Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

Matthijs

Ik geef het op. Laten we het op een verschil van mening/inzicht houden Robbert.

Jehoentelaar

Citaat van: Arthur op 26 september 2013 - 19:55:21
Citaat van: robbert op 26 september 2013 - 19:35:27
Citaat van: Jehoentelaar op 26 september 2013 - 19:02:21
Precies. De banden zorgden voor grote verschillen in strategieën, dus kwamen coureurs elkaar veel meer tegen. Minder agressieve settings leiden tot meer straightforward racen.

daarom dat ik vind dat ze de banden van in het begin van het seizoen moesten behouden hebben, dan hadde we nu geen saaie races

Maar het is toch van de zotte dat de banden het spektakel moeten maken en het echte racen hier aan ondergeschikt raakt?
In een mechanische sport zul je de spanning ergens vandaan moeten halen. Wat je ook kan doen is alles gelijktrekken en er een specseries c.q. merkencup van maken.

Arthur

Citaat van: Jehoentelaar op 26 september 2013 - 20:43:22
Citaat van: Arthur op 26 september 2013 - 19:55:21
Citaat van: robbert op 26 september 2013 - 19:35:27
Citaat van: Jehoentelaar op 26 september 2013 - 19:02:21
Precies. De banden zorgden voor grote verschillen in strategieën, dus kwamen coureurs elkaar veel meer tegen. Minder agressieve settings leiden tot meer straightforward racen.

daarom dat ik vind dat ze de banden van in het begin van het seizoen moesten behouden hebben, dan hadde we nu geen saaie races

Maar het is toch van de zotte dat de banden het spektakel moeten maken en het echte racen hier aan ondergeschikt raakt?
In een mechanische sport zul je de spanning ergens vandaan moeten halen. Wat je ook kan doen is alles gelijktrekken en er een specseries c.q. merkencup van maken.

Breng dan de tankstops terug of laat de teams een keuze tussen A of B
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

robbert

Citaat van: Jehoentelaar op 26 september 2013 - 20:43:22
Citaat van: Arthur op 26 september 2013 - 19:55:21
Citaat van: robbert op 26 september 2013 - 19:35:27
Citaat van: Jehoentelaar op 26 september 2013 - 19:02:21
Precies. De banden zorgden voor grote verschillen in strategieën, dus kwamen coureurs elkaar veel meer tegen. Minder agressieve settings leiden tot meer straightforward racen.

daarom dat ik vind dat ze de banden van in het begin van het seizoen moesten behouden hebben, dan hadde we nu geen saaie races

Maar het is toch van de zotte dat de banden het spektakel moeten maken en het echte racen hier aan ondergeschikt raakt?
In een mechanische sport zul je de spanning ergens vandaan moeten halen.

ja inderdaad, en banden zijn nu eenmaal een onderdeel van de sport

Wings

Citaat van: Matthijs op 26 september 2013 - 12:05:49
Citaat van: robbert op 26 september 2013 - 11:42:25ja maar op circuits zoals spa en monza werd er ook niet meer ingehaald, dus toch ergens door de banden

Even de feiten erbij halen (van website Clip the Apex die alle inhaalacties telt):
- In 2012 en 2013 werd gemiddeld 53 keer per (droge) race ingehaald
- Op Spa werd 61 keer ingehaald, dus boven het landelijk gemiddelde
- Op Monza werd slechts 26 keer ingehaald dus dat viel inderdaad tegen
- Op Singapore werd dit jaar 40 keer ingehaald en dat was een prima score voor dit circuit (gemiddeld 32)

Dus ja, sinds de 'nieuwe' banden wordt inderdaad minder ingehaald, maar veel meer dan je denkt.

Ik denk niet dat mensen prat gaan op inhalen maar gevechten willen zien. Competitie. Als de voorliggende partij door het reglement en DRS kansloos is vind ik er weinig aan. Al haalt men 1.000 keer in per race.

Arthur

Citaat van: Wings op 26 september 2013 - 22:08:07
Citaat van: Matthijs op 26 september 2013 - 12:05:49
Citaat van: robbert op 26 september 2013 - 11:42:25ja maar op circuits zoals spa en monza werd er ook niet meer ingehaald, dus toch ergens door de banden

Even de feiten erbij halen (van website Clip the Apex die alle inhaalacties telt):
- In 2012 en 2013 werd gemiddeld 53 keer per (droge) race ingehaald
- Op Spa werd 61 keer ingehaald, dus boven het landelijk gemiddelde
- Op Monza werd slechts 26 keer ingehaald dus dat viel inderdaad tegen
- Op Singapore werd dit jaar 40 keer ingehaald en dat was een prima score voor dit circuit (gemiddeld 32)

Dus ja, sinds de 'nieuwe' banden wordt inderdaad minder ingehaald, maar veel meer dan je denkt.

Ik denk niet dat mensen prat gaan op inhalen maar gevechten willen zien. Competitie. Als de voorliggende partij door het reglement en DRS kansloos is vind ik er weinig aan. Al haalt men 1.000 keer in per race.

Laat de teams [ik opper maar een ideetje] een keuze maken tussen opties [kers of drs en/of vrije bandenkeuzen icm tankstops or whatever] misschien komt er dan meer strategie...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

robbert

Citaat van: Arthur op 27 september 2013 - 00:06:36
Citaat van: Wings op 26 september 2013 - 22:08:07
Citaat van: Matthijs op 26 september 2013 - 12:05:49
Citaat van: robbert op 26 september 2013 - 11:42:25ja maar op circuits zoals spa en monza werd er ook niet meer ingehaald, dus toch ergens door de banden

Even de feiten erbij halen (van website Clip the Apex die alle inhaalacties telt):
- In 2012 en 2013 werd gemiddeld 53 keer per (droge) race ingehaald
- Op Spa werd 61 keer ingehaald, dus boven het landelijk gemiddelde
- Op Monza werd slechts 26 keer ingehaald dus dat viel inderdaad tegen
- Op Singapore werd dit jaar 40 keer ingehaald en dat was een prima score voor dit circuit (gemiddeld 32)

Dus ja, sinds de 'nieuwe' banden wordt inderdaad minder ingehaald, maar veel meer dan je denkt.

