107% regel?

Gestart door Enzo, 02 januari 2011 - 22:17:20

« vorige - volgende »

Edwin90

In de Formule 1 willen ze van alles en nog wat standaard maken, dit vond ik juist een kans om een standaard KERS systeem in te voeren. We belanden op dit moment weer in een 2009 situatie, het ene team gebruikt wel KERS, het andere niet. Ik ben meer een voorstander van of allemaal KERS, of niemand. Nu krijgen we weer problemen met wagens die niet kunnen inhalen omdat de voorganger KERS heeft. Laat desnoods de grote teams met KERS het tegen een spotprijs aanbieden aan de kleinere teams die ze van motoren voorzien (zoals in de berichten hierboven ook besproken). Een link van het Williams systeem naar Cosworth teams is snel gelegd, het past in ieder geval op de motoren. Als de FIA ergens ingrijpt zou ik dat juist in deze kwestie doen.

Maar we dwalen af met het KERS verhaal ;)

Ik kan me herinneren dat de stewards wagens die de 107% regel niet haalden soms toch lieten starten omdat er een duidelijke reden was waardoor de tijden zo langzaam waren. Het zou belachelijk zijn als de stewards Alonso in Monaco aan de kant hadden gehouden omwille van een crash. Iedereen weet dat hij geen gevaar vormt voor de kop.

0634

Het lijkt mij dat een dergelijke situatie inderdaad buiten de regel om zou moeten worden beoordeeld.

gloudiesaurus

Het was toch altijd zo dat als je had aangetoond in de vrije trainingen mee te kunnen komen dat je dan alsnog op zondag mocht starten mochten er problemen of bijv. een crash zijn.

Ik verwacht trouwens dat Virgin toch wel met een betere auto komt. Ze hebben nu de hele winter om te ontwikkelen en is er volgens mij daar nu ook wat meer budget. En natuurlijk de ervaring van 1 jaar Formule 1...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Enzo

Citaat van: Jeroen op 04 januari 2011 - 22:57:38
Het lijkt mij dat een dergelijke situatie inderdaad buiten de regel om zou moeten worden beoordeeld.

Klopt, de stewards mogen afwijken van de 107% regel mits gegronde redenen.
Alonso had wel een pardon gekregen in Monaco, zeker op basis van zijn eerder gereden tijden tijdens de FPs.

Kootje

Citaat van: Enzo op 05 januari 2011 - 00:53:00
Citaat van: Jeroen op 04 januari 2011 - 22:57:38
Het lijkt mij dat een dergelijke situatie inderdaad buiten de regel om zou moeten worden beoordeeld.

Klopt, de stewards mogen afwijken van de 107% regel mits gegronde redenen.
Alonso had wel een pardon gekregen in Monaco, zeker op basis van zijn eerder gereden tijden tijdens de FPs.
Dat klopt inderdaad.
Is ook al eerder gebeurt ,al weet ik niet meer excact wanneer en met wie.
Deze uitzondering zal echter alleen voor de top en sub-top gelden omdat de achterhoede nooit aan zal kunnen tonen deze tijden wel te kunnen rijden.

Maar ff iets anders: Net als jullie heb ik ook begrepen dat deze 107% regel miv komend seizoen weer word ingevoerd.
Ik kan er echter in de reglemenren voor 2011 niets over terug vinden.
daarom mijn vraag: Weten we zeker dat de 107% regel per 2011 weer van kracht is ??

Enzo

CitaatOn June 23, a meeting of the FIA World Motor Sport Council determined that the 107% rule will be reintroduced for the 2011 season. The rule will be based on 107% of the fastest time set in the first of the three qualifying sessions for each race.

Kootje

Citaat van: Enzo op 05 januari 2011 - 16:31:12
CitaatOn June 23, a meeting of the FIA World Motor Sport Council determined that the 107% rule will be reintroduced for the 2011 season. The rule will be based on 107% of the fastest time set in the first of the three qualifying sessions for each race.

