GP Melbourne na 2015

Gestart door Franky R., 23 januari 2011 - 14:43:57

« vorige - volgende »

Men wilt de GP niet meer organiseren na 2015, wegens te hoge kosten.

Zonde, van een leuk circuit
Mooi, kan de F1 terugkeren naar Adelaide
Ik vertrouw op de kwaliteiten van Bernie
Bernie Ecclestone moet zijn prijzen laten zakken en genoegen nemen met minder geld (voor zichzelf)

Kootje

Hoezo zou Adelaïde te smal zijn ??
Zijn de huidige F1 auto's dan zoveel breder dan die van 17 tot 20 jaar geleden ??
Toen werd er daar nog leuk geraced.
Nu zal ik Melbourne gaan missen als het compleet verdwijnt ,maar Adelaïde lijkt me 'n goed alternatief.
Al zullen de faciliteiten wel gemoderniseerd moeten worden.

Franky R.

#16
Citaat van: Kootje op 24 januari 2011 - 17:33:44
Hoezo zou Adelaïde te smal zijn ??
Zijn de huidige F1 auto's dan zoveel breder dan die van 17 tot 20 jaar geleden ??
Toen werd er daar nog leuk geraced.
Nu zal ik Melbourne gaan missen als het compleet verdwijnt ,maar Adelaïde lijkt me 'n goed alternatief.
Al zullen de faciliteiten wel gemoderniseerd moeten worden.

Niet breder, wel een stuk langer = wielbasis = draaicirkel... ;)

Kootje

Citaat van: Franky R. op 24 januari 2011 - 17:51:35
Citaat van: Kootje op 24 januari 2011 - 17:33:44
Hoezo zou Adelaïde te smal zijn ??
Zijn de huidige F1 auto's dan zoveel breder dan die van 17 tot 20 jaar geleden ??
Toen werd er daar nog leuk geraced.
Nu zal ik Melbourne gaan missen als het compleet verdwijnt ,maar Adelaïde lijkt me 'n goed alternatief.
Al zullen de faciliteiten wel gemoderniseerd moeten worden.

Niet breder, veel een stuk langer = wielbasis = draaicirkel... ;)
Oké ,dat maakt de bochten krapper.
Maar 'n inhaalactie zet je in vóór de bocht ,dus ik zie dan het probleem niet.
Of denk ik nu te simpel ??

En zeg alsjeblieft geen JA ,want dat wil ik niet horen.   ;)  ;D

Franky R.

Citaat van: Kootje op 24 januari 2011 - 18:29:45
Citaat van: Franky R. op 24 januari 2011 - 17:51:35
Citaat van: Kootje op 24 januari 2011 - 17:33:44
Hoezo zou Adelaïde te smal zijn ??
Zijn de huidige F1 auto's dan zoveel breder dan die van 17 tot 20 jaar geleden ??
Toen werd er daar nog leuk geraced.
Nu zal ik Melbourne gaan missen als het compleet verdwijnt ,maar Adelaïde lijkt me 'n goed alternatief.
Al zullen de faciliteiten wel gemoderniseerd moeten worden.

Niet breder, veel een stuk langer = wielbasis = draaicirkel... ;)
Oké ,dat maakt de bochten krapper.
Maar 'n inhaalactie zet je in vóór de bocht ,dus ik zie dan het probleem niet.
Of denk ik nu te simpel ??

En zeg alsjeblieft geen JA ,want dat wil ik niet horen.   ;)  ;D

Ok...misschien... :D :D :D

Ja, je hebt gelijk als een inhaalpoging voor de bocht plaatsvindt. Maar het wordt wel "eventjes" moeilijk om die inhaalmanoeuvre af te maken, juist vanwege je forse draaicirkel. Je concurrent gaat natuurlijk niet braafjes aan de kant! ;)

Eigenlijk kan het wel, want Monaco is ook erg krap...maar ik kan mij maar 2 momenten herinneren dat er twee auto's naast elkaar reden in Monaco  (Schumi vs Wurz & Piquet vs Patrese 1984?) en beide gevallen liepen niet al te best af... :o

Maar ik zou ze toch graag willen zien rijden op Adelaide, hoor! Begrijp mij niet verkeerd!

Kootje

Citaat van: Franky R. op 24 januari 2011 - 19:12:38
Citaat van: Kootje op 24 januari 2011 - 18:29:45
Citaat van: Franky R. op 24 januari 2011 - 17:51:35
Citaat van: Kootje op 24 januari 2011 - 17:33:44

Ok...misschien... :D :D :D

Ja, je hebt gelijk als een inhaalpoging voor de bocht plaatsvindt. Maar het wordt wel "eventjes" moeilijk om die inhaalmanoeuvre af te maken, juist vanwege je forse draaicirkel. Je concurrent gaat natuurlijk niet braafjes aan de kant! ;)

Eigenlijk kan het wel, want Monaco is ook erg krap...maar ik kan mij maar 2 momenten herinneren dat er twee auto's naast elkaar reden in Monaco  (Schumi vs Wurz & Piquet vs Patrese 1984?) en beide gevallen liepen niet al te best af... :o

