De ruimte in...

Gestart door gloudiesaurus, 15 april 2011 - 16:27:03

« vorige - volgende »

Jozef

Bwa nee, ik heb zelf al twee keer zo'n paraboolvlucht mogen meemaken en gewichtloosheid voor 10 seconden aanhouden is toch echt veel intenser dan die korte momentjes op de kermis hoor. En dat waren dan nog maar vluchten met een kleine business jet (Cessna Citation) op een hoogte van pakweg 3 kilometer. Denk dat de MIG op 22 kilometer hoogte wel een heel stuk langer dan 10 seconden die gewichtloosheid kan vasthouden zonder in de problemen te komen wanneer hij terug moet optrekken. Het zal geen 2 minuten lang zijn zoals bij de commerciƫle ruimtevluchten die men nu gaat aanbieden, maar toch...

Kootje

@Jozef,

Je komt er zelf mee dat 't in 'n MIG niet veel langer als 10 seconden duren zal.

Citaat van: Jozef op 22 april 2011 - 15:18:15
De gewichtloosheid duurt dan natuurlijk wel maar een seconde of 10.

Dat lijkt mij de moeite (en zeker het geld) dan niet echt waard in vergelijk met zo'n spaceshot waar je afhankelijk van de hoogte van 't apparaat 2 Ć” 3 seconden gewichtloos bent.
Maar goed ,ik heb nog nooit zo'n paraboolvlucht meegemaakt ,dus 'n echt oordeel vellen kan en mag ik dan niet.

Jozef

Nee, die 10 seconden ging over het stuk "in elk vliegtuig kun je gewichtloosheid simuleren", maar een MIG is natuurlijk niet een gewoon vliegtuig. :P Sorry voor de onduidelijkheid.

Kootje

oke ,das dan ook weer duidelijk. :)