Main Menu

Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

McLaren_über_alles

Citaat van: Edwin90 op 18 mei 2013 - 23:23:16
Ik verwacht geen grote verschuivingen om eerlijk te zijn. Auto's die nu zuinig zijn op de banden zullen dat met de nieuwe/oude banden ook wel zijn.

Inderdaad, enorm veel heisa voor niks.

De nieuwe banden zouden meer neigen naar die van vorig jaar, want nog steeds een enorm verschil is met de banden van voor het Pirelli tijdperk... Enige wat men wil vermijden, is dat de banden het zoals nu amper 10 ronden uithouden, waardoor rijders niet meer kunnen racen, maar gewoon zo voorzichtig mogelijk moeten cruisen. Ook vorige jaar had je teams die banden vraten (Mercedes), en teams die er zeer goed mee om gingen (Renault), dus op zich zal dit geen grote verschuiving uitmaken. De absurde situaties waarbij een rijder als na 4 a 5 ronden de pit opzoekt op de zachte banden zal enkel (meer dan terecht) verdwijnen.
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Maikel0230

HOERA!!!

http://f1today.net/nl/nieuws/fia-steekt-stokje-voor-ingrijpende-maatregelen-pirelli

CitaatDe veranderingen die Pirelli in Canada doorvoert aan de banden zullen slechts minimaal zijn. Teams die hopen op ingrijpend gewijzigde compounds zullen bedrogen uitkomen. De internationale autosportbond FIA steekt een stokje voor te grote maatregelen.

Aanpassingen om de veiligheid te waarborgen mogen wel, dus Pirelli heeft permissie om iets te doen aan de klapbanden uit Spanje. Maar modificaties om de slijtage te verminderen en het aantal pitstops te reduceren, daar verleent de FIA geen toestemming voor.

Een bron van de FIA deelde aan Autosport mede: "Discussies tussen de FIA en Pirelli zijn gaande over de falende banden in Barcelona en veranderingen om herhaling daarvan te voorkomen. De slijtage of hoeveelheid pitstops vormen geen onderwerp in deze gesprekken."

Pirelli probeert de effecten van de ingreep te minimaliseren. Motorsportbaas Paul Hembery: "Laten we even afwachten om te zien wat we allemaal veranderen, maar we doen er alles aan om het verschil zo min mogelijk te laten zijn."

De FIA is wakker geworden. Dat is wat ik nu noem 'the bird' voor Bernie en de Red Bull lobyy.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Citaat van: Maikel0230 op 20 mei 2013 - 19:19:47
HOERA!!!

http://f1today.net/nl/nieuws/fia-steekt-stokje-voor-ingrijpende-maatregelen-pirelli

CitaatDe veranderingen die Pirelli in Canada doorvoert aan de banden zullen slechts minimaal zijn. Teams die hopen op ingrijpend gewijzigde compounds zullen bedrogen uitkomen. De internationale autosportbond FIA steekt een stokje voor te grote maatregelen.

Aanpassingen om de veiligheid te waarborgen mogen wel, dus Pirelli heeft permissie om iets te doen aan de klapbanden uit Spanje. Maar modificaties om de slijtage te verminderen en het aantal pitstops te reduceren, daar verleent de FIA geen toestemming voor.

Een bron van de FIA deelde aan Autosport mede: "Discussies tussen de FIA en Pirelli zijn gaande over de falende banden in Barcelona en veranderingen om herhaling daarvan te voorkomen. De slijtage of hoeveelheid pitstops vormen geen onderwerp in deze gesprekken."

Pirelli probeert de effecten van de ingreep te minimaliseren. Motorsportbaas Paul Hembery: "Laten we even afwachten om te zien wat we allemaal veranderen, maar we doen er alles aan om het verschil zo min mogelijk te laten zijn."

De FIA is wakker geworden. Dat is wat ik nu noem 'de bird' voor Bernie en de Red Bull lobyy.


Hm...ok. Maar op welke gronden worden die banden verbeterd? De FIA heeft het over de klapbanden van Spanje...dus veiligheid [art. 12.5.3.], terwijl Pirelli nog steeds meent dat er geen veiligheidsissues zijn. Tegelijkertijd moeten ze aan de abnden werken zonder art. 12.6.3. te overtreden.


Wat een spagaat waar Pirelli in zit... ???

robbert

oei oei, nu gaat redbull blijven zagen en bleiten

Fabian

Ach. Der blijft altijd wat te zeuren over dat rubber door de teams. Mercedes blijft wat dat betreft toch nog redelijk rustig. Die hebben ook veel gezeik met die banden.

robbert

Citaat van: Fabian op 20 mei 2013 - 21:11:27
Ach. Der blijft altijd wat te zeuren over dat rubber door de teams. Mercedes blijft wat dat betreft toch nog redelijk rustig. Die hebben ook veel gezeik met die banden.

mercedes is gewoon eerlijk en beseft dat ze hun huiswerk, wat betreft banden, niet goed gemaakt hebben. En dat geven ze ergens wel toe. Maar redbull weet ook wel dat ze niet zo goed werk geleverd hebben in de winter, en steken dat nu op de banden

Buxoq

Wat mij wel een mooi idee lijkt is dat we de banden nemen van 2010 en dan een regel invoeren dat je in een jaar 50 verplichte bandenstops moet maken en dan per race max 4 keer stoppen voor banden als ik er zo over nadenk zou dit best kunnen werken, maar ik zou ook graag willen weten wat jullie van dit idee vinden.

