Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: Enzo op 18 januari 2011 - 00:19:29
Pirelli kwam vandaag ook met wat mooie testbeelden. Pedro geeft de Toyota de sporen op een nat en kunstmatig verlicht Yas marina.
http://www.f1pits.net/nieuws/pirelli_test_abu_dhabi/

Inderdaad mooie beelden.   8)

Wat mij overigens opviel is dat de chauffeur van de waterwagens ,netjes de racelijn volgde.
Zat DeLaRosa daar ook achter het stuur ??   :P

SDG

Citaat van: Enzo op 18 januari 2011 - 00:19:29
Pirelli kwam vandaag ook met wat mooie testbeelden. Pedro geeft de Toyota de sporen op een nat en kunstmatig verlicht Yas marina.
http://www.f1pits.net/nieuws/pirelli_test_abu_dhabi/


Niet alleen de verlichting was kunstmatig, blijkbaar. De eerste keer dat ik in Abu Dhabi een auto op een natte baan zie rijden...  :D

Franky R.

#32
Citaat van: Jeroen op 18 januari 2011 - 06:49:34
Citaat van: Scuderia91 op 18 januari 2011 - 00:00:45
Ach, ze zullen altijd wel klagen. Pirelli heeft zelf ook gezegd dat de rijders achteraf niet moeten komen zagen over de banden, want dat ze net zo goed banden kunnen maken die 100 ronden meegaan.
Inderdaad. Bridgestone heeft vorig jaar ook banden gemaakt die sowieso gewisseld moesten worden terwijl dat niet hoeft, dus ik zie dat probleem ook niet zo.

Accoord, maar met die banden kon men eventueel doorrijden, als de situatie daar kansen tot toe bood. En men heeft in de F1 een zeer kort geheugen, dus er zal altijd wel 'gezaagd' worden over de banden. Ook al heeft Pirelli van te voren een memo opgesteld, dat de teams niet MOGEN klagen over de banden...

Bij de laatste test zeiden de coureurs wel dat de Pirelli's ook echt op zijn als ze versleten zijn. Terwijl de Bridgestones weer "terug" schenen te komen als ze even door een bepaalde fase heen waren. Zoals in Abu Dhabi bijvoorbeeld

0634

Ach, het is nu bekend wat Pirelli wil en het is voor ieder team gelijk. Dus ik zie echt geen probleem daarin.

rafael25

. Deze foto toont prachtig de koolstof layup van de achtervleugel. Ik wens een team zou een rauwe kool kleurstelling doen met enkele minimale pinstriping of iets in de geest van de originele zilveren pijlen, verveloos. De nieuwe Renault livery daadwerkelijk zou hebben zag er fantastisch uit in rauwe kool en goud in plaats van zwart en goud. Zou hebben gegeven de JPS livery een moderne twist ook.




Niels_

Citaat van: SDG op 18 januari 2011 - 13:05:38
Citaat van: Enzo op 18 januari 2011 - 00:19:29
Pirelli kwam vandaag ook met wat mooie testbeelden. Pedro geeft de Toyota de sporen op een nat en kunstmatig verlicht Yas marina.
http://www.f1pits.net/nieuws/pirelli_test_abu_dhabi/


Niet alleen de verlichting was kunstmatig, blijkbaar. De eerste keer dat ik in Abu Dhabi een auto op een natte baan zie rijden...  :D
Ik vraag me af hoe dikwijls ze die baan opnieuw nat hebben moeten maken. :P

Kootje

Citaat van: Scuderia91 op 19 januari 2011 - 04:05:33
Citaat van: SDG op 18 januari 2011 - 13:05:38
Citaat van: Enzo op 18 januari 2011 - 00:19:29
Pirelli kwam vandaag ook met wat mooie testbeelden. Pedro geeft de Toyota de sporen op een nat en kunstmatig verlicht Yas marina.
http://www.f1pits.net/nieuws/pirelli_test_abu_dhabi/


