Silly Season 2011-2012

Gestart door Enzo, 30 april 2011 - 17:37:25

« vorige - volgende »

Enzo

Wie gaat waar racen in 2012, zoals gebruikelijk beginnen de speculaties vroeg in het seizoen.


0634

http://www.f1pits.net/nieuws/interesse_mercedes_in_di_resta/

Ik snap de interesse wel, di Resta is een prima aanwinst voor ieder team. Maar ik vraag me af in welke rol. Schumacher zegt zijn contract uit te dienen, Rosberg presteert prima... dus tja... eerst een jaartje testen of uitlenen aan Force India in ruil voor nog een jaar motoren?

Gerard

Citaat van: Jeroen op 01 mei 2011 - 21:03:41
http://www.f1pits.net/nieuws/interesse_mercedes_in_di_resta/

Ik snap de interesse wel, di Resta is een prima aanwinst voor ieder team. Maar ik vraag me af in welke rol. Schumacher zegt zijn contract uit te dienen, Rosberg presteert prima... dus tja... eerst een jaartje testen of uitlenen aan Force India in ruil voor nog een jaar motoren?

Okay, komtie! ;D

-Rosberg naar Red Bull, Webber stopt ermee...
-Di Resta naar Mercedes
-Buemi weg bij Torro Rosso, naar Force India,
-Het plekje van Buemi wordt ingenomen door Daniel Ricciardo
-Hulkenberg terug naar Williams, Barri gaat met pensioen
-HRT stopt eree
-Kobayashi gaat naar Renault, Heidfeld keert wederom terug naar Sauber...

KVDracer

-Webber nog 1 seizoen bij RedBull
-Riccardio en Vergne bij Torro Rosso (Riccardio vervangt halverwege dit seizoen al één van de huidige rijders)
-Kubica keert terug bij renault en Petrov blijft
-Massa wordt de deur gewezen en vervangen door Kobayashi  ;D (teveel fantasie, ik weet het)
-Hulkenberg en DiResta bij Force India

Enzo

Ik verwacht ook dat dit het laatste jaar is van Webber bij Red Bull...

KVDracer

Citaat van: Enzo op 02 mei 2011 - 19:47:38
Ik verwacht ook dat dit het laatste jaar is van Webber bij Red Bull...

Door wie gaan ze hem vervangen? Ik vind geen van beide STR rijders echt goed genoeg om Webber op te volgen. Dan zouden ze al een nieuwe rijder moeten nemen (Riccardio, Vergne, ....) of een rijder van een ander team. Maar dit zou wel belachelijk zijn met hun rijdersprogramma in de lagere klasses.

Gerard

Citaat van: KVDracer op 02 mei 2011 - 21:21:56
Citaat van: Enzo op 02 mei 2011 - 19:47:38
Ik verwacht ook dat dit het laatste jaar is van Webber bij Red Bull...

Door wie gaan ze hem vervangen? Ik vind geen van beide STR rijders echt goed genoeg om Webber op te volgen. Dan zouden ze al een nieuwe rijder moeten nemen (Riccardio, Vergne, ....) of een rijder van een ander team. Maar dit zou wel belachelijk zijn met hun rijdersprogramma in de lagere klasses.

Waarom? Ferrari heeft toch ook opleidings programma's, en hebben Alonso in 2009 gehaaald van Renault?

Ik zie niet in waaarom Red Bull geen rijder van een ander team zou kunnen overnemen...

Ik denk dat Torro Rosso het team van RB is waar de rijders uit de Junior series terecht kunnen om te groeien en ervaring op te doen...

Als dan blijkt dat de rijder in kwestie niet hoog boven de rest uitsteekt (zoals nu bij Buemi en Alguesari), kunnen zij dus niet doorgroeien naar Red Bull....

(misschien simpel gedacht,maar dat denk ik ) :)

0634

Mclaren deed het ook met Button, maar dat zijn gevestigde namen. Als je voor een jong talent gaat zou het inderdaad logischer zijn om er eentje van je eigen jeugdprogramma te halen.

