Formule 2

Gestart door Kootje, 08 mei 2011 - 12:35:50

« vorige - volgende »

Kootje

#75
Chaotische race !!!  :o

Helaas wel einde verhaal voor Guido's WK kansen denk ik.
Wederom loopt Grosjean 2 punten uit en komt nu op 25 punten voorsprong.
En ja .... met nog 4 races en maximaal 35 punten te gaan ,kan het nog wel ,maar gaat dat wel héél moeilijk worden.

Maar ja .... laten we eerlijk zijn.
Iemand met 7 podia ,waarvan 5 overwinningen verdient het ook meer als iemand met 5 podia zonder overwinning. ???

Franky R.

Citaat van: Kootje op 28 juli 2011 - 21:54:51
Citaat van: gloudiesaurus op 28 juli 2011 - 21:32:44
Het zou wel beter zijn om GP2 - kampioen te worden, dan krijg je iig. minder snel het stempel om een pay - driver te zijn.

Dat zou je wel denken ja.  ???
Maar ik verwacht dat hij (net als Maldonado nu) dat stempel toch wel krijgt.


Tja,


Maar dat komt omdat Pastor liefst vier jaar in de GP2 reed. Vergelijk dat met Rosberg, Kovalainen en Hamilton.

Kootje

Citaat van: Franky R. op 31 juli 2011 - 17:28:04
Citaat van: Kootje op 28 juli 2011 - 21:54:51
Citaat van: gloudiesaurus op 28 juli 2011 - 21:32:44
Het zou wel beter zijn om GP2 - kampioen te worden, dan krijg je iig. minder snel het stempel om een pay - driver te zijn.
Dat zou je wel denken ja.  ???
Maar ik verwacht dat hij (net als Maldonado nu) dat stempel toch wel krijgt.
Maar dat komt omdat Pastor liefst vier jaar in de GP2 reed. Vergelijk dat met Rosberg, Kovalainen en Hamilton.

En hoe lang rijdt Guido daar nu al ??

Volgens mij toch ook al 3 jaar en ook dit jaar gaat hij geen kampioen worden.

gloudiesaurus

Jep zijn derde jaar, en inderdaad hij won dit jaar nog niet. Grosjean kan op Spa- Francorchamps kampioen worden. Hij verdiend het ook wel, hij is gewoon de snelste.

En Giedo, weer niet, eigenlijk moet hij er dit jaar nog wel 1 winnen. En dan maar kijken wat het volgend jaar wordt, nog een jaar GP2? Of toch de Formule 1?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Ik denk dat er weinig andere keus is dan nog 'n jaar GP2 ??
Of hij moet de F1 uit z'n hoofd zetten en de overstap maken naar de Indycars ofzo.
Komend jaar al in de F1 rijden zie ik niet zo snel gebeuren.
Maar wie weet ..... D'Ambrosio begint na 'n goede seizoensstart aardig terug te vallen.
En aangezien dat Virgin stoeltje dit jaar tussen hun ging ??

Ennuh .... Oh ja ..... de tussenstand na Hongarije hadden jullie nog te goed. ;)

1 R. Grosjean     74
2 G. vd Garde    49
3 C. Pic               42
4 J. Bianchi         35
5 S. Bird             35
6 D. Valsecchi     30

gloudiesaurus

Grosjean staat dus een straatlengte voor...
Nog een jaar GP2, mmm dan is hij eigenlijk al te lang blijven hangen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Citaat van: gloudiesaurus op 01 augustus 2011 - 20:32:43
Grosjean staat dus een straatlengte voor...
Nog een jaar GP2, mmm dan is hij eigenlijk al te lang blijven hangen.

Tenzij hij net als Maldonado in jaar 4 eindelijk de titel pakt en 'n megazak geld meeneemt.  :P

gloudiesaurus

Maar over Maldonado werd ook al geschreven dat het geen echt talent meer was omdat hij zolang in de GP2 reed. De echte talenten worden binnen 1 of 2 jaar kampioen in GP2...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 31 juli 2011 - 22:26:21
Jep zijn derde jaar, en inderdaad hij won dit jaar nog niet. Grosjean kan op Spa- Francorchamps kampioen worden. Hij verdiend het ook wel, hij is gewoon de snelste.

En Giedo, weer niet, eigenlijk moet hij er dit jaar nog wel 1 winnen. En dan maar kijken wat het volgend jaar wordt, nog een jaar GP2? Of toch de Formule 1?


GvdG zou na dit jaar een overstap moeten kunnen forceren naar de F1 of anders in een andere klasse rijden.


De Sergio Perez-route, al zal dat een hoop geld kosten. Maar ik had begrepen dat GvdG meer geld had dan Jerome, betreffende het stoeltje van Virgin!


En anders de Jeroen Bleekemolen-route. Gewoon iets heel anders doen en ervan genieten/leven. Die Bleekemolen zal dit jaar 40 weekeinde's per jaar racen... :D  ...Ik zou zo met Jeroen Bleekemolen ruilen.