Niet alleen de verlichting was kunstmatig, blijkbaar. De eerste keer dat ik in Abu Dhabi een auto op een natte baan zie rijden...  :D
Ik vraag me af hoe dikwijls ze die baan opnieuw nat hebben moeten maken. :P
Ik denk na 2 á 3 rondjes op "fullwets" en na 5 á 6 op "intermediates".
Als ze dat al haalden ,anders doen die regenbanden niet zoveel.   :P

T.Nuvolari

Niet zo heel dikwijls denk ik. In de Winter is het daar niet zo superwarm volgens mij. December 2009 was ik in Egypte en het was daar max. 25°C overdag en 's avonds koelde het af tot 11°C één keer en was een dikke trui geen overbodige luxe.

rafael25

 Ik denk dat de banden van Bridgestone hebben in de laatste paar jaar hebben sommige van de ergste F1-apparatuur in de geschiedenis is geweest. Het bedrijf probeerde tot teen een lijn ergens tussen "conservatisme" omwille van de "merk veiligheid", en een soort van "ras" op verzoek van de machthebbers. Het eindresultaat is enige recalcitrante, volkomen nutteloos banden. Een of andere manier heb ik vind het nog steeds in mezelf om de beste wensen voor Schumacher ook na zijn borderline-criminele bewegen op Barrichello vorig jaar.

rafael25

Massa, Button en Schumacher in het bijzonder, zullen allemaal hopen grippier, zachtere banden, in plaats van de te conservatieve items die Bridgestone gebruikt. Verschillende andere bestuurders zullen worden in de hoop dat ze niet krijgen wat ze willen.

Kootje

Citaat van: rafael25 op 19 januari 2011 - 16:36:28
Massa, Button en Schumacher in het bijzonder, zullen allemaal hopen grippier, zachtere banden, in plaats van de te conservatieve items die Bridgestone gebruikt. Verschillende andere bestuurders zullen worden in de hoop dat ze niet krijgen wat ze willen.
Dat zal altijd zo blijven.

Coureurs die vorig jaar problemenb hadden met de banden ,kunnen komend seizoen ineens zeer tevreden zijn.
Terwijl de jongens die het vorig jaar goed voor elkaar hadden ,het nu zomaar lastig kunnen krijgen.

Ik vind het iig wel netjes dat Pirelli ook naar de coureurs luistert ,en niet alleen naar de FIA en hun eigen testrijder.

0634

Voor zover ik weet had Button niet meer problemen met de banden dan normaal.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 20 januari 2011 - 06:21:10
Voor zover ik weet had Button niet meer problemen met de banden dan normaal.

Ik dacht aan Korea en Japan 2010...

Enzo

Citaat van: Kootje op 19 januari 2011 - 13:13:15
Citaat van: Scuderia91 op 19 januari 2011 - 04:05:33
Citaat van: SDG op 18 januari 2011 - 13:05:38
Citaat van: Enzo op 18 januari 2011 - 00:19:29
Pirelli kwam vandaag ook met wat mooie testbeelden. Pedro geeft de Toyota de sporen op een nat en kunstmatig verlicht Yas marina.
http://www.f1pits.net/nieuws/pirelli_test_abu_dhabi/


Niet alleen de verlichting was kunstmatig, blijkbaar. De eerste keer dat ik in Abu Dhabi een auto op een natte baan zie rijden...  :D
Ik vraag me af hoe dikwijls ze die baan opnieuw nat hebben moeten maken. :P
Ik denk na 2 á 3 rondjes op "fullwets" en na 5 á 6 op "intermediates".
Als ze dat al haalden ,anders doen die regenbanden niet zoveel.   :P

De reden waarom ze in Abu Dhabi regenbanden testen was ook omdat ze onder warmere omstandigheden wilde rijden.
Het was een soort Singapore regensimulatie, dus warm en nat.

Franky R.