Vreemd dat er dan niets over in de 2011 reglementen staat.
Maar goed ,dit was ook wat ik al had begrepen ,maar ik was eigenlijk op zoek naar het hoe of wat van de regel.
Aangezien het nu over 3 sessies gaat ,had ik zoiets van: Welke snelste tijd zet de norm ??
Word het de snelste tijd van de alle sessies of juist de Pole tijd ??
Maar dat is bij deze dus ook beantwoord.
Mijn dank is groot.  ;)

Enzo

Voor het gemak hebben we een opsomming gemaakt van de belangrijkste wijzigingen voor 2011.

http://www.f1pits.net/magazine/wat_is_er_anders_in_2011/

Edwin90

Nu ik zo denk aan die 107% regel...moet ik ineens weer denken aan de ongekroonde koningen van deze regel! Riccardo Rosset en Alex Yoong, die zijn er toch behoorlijk vaak op blijven steken terwijl hun teamgenoten wel aan de goede kant bleven.




Enzo

Citaat van: Edwin90 op 05 januari 2011 - 23:25:49
Nu ik zo denk aan die 107% regel...moet ik ineens weer denken aan de ongekroonde koningen van deze regel! Riccardo Rosset en Alex Yoong, die zijn er toch behoorlijk vaak op blijven steken terwijl hun teamgenoten wel aan de goede kant bleven.





Tja, dat soort taferelen gaan we dit jaar ook krijgen ben ik bang voor... :-\

Kootje

Ik verwacht op de helft van de circuits ,3 auto's.   :(
Glock zie ik het nog wel redden ,maar de onervaren D' Ambrosio en de 2 HRT niet.    :-\
Wat resulteert in 'n exit van HRT na 'n race of 3.   :'(
Er even vanuitgaande dat HRT uberhaupt bij isnatuurlijk.   ::)

Senergy

Citaat van: Kootje op 06 januari 2011 - 14:52:57
Ik verwacht op de helft van de circuits ,3 auto's.   :(
Glock zie ik het nog wel redden ,maar de onervaren D' Ambrosio en de 2 HRT niet.    :-\
Wat resulteert in 'n exit van HRT na 'n race of 3.   :'(
Er even vanuitgaande dat HRT uberhaupt bij isnatuurlijk.   ::)

Waarom d'Ambrosio? Hij is toch niet de enige onervaren rijder, ok hij rijdt voor het kleinste team (van de rookies dan toch)
Maar hij heeft toch bewezen tijdens de rookie-days dat hij een hoop tempo kan opleggen alsook dat hij weet hoe dat hij een wagen moet afstellen.
Volgens mij gaat hij het beter doen dan Di Grassi vorig seizoen
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

Kootje

#42
Citaat van: Senergy op 12 januari 2011 - 17:26:08
Waarom d'Ambrosio? Hij is toch niet de enige onervaren rijder, ok hij rijdt voor het kleinste team (van de rookies dan toch)


Hai Senergy ,allereerst welkom.    ;)   Altijd leuk om 'n nieuw lid erbij te krijgen.    :)
Ben/was jij ook actief op Formule1.nl ??    ???   Je nickname komt me namelijk nogal bekend voor.    :-\

Om je vraag te beantwoorden:
1 Doordat Virgin zonder KERS gaat rijden verwacht ik dat ze op zo'n 50% van de circuits topsnelheid tekort komen om zich door de 107% regel te werken.  
2 Glock zie ik dankzij zijn ervaring en circuitkennis dit snelheidsverlies nog wel goed maken.  Bij D'Ambrosio is die ervaring en kennis niet aanwezig ,waardoor hij 't in mijn ogen veel moeilijker zal krijgen.
3 In tegenstelling tot Virgin en HRT rijden de overige teams wel met KERS ,waardoor hun rooky's het iets makkelijker zouden moeten hebben.  Komt dan nog bij dat van alle rooky's D'Ambrosio simpelweg de minst talentvolle coureur is.  Dit baseer ik op zijn prestaties in GP2 ,vergeleken met de prestaties van de overige rookys in de GP2.

Senergy

Citaat van: Kootje op 12 januari 2011 - 18:20:20
Citaat van: Senergy op 12 januari 2011 - 17:26:08
Waarom d'Ambrosio? Hij is toch niet de enige onervaren rijder, ok hij rijdt voor het kleinste team (van de rookies dan toch)


Hai Senergy ,allereerst welkom.    ;)   Altijd leuk om 'n nieuw lid erbij te krijgen.    :)
Ben/was jij ook actief op Formule1.nl ??    ???   Je nickname komt me namelijk nogal bekend voor.    :-\

Om je vraag te beantwoorden:
1 Doordat Virgin zonder KERS gaat rijden verwacht ik dat ze op zo'n 50% van de circuits topsnelheid tekort komen om zich door de 107% regel te werken. 
2 Glock zie ik dankzij zijn ervaring en circuitkennis dit snelheidsverlies nog wel goed maken.  Bij D'Ambrosio is die ervaring en kennis niet aanwezig ,waardoor hij 't in mijn ogen veel moeilijker zal krijgen.
3 In tegenstelling tot Virgin en HRT rijden de overige teams wel met KERS ,waardoor hun rooky's het iets makkelijker zouden moeten hebben.  Komt dan nog bij dat van alle rooky's D'Ambrosio simpelweg de minst talentvolle coureur is.  Dit baseer ik op zijn prestaties in GP2 ,vergeleken met de prestaties van de overige rookys in de GP2.


