Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

robbert

Citaat van: rafael25 op 21 november 2010 - 00:43:33
Vettel is kampioen, maar heeft nog steeds de nummer 5 op zijn RB6, ??? ???
het zijn nog maar testen, dat nummer is toch niet belangrijk

Gerard

inderdaad, daarnaast is het seizoen 2011 nog niet begonnen....

De tests die sde teams nu doen, doen ze normaal ook niet.. Normaal gesproken hebben de heren eerst een paar weken vakantie voor de wintertests beginnen
Alleen omdat er nu van banden leverancier gewisseld wordt, is deze test sessie er..

Enzo



Niels_


Kootje

Citaat van: Scuderia91 op 17 januari 2011 - 21:14:26
Citaat van: Jeroen op 17 januari 2011 - 21:10:33
http://www.f1pits.net/nieuws/pirelli_gaat_voor_twee-stoppers/
Dit vind ik dus echt heel positief. Kan de races weer een pak interessanter maken.
Zeker positief te noemen.
Dat er niet meer getankt mag worden ,vond ik niet eens zo erg.
Maar de daarvoor benodigde 2e stop ,miste ik wel 'n beetje.
Coureurs als Button ,die toch bekend staat zuinig met z'n banden om te gaan ,kunnen nu weer 't verschil maken.

Ook zal er op die wijze strategisch meer mogelijk zijn.
Zo zal het ene team voor 2x hard ,1x zacht kiezen ,terwijl 'n ander team juist voor 2x zacht ,1x hard zal gaan.
Lange en korte stints zullen weer compleet door elkaar heen lopen ,waardoor het veel spannender wordt als je weet dat de auto voor je nog naar binnen moet.
Hoe lang gaat hij nog door ?? Wisselt ie van zacht naar hard ,of pakt ie nog 'n stint op zacht ?? Wat doen z'n rondetijden ??

Ik ben voor !!!
Mijn steun hebben ze !!!

0634

Ik ben ook voorstander hiervan. Ik wist ook niet dat dat een insteek was voor Pirelli. Dus dat is mooi.

Franky R.

Nu is iedereen positief! Maar of Pirelli blij zal zijn, indien een coureur na de race via de media klaagt over zijn banden die na een x aantal rondjes hun grip verloren?

M.a.w. hoevaak zal Pirelli het volgende willen aanhoren; "If my tires would last a few laps more, I could have won the race"... ::)

Enzo

Citaat van: Franky R. op 17 januari 2011 - 22:36:25
Nu is iedereen positief! Maar of Pirelli blij zal zijn, indien een coureur na de race via de media klaagt over zijn banden die na een x aantal rondjes hun grip verloren?

M.a.w. hoevaak zal Pirelli het volgende willen aanhoren; "If my tires would last a few laps more, I could have won the race"... ::)

Goed Punt, het kan inderdaad twee kanten op.  :)

Kootje

Citaat van: Franky R. op 17 januari 2011 - 22:36:25
Nu is iedereen positief! Maar of Pirelli blij zal zijn, indien een coureur na de race via de media klaagt over zijn banden die na een x aantal rondjes hun grip verloren?

M.a.w. hoevaak zal Pirelli het volgende willen aanhoren; "If my tires would last a few laps more, I could have won the race"... ::)
Dat is waar Pirelli zelf voor kiest.
Dus daar zie ik echt geen probleem in.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 17 januari 2011 - 22:50:54
Citaat van: Franky R. op 17 januari 2011 - 22:36:25
Nu is iedereen positief! Maar of Pirelli blij zal zijn, indien een coureur na de race via de media klaagt over zijn banden die na een x aantal rondjes hun grip verloren?

M.a.w. hoevaak zal Pirelli het volgende willen aanhoren; "If my tires would last a few laps more, I could have won the race"... ::)
Dat is waar Pirelli zelf voor kiest.
Dus daar zie ik echt geen probleem in.

Het sleutelwoord is 'imago' en Pirelli kiest er helemaal niet voor. Hen is gevraagd door de FOM/FIA om met een dergelijk compound te komen.
Vandaar mijn reactie; Hoelang gaat Pirelli een eventueel negatief verhaal volhouden, als dat schadelijk kan zijn voor hun reputatie/imago..

