Formule 2

Gestart door Kootje, 08 mei 2011 - 12:35:50

« vorige - volgende »

janke

Citaat van: gloudiesaurus op 17 mei 2012 - 23:51:12
Valsecchi ligt al 69 punten voor op Vd Garde... En Razia ook een straatlengte. GP2 - titel pakken zal nu al heel moeilijk worden voor VDG.

Dat lijkt mij ook, immers de Caterham is geen top auto. Zal nog veel aan gewerkt moeten worden. Maar iig loopt vd Garde niet achterin te klooien, en dat is toch een klein pluspuntje.
Some things are too important to be left in the past.

Kootje

vd Garde 3e in de eerste race, waarmee hij flink inloopt op Razia
helaas Valsechi er maar 1 plekje achter

benieuwd wat race 2 'm brengt

Kootje

#182
race 2 wederom 't podium voor Giedo (3e)
daardoor nog meer ingelopen op Razia en nu ook op Valsechi die betrokken was bij de crash net na de start



stand na Monaco:

  1  D. Valsecchi           141
  2  L.  Razia                110
  3  G. Van Der Garde  85
  4  M. Chilton                79
  5  J. Calado                 75
  6  E. Gutiérrez             60
  7  F. Leimer                 41
  8  M. Ericsson              34
  9  J. Cecotto                31
10  S. Coletti                 29
23  N. Melker                0

gloudiesaurus

Goed weekend voor Vd Garde in Monaco, maar eigenlijk moet hij gewoon gaan winnen...
Zijn achterstand op Valsechi is nog enorm al staat hij nu wel 3e in de eindstand.

Slecht weekend voor Melker ook...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

#184
Na 'n zéér matig weekend in Valencia voor de Nederlanders ......

Strakke 1e race voor Melker    P4 en z'n eerste punten.
Ook Giedo deed het met P8 (komende van P18) niet slecht en heeft nu pole voor race 2.

Prima 2e race ook weer voor Melker   P6 en wederom punten.
Giedo weet z'n pole niet te verzilveren en valt na een flinke terugval uiteindelijk teleurstellend uit.


stand na Engeland

  1. Razia       165
  2. Valsechi   159
  3. Gutierrez  122
  4. Calado       95
  5. Chilton       95
  6. vd Garde  93
  7. Leimer       69
  8. Ericsson     56
  9. Cecotto      49
10. Palmer       48
16. Melker      16
25. de Jong      0

KVDracer

Citaat van: Kootje op 08 juli 2012 - 12:47:59
Strakke 1e race voor Melker    P4 en z'n eerste punten.
Ook Giedo deed het met P8 (komende van P18) niet slecht en heeft nu pole voor race 2.

Prima 2e race ook weer voor Melker   P6 en wederom punten.
Giedo weet z'n pole niet te verzilveren en valt na een flinke terugval uiteindelijk teleurstellend uit.


stand na Engeland

  1. Razia       165
  2. Valsechi   159
  3. Gutierrez  122
  4. Calado       95
  5. Chilton       95
  6. vd Garde  93
  7. Leimer       69
  8. Ericsson     56
  9. Cecotto      49
10. Palmer       48
16. Melker      16
25. de Jong      0


Persoonlijik denk ik toch dat dit Giedo zijn kansen voor in de F1 niet echt doet toenemen, hij had echt wel moeten meedoen voor de titel en daar is hij nog ver van.

Kootje

Citaat van: KVDracer op 08 juli 2012 - 13:09:54
Persoonlijik denk ik toch dat dit Giedo zijn kansen voor in de F1 niet echt doet toenemen, hij had echt wel moeten meedoen voor de titel en daar is hij nog ver van.

Daar heb ik 'n dubbel gevoel bij.
Enerzijds heb je gelijk en had hij voor de titel moeten vechten, anderzijds zit dat er in die Caterham gewoon niet in.
En dat zien de F1 bazen natuurlijk ook.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 08 juli 2012 - 13:43:50
Citaat van: KVDracer op 08 juli 2012 - 13:09:54
Persoonlijik denk ik toch dat dit Giedo zijn kansen voor in de F1 niet echt doet toenemen, hij had echt wel moeten meedoen voor de titel en daar is hij nog ver van.

Daar heb ik 'n dubbel gevoel bij.
Enerzijds heb je gelijk en had hij voor de titel moeten vechten, anderzijds zit dat er in die Caterham gewoon niet in.
En dat zien de F1 bazen natuurlijk ook.


Ik ben het met je eens, maar toch vind ik het raar dat er zulke grote verschillen zijn tussen de teams terwijl ze allemaal met dezelfde motor/chassis rijden... ???

