Main Menu

Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

0634

Vermoedelijk omdat de teams dan met hele andere dingen bezig zijn.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 17 december 2013 - 17:27:49
Vermoedelijk omdat de teams dan met hele andere dingen bezig zijn.


Allicht, maar dan kun je ook meteen de banden evalueren...of schep ik teveel hooi op het vorkje van de teams? :P

0634

Dat denk ik, ja. Ik heb niet superveel verstand van testsessies, maar als ze voor het eerst met geheel nieuwe motoren gaan testen lijkt het mij wat veel gevraagd om ook meteen maar even de nieuwe Pirelli's aan een grondig onderzoek te onderwerpen.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 17 december 2013 - 18:44:00
Dat denk ik, ja. Ik heb niet superveel verstand van testsessies, maar als ze voor het eerst met geheel nieuwe motoren gaan testen lijkt het mij wat veel gevraagd om ook meteen maar even de nieuwe Pirelli's aan een grondig onderzoek te onderwerpen.

Als ze voor het eerst met de nieuwe motor gaan rijden, dan lijkt dat me juist bij uitstek het moment om ook het nieuwe rubber eronder te hebben. Pas dan kun je daadwerkelijk zien wat die extra torsie die de turbo schijnt te geven met de banden doet. Voor 'n goed vergelijk is het uiteraard wel belangrijk om het rubber ook te testen zonder de nieuwe krachtbron in te zetten.

0634

Dat snap ik Kootje. Maar om goede data te hebben van de banden vóórdat je met nieuwe motoren aan komt zetten, lijkt het me handig om dus eerst een bandentest te hebben gedaan. Allebei tegelijk nieuw testen lijkt mij op het eerste gezicht niet de handigste optie.

Kootje

Vandaar dat ik ook kwam met dat vergelijkstukje. Ik vind het echter niet van belang of dit vóór of ná de turbotest gebeurd. In beide gevallen heb je data over het prestatie- en degradatienivo vd banden mét of zonder die extra torsie en alle andere variabelen die met de nieuwe krachtbron gepaard gaan.

0634

Okee. Helder. Maar de eerste motorentest gebruiken om meteen maar ook voor het eerst de banden te testen is in ieder geval niet handig, daar zijn we het dan toch over eens.

Kootje

Mwah ...... JA !!!

Ik zou er denk ik ook wel de voorkeur voor hebben om eerst 'n bandentest te doen en dan pas 'n gecombineerde.

0634

Goed. Zijn we daar uit. Kunnen we dat even doorgeven aan de heren ;).

Kootje

 ;D

Samen komen we d'r wel. ;)

0634

Zelf snappen ze er niks van joh. Voor grote vraagstukken openen we gewoon een polletje en de uitslag sturen we naar bernie@richierich.nl.

Maikel0230



Ondertussen al tactisch verwijderd natuurlijk :-X

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Mercedes stopt ook met testen.

Buxoq

Zoiets kan altijd gebeuren, maar voor Pirelli komt dit nu natuurlijk wel erg slecht uit naar dat debacle in Silverstone dit jaar.

Perton

Tsja zoals Edd Straw op Twitter zei: deze bandentest is er juist natuurlijk om nu uit te zoeken waar de problemen liggen. Zou ook een beetje retarted zijn om Pirelli nu te veroordelen om een band die het tijdens een bandentest niet volhoudt.