Main Menu

Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

0634


Niels_

Citaat van: rafael25 op 18 maart 2011 - 18:04:18
Pirelli bevestigt zes verschillende kleuren voor banden
Regenbanden: oranje
Intermediate: lichtblauw
Superzacht: rood
Zacht: geel
Medium: wit
Hard: zilver


Je ziet dus echt geen klote verschil tussen wit en zilver. Ik mag hopen dat het in het echt wat duidelijker is.

Enzo

Zoals er het nu uit ziet, zal je nooit de situatie hebben dat wit en zilver op hetzelfde circuit gebruikt zal worden.

rafael25

#153

duidelijk foto!


Regenbanden: oranje
Intermediate: lichtblauw
Superzacht: rood
Zacht: geel
Medium: wit
Hard: zilver

Franky R.

@rafael25,

Merci....maar wat een bolle bedoening, zeg!
Het wordt tijd voor 18 inch wielen in de F1!
:(

T.Nuvolari

Perez heeft een 1 stopper achter de rug. Pirelli zal wel gelukkig zijn.

Kootje

Al dat gemekker over minimaal 3 stops was dus duidelijk voorbarig.
Nu was die ene stop van Perez uitzonderlijk ,maar er waren er toch ook genoeg die het met 2 stops afkonden ??

Al met al zijn die banden zo slecht nog niet.  ::)

Niels_

Citaat van: Kootje op 28 maart 2011 - 14:33:58
Al dat gemekker over minimaal 3 stops was dus duidelijk voorbarig.
Nu was die ene stop van Perez uitzonderlijk ,maar er waren er toch ook genoeg die het met 2 stops afkonden ??

Al met al zijn die banden zo slecht nog niet.  ::)
Zo gaat het dikwijls in de F1... storm in een glas water. :P

Enzo

Toch verwcht Pirelli een zware race voor de banden in Sepang, sterker nog de zwaarste race van 2011!!!
Mits het droog blijft natuurlijk, laat dat nou net onwaarschijnlijk zijn... ::)
http://www.f1pits.net/nieuws/maleisie_zwaarste_race_voor_pirellis/

Gerard

mmm 4 stops per coureur? okay...

Laat het maar even gaan regenen, dat lijkt me wel wat... :)

janke

Er zouden zware ongelukken gebeuren met misschien wel dodelijke afloop. Denken wat mensen nu werkelijk dat Pirelli niet weet hoe ze een band moeten produceren en testen?? Komt allemaal best goed denk ik. Sepang is een zware race, helemaal mee eens. Maar daar speelt Pirelli wel op in. En wat is er mis met wat extra bandenstops?? De ene coureur slijt ze sneller door zijn gooi en smijtwerk. De andere coureur wat minder omdat hij er wat zuiniger mee omgaat. Natuurlijk heeft Pirelli wat aanloop problemen. Maar die overwinnen ze wel door testen en onderzoek. Komt allemaal best goed, denk ik. Relativeren lijkt me op zijn plaats.
Some things are too important to be left in the past.

Gerard

Citaat van: janke op 01 april 2011 - 21:46:21
Er zouden zware ongelukken gebeuren met misschien wel dodelijke afloop.

Hoe kom je daar bij Janke? Staat dat op een website?

4 stops per coureur lijkt me veel,maar ZEKER niet verkeerd!
Laat het veld maar lekker door elkaar geschud worden door alle verschillende tactieken

Verder ben ik  wel met je eens dat ook Pirelli een leerproces gegund moet worden!
We hebben ook geen "spontane" klapbanden of andere rare fratsen gezien in Australië

Kootje

Voorlopig gaan ze in Maleisië en China met hetzelfde rubber rijden als in Australië.
In mijn ogen heeft dat rubber zich al bewezen.
Dat Maleisië zwaarder is voor de banden ,wil ik best geloven.
Maar gevaarlijk......nee ,dat gaat me te ver.
Tussen het verliezen van grip en 'n klapband zit nogal 'n verschil.
Dat gripverlies voelen ze aankomen ,dus is niet gevaarlijk.
Een klapband is uiteraard wel gevaarlijk ,maar waarom zou dat gebeuren ??
Ik zie geen enkele aanleiding om dat te verwachten.
Tijdens de wintertests is dat niet gebeurt ,en ook in Australië niet.
Natuurlijk kan je het nooit uitsluiten ,ook bij de alom gerespecteerde Bridgestone gebeurde dat weleens.
Maar er vanuitgaan.....nee ,dat is mij toch iets te voorbarig.

janke

#163
Citaat van: Gerard op 01 april 2011 - 22:01:02
Citaat van: janke op 01 april 2011 - 21:46:21
Er zouden zware ongelukken gebeuren met misschien wel dodelijke afloop.

Hoe kom je daar bij Janke? Staat dat op een website?



Dat heb ik zo'n 10 dagen geleden gelezen op F1nieuws. Werd ook nogal veel op gereageerd. Daar kom jij toch ook wel eens, iig F1Today??
Some things are too important to be left in the past.

Franky R.

Citaat van: janke op 01 april 2011 - 21:46:21
Er zouden zware ongelukken gebeuren met misschien wel dodelijke afloop. Denken wat mensen nu werkelijk dat Pirelli niet weet hoe ze een band moeten produceren en testen?? Komt allemaal best goed denk ik. Sepang is een zware race, helemaal mee eens. Maar daar speelt Pirelli wel op in. En wat is er mis met wat extra bandenstops?? De ene coureur slijt ze sneller door zijn gooi en smijtwerk. De andere coureur wat minder omdat hij er wat zuiniger mee omgaat. Natuurlijk heeft Pirelli wat aanloop problemen. Maar die overwinnen ze wel door testen en onderzoek. Komt allemaal best goed, denk ik. Relativeren lijkt me op zijn plaats.

Dat van die dodelijke ongelukken zal wel loslopen, Janke!
Vooral als je ziet hoever alles van de rijbaan af staat... ;)