KVDracer

Citaat van: Kootje op 08 juli 2012 - 13:43:50
Citaat van: KVDracer op 08 juli 2012 - 13:09:54
Persoonlijik denk ik toch dat dit Giedo zijn kansen voor in de F1 niet echt doet toenemen, hij had echt wel moeten meedoen voor de titel en daar is hij nog ver van.

Daar heb ik 'n dubbel gevoel bij.
Enerzijds heb je gelijk en had hij voor de titel moeten vechten, anderzijds zit dat er in die Caterham gewoon niet in.
En dat zien de F1 bazen natuurlijk ook.

De F1 bazen zullen ook wel weten dat hij niet bij een topteam rijd, maar hij rijd nu wel al lang genoeg GP2 om te weten hoe hij dit moet aanpakken. Zoals gezegd, hetzelfde chassis, zelfde motor, zelfde banden. Hij zou er meer moeten uithalen en anders wat minder roepen aan het begin van het seizoen ...

SDG

#189
Citaat van: KVDracer op 08 juli 2012 - 13:09:54
Persoonlijik denk ik toch dat dit Giedo zijn kansen voor in de F1 niet echt doet toenemen, hij had echt wel moeten meedoen voor de titel en daar is hij nog ver van.

Bovendien speelt de tijd ook in zijn nadeel. Hij zit m.i. al te lang in de wachtkamer en is bovendien één van de oudste deelnemers in het veld; de meeste van zijn rechtstreekse concurrenten zijn allemaal enkele jaren jonger. De aandacht van de teambazen zal wellicht stilaan eerder beginnen uitgaan naar rijders als Razia, Calado, Nasr of Gutierrez i.p.v. naar Van der Garde. Nee, ik zei het afgelopen winter al: ik vrees dat zijn 'window of opportunity' om ooit nog Formule 1 te rijden stilaan voorbij is.

KVDracer

Citaat van: SDG op 09 juli 2012 - 12:28:53
Citaat van: KVDracer op 08 juli 2012 - 13:09:54
Persoonlijik denk ik toch dat dit Giedo zijn kansen voor in de F1 niet echt doet toenemen, hij had echt wel moeten meedoen voor de titel en daar is hij nog ver van.

Bovendien speelt de tijd ook in zijn nadeel. Hij zit m.i. al te lang in de wachtkamer en is bovendien één van de oudse deelnemers in het veld; de meeste van zijn rechtstreekse concurrenten zijn allemaal enkele jaren jonger. De aandacht van de teambazen zal wellicht stilaan eerder beginnen uitgaan naar rijders als Razia, Calado, Nasr of Gutierrez i.p.v. naar Van der Garde. Nee, ik zei het afgelopen winter al: ik vrees dat zijn 'window of opportunity' om ooit nog Formule 1 te rijden stilaan voorbij is.

En als hij er dan al in geraakt zal het dankzij zijn sponsorgeld zijn en bij een team als Caterham, Marussia of HRT. Maar bij een gevestigd team zie ik hem zeker niet in actie komen. Dan heb je andere Nederlandse rijders die het op korte termijn kunnen maken zoals Frijns, De Vries, ...

Kootje

Ik snap jullie argumenten volkomen, en ik denk dat zelfs Giedo dat doet, maar wie weet kan hij nog verrassen tijdens 'n VT of de Young Driver Tests ??

gloudiesaurus

Wie weet, maar Giedo stelt me ook een beetje teleur. Het is tot op heden allemaal net niet, terwijl mannen als Hamilton bijv. meteen hun 1e jaar al dik kampioen werden. Dat geeft toch te denken...

Maar wie Giedo heeft een luxe - positie qua sponsoren, dus een F1 - zitje kopen kan altijd nog... Ik bedoel als Karthikeyan F1 kan rijden dan kan Vd Garde het ook  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Leuke race btw. van Melker, eindelijk punten voor hem! Zo rijdt hij zich eindelijk in de picture, volgend jaar een beter team? Ocean Technology van Monteiro is toch een soort van Minardi in de GP2 ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 10 juli 2012 - 13:14:53
Wie weet, maar Giedo stelt me ook een beetje teleur. Het is tot op heden allemaal net niet, terwijl mannen als Hamilton bijv. meteen hun 1e jaar al dik kampioen werden. Dat geeft toch te denken...

Maar wie Giedo heeft een luxe - positie qua sponsoren, dus een F1 - zitje kopen kan altijd nog... Ik bedoel als Karthikeyan F1 kan rijden dan kan Vd Garde het ook  ;)


Idd. kijk maar naar Pastor Maldonado...Ja, het kost wat, maar inmiddels heeft die jongen wel een overwinning op zijn naam staan.


Er is dus nog wel hoop voor Giedo. ;)