Maar ik zou ze toch graag willen zien rijden op Adelaide, hoor! Begrijp mij niet verkeerd!
;D bedankt  :P

Je zal inderdaad wel de binnenkant moeten hebben ,zodat je je tegenstander naar buiten kunt dwingen.
Daardoor zou je zelf weer door kunnen schieten ,waardoor je tegenstander achterlangs jou weer voorbij kan.
Dit heb ik tig keer zien gebeuren in de hairpin van Magny Cours ,wat ik als typische bocht zie als het gaat om ruimtegebrek.
Acties buitenom zal je niet snel zien ,maarzoals je zelf al zegt ,ook op Monaco kan het.
Misschien niet in de door jou genoemde memorabele momenten ,maar toch zeker  bij de zwembad chicane.
Of zoals de onterecht bestrafte actie van Schumi op Alonso afgelopen jaar.
Waar 'n wil is ,is 'n weg..... ,en die weg van Adelaïde heeft zich al bewezen.
Dus dat zou 'n mooi alternatief zijn wat mij betreft.
Maar gelukkig zitten we de komende 4 seizoenen nog in Melbourne ,want daar zie ik ze toch 't liefst.

Senergy

http://www.f1-club.be/nieuws/verslag.php?id=15122

en opa Bernie zegt weeral eens iets zomaar, zonder rekening te houden met wat de fans van de F1 willen.
Man ga op pensioen en laat iemand met een hart voor de sport ipv voor het geld de leiding overnemen
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

Edwin90

Dit ruikt zo langzamerhand meer naar blufpoker om de prijs van het evenement dan keiharde onderhandelingen over de toekomst van het evenement.

rafael25

Melbourne hoort op de GP kalender net als Montreal, Monaco, Spa en het oude Silverstone (voor de verbouwing van vorig jaar)
.Deze GP mag niet verdwijnen van de kalender een van de mooiste strate circuits die er zijn.En Canada uiteraard.

Kootje

Citaat van: rafael25 op 28 januari 2011 - 19:09:43
Melbourne hoort op de GP kalender net als Montreal, Monaco, Spa en het oude Silverstone (voor de verbouwing van vorig jaar)
.Deze GP mag niet verdwijnen van de kalender een van de mooiste strate circuits die er zijn.En Canada uiteraard.
Helemaal met je eens  :) ,al ben je Monza en het inmiddels al verdwenen Imola vergeten.  ;)
Maar daar heeft Bernie dus geen boodschap aan.   :(
Die denkt alleen aan $$$ ,niet aan de fans.  >:(
En wij fans zijn zo stom om te blijven kijken.  :-[
Eigenlijk zouden we massaal de F1 moeten boycotten    :P ,maar dat kan ik dan ook weer niet.  :'(

Franky R.

Citaat van: Edwin90 op 28 januari 2011 - 18:49:18
Dit ruikt zo langzamerhand meer naar blufpoker om de prijs van het evenement dan keiharde onderhandelingen over de toekomst van het evenement.

Ik sluit niets uit, maar ik verwacht wel dat Melbourne heeft geleerd van Canada die prompt hun GP kwijtraakten...
Bernie zei het ooit; "Als je dreigt met een pistool, moet je wel bereidt zijn om de trekker over te halen".

Een rake opmerking van die ouwe... ;)

Kootje

Citaat van: Franky R. op 29 januari 2011 - 20:38:16
Citaat van: Edwin90 op 28 januari 2011 - 18:49:18
Dit ruikt zo langzamerhand meer naar blufpoker om de prijs van het evenement dan keiharde onderhandelingen over de toekomst van het evenement.

Ik sluit niets uit, maar ik verwacht wel dat Melbourne heeft geleerd van Canada die prompt hun GP kwijtraakten...
Bernie zei het ooit; "Als je dreigt met een pistool, moet je wel bereidt zijn om de trekker over te halen".

Een rake opmerking van die ouwe... ;)
Het enige wat die burgermeester heeft gezegd is dat het wellicht verstandig is het contract niet te verlengen.
Er is door die man nooit gesproken over het voortijdig beeindigen van het huidige contract.
Of over het openbreken om er 'n betere deal uit te krijgen.

Volgens mij wil Bernie zelf maar wat graag weg uit Melbourne.
Er staan genoeg andere landen te trappelen om in te stappen ,en dat zal 'm wel meer opleveren.
We krijgen natuurlijk al Rusland en de VS erbij ,en ook Oekraïne wil 'n GP.
En zo zullen er nog wel wat landen uit 't Oostblok of Midden Oosten zijn die graag 'n GP willen organiseren.

Die landen leveren de grote $$$ op ,en daar wordt die ouwe nu eenmaal gelukkig van.
Wat wij fans willen is nu eenmaal niet belangrijk voor 'm.

Niels_

Citaat van: rafael25 op 28 januari 2011 - 19:09:43
Melbourne hoort op de GP kalender net als Montreal, Monaco, Spa en het oude Silverstone (voor de verbouwing van vorig jaar)
.Deze GP mag niet verdwijnen van de kalender een van de mooiste strate circuits die er zijn.En Canada uiteraard.
En Monza.