top en flop

Gestart door Folkert, 29 maart 2011 - 15:35:37

« vorige - volgende »

Folkert

Misschien een leuke toevoeging aan man van de race: de top en de flop.

benoem jou top 3 en jou flop 3. Wie vond jij helemaal top of welk team was voor jou het team van het weekend. of wat vond jij het leuks van het hele weekend.

ik zal aftrappen:

top 3:

1) Hamilton Ijzersterk terug gekomen met Mclaren na slechte winter. (ogenschijnlijk.) Reed ook nog eens met een defecte auto. Weten niet hoeveel hij hierdoor verloor, maar het hielp hem iig niet.
2) Petrov  grootste verrassing voor mij dit weekend. Had wel verwacht dat Heidfeld de sterkere zou zijn. Reed nagenoeg foutloos
3) Vettel net als boven genoemde foutloos. Voor mij minste verrassing en daarom eigenlijk ook op de 3de plek, omdat de auto de beste is. (denk ik)

flop 3

1) Massa   grote woorden, weinig prestatie. Voorzo ver ik weet geen problemen gehad met de auto.
2) Mercedes  Dachten zelf het 2de team te zijn, of misschien het 3de team, maar sloegen in de eerste race de plank volledig mis. (al had Schumacher wat pech met de start van de race.)
3) HRT. na zo'n geweldige winter en 1 van de beste voorbereidingen van alle teams, sloegen zij dit weekend de plank nog meer mis dan Mercedes. Presteerde beneden verwachting en dat is denk ik voor iedereen wel de grootste verrassing: buiten de 107% regel....


eventuele uitleg waarom is altijd leuk. Ik zal het later zelf toevoegen, moet nu snel weg :P
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Top:

1) Vettel, met name door het verschil met Webber
2) McLaren, na de wintertest een opvallende stap voorwaards gemaakt
3) Petrov, denk dat weinige dit voorzien hadden.

Flop:

1) Barichello, om duidelijke redenen
2) Mercedes en Ferrari, ze kwamen niet eens in de buurt van de verwachtingen
3) HRT

Gerard

Simpel...

Top:
1: Vettel
2: Perez
3: Petrov


Flop
1: HRT
2: Massa
3: Barrichello, die onnodig Rosberg uit de race roste

Kootje

#3
Top  1:  Petrov            naar mijn mening de sterkste prestatie
       2:  McLaren         na 'n slechte winter toch de aansluiting gemaakt
       3:  DRS                naar mijn mening 'n absolute toevoeging -  de aansluiting behouden ging makkelijker -
                                  zonder DRS had het gevecht tussen Button en Massa geen rondenlang geduurd

Flop 1:  Saubers DQ            schandalig dat zoiets pas na de race aan 't licht komt ,en dat dit zo zwaar wordt bestraft
       2:  Barrichello              maakte teveel domme fouten gedurende het weekend
        3:  McLaren/Button     de manier waarop er door hen om werd gesprongen met Buttons illegale actie
                                             

Gerard

Citaat van: Kootje op 29 maart 2011 - 16:00:31

Flop         3:  Saubers DQ           schandalig dat zoiets pas na de race aan 't licht komt ,en dat dit zo zwaar wordt bestraft
                                                                     

Dat ben ik wel met je eens ja...

Is al eerder gezegd op dit forum,maar waarom is het b.v. niet na de Qualy al opgemerkt door de FIA?

Achteraf gezien blijkt het een 'productie fout vanuit de fabriek te zijn,maar om deze mooie prestatie van Perez (en Koba) zo af te knallen, is niet normaal!

Kootje

#5
CitaatIs al eerder gezegd op dit forum,maar waarom is het b.v. niet na de Qualy al opgemerkt door de FIA?

De auto wordt voor aanvang van het raceweekend uitgebreid gecontroleerd.
Daarnaast worden er gedurende het weekeinde steekproeven genomen.
Als laatste wordt de auto na afloop van de race nogmaals gecontroleerd.

Dat dit dus niet bij de eerste keuring aan het licht is gekomen ,vind ik al ongelooflijk.
Tenzij ze gedurende het weekeinde andere achtervleugels gemonteerd hebben ,had dit toen al ontdekt moeten zijn.
Er gemakshalve vanuitgaande dat ze 'n vleugel gewisseld hebben ,dan was dit bij de FIA bekend.
De altijd in de pitbox aanwezige FIA official had dan direct dat onderdeel aan 'n keuring moeten onderwerpen.
Daardoor had het ook na 'n tussentijdse verandering ontdekt moeten worden.

Maar de grootste flop vind ik de strafmaat.
Deze is i.m.o. niet in proportie t.o.v. eerdere soortgelijke vergrijpen van andere teams.
Nu ik er dieper op inga ,vind ik dit eigenlijk de grootste flop van het weekeinde.

Niels_

Top:
1: Vettel - Duidelijk de beste, gezien de prestatie van Webber ook
2: Petrov - Tja, ook duidelijk waarom die erin staat :P
3: Perez - En deze ook.


