Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: Jeroen op 29 augustus 2013 - 19:26:41
Staat dat trouwens niet in de Concorde Agreement?

Hier kan je die van 1997 vinden, de enige die openbaar is. Je hebt er wel 'n account voor nodig. Slechte ervaringen uit het verleden zijn de reden dat ik géén account aanmaak.

http://www.racefax.com/content/concorde.php


Citaat van: Jeroen op 29 augustus 2013 - 20:15:00
Wat die zeggen? De regels van het spel voor de deelnemers. Meer niet.

Niets in ieder geval over waar de banden rechten onder vallen in ieder geval.

Goh .... dus nu is Joe Saward ineens géén autoriteit op F1 gebied meer? Vreemd? Als hij jou standpunt deelt ben je meestal de eerste die hem erbij haalt. Maar gewoon vol blijven houden joh. ;)



Citaat van: Jeroen op 29 augustus 2013 - 20:15:44
Citaat van: Kootje op 29 augustus 2013 - 19:50:52
Nee .... maar ik noemde hem wel seniel. ;) ;D
Het rijmt in ieder geval dus ik zat in de buurt.

Idd, heb je toch nog ergens gelijk. :P :D ;D

0634

Citaat van: Franky R. op 29 augustus 2013 - 20:18:45

@Jeroen en Kootje,

En waarom wacht Pirelli op een definitieve handtekening van de FIA? Als het zo is, zoals jij dat zegt...dan zou Hembrey zich geen zorgen hoeven te maken over het uitblijven van een accoord met de FIA... ??? ...Maar het gaat nu alweer een paar weken zo.


Ik vind dat wel opvallend, voor een bedrijf wat al een deal zou hebben. Het komt op mij over dat die handtekening van de FIA toch best belangrijk is?

Dat zou best kunnen, Franky. Ik vind het op zich ook merkwaardig als banden onder het commerciele verhaal vallen, ik zie het niet echt als iets commercieels om eerlijk te zijn. Daar zet ik mijn vraagtekens bij. Maar ik ga ook niet zomaar roepen dat Bernie onzin zegt, want het zou ook zomaar kunnen dat hij wél gelijk heeft. Dat was eigenlijk mijn punt.

Blijkbaar zijn Bernie en Todt het er ook niet over eens, zo lees ik op James Allen blog:

CitaatBut crucially Pirelli does not yet have a contract as tyre supplier to the FIA. This has been something of a consistent battleground between Ecclestone and FIA president Jean Todt, who made a public rapprochement in Hungary, promising to sign a new Concorde Agreement soon.

Er is een heel machtspel aan de gang betreffende de banden. En Pirelli kan zometeen de sigaar zijn, aangezien zij al enorm wat kosten hebben gemaakt aangaande 2014. Aan de andere kant claimt Bernie dus dat de deal die hij met ze heeft en ook de teams, al bindend is.

Als dat inderdaad zo is, dan kan een overeenkomst met de FIA al bijna niets meer inhouden dan een conformatie van Pirelli aan de technische regels die de FIA betreffende banden voorschrijft. Maar dan zou dat hooguit een formaliteit zijn, want dan zouden ze door de overeenkomst met de FOM sowieso al aan elkaar veroordeeld zijn.


Franky R.

#1772
CitaatZoals Joe Saward zegt; als de FIA kiest om Michelin banden voor te schrijven voor de deelnemers zal Pirelli gereduceerd worden tot een sponsor maar daarover zijn nog geen regelingen opgenomen.


Ah, de discussie was al gevorderd... :P  ...Maar ook Saward onderschrijft hetgeen ik eerder al schreef. De FIA, lees Todt, kan inderdaad Michelin aanwijzen.

Ik blijf van mening dat de banden onder de FIA vallen. Immers zitten deze vast aan de auto. De circuits niet en dat is al jaren idd. in handen van de FOM.



CitaatEr is een heel machtspel aan de gang betreffende de banden. En Pirelli kan zometeen de sigaar zijn, aangezien zij al enorm wat kosten hebben gemaakt aangaande 2014. Aan de andere kant claimt Bernie dus dat de deal die hij met ze heeft en ook de teams, al bindend is.


Dat vermoedde ik al langer...En Bernie hoeft niet meteen onzin te poneren, doch vertelt die man alleen datgene wat hij kwijt wil? Politiek steekspelletje FYI!


