De GP van Amerika 2005

Gestart door Xinu, 19 februari 2011 - 23:21:43

« vorige - volgende »

Kootje

Maar lag het wel echt aan de banden ??   
                      ;) :P  ;D

In 2004 vloog hij er op datzelfde punt ook al af.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 20 februari 2011 - 19:35:32
Maar lag het wel echt aan de banden ??   
                      ;) :P  ;D

In 2004 vloog hij er op datzelfde punt ook al af.


Ach,

Ralf was een 'gevalletje apart'... ;D

Edwin90

Citaat van: Kootje op 20 februari 2011 - 19:35:32
Maar lag het wel echt aan de banden ??   
                      ;) :P  ;D

In 2004 vloog hij er op datzelfde punt ook al af.


Is geen vreemde gedachte, in 2004 viel Alonso ook uit door een klapband achterop. Best kans dat de banden toen ook al een probleem hadden met die bewuste kombocht.

Jozef

Citaat van: Franky R. op 20 februari 2011 - 20:07:29
Citaat van: Kootje op 20 februari 2011 - 19:35:32
Maar lag het wel echt aan de banden ??   
                      ;) :P  ;D

In 2004 vloog hij er op datzelfde punt ook al af.


Ach,

Ralf was een 'gevalletje apart'... ;D

Ik heb altijd medelijden gehad met Ralf Schumacher. Het moet heel moeilijk zijn om de broer te zijn van Michael Schumacher. Altijd vergeleken worden met je grote broer... Ralf verdiende beter, was een prima coureur.

Niels_

Citaat van: Jozef op 20 februari 2011 - 23:23:59
Citaat van: Franky R. op 20 februari 2011 - 20:07:29
Citaat van: Kootje op 20 februari 2011 - 19:35:32
Maar lag het wel echt aan de banden ??   
                      ;) :P  ;D

In 2004 vloog hij er op datzelfde punt ook al af.


Ach,

Ralf was een 'gevalletje apart'... ;D

Ik heb altijd medelijden gehad met Ralf Schumacher. Het moet heel moeilijk zijn om de broer te zijn van Michael Schumacher. Altijd vergeleken worden met je grote broer... Ralf verdiende beter, was een prima coureur.
Het klopt dat het niet makkelijk is om de broer-van te zijn, maar anderzijds moet je ook beseffen dat hij net daardoor op bepaalde vlakken extra kansen gekregen heeft. ;)

Enzo

In zekere zin geldt hetzelfde voor Bruno Senna, Nelson Piquet en Nico Rosberg.
Je gaat toch vergelijken met hun naamgenoten.

Gerard

#21
Citaat van: Enzo op 21 februari 2011 - 09:31:52
In zekere zin geldt hetzelfde voor Bruno Senna, Nelson Piquet en Nico Rosberg.
Je gaat toch vergelijken met hun naamgenoten.

Ik zou Nico in dit rijtje niet zo vinden passen... Piquet en Senna kunnen (tot op heden) niet tippen aan hun vaders prestaties,maar Rosberg doet het niet onverdienstelijk!?!  ???


Die klapper van Ralf was trouwens wel een beste kan ik me herinneren
Dat beeld met de opengeslagen helmklep (OMG)


Later is Schumacher zijn helm trouwens zo gaan dragen, dat hielp beter volgens eigen zeggen


;D ;D


Kootje

Ik denk dat het meer bedoeld is in de zin van: Hij heet Rosberg ,dus......
Dat hij wel aan de verwachtingen voldoet ,staat daar los van.

Het hebben van zo'n beroemde achternaam opent deuren die voor 'n ander gesloten blijven.
Maar eenmaal binnen telt die naam niet meer ,en zul je het toch zelf moeten doen.

Sommigen deden dit met veel succes ( Damon Hill ,Jacques Villeneuve ) ,sommigen met wat minder.
Ralf Schumacher deed het wat dat betreft helemaal niet zo slecht ,maar ja: Wie kan er aan Michael tippen ??