Zoals Enzo zei; Het kant twee kanten op.

Niels_

Citaat van: Franky R. op 17 januari 2011 - 23:02:10
Citaat van: Kootje op 17 januari 2011 - 22:50:54
Citaat van: Franky R. op 17 januari 2011 - 22:36:25
Nu is iedereen positief! Maar of Pirelli blij zal zijn, indien een coureur na de race via de media klaagt over zijn banden die na een x aantal rondjes hun grip verloren?

M.a.w. hoevaak zal Pirelli het volgende willen aanhoren; "If my tires would last a few laps more, I could have won the race"... ::)
Dat is waar Pirelli zelf voor kiest.
Dus daar zie ik echt geen probleem in.

Het sleutelwoord is 'imago' en Pirelli kiest er helemaal niet voor. Hen is gevraagd door de FOM/FIA om met een dergelijk compound te komen.
Vandaar mijn reactie; Hoelang gaat Pirelli een eventueel negatief verhaal volhouden, als dat schadelijk kan zijn voor hun reputatie/imago..

Zoals Enzo zei; Het kant twee kanten op.
Ach, ze zullen altijd wel klagen. Pirelli heeft zelf ook gezegd dat de rijders achteraf niet moeten komen zagen over de banden, want dat ze net zo goed banden kunnen maken die 100 ronden meegaan.

Kootje

Citaat van: Franky R. op 17 januari 2011 - 23:02:10
Citaat van: Kootje op 17 januari 2011 - 22:50:54
Citaat van: Franky R. op 17 januari 2011 - 22:36:25
Nu is iedereen positief! Maar of Pirelli blij zal zijn, indien een coureur na de race via de media klaagt over zijn banden die na een x aantal rondjes hun grip verloren?

M.a.w. hoevaak zal Pirelli het volgende willen aanhoren; "If my tires would last a few laps more, I could have won the race"... ::)
Dat is waar Pirelli zelf voor kiest.
Dus daar zie ik echt geen probleem in.

Het sleutelwoord is 'imago' en Pirelli kiest er helemaal niet voor. Hen is gevraagd door de FOM/FIA om met een dergelijk compound te komen.
Vandaar mijn reactie; Hoelang gaat Pirelli een eventueel negatief verhaal volhouden, als dat schadelijk kan zijn voor hun reputatie/imago..

Zoals Enzo zei; Het kant twee kanten op.
Dat klopt ,het kan inderdaad 2 kanten op.
Echter hadden ze het verzopek van de FOM/FIA ook kunnen weigeren.
Vandaar mijn reactie ,daar kiezen ze zelf voor.

Het door jou aangedragen IMAGO verhaal ,kan ik wel begrijpen.
Maar daar zie ik toch niet zo'n groot probleem in.
Als van meet af aan bekend is dat de banden bv 20 ronden mee zullen gaan ,kan dat weinig afbreuk aan hun imago doen.
Dat is waar ze voor ontworpen zijn ,en dat is wat ze leveren.

Zou er zich zo'n verhaal als met Michelin in Amerika voordoen ,dan lijden ze idd schade.
Maar als de banden de beloofde prestatie leveren ,zie ik dat niet zo snel gebeuren.
Persoonlijk zou ik dat dan ook niet als reden zien om géén Pirelli's meer onder m'n auto te gooien.
Daar waar ze er nu wel onder zitten.

Enzo

Pirelli kwam vandaag ook met wat mooie testbeelden. Pedro geeft de Toyota de sporen op een nat en kunstmatig verlicht Yas marina.
http://www.f1pits.net/nieuws/pirelli_test_abu_dhabi/

0634

Citaat van: Scuderia91 op 18 januari 2011 - 00:00:45
Ach, ze zullen altijd wel klagen. Pirelli heeft zelf ook gezegd dat de rijders achteraf niet moeten komen zagen over de banden, want dat ze net zo goed banden kunnen maken die 100 ronden meegaan.
Inderdaad. Bridgestone heeft vorig jaar ook banden gemaakt die sowieso gewisseld moesten worden terwijl dat niet hoeft, dus ik zie dat probleem ook niet zo.