Flop
1: HRT - Hoeven gewoon niet in de F1 te blijven, op deze manier heeft het geen enkele zin
2: Button - In het verleden is al genoeg gezegd dat dit soort acties niet kunnen, als je dan toch nog dit voor hebt...
3: Barrichello - Zoveel ervaring, zo'n dwaze fout...

0634

Toppers:

1 Petroc
2 Perez
3 Vettel

Floppers:

1 Barrichello
2 Button
3 HRT

Folkert

Ik kan me zowel niet als wel vinden met Button als flopper. Was natuurlijk oliedom om niet terug te geven, al was het maar voor het voorkomen van een straf. Maar andere kant reed hij nog wel goede wedstrijd en is Massa als nog gepasseerd. 6de met een DT vind ik toch best knap.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Citaat van: Burorri op 30 maart 2011 - 10:44:44
Ik kan me zowel niet als wel vinden met Button als flopper. Was natuurlijk oliedom om niet terug te geven, al was het maar voor het voorkomen van een straf. Maar andere kant reed hij nog wel goede wedstrijd en is Massa als nog gepasseerd. 6de met een DT vind ik toch best knap.

Hij reed inderdaad 'n sterke wedstrijd.
Maar die flater na z'n illegale passeerbeweging had iemand met zijn ervaring nooit mogen maken.
Dat geld uiteraard ook voor het team ,vandaar dat ik die 2 gekoppeld heb.

Overigens zegt het meer over Massa dan over Button dat hij 'm uiteindelijk nog passeerde.
Het leek erop of Massa het halverwege de race al opgegeven had.
Zo moeilijk als dat hij het Button de eerste 10 ? rondes maakte ,zo makkelijk liet hij 'm uiteindelijk voorbij.

Folkert

Citaat van: Kootje op 30 maart 2011 - 11:28:15
Citaat van: Burorri op 30 maart 2011 - 10:44:44
Ik kan me zowel niet als wel vinden met Button als flopper. Was natuurlijk oliedom om niet terug te geven, al was het maar voor het voorkomen van een straf. Maar andere kant reed hij nog wel goede wedstrijd en is Massa als nog gepasseerd. 6de met een DT vind ik toch best knap.

Hij reed inderdaad 'n sterke wedstrijd.
Maar die flater na z'n illegale passeerbeweging had iemand met zijn ervaring nooit mogen maken.
Dat geld uiteraard ook voor het team ,vandaar dat ik die 2 gekoppeld heb.

Overigens zegt het meer over Massa dan over Button dat hij 'm uiteindelijk nog passeerde.
Het leek erop of Massa het halverwege de race al opgegeven had.
Zo moeilijk als dat hij het Button de eerste 10 ? rondes maakte ,zo makkelijk liet hij 'm uiteindelijk voorbij.
Ik denk dat de banden van Button nu gewoon veel beter waren.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

CitaatIk denk dat de banden van Button nu gewoon veel beter waren.

Dat ,en het feit dat Button z'n DRS mocht gebruiken zullen daar zeker aan bijgedragen hebben.  ;)

Vettel reed Button al net zo simpel voorbij nadat hij op vers ,en Button op oud rubber rondreed.  ::)

Niels_

Citaat van: Kootje op 30 maart 2011 - 13:02:20
CitaatIk denk dat de banden van Button nu gewoon veel beter waren.

Dat ,en het feit dat Button z'n DRS mocht gebruiken zullen daar zeker aan bijgedragen hebben.  ;)

Vettel reed Button al net zo simpel voorbij nadat hij op vers ,en Button op oud rubber rondreed.  ::)
En vergeet ook niet dat Button zijn wagen wel een pakje beter is dan die van Massa. ;)

Folkert

Citaat van: Scuderia91 op 30 maart 2011 - 14:34:28
Citaat van: Kootje op 30 maart 2011 - 13:02:20
CitaatIk denk dat de banden van Button nu gewoon veel beter waren.

Dat ,en het feit dat Button z'n DRS mocht gebruiken zullen daar zeker aan bijgedragen hebben.  ;)

Vettel reed Button al net zo simpel voorbij nadat hij op vers ,en Button op oud rubber rondreed.  ::)
En vergeet ook niet dat Button zijn wagen wel een pakje beter is dan die van Massa. ;)
Dat was hij de eerste keer ook, maar toen kwam hij er ook niet voor bij ;) Maar dat de Mclaren een pak sneller is is duidelijk. Button was denk ik wel in de top 3 geraakt als hij niet vast zat achter Massa. Maar daar ging het nu ook niet om ;).
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

CitaatEn vergeet ook niet dat Button zijn wagen wel een pakje beter is dan die van Massa. ;)

::) Dat zul je mij nog niet horen zeggen ,al was dat deze race wel duidelijk het geval.  ;)
                              Maar ik HOOP wel dat je gelijk hebt. :P :D