Tweeluik over Hill

Gestart door Enzo, 17 maart 2011 - 13:34:42

« vorige - volgende »

Enzo

Deel 1 Graham Hill
http://www.f1pits.net/magazine/graham_hill._held_van_engeland/

Deel 2 Damon Hill
http://www.f1pits.net/magazine/damon_hill_geschiedenis_herhaalt_zich/

Erg vermakelijk geschreven Jeroen, het stuk over Damon's jeugd heb ik nooit geweten, mooi verhaal en bewonderenswaardig.
Heb voor de liefhebber er wat beelden bij gezocht.

Graham over Monaco:

Damon Vs Schumacher 94:

Damon Vs Schumacher Spa 95:

Kootje

@ Jeroen en Enzo

BEN ER BLIJ MEE !!! :P :D

;D Altijd al fan geweest van Damon dus.....
  .....om dan ook wat meer over pappie Hill te leren is ook nooit vervelend.  ;)
8) Ga er gelijk ff voor zitten !!!

gloudiesaurus

Mooie beelden met commentaar van Olav!

Vraag me nog altijd af of Hill toch niet had kunnen doorrijden...
Maar goed met die crash van Senna in het achterhoofd had ik het risico ook niet genomen als ik Williams was...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

T.Nuvolari

Citaat van: gloudiesaurus op 17 maart 2011 - 13:58:29
Vraag me nog altijd af of Hill toch niet had kunnen doorrijden...
Maar goed met die crash van Senna in het achterhoofd had ik het risico ook niet genomen als ik Williams was...

Ik meen me te herinneren dat ze hebben staan trekken en sleuren aan de ophanging om ze terug recht te krijgen om toch nog dat laatste puntje uit de wacht te slepen.

Kootje

Citaat van: M@rc op 17 maart 2011 - 15:07:20
Citaat van: gloudiesaurus op 17 maart 2011 - 13:58:29
Vraag me nog altijd af of Hill toch niet had kunnen doorrijden...
Maar goed met die crash van Senna in het achterhoofd had ik het risico ook niet genomen als ik Williams was...

Ik meen me te herinneren dat ze hebben staan trekken en sleuren aan de ophanging om ze terug recht te krijgen om toch nog dat laatste puntje uit de wacht te slepen.
Klopt ,maar de ophanging was dusdanig verbogen dat het onverantwoord was om nog door te rijden.
Ik blijf het overigens belachelijk vinden dat Schumacher daar niet voor bestraft is.
Niet omdat ik vind dat Hill de titel had moeten hebben ,maar puur vanwege de actie zelf.
Als je meerekend dat Schumi al 'n eerdere schorsing uit had gezeten dat jaar ,was hij uiteindelijk verdient kampioen.
De manier waarop hij de beslissing forceerde ,en het uitblijven van 'n straf , vind ik echter nog steeds schandalig.


T.Nuvolari

Ik ben het met je eens, maar de discussie over dat moment... PFFFF ;D

Enzo

Citaat van: Kootje op 17 maart 2011 - 16:04:57
Citaat van: M@rc op 17 maart 2011 - 15:07:20
Citaat van: gloudiesaurus op 17 maart 2011 - 13:58:29
Vraag me nog altijd af of Hill toch niet had kunnen doorrijden...
Maar goed met die crash van Senna in het achterhoofd had ik het risico ook niet genomen als ik Williams was...

Ik meen me te herinneren dat ze hebben staan trekken en sleuren aan de ophanging om ze terug recht te krijgen om toch nog dat laatste puntje uit de wacht te slepen.
Klopt ,maar de ophanging was dusdanig verbogen dat het onverantwoord was om nog door te rijden.
Ik blijf het overigens belachelijk vinden dat Schumacher daar niet voor bestraft is.
Niet omdat ik vind dat Hill de titel had moeten hebben ,maar puur vanwege de actie zelf.
Als je meerekend dat Schumi al 'n eerdere schorsing uit had gezeten dat jaar ,was hij uiteindelijk verdient kampioen.
De manier waarop hij de beslissing forceerde ,en het uitblijven van 'n straf , vind ik echter nog steeds schandalig.

Dat trekken en duwen aan Hill's ophanging kan je goed zien in het filmpje wat ik erbij poste, de teleurstelling is goed te zien in Hill's ogen.
Erg sneu voor de symphatieke Engelsman, maar zoals Walkinshaw zei, "That's racing"...
Ik was toen al fan van Schumacher, dus ik was aan het juichen, ook al zag ik wel in dat dit een nare streek was van de Duitser. :)

Kootje

En juist daarom had hij bestraft moeten worden.
Had hem 'n schorsing voor 'n paar races opgelegd ,dan was ik al tevreden gewwest.
Hij had gewoon z'n titel gehad ,en er was gerechtigheid geweest.
Nu blijf ik er 'n nare smaak bijhouden.

Zo'n straf als in '97 was in mijn ogen te zwaar geweest ,al vond ik die straf toen weer te licht.
In '94 had het betekent dat hij z'n titel kwijt was ,wat ook niet terecht zou zijn.
Maar in '97 had het geen echte consequenties ,die 2e plek kon 'm gestolen worden.

Walkinshaws comment dat het 'n ongelukje was ,sloeg iig nergens op.
En dat weten jullie net zo goed als ik.
Bah ,word er weer kwaad om.
Gelukkig was het 2e filmpje(Spa '95)'n mooiere herrinnering.
Helaas wist Schumi die race uiteindelijk ook te winnen.

0634

Met veel plezier geschreven, moet ik zeggen :)!

Voor de mensen die nog iets meer van Graham Hill willen weten:



Prachtige docu, zoals alleen de BBC dat kan.

Kootje

Mooi geschreven Jeroen.

Vooral het deel over Graham Hill vond ik echt sterk.
Kreeg kippenvel van 't stukje over zijn dood ,en geloof me ,dat gebeurt mij niet snel.

Keep it up !!!  :P
Ennuh.....die BBC docu over Graham ??    Helemaal top !!!  :D

0634

Leuk om te horen. Dank :).

Franky R.

Citaat van: Kootje op 18 maart 2011 - 17:54:06
Mooi geschreven Jeroen.

Vooral het deel over Graham Hill vond ik echt sterk.
Kreeg kippenvel van 't stukje over zijn dood ,en geloof me ,dat gebeurt mij niet snel.

Keep it up !!!  :P
Ennuh.....die BBC docu over Graham ??    Helemaal top !!!  :D

Ja, da's Jeroen...die kan erg 'pakkend' schrijven...Hoop ooit dat niveau te behalen.