangen.

Edwin90

Hmm, altijd goed natuurlijk.

Maar had stiekem hoop dat Sport1 ook het volledige GP2 seizoen zou gaan uitzenden. Zou denk ik veel mensen net over de streep trekken een abonnement te nemen.

Jehoentelaar

Mwah, weet niet of dat zoveel verschil zou maken. Leuk voor 'erbij', maar dat is de Formule 1 eigenlijk ook in het brede plaatje van Sport1: leuk als extra's, maar voetbal blijft het belangrijkste. En terecht, want zo zijn de verhoudingen in Nederland.

Charrel

Citaat van: Edwin90 op 27 februari 2013 - 20:28:00
Hmm, altijd goed natuurlijk.

Maar had stiekem hoop dat Sport1 ook het volledige GP2 seizoen zou gaan uitzenden. Zou denk ik veel mensen net over de streep trekken een abonnement te nemen.

Dat zou voor mij zeker verschil maken! Met een Manor MP Motorsport, Daniël de Jong en hopelijk Robin Frijns is het toch zeker het kijken waard!

Fabian

Zou zeker niet verkeerd zijn als RTL de GP2 gaat uitzenden. Dan ga ik zeker kijken.

Fabian

Dillmann naar Russian Time

Jehoentelaar

Tussen VT1 en VT2 van de Formule 1 werd de kwalificatie afgewerkt voor de eerste race in Maleisië. Stefano Coletti, James Calado en Felipe Nasr eindigden op de eerste drie plekken, met slechtst acht duizendsten verschil. Daniël de Jong kwam niet verder dan de 21e startplek; teamgenoot Adrian Quaife-Hobbs start vijftiende.

Full results: http://www.gp2series.com/Results/?seasonid=169&raceid=926