2011 Qantas Australian Grand Prix, Melbourne

Gestart door 0634, 05 maart 2011 - 10:17:11

« vorige - volgende »

rafael25

hami en sab zijn de mannen van vandaag


Voor Sepang voorspel ik dat het nog spannender wordt, McLaren en Ferrari zullen het de "energiedrankjes" moeilijker maken.  ;)

Edwin90

Zonde van de prestatie van Perez en Kobayashi, die waren goed bezig. Altijd spijtig als zoiets gebeurd. Dit hadden ze voor de race misschien ook kunnen zien.


Enzo

Citaat van: SDG op 27 maart 2011 - 13:44:26
Citaat van: Jeroen op 27 maart 2011 - 13:09:58
http://www.f1pits.net/nieuws/sauber_gediskwalifieerd/

Niet de eerste keer dat Sauber dat bij de seizoensopener tegenkomt...

Dubbel vervelend, is erg slecht voor mijn statistieken van Teamboss.... >:(

Enzo


McLaren_über_alles

Citaat van: Edwin90 op 27 maart 2011 - 13:26:17
Zonde van de prestatie van Perez en Kobayashi, die waren goed bezig. Altijd spijtig als zoiets gebeurd. Dit hadden ze voor de race misschien ook kunnen zien.

Inderdaad. Onbegrijpelijk in feite dat vooraf niet bekend was dat het om een illegaal onderdeel ging...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

meatball

Vrij leuke race maar of de nieuwe banden en vleugels veel verschil maken daar heb ik nog niet veel van gezien.
Jerommeke heeft de finish gehaald dat is altijd tof natuurlijk en meer moeten we voorlopig ook niet verwachten.
Schumacher tja wat moeten we daar weer van denken na dit weekend,beter dan vorig jaar is het voorlopig niet.
Massa vond ik terug wat beter dan vorig jaar maar het eindresultaat is niet echt goed.
Vettel gewoon heel sterk.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Kootje

#187
Net pas de herhaling gekeken ,en ik moet zeggen: Leuke race !!!  8)

De verschillen in compounds en de plotselinge drop-off zorgden denk ik wel voor meer spanning.
Ook het DRS systeem vond ik wel 'n goede toevoeging aan het spektakel.
Die factoren samen ,zorgden er toch voor dat bijvoorbeeld Button halverwege de race Massa kon passeren.

Nu ik de naam Button heb laten vallen ,moet ik toch ff zeggen: Wat 'n ontzettende sukkel zeg !!!
Mooi gevecht met Massa ,maar waarom niet gelijk de positie terug geven ??
Dan was er niks aan de hand geweest ,en had hij Alonso eventueel achter 'm kunnen houden.
Doordat hij te lang wachtte ,zou hij ook Alonso (deed die slim trouwens) voor moeten laten.
Maar om in plaats daarvan 'n zekere drive-through te riskeren.......

En die Barrichello dan ??
Ik weet niet wat hij dacht bij zijn actie op Rosberg.
Van 'n coureur met zijn ervaring mag je toch wel meer verwachten.

Voor de rest: Vettel en Hamilton 'n klasse apart.
                     Petrov zéér verrassend ,had ik niet achter hem gezocht. .
                     Alonso en Massa stelden teleur ,net als Webber.

Maar al met al 'n mooie race.
Als dit 'n voorbode voor de rest van het seizoen is ,ik hoop 't.

_Makke_

Citaat van: Kootje op 27 maart 2011 - 16:06:39

Nu ik de naam Button heb laten vallen ,moet ik toch ff zeggen: Wat 'n ontzettende sukkel zeg !!!
Mooi gevecht met Massa ,maar waarom niet gelijk de positie terug geven ??
Dan was er niks aan de hand geweest ,en had hij Alonso eventueel achter 'm kunnen houden.
Doordat hij te lang wachtte ,zou hij ook Alonso (deed die slim trouwens) voor moeten laten.
Maar om in plaats daarvan 'n zekere drive-through te riskeren.......

Ik vond vooral McLaren zwaar in de fout gaan. Het is als piloot niet zo duidelijk als voor ons. Wij hebben een beter overzicht, kunnen ons echt op die fase fixeren en hebben herhalingen. Piloten moeten op zoveel andere dingen letten. Waarschijnlijk dacht hij echt dat hij voor Massa zat. Maar het team heeft ook de herhalingen. Zij hadden Button moeten melden dat hij Massa (en Alonso) moest laten passeren.

Maar bon, gek dat Sauber gediskwalificeerd is. Vooral ook jammer voor Perez (als rookie bij een middenvelder in je eerste race punten scoren) en Kobayashi.

gloudiesaurus

Perez heel sterk gereden, verrassende strategie ook...

En Button had die positie gewoon terug moeten geven, McLaren had dat op de radio moeten roepen..

Verder ben ik bang dat Vettel dit seizoen toch wel een beetje gaat domineren... als jij zijn race pace vandaag zag.

