Main Menu

Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

robbert

inderdaad een juiste straf. Dus laat de rest van de teams ook maar testen, want zo streng zijn ze toch niet. Ik zie nu vlug nog enkele teams een (prive)testsessie plannen. Met name ferrari en redbull

Kootje

Citaat van: Maikel0230 op 21 juni 2013 - 16:27:34
Ik ben absoluut niet te spreken over de uitkomst van het tribunaal

Ik ook niet.
Omdat Whiting idd toestemming heeft gegeven, vind ik niet dat je ze bij Mercedes iets kwalijk kunt nemen.
De reprimande en uitsluiting van de rookytest vind ik dan ook buiten proportie.


Citaatmaar ik ga nu ook niet doen alsof ik deze 'pruts straf' niet heb zien aankomen. Je mag er zeker van zijn dat meer teams dit nu zullen aangrijpen om te gaan testen want ik denk niet dat ze zo geweldig veel leren over hun wagen met een rookie aan het stuur. Het zal rustig zijn daar in Silverstone.

Dus jij denkt dat de FIA de volgende keer, terwijl de teams dan willens en wetens de regels schenden, nog steeds zo mild zal zijn? Ik denk het niet, en ik denk ook niet dat er teams zijn die die gok zullen nemen.


CitaatWat ik nog het meest schandalig vind is dat het tribunaal aan Mercedes vroeg wat voor straf men zou willen indien men effectief schuldig bevonden zou worden men ook nog die sugestie gevolgd is  >:(

Dat is idd 'n vreemde manier van rechtspreken, en dat is dan nog zacht uitgedrukt. Maar goed ... zoals eerder gezegd vind ik het al niet terecht dat Mercedes nu gestraft wordt doordat Pirelli zich niet aan de voorwaarden voor zo'n test heeft gehouden en CW niet duidelijk genoeg is geweest dat de toestemming er alleen was indien men 'n WO1 t/m WO3 gebruikte. Het hof geeft toe dat hierin onduidelijkheid was, dus ....

Maikel0230

CitaatDus jij denkt dat de FIA de volgende keer, terwijl de teams dan willens en wetens de regels schenden, nog steeds zo mild zal zijn? Ik denk het niet, en ik denk ook niet dat er teams zijn die die gok zullen nemen.

Doordat men Mercedes een lichte straf heeft gegeven heeft de FIA hetzichzelf moeilijk gemaakt. Je kan niet Mercedes verbannen van de YDT en dan een ander team disqualificeren uit het kampioenschap voor dezelfde inbreuk. Dan ga je zowieso zwaar protest krijgen. Teams weten nu wat de straf inhoud indien je met pirelli gaat testen. Twee maten en twee gewichten weet je wel  ;)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

Het verschil zit hem in het feit dat Mercedes toestemming had, de voorwaarden onduidelijk waren, en zij niet moedwillig de regels hebben gebroken. Gaan andere teams nu ook testen met hun 2013 bolide, dan breken zij wel moedwillig de regels. Zeer overdreven gezegd zou je wat Mercedes deed kunnen typeren als DOOD DOOR SCHULD, terwijl de teams die nu besluiten ook te gaan testen MOORD MET VOORBEDACHTE RADE plegen.

0634

Mooi. Prima 'straf', nu vergeten die onzin en verder gaan tot de orde van de dag.

Maikel0230

Citaat van: Kootje op 21 juni 2013 - 19:22:18
Het verschil zit hem in het feit dat Mercedes toestemming had, de voorwaarden onduidelijk waren, en zij niet moedwillig de regels hebben gebroken. Gaan andere teams nu ook testen met hun 2013 bolide, dan breken zij wel moedwillig de regels. Zeer overdreven gezegd zou je wat Mercedes deed kunnen typeren als DOOD DOOR SCHULD, terwijl de teams die nu besluiten ook te gaan testen MOORD MET VOORBEDACHTE RADE plegen.