Wat ik wel raar vind ik je repost van Allen. Dat Todt een nieuw C.A. wilt opmaken...Dat is toch het terrein van Bernie? Of lees ik dat verkeerd? ???

0634

Citaat van: Kootje op 29 augustus 2013 - 20:27:11
Goh .... dus nu is Joe Saward ineens géén autoriteit op F1 gebied meer? Vreemd? Als hij jou standpunt deelt ben je meestal de eerste die hem erbij haalt. Maar gewoon vol blijven houden joh.
Doe jij eens ff normaal man. Ik ben in geen maanden op de site van Saward geweest. Ik lees die man nauwelijks, alleen als ik doorgelinkt wordt. Hoe kom je bij dit soort onzin?


Maikel0230

Ik herhaal: als de FIA michellin aanstelt als bandenleverancier, want dat kunnen ze volgens artikel 25.1, dan wordt de rol van Pirelli gereduceerd tot sponsor van de sport, alleen moet hierover nog een regeling ontstaan zoals dat voor autofabrikanten ook al is, Joe Saward kon daar niet duidelijker over zijn.

Dus stellen dat de FIA zowieso voor Pirelli moet gaan is niet correct, integendeel zelfs.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Citaat van: Franky R. op 29 augustus 2013 - 20:33:40
Dat vermoedde ik al langer...En Bernie hoeft niet meteen onzin te poneren, doch vertelt die man alleen datgene wat hij kwijt wil? Politiek steekspelletje FYI!


Wat ik wel raar vind ik je repost van Allen. Dat Todt een nieuw C.A. wilt opmaken...Dat is toch het terrein van Bernie? ???
Ze hebben het alleen over 'sign'. Todt moet blijkbaar nog tekenen.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 29 augustus 2013 - 20:36:19
Citaat van: Franky R. op 29 augustus 2013 - 20:33:40
Dat vermoedde ik al langer...En Bernie hoeft niet meteen onzin te poneren, doch vertelt die man alleen datgene wat hij kwijt wil? Politiek steekspelletje FYI!


Wat ik wel raar vind ik je repost van Allen. Dat Todt een nieuw C.A. wilt opmaken...Dat is toch het terrein van Bernie? ???
Ze hebben het alleen over 'sign'. Todt moet blijkbaar nog tekenen.


Ok, verkeerd gelezen dus...Ben nog van slag van die foto van een naakte Horner...Zat net te surfen op de pagina van Lotus... :P




Kootje

#1777
Citaat van: Jeroen op 29 augustus 2013 - 20:34:53
Citaat van: Kootje op 29 augustus 2013 - 20:27:11
Goh .... dus nu is Joe Saward ineens géén autoriteit op F1 gebied meer? Vreemd? Als hij jou standpunt deelt ben je meestal de eerste die hem erbij haalt. Maar gewoon vol blijven houden joh.
Doe jij eens ff normaal man. Ik ben in geen maanden op de site van Saward geweest. Ik lees die man nauwelijks, alleen als ik doorgelinkt wordt. Hoe kom je bij dit soort onzin?

eerdere discussies, maar dat is 'n discussie de we niet gaan voeren

0634

Citaat van: Maikel0230 op 29 augustus 2013 - 20:35:12
Ik herhaal: als de FIA michellin aanstelt als bandenleverancier, want dat kunnen ze volgens artikel 25.1, dan wordt de rol van Pirelli gereduceerd tot sponsor van de sport, alleen moet hierover nog een regeling ontstaan zoals dat voor autofabrikanten ook al is, Joe Saward kon daar niet duidelijker over zijn.
Joe Saward quote alleen wat jullie qouten. Ik geloof daar niet in. Bernie ook niet blijkbaar. Daarmee zeg ik nog steeds niet dat Bernie gelijk heeft, maar wel dat je het niet uit de regels kunt halen.

CitaatDus stellen dat de FIA zowieso voor Pirelli moet gaan is niet correct, integendeel zelfs.
Het lijkt mij om eerlijk te zijn, linksom of rechtsom, wel zeker dat de FIA voor Pirelli moet gaan.

Zowel de FOM als alle teams op één na meen ik, hebben een deal met Pirelli. Dan lijkt het mij onhoudbaar als De FIA voor een ander kiest, of ben je dat ook niet met me eens?