En Barrichello, wat een luster. Zoveel ervaring en dan zo'n actie. Dramatisch weekend voor Mercedes, 2 weken terug roepen dat je Red Bull kan aanvallen en nu na 1 race zonder punten staan en achter komen dat je niet echt vooruitgang hebt geboekt.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Dit is wat Button er zelf zei over zijn gevecht met Massa:

Citaat"Hij blokkeerde zeer goed, maar daardoor verloren we veel tijd. Toen probeerde ik hem te passeren in de elfde of twaalfde bocht. Massa drukte mij naar buiten, waardoor ik de bocht niet meer kon nemen en dus de weg moest afsnijden. Ik lag voor Massa op het moment dat ik van de baan ging, dus ik wist toen even niet meer wat ik moest doen", vervolgt de Brit.

Onzin dus ,als Massa hem naar buiten kon drukken ,was hij er dus nog niet voorbij.
Hier spreekt hij zichzelf dus aardig tegen.

Citaat"Ik vroeg het team wat ik moest doen. Het team zei dat ik mijn plaats moest behouden en dat ze bij de stewards zouden vragen wat ik moest doen. Alleen voordat we een antwoord kregen ging Massa naar binnen voor een pitstop. Dan kan je de positie niet meer terug geven en krijg je dus een drive-trough penalty", aldus Button.

Vind ik ook onzin.
Iedereen weet dat als je door de bocht af te snijden 'n positie wint ,je 'n penalty kunt verwachten.
Dus waarom moet hij dat nog navragen en daarmee sowieso dat risico nemen ??
 



Franky R.

Pffff...

Eindelijk kan ik het forum op...zat tijd te verspillen met een familie-bezoek.

Ik vond het een aardige race met veel strijd vanaf de start! Button vs Massa was geweldig, maar jammer genoeg ging Button opzichtig in de fout. Dat zou je niet verwachten van de Brit, dat hij zoiets doet uit pure frustratie.

Wie ook gefrustreerd zal zijn, is Webber...Wat een gat liet die gast naar Vettel! Je zou bijna denken dat Webber in de RB van 2010 rijdt!

Barrichello ging gewoon kansloos in de zijkant van Rosberg. Zijn verhaal dat het aan de banden lag en dat Rosberg te vroeg remde, is gewoon lulkoek...Barrichello deed een 'DCtje', zie ook het laatste seizoen van DC...Die ramde toen ook al Jan-en Alleman van de baan.

Petrov heeft zichzelf een handvol pepers in de reet gedouwd...Wat reed hij goed! Kennelijk heel veel geleerd van Abu Dhabi vorig jaar. Toen is het lichtje gaan branden, blijkbaar!

Heidfeld...Ik heb mijn nek uitgestoken voor de bebaarde Duitser, maar deze wanprestatie had ik niet verwacht!

Sauber..top, maar jammer dat hun achtervleugel te breed bleek. Perez snoert iedereen op dit forum de mond, BTW. Zie ook de poll 'Rookie van 2011'...

Topper : Petrov, Perez...
Tobber : Barrichello, Button
Sukkel van de GP : HRT (verdere commentaar overbodig, dacht ik zo)

Gerard

Citaat van: Franky R. op 27 maart 2011 - 19:52:26
Pffff...

Eindelijk kan ik het forum op...zat tijd te verspillen met een familie-bezoek.

Ik vond het een aardige race met veel strijd vanaf de start! Button vs Massa was geweldig, maar jammer genoeg ging Button opzichtig in de fout. Dat zou je niet verwachten van de Brit, dat hij zoiets doet uit pure frustratie.

Wie ook gefrustreerd zal zijn, is Webber...Wat een gat liet die gast naar Vettel! Je zou bijna denken dat Webber in de RB van 2010 rijdt!

Barrichello ging gewoon kansloos in de zijkant van Rosberg. Zijn verhaal dat het aan de banden lag en dat Rosberg te vroeg remde, is gewoon lulkoek...Barrichello deed een 'DCtje', zie ook het laatste seizoen van DC...Die ramde toen ook al Jan-en Alleman van de baan.

Petrov heeft zichzelf een handvol pepers in de reet gedouwd...Wat reed hij goed! Kennelijk heel veel geleerd van Abu Dhabi vorig jaar. Toen is het lichtje gaan branden, blijkbaar!

Heidfeld...Ik heb mijn nek uitgestoken voor de bebaarde Duitser, maar deze wanprestatie had ik niet verwacht!

Sauber..top, maar jammer dat hun achtervleugel te breed bleek. Perez snoert iedereen op dit forum de mond, BTW. Zie ook de poll 'Rookie van 2011'...

Topper : Petrov, Perez...
Tobber : Barrichello, Button
Sukkel van de GP : HRT (verdere commentaar overbodig, dacht ik zo)


Niets aan toe te voegen!! (Beha,ve dan dat stuk van je familie ;D)

Franky R.

CitaatNiets aan toe te voegen!! (Beha,ve dan dat stuk van je familie )

Ach ja, het is geen directe familie. Ouders, broers en sommige ooms/tantes & neven/nichten..ok!
Maarja, het is testament-technisch wel handig om af en toe op bezoek te komen... ;D ;D ;D

0634

Citaat van: gloudiesaurus op 27 maart 2011 - 17:04:19

Verder ben ik bang dat Vettel dit seizoen toch wel een beetje gaat domineren... als jij zijn race pace vandaag zag.

Hm, vond je? Natuurlijk was zijn racepace prima, maar tot de problemen met zijn onderkant kon Hamilton toch aardig gelijke tijden rijden.