WTCC 2011

Gestart door lemans24uur, 08 januari 2011 - 14:09:32

« vorige - volgende »

SDG

#30
Chevrolet heeft zich vandaag in Valencia tijdens de negende manche van het WTCC mathematisch verzekerd van beide wereldtitels. De tweede opeenvolgende titel van het Amerikaanse merk is uiteraard geen verrassing, aangezien Chevrolet het enige officiële fabrieksteam in het kampioenschap is. Beide manches in Valencia werden trouwens gewonnen door de Franse titelverdediger Yvan Muller, al had hij daar in de tweede race wel de hulp van het BMW-drietal Coronel-Villa-Michelisz voor nodig. Coronel (knap derde in de eerste race) tikte Villa uit de wedstrijd, wat de Nederlander uiteindelijk een tijdstraf opleverde die hem naar de zevende plaats terugwierp, en Michelisz spinde in de allerlaatste bocht nog achterstevoren, waardoor de Chevrolets de zoveelste 'triple' van het seizoen behaalden. In de individuele tussenstand heeft Muller vandaag de leiding in het kampioenschap opnieuw overgenomen van zijn teamgenoot Robert Huff, Alain Menu staat derde. Voor het slot van het kampioenschap trekt het WTCC in oktober en november nog naar het Verre Oosten, met races in Japan, China en de klassieke afsluiter op de stratenomloop van Macao.

SDG

Schitterende zege zonet van Tom Coronel in de tweede manche op Suzuka!  :)

Kootje

Citaat van: SDG op 23 oktober 2011 - 12:16:38
Schitterende zege zonet van Tom Coronel in de tweede manche op Suzuka!  :)

doetie goe !!!  :)

gloudiesaurus

Knap voor de Chevrolet's. Gek genoeg wint Tommie - san altijd in Japan  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 24 oktober 2011 - 22:06:40
Knap voor de Chevrolet's. Gek genoeg wint Tommie - san altijd in Japan  :)


Hahaha, klopt helemaal. Terwijl hij Japan na de jaren in de F3 en Formule Nippon toch 'zat' begon te worden (zijn woorden).


Maar ik had graag gezien dat hij vanaf het begin van het seizoen kon meevechten om de overwinning!

gloudiesaurus

Toch doet hij het dit jaar niet onaardig, hij heeft zeker een aantal leuke races gereden. Maja die Chevrolets he, het is jammer dat ze het enige fabrieksteam zijn. Hiermee is er eigenlijk nauwelijks tegenstand... Alleen door de reverse - grid eigenlijk, maar dat is mij dan weer te gemaakt.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Enzo

Hier een mooi filmpje van zijn overwinning!  8)


janke

Coronel verstevigt positie in WTCC

SHANGHAI -  Autocoureur Tom Coronel heeft met tweemaal een vijfde plaats op het kleine en bochtige Tianma Circuit in het Songjang-district van Shangai zijn positie in het wereldkampioenschap toerwagens (FIA WTCC) versterkt.


Het doel van de BMW-coureur uit Eemnes was om dit seizoen 'best of the rest' te worden achter de superieure Chevrolet-brigade. Doordat zijn concurrent Tarquini in race 1 uitviel door remproblemen, verstevigde hij al zijn vierde plaats in het klassement. Weliswaar liep de Italiaanse SEAT-coureur en ex-wereldkampioen met zijn tweede plaats in race 2 iets uit op Coronel, maar de enige Nederlandse WK-deelnemer mag met 26 voorsprong de afsluitende twee races in Macau met vertrouwen tegemoet zien.
"Ik ben dan ook honderd procent tevreden", zei Coronel nadat hij in race 1 van P6 en in de tweede race zelfs vanaf P10 moest starten.

Shanghai (Chi). WTCC, race 1: 1. Menu (Zwi) Chevrolet, 2. Turkington (GBr) BMW op 1,222, 3. Huff (GBr) Chevrolet 5,065, 4. Muller (Fra) Chevrolet 8,005, 5. Coronel (Ned) BMW 9,010, 6. Poulsen (Den) BMW 9,912. Race 2: 1. Muller, 2. Tarquini (Ita) SEAT op 10,518, 3. Huff 11,385, 4. Turkington 11,812, 5. Coronel 12,140, 6. Menu 12,896.

Stand WK na 22 van de 24 races: 1. Muller 400 punten, 2. Huff 380, 3. Menu 323, 4. Coronel 203, 5. Tarquini 177, 6. Monteiro (Por) SEAT 113.

Telesport.

@
Meer zat/zit er ook gewoon niet in. De Chevy's zijn de beste op de grid. Valt mij wel op dat er altijd BMW-Motorsport mensen in de pits bij het team van Coronel aanwezig zijn. Misschien een kleine kans op promotie naar de DTM volgend jaar, met een echt BMW kanon??
Some things are too important to be left in the past.

gloudiesaurus

Coronel rijdt met BMW, dus dat er BMW mensen bijlopen lijkt me logisch. Ik zie Coronel trouwens zomaar niet overstappen..

Het is jammer dat Chevrolet als enige in het WTCC met fabriekssteun rijdt, dit geeft ze een te groot voordeel...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

janke

Citaat van: gloudiesaurus op 11 november 2011 - 23:27:41
Coronel rijdt met BMW, dus dat er BMW mensen bijlopen lijkt me logisch. Ik zie Coronel trouwens zomaar niet overstappen..


Dus als ik je goed begrijp dan wordt het ROAL/Ravaglia Team ondersteunt door BMW??
Some things are too important to be left in the past.

SDG

#40
Yvan Müller is deze morgen in Macao voor de derde keer wereldkampioen geworden in het WTCC. De Fransman had aan een tweede plaats in de eerste manche en een derde in de tweede manche voldoende om zijn teamgenoot Rob Huff in de eindstand met drie luttele puntjes voor te blijven. Huff won beide manches in Macao, Tom Coronel eindige knap tweede in de tweede manche. Coronel is ook 'best of the rest' in de eindstand, na het Chevrolet-drietal Müller, Huff en Menu.

gloudiesaurus

Mooi seizoen van Coronel, hij heeft het er maximale uitgehaald. De Chevrolet's met fabrieksondersteuning zijn gewoon te sterk...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is