KVDracer

Citaat van: Gerard op 03 mei 2011 - 09:29:12
Citaat van: KVDracer op 02 mei 2011 - 21:21:56
Citaat van: Enzo op 02 mei 2011 - 19:47:38
Ik verwacht ook dat dit het laatste jaar is van Webber bij Red Bull...

Door wie gaan ze hem vervangen? Ik vind geen van beide STR rijders echt goed genoeg om Webber op te volgen. Dan zouden ze al een nieuwe rijder moeten nemen (Riccardio, Vergne, ....) of een rijder van een ander team. Maar dit zou wel belachelijk zijn met hun rijdersprogramma in de lagere klasses.

Waarom? Ferrari heeft toch ook opleidings programma's, en hebben Alonso in 2009 gehaaald van Renault?

Ik zie niet in waaarom Red Bull geen rijder van een ander team zou kunnen overnemen...

Ik denk dat Torro Rosso het team van RB is waar de rijders uit de Junior series terecht kunnen om te groeien en ervaring op te doen...

Als dan blijkt dat de rijder in kwestie niet hoog boven de rest uitsteekt (zoals nu bij Buemi en Alguesari), kunnen zij dus niet doorgroeien naar Red Bull....

(misschien simpel gedacht,maar dat denk ik ) :)

Ferrari zal nooit de ballen hebben om iemand zonder ervaring in hun wagen te zetten. Zij wachten liever af en kopen dan deze rijder af van een ander team. Moest ik RedBull zijn ik zou een nieuwe rijder (Riccardio of Vergne) tegen Vettel zetten en deze als tweede rijder laten optreden. En als Vettel dan binnen een paar jaar naar een ander team overstapt dan kan hij als eerste rijder fungeren.

SDG

Citaat van: Gerard op 01 mei 2011 - 23:11:48
-Hulkenberg terug naar Williams, Barri gaat met pensioen

Barrichello lijkt momenteel dan ook aan zijn grote afscheidstournee bezig, zoals je hem nu ziet rijden...  :)

T.Nuvolari

Citaat van: SDG op 03 mei 2011 - 21:16:41
Citaat van: Gerard op 01 mei 2011 - 23:11:48
-Hulkenberg terug naar Williams, Barri gaat met pensioen

Barrichello lijkt momenteel dan ook aan zijn grote afscheidstournee bezig, zoals je hem nu ziet rijden...  :)

Noem jij dat rijden? Aanmodderen ja.

Enzo

Citaat van: M@rc op 03 mei 2011 - 22:37:36
Citaat van: SDG op 03 mei 2011 - 21:16:41
Citaat van: Gerard op 01 mei 2011 - 23:11:48
-Hulkenberg terug naar Williams, Barri gaat met pensioen

Barrichello lijkt momenteel dan ook aan zijn grote afscheidstournee bezig, zoals je hem nu ziet rijden...  :)

Noem jij dat rijden? Aanmodderen ja.

Maar die auto lijkt ook echt rot...
Als Barichello een goede auto heeft kan hij nog best wel wat, maar een slechte auto goed maken is een ander verhaal.

Gerard

Ja, inderdaad Enzo.

Sam Michael pakt niet voor niets zijn biezen, en ook hoofd aërodynamica Jon Tomlison houdt het voor gezien bij Williams...

Echt zonde van het team wat halverwege 90-er jaren het te verslagen team was!!

0634

Citaat van: Jeroen op 01 mei 2011 - 21:03:41
http://www.f1pits.net/nieuws/interesse_mercedes_in_di_resta/

Ik snap de interesse wel, di Resta is een prima aanwinst voor ieder team. Maar ik vraag me af in welke rol. Schumacher zegt zijn contract uit te dienen, Rosberg presteert prima... dus tja... eerst een jaartje testen of uitlenen aan Force India in ruil voor nog een jaar motoren?

Antwoord op mijn eigen vraag: In de Italiaanse media gaat het verhaal dat Ferrari Felipe Massa wil vervangen door Nico Rosberg. Mercedes zou de vrijgekomen plek dan weer met di Resta opvullen.