Heb je het tribunaal wel gevolgd? Mercedes is schuldig bevonden hé, en heeft daarvoor een straf ontvangen (hard of niet), wat dus wil zeggen dat ze GEEN toestemming hadden. Er is een reden waarom de job van Whiting nu open voor kandidatuur is.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

CitaatEr is een reden waarom de job van Whiting nu open voor kandidatuur is.

Klopt ... en die reden is dat hij Mercedes toestemming heeft gegeven. ::)

Wings

De gevolgen voor een bewezen overtreding vind ik een farce. Een stimulance voor de teams. "Mercedes heeft niet moedwillig''.....nee, natuurlijk niet, want niemand daar kan een reglement lezen. Echt een aanfluiting.

Citaat van: Kootje op 21 juni 2013 - 19:22:18
Het verschil zit hem in het feit dat Mercedes toestemming had, de voorwaarden onduidelijk waren, en zij niet moedwillig de regels hebben gebroken. Gaan andere teams nu ook testen met hun 2013 bolide, dan breken zij wel moedwillig de regels.

Nee hoor. Regels zijn niet kraakhelder en...wij dachten echt dat...

Moedwillig is een term dat (bijna) niet te bewijzen is, blijkt. En zonder keihard bewijs, geen andere straf. Dus in een ander jasje gestoken kan getest worden.

robbert

Citaat van: Kootje op 21 juni 2013 - 20:49:45
CitaatEr is een reden waarom de job van Whiting nu open voor kandidatuur is.

Klopt ... en die reden is dat hij Mercedes toestemming heeft gegeven. ::)
als hij degelijk mercedes de toestemming gegeven heeft, dan most mercedes geen straf krijgen. Dus daar is de FIA goed verkeerd in, en benadelen ze de andere teams. Want die gaan GEEN toestemming krijgen

Kootje

Citaat van: Wings op 21 juni 2013 - 23:43:04
De gevolgen voor een bewezen overtreding vind ik een farce. Een stimulance voor de teams. "Mercedes heeft niet moedwillig''.....nee, natuurlijk niet, want niemand daar kan een reglement lezen. Echt een aanfluiting.


Blijkbaar zijn die regels niet zo helder als jij schetst. Men gaat niet voor niets naar Charlie Whiting om duidelijkheid te vragen. Dat diezelfde Whiting onterecht zegt dat het toegestaan is en niet duidelijk de randvoorwaarden schetst, maakt het dat Mercedes niet moedwillig de regels geschonden heeft.


Staat overigens gewoon te lezen in het vonnis van het tribunaal.

Wings

Kwestie van wat je geloofd natuurlijk. Andere teams wisten wel direct dat Mercedes de regels overtrad. En die hebben écht geen ander reglement in de bureaulade liggen. Mercedes gaat natuurlijk niet grif toegeven dat het risico nam en wast haar handen, logischerwijs, in het spreekwoordelijke onschuld. Bovendien kan navragen ook geheel retorisch zijn. Zoeken naar de bevestiging die er niet is. Mocht er dan een passend antwoord komen kun je dat als grondslag nemen in je verdediging indien je op de vingers wordt getikt.

0634

Ach ja, het feit dat Hamilton en Rosberg met anonieme helmen rond reden kan alleen al opgevat worden als schuldbekentenis. Mercedes wist dus ook wel dat het de regels overtrad, of op zijn minst dat het niet helemaal in de geest van het testverbod was.

Maar goed, zo spannend is het allemaal ook niet. 

Fabian

Zo spannend is het inderdaad niet, maar het geeft weer voer voor discussie!

Wings

Natuurlijk is het wel spannend. Mercedes geniet immers van bewezen voordeel. En de straf daarvoor is beneden de maat.

Franky R.

Citaat van: Wings op 22 juni 2013 - 12:13:19
Natuurlijk is het wel spannend. Mercedes geniet immers van bewezen voordeel. En de straf daarvoor is beneden de maat.
Als Hamilton had gewonnen in Canada, dan had ik je gelijk gegeven, maar het voordeel is tot nu toe nergens uit gebleken...