107% regel?

Gestart door Enzo, 02 januari 2011 - 22:17:20

« vorige - volgende »

Enzo

Zoals jullie weten geldt er volgend jaar de 107% regel. Afgelopen seizoen(2010) zou dat betekenen dat Karun Chandhok (6), Bruno Senna (4), Lucas di Grassi (3), Sakon Yamamoto (3) en Fernando Alonso (1) zich niet kwalificeerde.

Volgend jaar kan dit nog wat meer kunnen worden... :-X HRT en Virgin hebben al aangekondigt zonder Kers te gaan rijden in 2011, wat ongetwijfeld geen tactische maar een financiele keuze is. Ik verwacht dat ze op de snelle circuits erg moeilijk binnen de 107% gaan blijven... :-\

Wat zullen hun sponsoren doen als ze 50% van het seizoen niet eens op de startgrid staan en overleven de kleinere teams dit wel?

Het zou wel eens heel lelijk kunnen uitpakken, wat denken jullie?


_Makke_

Is die beslissing al definitief wat Virgin betreft? Nuja, dan zullen ze het op sommige circuits lastiger krijgen. Maar al bij al denk ik dat het nog wel zal meevallen. Er is meer dan KERS alleen. Kijk maar naar McLaren en Ferrari in 2009. Nuja, als je Hamilton's snelheid zag in Abu Dhabi dan is het mogelijk dat Virgin daar niet binnen de 107% zal geraken. Hamilton maakte toen brandhout van de RedBull's. Tot dat een remschijf brandhout maakte van zijn nakende overwinning natuurlijk.

gloudiesaurus

Alonso? Wanneer was dat dan?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Enzo

Citaat van: gloudiesaurus op 02 januari 2011 - 22:25:05
Alonso? Wanneer was dat dan?

Was dat niet Monaco, waar hij geen tijd wist neer te zetten?

Niels_


Enzo

Citaat van: Scuderia91 op 03 januari 2011 - 01:08:09
Telt dat mee dan? :o

In principe wel, al zijn er vast kleine regeltjes in dit geval. Dat de stewards het laatste woord hebben. mocht een rijder in de vrije trainingen wel snel genoeg rond gereden hebben.
Maar het gaat natuurlijk om de kleine teams, als deze structureel buiten de boot vallen kan het wel eens heel ongelukkig uitvallen.

Kootje

Zoals al eerder bij 'n ander topic aangegeven ,zie ik daarin het einde van HRT.
Deze zullen net als bv LOLA ,al vrij snel en stilletjes vertrekken.

Ook gaat het voor Virgin zeer lastrig worden ,omdat zij ook zonder KERS gaan rijden.
De pole-tijd word echter gereden met gebruik van KERS ,wat ze dus 'n extra achterstand op zal leveren.
Waar ze vorig jaar nog net binnen de 107% zaten ,zullen ze er nu buitenvallen.

Nee ,met name HRT ,maar ook VIrgin zie ik het heel lastig krijgen zich met regelmaat te kwalificeren.
En als men dan ook nog in ogenschouw neemt ,op welke circuits het seizoen start ,kan het zo na 'n race of 3 over zijn.

Overigens vind ik het belachelijk dat deze regel weer ingevoerd word.
Wat had men dan verwacht bij de FIA ,dat de nieuwe teams vanaf race 1 competatief zouden zijn ??
Beetje naief.

KVDracer

Ik vind het een goede regel, want rijdende chicanes hebben we ook niet echt nodig.

Kootje

Citaat van: KVDracer op 03 januari 2011 - 16:15:43
Ik vind het een goede regel, want rijdende chicanes hebben we ook niet echt nodig.
Dan zie ik toch liever dat 'n coureur uit de race wordt gehaald ,nadat hij op 'n 2e of 3e ronde gereden wordt.

meatball

Citaat van: Kootje op 03 januari 2011 - 16:22:22
Citaat van: KVDracer op 03 januari 2011 - 16:15:43
Ik vind het een goede regel, want rijdende chicanes hebben we ook niet echt nodig.
Dan zie ik toch liever dat 'n coureur uit de race wordt gehaald ,nadat hij op 'n 2e of 3e ronde gereden wordt.

Dat lijkt mij ook beter,trouwens die rijdende chicanes dat viel nogal mee vond ik.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Kootje

Dat viel ook wel mee.
Was eigenlijk alleen het geval tijdens safety-car situaties.
In dat geval zou ik graag zien dat ze achterblijvers tijdens de safety-car ,terug naar hun plaats sturen.
Zoals dit ook in de Indycars gebeurt ,en ik ook af en toe in de F1 al heb gezien.
Wat dat betreft snap ik ook niet helemaal wanneer dit wel en niet gebeurt.
Wat zijn de criteria hiervoor ??

Enzo

Citaat van: Kootje op 03 januari 2011 - 20:02:05
Dat viel ook wel mee.
Was eigenlijk alleen het geval tijdens safety-car situaties.
In dat geval zou ik graag zien dat ze achterblijvers tijdens de safety-car ,terug naar hun plaats sturen.
Zoals dit ook in de Indycars gebeurt ,en ik ook af en toe in de F1 al heb gezien.
Wat dat betreft snap ik ook niet helemaal wanneer dit wel en niet gebeurt.
Wat zijn de criteria hiervoor ??

Je gaf me laatst dit handige linkje...  ;)
Zal wel ergens vermeld zijn niet?

http://www.fia.com/sport/Regulations/f1regs.html


gloudiesaurus

Over KERS, Cosworth werkt toch ook aan eigen KERS-systeem. Vraag me af waarom Virgin dat niet gebruikt dan?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Enzo

Citaat van: gloudiesaurus op 03 januari 2011 - 21:03:08
Over KERS, Cosworth werkt toch ook aan eigen KERS-systeem. Vraag me af waarom Virgin dat niet gebruikt dan?

Gaat volgens mij puur om kostenbeperking, waarschijnlijk is het te duur voor de kleine teams.

0634

Het vraagt ook flinke aanpassingen aan de auto's.