Nico zie ik het succes van z'n vader nog wel evenaren/verbeteren ,maar staat mijns inziens toch nog in 't rijtje Piquet jr en B.Senna.
Succesvol in de lagere klassen ,maar heeft het in de F1 nog niet waargemaakt.
Al heeft hij wel de potentie ,terwijl F1 voor Nelsinho en Bruno duidelijk te hoog gegrepen was/is.

Gerard

#23
Citaat van: Kootje op 21 februari 2011 - 14:06:27
Wie kan er aan Michael tippen ??


uuuhhmm, Diezelfde Nico waar we het nu over hebben? MS is vorig jaar toch aardig om z'n oren gereden door Rosberg.... ;)
(au, pijnlijk voor velen)

Ik snap overigens wat bedoeld wordt met je opmerking over het hebben van een bekende vader/broer, er ligttoch een extra druk op je...en inderdaad, Villeneuve en Hill hebben het wèl waar weten te maken
Aan de andere kant zie je ook dat geld nu een grotere rol speelt dat 'de naam'
Senna is daar het levende voorbeeld van!!

Ik bedenk me trouwens net dat er een jaar was waarbij heel veel coureurs hun banden stuk reden op de bus-stop-chicane op Spa
Ik dacht dat het 98 of 99 was?

dat was toen ook een waar slagveld...
Niet met de gevolgen die Indy 2004 had, maar toc...

Kootje

Das waar ,Nico heeft hem afgelopen seizoen aardig vernedert.
Maar ik bedoel meer het feit dat Schumi zo'n beetje elk denkbaar record op zijn naam heeft staan.
De successen die hij boekte zijn simpelweg niet te evenaren.

Overigens moet ik nog zien of het Rosberg dit jaar weer gaat lukken.
Voorlopig lijkt Michael dit jaar beter met de Mercedes overweg te kunnen dan Nico.
Al zijn het maar testen natuurlijk ,die zeggen ook niet alles.

Maar goed ,we raken weer van 't topic af. ( moet Edwin90 zometeen weer 'n scheiding maken  ;) )

Gerard

Klopt, en ik volg je helemaal Kootje! ;)

Anyway.... ze hebben de regels omtrent de GP's toch aangepast na het debakel in 2004? Dus een herhaling lijkt me onwaarschijnlijk..
Dit was ook (uiteindelijk) dodelijk voor de GP daar...???

Kootje

Hier nog 'n keer het hele verhaal volgens WIKIPEDIA..... 

Correspondence between Michelin and the FIA

In a letter to FIA Race Director Charlie Whiting, dated Saturday, June 18, Michelin representatives Pierre Dupasquier and Nick Shorrock revealed that they did not know the cause of the Toyota tyre failures, and unless the cars could be slowed down in Turn 13, they could not guarantee the tyres' safety for more than 10 laps. Whiting replied on Sunday, June 19, expressing his surprise that Michelin had not brought suitable tyres, suggesting that the teams should limit their drivers to the maximum safe speed specified by Michelin in Turn 13. He also addressed several solutions which had been proposed by the teams, insisting that use of the new specification tyres flown in overnight would be "a breach of the rules to be considered by the stewards", and the placement of a chicane in the turn was "out of the question" – the race would not be sanctioned by the FIA (making it a non-championship race) if the track layout was changed. He deemed the Michelin teams' proposals to be "grossly unfair" to the Bridgestone teams.

In a second letter, also dated June 19, Dupasquier and Shorrock confirmed that they would not permit their teams to race on the Michelin tyres used during qualification without changes to the circuit, and reiterated their request to slow down Turn 13. Whiting's brief reply maintained that no such change would be permitted, and gave the teams the choice of limiting speeds through Turn 13, using tyres of a different specification to those used in qualifying, subject to a penalty, or changing tyres repeatedly, which is permitted if a driver's safety is at issue.

Attempts at compromise

Paul Stoddart, then owner of Minardi, a team using Bridgestone tyres, published an account on Wednesday, June 22, of the events leading up to the race. Stoddart recorded a meeting around 10:00am on the day of the race, to which Speedway president Tony George, "the two most senior Michelin representatives present at the circuit", Bernie Ecclestone (president and CEO of Formula One Management and Formula One Administration), the team principals, and the teams' Michelin technical representatives were summoned. All invited were present except Jean Todt, Team Principal of Scuderia Ferrari.

