FIA GT1

Gestart door T.Nuvolari, 02 maart 2011 - 14:27:37

« vorige - volgende »

T.Nuvolari

Volgt iemand deze serie?
Mooie wagens in wat mij meestal leuke races lijken en er doet ook al eens een Belg of een Nederlander mee.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/89699

SDG

#1
Citaat van: M@rc op 02 maart 2011 - 14:27:37
Volgt iemand deze serie?
Mooie wagens in wat mij meestal leuke races lijken en er doet ook al eens een Belg of een Nederlander mee.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/89699


Vorig jaar aan het eind van het seizoen toevallig op EXQI de laatste 2 races gezien in Braziliƫ en Argentiniƫ, toen het F1-seizoen al voorbij was en er niets anders meer om handen was om het weekend mee te vullen op autosportgebied.

Lijkt me wel een leuke formule, dus als ze het dit jaar weer uitzenden ga ik zeker weer kijken, vermoed ik.

Bovendien zijn er ook een aantal coureurs met een F1-verleden actief (Zonta, Enge, Bernoldi, Wendlinger...), wat ook altijd leuk is om zien.

Nog een oude bekende uit de F1 die in deze serie werkzaam is, is overigens niemand minder dan Nigel Stepney!

KVDracer

Ben dit beginnen volgen door Bertolini. Een vriend is een zakenpartner van hem in de karting en zo heb ik Bertolini leren kennen. Wat ik spijtig vind aan deze serie, net als in WTCC, is dat ze het kunstmatig spannend proberen houden door gewichten toe te voegen naargelang de prestaties. Maar het niveau van de rijders ligt hier zeer hoog.

JimmySPA

Citaat van: KVDracer op 03 maart 2011 - 20:29:17
Wat ik spijtig vind aan deze serie, net als in WTCC, is dat ze het kunstmatig spannend proberen houden door gewichten toe te voegen naargelang de prestaties.

Ja maar dat is in al die series. Kijk GT3 Europa, de Corvette's zijn veruit de snelste. Maar mega geknepen... En een bak gewicht.
Let maar op dit jaar rijdt Mercedes met de SLS vooraan goed mee, en wanneer het seizoen vordert wordt de Merc trager...
Zelfde voor GT4 Dutch waar de Corvette zwaar vooraan reed...

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

KVDracer

Citaat van: JimmySPA op 03 maart 2011 - 20:53:31
Citaat van: KVDracer op 03 maart 2011 - 20:29:17
Wat ik spijtig vind aan deze serie, net als in WTCC, is dat ze het kunstmatig spannend proberen houden door gewichten toe te voegen naargelang de prestaties.

Ja maar dat is in al die series. Kijk GT3 Europa, de Corvette's zijn veruit de snelste. Maar mega geknepen... En een bak gewicht.
Let maar op dit jaar rijdt Mercedes met de SLS vooraan goed mee, en wanneer het seizoen vordert wordt de Merc trager...
Zelfde voor GT4 Dutch waar de Corvette zwaar vooraan reed...

Ik weet het, dit is in bijna iedere klasse met "gesloten" voertuigen, behalve DTM denk ik. Maar ik vind dit een spijtige tendens, ik zie liever de snelste vooraan.

SDG

Het seizoen is al en tijdje aan de gang, maar totnogtoe heb ik er niets van gezien op tv. Of heb ik het over het hoofd gezien?  :(

Gelukkig biedt het internet zoals altijd uitkomst. Ik ben momenteel dan ook mijn schade aan het inhalen. Zelfs de Blancpain Endurance Series zijn zo nog integraal te bekijken.  :)

T.Nuvolari

Nee nog niets gezien, vroeger op Exqi sport bij ons, maar die zijn van de kabel dacht ik.

SDG

Citaat van: M@rc op 03 mei 2011 - 15:59:23
Nee nog niets gezien, vroeger op Exqi sport bij ons, maar die zijn van de kabel dacht ik.

Exqi Sport zit bij mij in mijn Belgacom tv-abonnement. Ik heb daar al veel F3, ALMS en zo zien voorbijkomen, maar GT1 heb ik totnogtoe gemist. Misschien binnenkort toch nog eens in de gaten houden...

T.Nuvolari

Dit jaar niet meer.  Wel nog F3, Blancpain Series (of zoiets), WRC en LMS

JimmySPA

Ik was vandaag op de Sachsenring, die Ford GT's zijn gave wagens he!!!  :)

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

SDG

Tot nu toe alle reeds gereden wedstrijden in uitgesteld relais op internet bekeken en ik vind het werkelijk een spannend en sensationeel kampioenschap. Ik heb me tijdens de uitzendingen werkelijk nog geen seconde verveeld. Eigenlijk doodjammer dat ze dit hier in BelgiĆ« niet meer rechtstreeks uitzenden, met andere woorden.  :(

SDG

Citaat van: M@rc op 03 mei 2011 - 22:43:44
Dit jaar niet meer.  Wel nog F3, Blancpain Series (of zoiets), WRC en LMS

Blancpain Endurance Series is een mini-kampioenschap uithoudingsraces (wedstrijden van drie uur) voor GT3 en GT4. Een beetje de oude GT-formule die zo nieuw leven ingeblazen wordt. Leuk is wel dat er ook enkele bekende namen uit de GT1 meedoen. Marc VDS en Hexis bv. doen in de BES ook mee en ook Vitaphone (GT1-kampioensteam van 2010 dat daar dit jaar niet meer meedoet) komt er aan de start. De Maserati is hier wel ingewisseld voor een Ferrari.

SDG

#12
Vanavond eens de races van het afgelopen weekend op Paul Ricard op GT1 TV gaan opzoeken, weet ik weer wat gedaan in een F1- en Indy-loze week.  :)

Toch jammer dat het deelnemersveld dit jaar zo uitgedund is vergeleken met vorig jaar, het begint zo echt een mini-kampioenschap te worden. Want er is steeds volop spanning te koop. Maar ja, het is nu eenmaal crisis voor iedereen, he...

SDG

Swiss Racing Team, dat dit jaar twee Lamborghini's inzette, heeft onlangs overigens definitief besloten de handdoek in de ring te gooien voor de rest van het seizoen. Nadat beide wagens op de Sachsenring zwaar beschadigd raakten bij een startcrash, gaf het team reeds forfait voor Silverstone en Navarra, omdat geen van de wagens reeds hersteld was. Het voorlopige forfait is nu dus een definitief geworden, waardoor we voor de rest van het jaar nog hoogstens 16 auto's aan de start zullen zien. Een bittere pil voor het toch al zwak bezette GT1-kampioenschap. Zo ziet de toekomst van het kampioenschap er hoe langer hoe somberder uit. Hopelijk weet men volgend jaar nog voldoende auto's op de startgrid te krijgen om een volwaardig kampioenschap op touw te zetten, want anders dreigt een bijzonder spannende en leuke serie een vroegtijdige dood te sterven.

T.Nuvolari

Deze ochtend 4 Belgen op het podium gezien in de GT3. Weer eens wat anders dan naar de achterkant van de grid of raceuitslag te moeten kijken.  :)