Ja inderdaad ben ook actief op Formule1.nl  :)

Volgens mij gaat hij meer binnen de 107%-regel komen dan men denkt en waarom?

1) De tijd waarmee rekening gehouden gaat worden is de snelste tijd uit Q1 en niet de Pole-tijd
2) Hij heeft tijdens de rookie-tests laten zien dat hij bij de snelste is (in de renault 2e snelste, in de Virgin sneller dan de Ferrari, moet je toch maar doen)
3) Kobayashi had evenveel bewezen in GP2 (niets dus), d'Ambrosio heeft zelfs een overwinning op zak in Monaco en zonder pech had hij Francorchamps helemaal gedomineerd (is niets voor niets zijn thuiscircuit)
4) Maldonado is volgens mij helemaal geen talent, veel geld en veel tijd nodig gehad om in GP2 kampioen te worden.
5) Perez, hmm weet ik nog niet zo goed, veel geld in ieder geval  ;), is natuurlijk wel vice-kampioen in GP2, maar zal nog niet zoveel kunnen leren van zijn team-maat (Kobayashi is zelf nog maar net Rookie af)

pfff  :P
Toch niet altijd makkelijk om iets te onderbouwen ;D
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

Kootje

#44
Citaat van: Senergy op 13 januari 2011 - 14:58:39
Citaat van: Kootje op 12 januari 2011 - 18:20:20
Citaat van: Senergy op 12 januari 2011 - 17:26:08
Volgens mij gaat hij meer binnen de 107%-regel komen dan men denkt en waarom?

1) De tijd waarmee rekening gehouden gaat worden is de snelste tijd uit Q1 en niet de Pole-tijd
2) Hij heeft tijdens de rookie-tests laten zien dat hij bij de snelste is (in de renault 2e snelste, in de Virgin sneller dan de Ferrari, moet je toch maar doen)
3) Kobayashi had evenveel bewezen in GP2 (niets dus), d'Ambrosio heeft zelfs een overwinning op zak in Monaco en zonder pech had hij Francorchamps helemaal gedomineerd (is niets voor niets zijn thuiscircuit)
4) Maldonado is volgens mij helemaal geen talent, veel geld en veel tijd nodig gehad om in GP2 kampioen te worden.
5) Perez, hmm weet ik nog niet zo goed, veel geld in ieder geval  ;), is natuurlijk wel vice-kampioen in GP2, maar zal nog niet zoveel kunnen leren van zijn team-maat (Kobayashi is zelf nog maar net Rookie af)

pfff  :P
Toch niet altijd makkelijk om iets te onderbouwen ;D
Het onderbouwen gaat je anders goed af.   ;)
En dat is maar goed ook ,want hier zitten toch mensen met meer kennis van de F1 ,dan op Formule1.nl.
Het leuke daar is dat je direct op nieuwtjes kunt reageren.
Maar er lopen daar toch aardig wat idioten rond die hun mening niet kunnen onderbouwen.

Ondanks je goede argumentatie ,zou ik (MJAY) mezelf niet wezen als ik daar geen weerwoord op zou hebben.

1: De tijden in Q1 zijn vaak sneller als de pole-position tijd ,dus dat werkt eerder in zijn nadeel dan voordeel.
2: Tijdens de rooky tests weet je nooit of iemand met veel of weinig benzine rijdt. Daarom zegt dat mij niet zoveel ,al heeft die dat wel knap gedaan.
3: Inderdaad zegt het GP2 resultaat niet alles ,maar dat is het enige vergelijk wat ik kan maken. Dan staat hij er tov Maldonado en Perez toch niet zo goed op.
4 en 5: Heeft niet zoveel met D'Ambrosio te maken ,maar zoals ik bij 3 al aangaf staan die 2 er in ieder geval beter op dan D'Ambrosio en zitten ze  sowieso in 'n betere auto.