0634

Ik vind het niks om eerlijk te zijn. Mis je een raceje, of val je een paar keer vroeg uit, weet je in ieder geval dat je nog wat extra pitstops te maken hebt. Gaat niet werken.


Edwin90

Het kijken wordt er daarnaast ook niet makkelijker op. Leg aan een leek maar eens uit waarom Alonso aan het eind van het seizoen nog maar 8 pitstops heeft en een Guttierrez nog 32.

Buxoq

Citaat van: Jeroen op 22 mei 2013 - 18:37:13
Ik vind het niks om eerlijk te zijn. Mis je een raceje, of val je een paar keer vroeg uit, weet je in ieder geval dat je nog wat extra pitstops te maken hebt. Gaat niet werken.

Daar zou dan iets op verzonnen moeten worden anders gaat het inderdaad niet werken had ik zelf even niet aan gedacht.

Citaat van: Edwin90 op 22 mei 2013 - 18:53:48
Het kijken wordt er daarnaast ook niet makkelijker op. Leg aan een leek maar eens uit waarom Alonso aan het eind van het seizoen nog maar 8 pitstops heeft en een Guttierrez nog 32.

Het maakt het er inderdaad misschien iets onduidelijker op, maar ik denk dat de Formule 1 op dit moment sowieso voor de gewone kijker moeilijker te volgens is dan pakweg 5 jaar geleden.

Franky R.

Citaat van: Buxoq op 22 mei 2013 - 19:37:12


Het maakt het er inderdaad misschien iets onduidelijker op, maar ik denk dat de Formule 1 op dit moment sowieso voor de gewone kijker moeilijker te volgens is dan pakweg 5 jaar geleden.
Dat valt wel mee, IHMO...Het is meer dat de neutrale kijker niet begrijpt waarom de banden anno 2013 zo 'slecht' zijn. Daar is Pirelli te ver mee gegaan, ook al was dat in opdracht van de FIA.

0634

Dat hoor ik wel vaker :dat 'de gewone kijker' het niet meer snapt. Maar dan moet je toch wel stevig debiel zijn hoor, wil je F1 niet snappen. De technische kant van de wagens daargelaten, is het toch echt een bijzonder eenvoudige sport om te begrijpen.

Als ik Lauda dan weer hoor zeggen dat niemand er nog wat van snapt, denk ik dat hij misschien een keer een ernstig ongeluk heeft meegemaakt, waardoor er misschien iets van zijn eigen denkvermogen is weggebrand of zo, want ik heb nog nooit iemand gehoord die zei: 'poeh, wel ingewikkeld hoor, dat autoracen.'

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 22 mei 2013 - 20:29:37
Dat hoor ik wel vaker :dat 'de gewone kijker' het niet meer snapt. Maar dan moet je toch wel stevig debiel zijn hoor, wil je F1 niet snappen. De technische kant van de wagens daargelaten, is het toch echt een bijzonder eenvoudige sport om te begrijpen.

Als ik Lauda dan weer hoor zeggen dat niemand er nog wat van snapt, denk ik dat hij misschien een keer een ernstig ongeluk heeft meegemaakt, waardoor er misschien iets van zijn eigen denkvermogen is weggebrand of zo, want ik heb nog nooit iemand gehoord die zei: 'poeh, wel ingewikkeld hoor, dat autoracen.'
Tja,


Freaks zoals ons begrijpen waar het om draait, maar de F1 moet het wel hebben van aanwas. En alle aanwas is in principe neutraal...Als ze dan verhalen horen c.q. lezen over dat de snelste auto niet eens kan winnen vanwege de banden, dan heb je IMHO wel het e.e.a. uit te leggen....

0634

Ik hoor dat nooit. Echt nooit. En bovendien: als je zegt: die auto vreet rubber, dan snapt men dat meteen. Wat is daar moeilijk aan om te begrijpen?

En hoezo wint de snelste auto niet? Ik zie dit jaar alleen maar Ferrari's, RedBulls of Lotussen winnen, nooit Williamsen of Caterhams?

Jehoentelaar

Ik hoor zo links en rechts wel eens dat er wat verwarring is met een verschillend aantal gemaakte pitstops, maar dat is het dan wel. Nooit gehoord dat het zo ingewikkeld is. Anderzijds hoor ik wel weer dat andere raceklassen "beter te volgen" zijn, maar dat is simpelweg door het ontbreken van pitstops en doordat die veelal korter zijn. Of omdat het NASCAR is.