Williams F1

Gestart door Gerard, 04 mei 2011 - 12:42:21

« vorige - volgende »

Gerard

Niet alleen Sam Michael en Jon Tomlison stoppen bij Williams, ook Patrick Head, zo'n beetje de rechterhand van sir Frank Williams stopt met zijn carriere bij Williams  :-X
http://www.f1pits.net/nieuws/ook_patrick_head_stopt_ermee/


Valt nou het hele tam uit elkaar? Stopt sir Frank er zelf ook mee?  :o :(
Dat zou toch wel meer dan zonde zijn!!!  :'(

Enzo

Wilde net zelf een Williams topic openen... :)

Flink de bezem er door kan geen kwaad lijkt me, al vraag ik me af of de tegenvallende prestaties wel gerelateerd zijn aan menselijk falen.
M.a.w. is het budget niet gewoon te laag??

Staccato:

-Onlangs zijn ze de beurs op gegaan met Williams, deze onrust zal waarschijnlijk de aandelen doen kelderen.
-Daarnaast hebben ze zicht versterkt met een verbannen judas in de naam van Coughlan..., ook niet echt fantasties voor de waarde van je aandelen.
-Maldonando brengt geld met zich mee, maar de resultaten blijven achterwege.
-Rubens is denk ik niet bij machte hier het verschil te maken.
-De concurrentie is hevig

Als ik het zo opsom ziet het er niet al te goed uit voor Williams, knappe jongens als ze hier nog wat van weten te maken... :-X

Kootje

Allereerst moet ik zeggen dat ik blij ben met 't vertrek van Michael.
Sinds hij aan 't roer staat gaat 't bergafwaarts .
Dat Head nu ook vertrekt is jammer ,maar was te verwachten na de beursgang waarin juist zijn aandelen werden verkocht.
Nu weet ik niet of de komst van Coughlan ze wat gaat opleveren  ?
Uiteindelijk is hij er ook al 3 jaar uit ,en heeft dus geen enkele ervaring met de huidige F1 auto's.
Maar goed ,er moet iets gebeuren.
Hopelijk is dit de oplossing.

gloudiesaurus

Vind de komst van Coughlan ook opvallend, hij werkte weliswaar bij McLaren maar deed al 3 jaar niets in de Formule 1?
Hij werkte nog even voor Stefan GP en was designer bij Arrows... maar is dit nu de topontwerper die Williams er bovenop gaat helpen?
Ik moet het nog zien...

Rubinho lijkt zijn beste tijd inmiddels wel te hebben gehad, en ook Maldonado is geen coureurs die Williams vooruit helpt. Maar Wiliams heeft ook het geld nodig. De afgelopen jaren is het budget zeker niet toegenomen. Denk dat de belangrijkste oorzaak van de neergang is. Als ze genoeg geld hadden dan had het team Hulkenberg wel gehouden...

En ook een belangrijke oorzaak vind het ontbreken van een sterke partner of sponsor. Cosworth vind ik niet heel sterk en grote sponsoren heeft Williams ook niet meer...

En Head, zijn rol binnen het team was al kleiner. En nadat hij zijn aandelen verkocht kon je wel voelen dat hij snel zou opstappen. Sowiezo was zijn rol al deels overgenomen door Sam Michael. Michael is nu 10 jaar bij het team, ok het gaat niet vooruit. Maar of het de oplossing is om hem er nu uit te gooien?

Williams is zo'n beetje het laatste echte privé-team in de Formule 1 en dat valt niet mee in deze tijd...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Enzo

Er waren vorig jaar geruchten dat als Porche/Audi/Volkswagen iets in de f1 wilde proberen ze dit samen met Williams zouden doen.
Een beetje als BMW een aantal jaar geleden deed, dat zou het team uit het dal kunnen trekken.

Edwin90

Iedereen riep eind 2008 ook dat Rubens aan z'n eind zat...toch liet hij eind 2009 Button alle hoeken van de baan zien.

En Williams zal zonder centen nooit meer aan de top komen, enkel fabrieksondersteuning zal het kunnen doen, zoals Enzo al zei.

0634

Mee eens. Ik vind ook dat Rubens wel heel makkelijk wordt afgeschreven nu. Hij had vorig jaar gewoon een prima seizoen en effectief ben je nu maar een paar maandjes verder. Die Williams met die aparte bak en achterkant werkt gewoon voor geen meter. Daardoor kunnen rijders inderdaad ook gefrustreerd raken en wat gedemotiveerd, misschien is dat ook met Rubens aan de hand, maar afschrijven zal ik hem nog niet.

Kootje

Vooralsnog doet Rubens het iig beter dan Pastor ,en meer kan en mag je niet van hem verwachten in deze auto.
Ik ben alleen bang dat alle veranderingen binnen Williams dit seizoen nog niet zullen helpen.
Hopelijk komt daar in 2012 al wat verandering in ,en met de komt van 'n VAG~groep als motorleverancier in 2013 moet alles weer mogelijk zijn.

Althans ,dat hoop ik dan maar. ;)

Franky R.

Citaat van: Edwin90 op 04 mei 2011 - 23:12:31
Iedereen riep eind 2008 ook dat Rubens aan z'n eind zat...toch liet hij eind 2009 Button alle hoeken van de baan zien.

En Williams zal zonder centen nooit meer aan de top komen, enkel fabrieksondersteuning zal het kunnen doen, zoals Enzo al zei.

Hm?
???
Oh, vandaar dat Button het WK won? :D


;)

0634

#9
Nee, dat heb ik ook niet gezien. Ik geloof dat Rubens 6 punten meer pakte dan Button in de 2e seizoenshelft...

Maar ik ben het er wel mee eens dat Rubens wel heel snel wordt afgeschreven. Die wagen is gewoon ruk, hoewel die hier in Turkije gewoon wel goed gaat.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 08 mei 2011 - 07:37:21
Nee, dat heb ik ook niet gezien. Ik geloof dat Rubens 6 punten meer pakte dan Button in de 2e seizoenshelft...

Maar ik ben het er wel mee eens dat Rubens wel heel snel wordt afgeschreven. Die wagen is gewoon ruk, hoewel die hier in Turkije gewoon wel goed gaat.
En hij staat ook prompt 11e op de grid.
Dat is toch de plek waar je Williams mag verwachten.
Hopelijk zit 't met de racepace ook weer goed.
Dan kunnen ze wellicht hun eerste puntjes pakken.

gloudiesaurus

Barrichello deed even mee maar uiteindelijk toch weer met lege handen... De auto is ook niet snel genoeg denk ik. Begint zo langzamerhand toch wel dramatisch te worden voor Williams.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Forza F1

Het lijkt me echt onverstandig om Rubens af te schrijven. Racen zit in z'n bloed, en dat zal hij nog steeds laten zien, wacht maar af!!  :)

flupke3

En toch geeft hij mij nooit kunnen overtuigen van een seriuze  wereldkampioenkandidaat  te zijn.
6 keer verslagen door een teamgenoot en telkens gemakkelijk zonder zware tegenstand te kunnen geven.
Dat is net te veel om tot de echte top te horen al moet je toegeven dat hij goede races blijft rijden.
Die willams is ook niet goed en het is al veel dat hij teammaat achter zich kan laten.

Kootje

mee eens
hij is zeker geen absolute topper ,maar in 'n goede auto kan hij wel met de toppers meestrijden
alleen komt hij over 'n heel seizoen net tekort

lees overigens net dat ze met Renault in onderhandeling zijn voor 2012
dat zal ze zeker verder naar voren brengen
hoop dat ze de deal rond krijgen