Ik denk niet dat mensen prat gaan op inhalen maar gevechten willen zien. Competitie. Als de voorliggende partij door het reglement en DRS kansloos is vind ik er weinig aan. Al haalt men 1.000 keer in per race.

Laat de teams [ik opper maar een ideetje] een keuze maken tussen opties [kers of drs en/of vrije bandenkeuzen icm tankstops or whatever] misschien komt er dan meer strategie...

dat zou nog wat zijn.. Teams die gewoon een keuze moeten maken welke optie ze willen (bandenwissel,tanken,drs of kers) Maar dan nog zou vettel de snelste zijn denk ik... remember singapore

Wings

Citaat van: Arthur op 27 september 2013 - 00:06:36
Laat de teams [ik opper maar een ideetje] een keuze maken tussen opties [kers of drs en/of vrije bandenkeuzen icm tankstops or whatever] misschien komt er dan meer strategie...

Veel makkelijker, ga terug naar de basis van een Formule 1 auto en kleedt deze aan met moderne techniek. Kortom, al die hightech vleugeltjes van die bolides aftrekken, neus weer omlaag zodat het weer uitziet als een raceauto, zorgen voor zo min mogelijk vuile lucht achter de auto en inhalen/racen weer mogelijk is, prop er KERS in van mijn part en racen!!

robbert

Citaat van: Wings op 27 september 2013 - 08:34:36
Citaat van: Arthur op 27 september 2013 - 00:06:36
Laat de teams [ik opper maar een ideetje] een keuze maken tussen opties [kers of drs en/of vrije bandenkeuzen icm tankstops or whatever] misschien komt er dan meer strategie...

Veel makkelijker, ga terug naar de basis van een Formule 1 auto en kleedt deze aan met moderne techniek. Kortom, al die hightech vleugeltjes van die bolides aftrekken, neus weer omlaag zodat het weer uitziet als een raceauto, zorgen voor zo min mogelijk vuile lucht achter de auto en inhalen/racen weer mogelijk is, prop er KERS in van mijn part en racen!!


ok stuur jij een brief naar de fia? ;D

Maikel0230

Citaat van: Wings op 27 september 2013 - 08:34:36
Citaat van: Arthur op 27 september 2013 - 00:06:36
Laat de teams [ik opper maar een ideetje] een keuze maken tussen opties [kers of drs en/of vrije bandenkeuzen icm tankstops or whatever] misschien komt er dan meer strategie...

Veel makkelijker, ga terug naar de basis van een Formule 1 auto en kleedt deze aan met moderne techniek. Kortom, al die hightech vleugeltjes van die bolides aftrekken, neus weer omlaag zodat het weer uitziet als een raceauto, zorgen voor zo min mogelijk vuile lucht achter de auto en inhalen/racen weer mogelijk is, prop er KERS in van mijn part en racen!!

Ik weet niet maar is dat niet al gebeurd?



Je wilt hellemaal geen ruimte meer laten voor inovaties wat in mijn ogen net het doel van de F1 is. Dat men eens gewoon begint met nog strictere regels te verzinnen voor de difusers.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Je kan de Formule 1 de laatste jaren toch nauwelijks innoverend meer noemen. En wat ze innoveren heeft het racen negen van de tien keer voor geen centimeter geholpen. Alles is dichtgetimmerd en wordt van bovenaf opgelegd.

Maikel0230

Ik doelde op de 'hightech vleugeltjes' waar wings het over had, hij wilt die allemaal weg terwijl er nog nauwelijks iets van over is. Nu moet ik je gelijk geven dat het de laatste jaren vrij koud is op invoerend vlak, toch waren er de uitzonderingen

-Dubbeldeks diffuser
-F-duct
-EBD
-Push rod suspension
-FRIC
-DDRS

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Die F-duct was ik even vergeten bij mijn vorige post; dat vond ik wel een geinig dingetje. De push-rod ophanging komt nog het dichtste in de buurt van een innovatie zoals de Formule 1 dat vroeger veelvuldig(er) deed. FRIC en EBD ken ik zelfs helemaal niet, maar dat kan komen omdat ik niet zo sterk ben met afkortingen.

Franky R.

Citaat van: Maikel0230 op 27 september 2013 - 14:17:47
Ik doelde op de 'hightech vleugeltjes' waar wings het over had, hij wilt die allemaal weg terwijl er nog nauwelijks iets van over is. Nu moet ik je gelijk geven dat het de laatste jaren vrij koud is op invoerend vlak, toch waren er de uitzonderingen

-Dubbeldeks diffuser
-F-duct
-EBD
-Push rod suspension
-FRIC
-DDRS


Daar is al een topic over... ;)
http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,12477.0.html

Kootje

Citaat van: Jehoentelaar op 27 september 2013 - 14:35:59
Die F-duct was ik even vergeten bij mijn vorige post; dat vond ik wel een geinig dingetje. De push-rod ophanging komt nog het dichtste in de buurt van een innovatie zoals de Formule 1 dat vroeger veelvuldig(er) deed. FRIC en EBD ken ik zelfs helemaal niet, maar dat kan komen omdat ik niet zo sterk ben met afkortingen.

FRIC zegt me ook niets, maar EBD wel. Dat staat voor Exhaust Blown Diffuser, die ken je vast wel. ;)