Dat is toch gaaf?


- American LeMans Series in een Lola-Toyota
- Porsche Carrera Cup
- Porsche Supercup


En hij reed ook de 12 uur van Sebring, Le Mans en in oktober een 1000 mijlen race op Road Atlanta!


Alleen de Dutch GT4 zou ik niet rijden. Er hangen lui rond op de paddock van Zandvoort alsof ze zich in de GP van Monaco wanen... >:(

Kootje

Citaat van: gloudiesaurus op 01 augustus 2011 - 23:21:33
Maar over Maldonado werd ook al geschreven dat het geen echt talent meer was omdat hij zolang in de GP2 reed. De echte talenten worden binnen 1 of 2 jaar kampioen in GP2...
Klopt helemaal ,en in zekere zin vind ik ook dat echte toppers geen 4 jaar nodig hebben.
Maar ondanks dat zit Pastor wel in 'n Williams FW33 en maakt hij 't oude rot Rubinho aardig lastig.

gloudiesaurus

Maar ik denk dat Maldonado het tegenover Hulkenberg toch af zou leggen ;)
Maar ik zou als ik Giedo was dan toch eerste de F1 proberen, een carrière al la Bleekemolen kan altijd nog...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Gerard

#87
Citaat van: gloudiesaurus op 02 augustus 2011 - 22:13:26
http://www.gppits.net/nieuws/van_der_garde_praat_met_f1_-_teams/

Van der Garde over zijn toekomst en het GP2  :)
doet me erg denken aan die andere nederlander die in de jaren 90 in de F1 reed... Maar wat nou als hij bij HRT zou beginnen en hij valt op door veel sneller te zijn dan zn teamgenooot?

waar zijn Alonso,Webber en (iets recenter) Ricciardo ;) begonnen? ;)

Kootje

Citaat van: Gerard op 02 augustus 2011 - 22:39:09
Citaat van: gloudiesaurus op 02 augustus 2011 - 22:13:26
http://www.gppits.net/nieuws/van_der_garde_praat_met_f1_-_teams/

Van der Garde over zijn toekomst en het GP2  :)
doet me erg denken aan die andere nederlander die in de jaren 90 in de F1 reed... Maar wat nou als hij bij HRT zou beginnen en hij valt op door veel sneller te zijn dan zn teamgenooot?

waar zijn Alonso,Webber en (iets recenter) Ricciardo ;) begonnen? ;)
Ik begrijp best dat Guido dat niet ziet zitten.
Maar aan de andere kant: Als dat z'n enige kans is moet hioj 'm gewoon grijpen.

Ben overigens benieuwd welke "middenmoot" teams dat zijn ??
Voor mij is middenmoot Force India ,Williams ,Toro Rosso en Sauber.
Sauber heeft net als Toro Rosso geen plek ,en naar mijn weten wil Williams gewoon verder met Barrichello en Maldonado.
Blijft Force India over ,maar ik kan me niet voorstellen dat wanneer Sutil of DiResta daar zou vertrekken ,ze Guido boven de Hulk prefereren.

Gerard

#89
Citaat van: Kootje op 03 augustus 2011 - 17:13:45
Citaat van: Gerard op 02 augustus 2011 - 22:39:09
Citaat van: gloudiesaurus op 02 augustus 2011 - 22:13:26
http://www.gppits.net/nieuws/van_der_garde_praat_met_f1_-_teams/

Van der Garde over zijn toekomst en het GP2  :)
doet me erg denken aan die andere nederlander die in de jaren 90 in de F1 reed... Maar wat nou als hij bij HRT zou beginnen en hij valt op door veel sneller te zijn dan zn teamgenooot?

waar zijn Alonso,Webber en (iets recenter) Ricciardo ;) begonnen? ;)
Ik begrijp best dat Guido dat niet ziet zitten.
Maar aan de andere kant: Als dat z'n enige kans is moet hioj 'm gewoon grijpen.

Ben overigens benieuwd welke "middenmoot" teams dat zijn ??
Voor mij is middenmoot Force India ,Williams ,Toro Rosso en Sauber.
Sauber heeft net als Toro Rosso geen plek ,en naar mijn weten wil Williams gewoon verder met Barrichello en Maldonado.
Blijft Force India over ,maar ik kan me niet voorstellen dat wanneer Sutil of DiResta daar zou vertrekken ,ze Guido boven de Hulk prefereren.

Inderdaad Kootje, er blijft weinig over.. Heeft Torro Rosso z'n coureurs al bekend gemaakt?
Likt me eerder dat Ricciardo daar instapt als Buemi of Alguersuari weggaat?
Of hij moet Mercedes als 'middemoot' zien, ;D maar dat lijkt me sterk!
Blijft over.. Renault, maar daar zie ik Petrov en Kubica volgend jaar rijden...

Williams lijkt de enige optie, maar ja, dan zou Barri weg moeten....
En als eerder gemeld , als Barri weg zou gaan, zie ik ook eerder Sutil instappen dan v/d Garde...