Robert kubica crasht

Gestart door KVDracer, 06 februari 2011 - 12:04:18

« vorige - volgende »

Zal Robert Kubica ooit nog als coureur terug keren in de F1?

Ja maar kan nog wel aantal jaar duren
niet volgend seisoen maar die daar op
nee hij keer niet meer terug
weet niet

Kootje

Als het waar is wat Wizard 'n stukje terug verteld, dan wordt de kans wel erg klein. Ik blijf hoop houden, maar ik ben bang dat dat ijdele hoop is.

Folkert

Die komt niet meer terug. Helaas.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Of het waar is, geen idee. Staat geplaatst door een medeforummer die doorgaans zeer betrouwbaar is:

Citaat van: Sphinx op 12 september 2012 - 09:26:51
Dromen mag, maar ik vrees dat het zo makkelijk niet zal gaan. In het Limburgs Dagblad kwam ik over Kubica zijn rally-avontuur afgelopen weekend ook dit stuk tekst tegen:

"Uit alles bleek afgelopen weekeinde dat Kubica zijn rechterarm ook na 19 maanden revalideren nog amper kan gebruiken. Hij nam de beker aan met links, gaf handen met links en gebruikte zijn rechterhand en -arm slechts om lichte voorwerpen, zoals handschoenen, vast te houden"

Ik vermoed dat Kubica a la Zanardi/Nannini de autosport nog niet vaarwel gaat zeggen, maar Open Wheel klassen? Daarvoor stuur je vanuit de pols en juist daar zit bij hem de kneep. Bij rally-auto's en toerwagens stuur je meer vanuit de schouder, dus ik zie hem eerder in de DTM/ WTCC / WRC opduiken dan bij een F1-team.

Dus. Qua Formule 1 carriere zie ik er weinig heil in. Maar, al een tijd eigenlijk. De revalidatie duurt veelste lang zonder dat écht progress wordt geboekt. Althans, dat maak ik niet op uit de artikelen die ik lees. Ik ben natuurlijk geen arts.

Schumivill

Gaat er niet op beteren op deze manier  ::)

Robert Kubica has another rally crash but escapes injury

Francorchamps:'96,'00,'01,'02,'04,'05,'08,'15,'16,'17
Hockenheim: '03
Nurburgring: '06,'07,'09
Barcelona: '10,'11,'12
Boedapest: '13,'14,'17
Montreal: '14
Monza: '18

Enzo

Een pagina terug staan ook nog wat foto's van de crash. Sommige mensen lezen hier teveel in denk ik. Als je gaat racen op de limiet kan je ook crashen, dat hoort er nou eenmaal bij. Wel zuur dat het nu bij Kubica gebeurde, maar niet ongewoon verder.

0634

Hm, ik kan me ook Canada nog herinneren. En dan bedoel ik niet die zege... Sommigen hebben wel een abbo op zware crashes hoor Enzo.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 16 september 2012 - 13:20:55
Hm, ik kan me ook Canada nog herinneren. En dan bedoel ik niet die zege... Sommigen hebben wel een abbo op zware crashes hoor Enzo.

Das ook wel weer zo, Kubica heeft idd zijn portie wel gehad.
Toch zie ik hem liever op de limiet dan veilig daaronder. Dat het dan soms fout gaat neem ik op de koop toe.

Wizard

Het gaat wel erg vaak fout. Net als bij Maldonado. De limiet opzoeken is niet het probleem, de grens bepalen wel. Tegen de limiet aan rijden is geen eeuwig geldend excuus.

Fabian

Citaat van: Wizard op 16 september 2012 - 13:29:51
Het gaat wel erg vaak fout. Net als bij Maldonado. De limiet opzoeken is niet het probleem, de grens bepalen wel. Tegen de limiet aan rijden is geen eeuwig geldend excuus.
Al moet ik toegeven dat ik Kubica toch een stukje beter vind als Maldonado.

0634

Citaat van: Enzo op 16 september 2012 - 13:25:24
Citaat van: Jeroen op 16 september 2012 - 13:20:55
Hm, ik kan me ook Canada nog herinneren. En dan bedoel ik niet die zege... Sommigen hebben wel een abbo op zware crashes hoor Enzo.

Das ook wel weer zo, Kubica heeft idd zijn portie wel gehad.
Toch zie ik hem liever op de limiet dan veilig daaronder. Dat het dan soms fout gaat neem ik op de koop toe.

Mja, Hamilton rijdt ook vaak tegen de limiet, maar dit soort zware klappers heeft hij nog niet gehad. Je kan het ook overdrijven zeg maar. De limiet van een wagen kennen is ook een kwaliteit. Of Kubica die kwaliteit bezit betwijfel ik ernstig. Zeker nu hij in dat soort gekke races gaat meedoen kan het de komende jaren nog wel eens billenknijpen worden voor zijn fans.

Dit was hem trouwens. Mijn god wat een megaklapper was dat toch!


Enzo

Tjesus ja, wat heeft hij een geluk gehad daar zeg.
Hans heeft z'n leven gered...

Fabian

Die crash staat nog steeds in mijn geheugen gegrift. Dat was een klapper zeg.

Enzo

Het schijnt dat Kubica eerder in de trainingen ook al een misser had en z'n auto de plomp in reedt.
Op 1:06 :

Franky R.

Citaat van: Wizard op 16 september 2012 - 13:29:51
Het gaat wel erg vaak fout. Net als bij Maldonado. De limiet opzoeken is niet het probleem, de grens bepalen wel. Tegen de limiet aan rijden is geen eeuwig geldend excuus.


Walldonado kent noch limieten, noch grenzen...Dus dat gaat het h'm niet worden... :P

Franky R.

Citaat van: Enzo op 16 september 2012 - 18:59:24
Het schijnt dat Kubica eerder in de trainingen ook al een misser had en z'n auto de plomp in reedt.
Op 1:06 :


Tja,


Dat is rally rijden! Als het fout gaat komt je een muur of erger, een boom tegen...Respect voor die lui om over een karrenspoor te rossen met nogal stevige bomen aan weerszijden... :o