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 29 augustus 2013 - 20:39:11
Citaat van: Maikel0230 op 29 augustus 2013 - 20:35:12
Ik herhaal: als de FIA michellin aanstelt als bandenleverancier, want dat kunnen ze volgens artikel 25.1, dan wordt de rol van Pirelli gereduceerd tot sponsor van de sport, alleen moet hierover nog een regeling ontstaan zoals dat voor autofabrikanten ook al is, Joe Saward kon daar niet duidelijker over zijn.
Joe Saward quote alleen wat jullie qouten. Ik geloof daar niet in. Bernie ook niet blijkbaar. Daarmee zeg ik nog steeds niet dat Bernie gelijk heeft, maar wel dat je het niet uit de regels kunt halen.

CitaatDus stellen dat de FIA zowieso voor Pirelli moet gaan is niet correct, integendeel zelfs.
Het lijkt mij om eerlijk te zijn, linksom of rechtsom, wel zeker dat de FIA voor Pirelli moet gaan.

Zowel de FOM als alle teams op één na meen ik, hebben een deal met Pirelli. Dan lijkt het mij onhoudbaar als De FIA voor een ander kiest, of ben je dat ook niet met me eens?


Tuurlijk heb je daar gelijk in...Maar het wordt lachen als Marussia [die ene team] dan met Michelins gaat rijden. Immers geen C.A. ondertekent...


Nee, serieus. Er is nog wel een andere kant. Er staat ook nergens aangegeven dat de FIA Pirelli MOET accepteren als bandenleverancier! Net zo goed dat men ongewis is over wat nu het zwaarste weegt. Rechten of reglement!


De banden zijn een onderdeel van de auto, dus dat kun je niet vergelijken met een contract met een race-promotor van een circuit, IMHO! Juist daarom heeft de FIA een punt, naar mijn mening!

Franky R.

Echt een rare situatie!


Bernie zegt dat de deal met Pirelli een commerciele deal is. Dus de FIA heeft er niets van doen, maar waarom moet de FIA dan ook tekenen. En ontstaat er ophef als Todt wil wachten met tekenen, maar intussen praat met Michelin?

Diametraal met elkander in tegenspraak! :D


Maikel0230

#1781
Citaat van: Jeroen op 29 augustus 2013 - 20:39:11
Joe Saward quote alleen wat jullie qouten. Ik geloof daar niet in. Bernie ook niet blijkbaar. Daarmee zeg ik nog steeds niet dat Bernie gelijk heeft, maar wel dat je het niet uit de regels kunt halen.

Bernie weet het zelf niet, hij zei zelf op de vraag of de FIA haar toestemming moet geven "We don't need one, I don't think,"

CitaatZowel de FOM als alle teams op één na meen ik, hebben een deal met Pirelli. Dan lijkt het mij onhoudbaar als De FIA voor een ander kiest, of ben je dat ook niet met me eens?

Niet echt

CitaatThings are complicated by the fact that Pirelli has apparently concluded commercial agreements with most of the teams. From a legal perspective these deals would have no real value as Pirelli has not been appointed as the official tyre supplier and so it is jumping the gun.

En Joe Saward weet echt wel waarover hij spreekt.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Dus Bernie - die inzage in alle stukken heeft - weet het niet volgens jou, maar Saward - die géén inzage heeft in alle stukken - weet het wel volgens jou?


Maikel0230

Citaat van: Jeroen op 29 augustus 2013 - 20:52:28
Dus Bernie - die inzage in alle stukken heeft - weet het niet volgens jou, maar Saward - die géén inzage heeft in alle stukken - weet het wel volgens jou?

Ik kan alleen maar herhalen wat Bernie ZELF gezegd heeft of denk jij dat hij elk regeltje vanbuiten kent (op 82 jarige leeftheid!)?

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Citaat van: Maikel0230 op 29 augustus 2013 - 20:55:47
Ik kan alleen maar herhalen wat Bernie ZELF gezegd heeft of denk jij dat hij elk regeltje vanbuiten kent (op 82 jarige leeftheid!)?
Ik betwist niet wat Bernie zegt of zei. Ik vraag alleen of jij dan meer waarde hecht aan de mening van iemand die geen inzage heeft in de stukken of iemand die wel inzage heeft in de stukken?

Ik heb daar overigens geen idee van hoor. Maar Bernie wegzetten als een Seniele vent (blijkbaar is dat minder erg dan debiel) dat vind ik wel wat kort door de bocht. M.i. is hij toch echt wel een autoriteit op dit gebied, zoals ook Todt dat bijvoorbeeld is.

Alleen, Bernie bluft nog wel eens en zet nog wel eens druk op partijen op dit soort manier. Dussss.