Main Menu

Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Jeroen op 03 juni 2013 - 21:50:03
Citaat van: Wings op 03 juni 2013 - 20:53:41

Dit typeert elk team. Of denk je dat één van de teams ook maar een haar beter is dan de ander?

Ja. Dat denk ik. Tot op zekere hoogte ga ik met je mee in je stelling, maar bepaalde teams maken het bonter dan anderen. En met bepaalde teams bedoel ik onder meer Red Bull en Ferrari.

Volgens mij heeft niemand het bonter gemaakt dan McLaren met de spy-gate. Als ik mij niet vergis de zwaarste straf ooit in het bestaan van de autosport. Zowel uitgesloten voor het constructeurskampioenschap alsmede de boete ter hoogte van 100 miljoen. Ik denk dat jij je mening baseert op de roeptoeters van een Luca en Marko. Die roepen meer dan ze zeggen. Maar echt bont maakt Ferrari het al jaren niet meer naar mijn weten.

0634

We hebben het toch over zeuren over anderen? Toch niet over valsspelen?

Jehoentelaar

Het zijn wel de twee teams die altijd vooraan de rij staan om hun mening te ventileren en hun ongenoegen te uiten over alles wat maar los en vast kan zitten. Dat zie ik andere teams minder gauw doen. Komt mede doordat Red Bull als wereldbedrijf en Ferrari als hét sportautomerk zich in een zekere vetopositie bevinden, waar ze blijkbaar een grote mond van krijgen. Geld (RB) en prestige (Ferrari) kan gekke dingen doen met mensen.

Maikel0230

Ik wil zeker geen andere websites promoten maar dit artikel is in deze uiterst interessant.

http://www.f1fanatic.co.uk/2013/06/04/what-could-mercedes-have-learned-from-their-secret-tyre-test/

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Niks mis met die website hoor. Daar mag je het hier best over hebben :).

Wings

Citaat van: Jeroen op 03 juni 2013 - 22:32:24
We hebben het toch over zeuren over anderen? Toch niet over valsspelen?

Ik reageer op:

Citaat van: McLaren_über_alles op 03 juni 2013 - 15:51:03
Dit typeert Ferrari natuurlijk ook. Zitten zelf al te vaak op/over het randje te kleuren, maar zijn de eerste om het hards te roepen dat andere vals spelen... Jammer, want dit hoort niet voor een team met zo'n historie.

Dus, en-en.

Franky R.


0634

Ik word soms zo moe van de F1.

Maikel0230

#1478
Naar het schijnt moesten Lewis Hamilton en Nico Rosberg tijdens die test ook met 'anonieme' helmen rijden. Waarom? zodat niemand zou zien dat het geen Mercedes was?  ;D

Nu als je er eens over nadenkt; waarom zou een team ook maar akkoord gaan om met de wagen van dit jaar, zonder te weten met wat voor banden je aan het rijden bent. Als alleen pirelli er iets aan zou hebben waarom dan het risico lopen?

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Fabian

Beetje onzinnig om zo'n test volledig anoniem te laten afleggen. Geheimzinnig gedoe allemaal!  >:(

Maikel0230

Eric boullier maakt mijn dag weer goed

CitaatHet team van Lotus gaat sowieso niet akkoord met het debuut van de nieuwe Pirelli-banden bij de Britse Grand Prix op Silverstone. De bandenleverancier wilde de gewijzigde compounds eigenlijk al dit weekend in Canada introduceren, maar wijzigde die plannen na hevig verzet van enkele teams.

Het verzet zal bij Lotus ook na de vrije trainingen in Montreal met de nieuwe banden niet gebroken zijn. Teambaas Eric Boullier zet een stevige blokkade op. "De nieuwe banden komen er niet in Engeland. Pirelli test met de banden, maar ze hebben unanimiteit nodig om de regels of in elk geval de compounds te veranderen. Op dit moment is van unanimiteit geen sprake", zei hij tegenover RMC Sport.

De lobby van Red Bull Racing en Mercedes voor nieuwe banden vindt bij Lotus geen gehoor. Boullier: "De regels zijn voor iedereen hetzelfde. We hebben allemaal de huidige compounds getest bij de laatste Grand Prix van 2012. Het vormt een belangrijke component in het technische en sportieve gedeelte, dus ik zie geen reden waarom we dat tussentijds aan moeten passen."

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Citaat van: Maikel0230 op 07 juni 2013 - 19:04:57
Naar het schijnt moesten Lewis Hamilton en Nico Rosberg tijdens die test ook met 'anonieme' helmen rijden. Waarom? zodat niemand zou zien dat het geen Mercedes was?  ;D



Misschien was het niet eens een Mercedes. Maar een Red Bull met schutkleuren. Proberen misschien op die manier de concurrenten een oor aan te smeren.

Franky R.


Jehoentelaar

Citaat van: Jeroen op 07 juni 2013 - 19:32:08
Citaat van: Maikel0230 op 07 juni 2013 - 19:04:57
Naar het schijnt moesten Lewis Hamilton en Nico Rosberg tijdens die test ook met 'anonieme' helmen rijden. Waarom? zodat niemand zou zien dat het geen Mercedes was?  ;D



Misschien was het niet eens een Mercedes. Maar een Red Bull met schutkleuren. Proberen misschien op die manier de concurrenten een oor aan te smeren.
Dan zou het ook zomaar onze vriend Klaas Zwart kunnen zijn geweest.

:)

0634

Ik sluit niks meer uit. Als ik onderzoeksjournalist zou zijn, zou ik er nu vol in duiken.