By Stoddart's account, the meeting proceeded as follows: The Michelin representatives stated their position that the tyres provided to the teams could not safely complete the race distance, and requested that the Bridgestone teams, represented by Stoddart and Jordan's Colin Kolles, permit the installation of a chicane in Turn 13. Those present discussed and agreed to reject the FIA's solution of speed-limiting the Michelin cars in the turn because of the potential for accidents. They likewise dismissed the possibility of making pit stops every ten laps, resolved that a chicane was the best solution, and instructed several technical representatives to prepare plans for its installation. Bernie Ecclestone volunteered to consult Todt, who had not come to the meeting, and the president of the FIA, Max Mosley, who was not present at the race, and reconvene the meeting when he had responses.

Ecclestone returned at about 10:55 to inform the group that Todt had refused to agree to the chicane, maintaining that it was an FIA and a Michelin problem and not his. By the time Stoddart's account of the meeting was published, Todt had already denied that he had ever been consulted, but stated that, if asked, he would not have agreed to the chicane. Furthermore, Ecclestone reported that "Mr Mosley had stated that if any attempts were made to alter the circuit, he would cancel the Grand Prix forthwith".

Team principals' plan

The group, according to Stoddart, continued to propose alternate solutions, including "a non-championship race, or a race in which the Michelin teams could not score points, and even a race whereby only the Michelin teams used the new chicane", but eventually agreed that the best option was to install the chicane and run a non-championship race, without Ferrari if necessary. To ignore the FIA's instructions and carry on the race would have resulted in the FIA's withdrawing its staff, so the group appointed delegates to fill the various offices, including a race director to replace Charlie Whiting and a safety car driver to replace Bernd Mayländer. The team principals were instructed to convey to their teams and drivers that, in the absence of FIA scrutineers and equipment, the technical rules could not be enforced, and that they were to conduct themselves honourably and in the interest of an entertaining race.

They proceeded to summon the twenty drivers and present their plan. Of the drivers' opinions, Stoddart writes: "While I cannot testify that each and every driver agreed with what we were proposing, what I can say with certainty is that no driver disagreed." The Ferrari drivers expressed no opinion in the matter, leaving the decision to Todt, who was not present. The nine present team principals thereupon resolved that, unless they and the FIA could come to a decision in the interest of the sport, they would not participate in the race.

After a short break, the group gathered again in Ecclestone's office to find Renault team principal Flavio Briatore on the phone with Max Mosley. Mosley had apparently rejected all of their proposals, and indeed "it was stated that Mosley had informed Mr Martin, the FIA's most senior representative in the USA, that if any kind of non-championship race was run, or any alteration made to the circuit, the US Grand Prix, and indeed, all FIA-regulated motorsport in the US, would be under threat". On the same day that Stoddart's version of events was published, the FIA issued a statement denying that Mosley had made the reported threat, or that any such conversation had taken place.

Having exhausted their options, the Michelin team principals, Stoddart, and Bernie Ecclestone – but not Jordan's Colin Kolles – discussed whether their cars should proceed to the grid, and decided that they should participate in the formation lap but that they could not race. Stoddart asked Kolles if he would be entering his cars and was informed that Jordan would indeed be racing, despite having previously agreed not to. Stoddart was then approached by a Bridgestone representative and told that Bridgestone wanted him to race; He has also stated that given his "current relationship with Mr Mosley, he felt certain heavy sanctions would follow if he did not race." Stoddart too decided to enter his drivers, but reported that he would retire them if the Jordans did not finish the race

.....en de bocht waar 't om draaide !!!  :-[ :-\ :-[

Xinu

Dank je wel iedereen nu weet ik wat er gebeurt is in die race tot de detail en nogmaals bedankt voor de uitbreidde uitleg

Kootje

@Xinu

Graag gedaan !!!  :)

En je ziet 't.....stel 'n vraag ,en je wordt overladen met 'n antwoord.  :D

cookie



Mooiste moment van die dag, interview met Paul Stoddart live op SBS6.