Main Menu

Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

Sabai

 
CitaatPirelli wil dat er meer getest wordt in de Formule 1 om problemen zoals die zich dit seizoen voordoen met de banden, in de toekomst voor te kunnen zijn. Zo heeft Paul Hembery, de motorsportbaas bij de Italiaanse bandenfabrikant, in een statement laten weten, waarin hij de veranderingen aan de banden nog eens bevestigd.


"Doordat we maar beperkt kunnen testen, is nu pas duidelijk dat de compounds die we dit jaar geïntroduceerd hebben, waarschijnlijk te prestatiegericht zijn", zegt Hembery. "Nu we hebben vastgesteld wat er aan de hand is, zijn we vastberaden het probleem zo snel mogelijk op te lossen. We willen hierbij wel opmerken dat de mogelijkheden om de banden onder dezelfde omstandigheden te testen als tijdens het seizoen, op het moment zeer minimaal zijn, door de lage temperaturen in het voorseizoen en het beperkte aantal testdagen. De teams pleiten net als wij voor meer testdagen en de mogelijkheid op de volgende testsessies op andere locaties te houden."

"De huidige banden zijn gebaseerd op nauwkeurige simulaties, maar daarbij blijken we onvoldoende rekening te hebben gehouden met de verbeterde snelheid van de wagens, die tot wel drie seconden per ronde bedraagt", legt de Brit verder uit.

Hembery gaf ook aan dat Pirelli de banden aanpast om de delaminaties aan te pakken, het probleem waarbij ineens het hele loopvlak van de band verdwijnt. De aangepaste compounds worden vanaf de Canadese Grand Prix gebruikt.


::)

Fabian

Citaat van: Sabai op 15 mei 2013 - 19:37:48




::)
Heeft er iemand een eitje gekookt in die band?  ;)

Maikel0230

"Wij hopen dit zeker niet, maar er is altijd een risico. We gaan nog steeds tamelijk agressief om qua het kiezen van de banden samenstelling. Red Bull kwam nooit officieel naar ons toe om verandering te eisen, wat mensen goed in hun oren moeten knoppen. Het is lang niet zeker dat het hun gaat helpen, dus menscitaat,,en moeten niet zo snel deze conclusie trekken", voegde de van zich geen kwaad bewuste Pirelli-baas toe.citaat''

;D
Dieter Mateschitz hoefde maar een praatje met Bernie te houden en ineens heeft die ook kritiek Het is maar een omwegje he

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Ik snap de lol er niet zo van. Pirelli heeft zo verschrikkelijk gelijk, deze hele idioterie slaat nergens meer op. Red Bull is gewoon een zielig clubje dat zo vreselijk slecht tegen zijn verlies kan dat het gaat huilen bij Bernie ipv bij Pirelli. T'is te gek voor woorden. En dan te bedenken dat Pirelli alleen maar doet wat de FIA ze gevraagd heeft...

0634

Citaat van: Sabai op 15 mei 2013 - 19:18:36

Beetje vreemd in onderstaand artikel beweerd Paul Hembrey totaal iets anders.Vind het ook een beetje vreemd dat almaar over redbull word gesproken en hoeveel voordeel zei wel niet ervan hebben. Wat mij betreft heeft iedereen er voordeel van want hopelijk kan er in Canada weer eindelijk geraced worden.

Wat is het voordeel voor Lotus of Ferrari dan, die hun huiswerk over de winter in relatie tot de banden blijkbaar beter hebben gedaan dan Red Bull?

Sabai

Citaat van: Jeroen op 15 mei 2013 - 20:40:11
Citaat van: Sabai op 15 mei 2013 - 19:18:36

Beetje vreemd in onderstaand artikel beweerd Paul Hembrey totaal iets anders.Vind het ook een beetje vreemd dat almaar over redbull word gesproken en hoeveel voordeel zei wel niet ervan hebben. Wat mij betreft heeft iedereen er voordeel van want hopelijk kan er in Canada weer eindelijk geraced worden.

Wat is het voordeel voor Lotus of Ferrari dan, die hun huiswerk over de winter in relatie tot de banden blijkbaar beter hebben gedaan dan Red Bull?

De Lotus en Ferrari zullen het imo ook beter gaan doen als de banden niet zomaar uit elkaar vallen, zie foto boven. Het gaat mij er niet om wie er voordeel van heeft het gaat er mij om dat ik als liefhebber van formule 1 racen wil zien en geen bandenmanagement. En wat RBR betreft ik denk dat Ferrari waarschijnlijk hetzelfde gedaan had betreft het klagen maar dat terzijde dat is team eigen en onderdeel van het politieke gedoe eromheen.

0634

Citaat van: Sabai op 15 mei 2013 - 21:01:32
De Lotus en Ferrari zullen het imo ook beter gaan doen als de banden niet zomaar uit elkaar vallen, zie foto boven. Het gaat mij er niet om wie er voordeel van heeft het gaat er mij om dat ik als liefhebber van formule 1 racen wil zien en geen bandenmanagement. En wat RBR betreft ik denk dat Ferrari waarschijnlijk hetzelfde gedaan had betreft het klagen maar dat terzijde dat is team eigen en onderdeel van het politieke gedoe eromheen.

Ik zou niet weten wat Lotus voor voordeel daarvan heeft, of Ferrari. Zij hebben het onder controle, anderen niet. Dan is er geen voordeel hoor. Lotus wil niet leuk rondjes rijden, Lotus wil winnen. Dat doen ze nu, mede omdat ze de banden onder controle hebben.

Of Ferrari ook zou klagen, doet er weinig toe. Dat pleit het gemekker van Red Bull niet vrij.

Jozef

Citaat van: Sabai op 15 mei 2013 - 21:01:32
Het gaat mij er niet om wie er voordeel van heeft het gaat er mij om dat ik als liefhebber van formule 1 racen wil zien en geen bandenmanagement. En wat RBR betreft ik denk dat Ferrari waarschijnlijk hetzelfde gedaan had betreft het klagen maar dat terzijde dat is team eigen en onderdeel van het politieke gedoe eromheen.

Waarom hebben we jou en RBR de voorbije twee seizoenen dan nooit horen klagen?

robbert

Citaat van: Jozef op 16 mei 2013 - 00:00:43
Citaat van: Sabai op 15 mei 2013 - 21:01:32
Het gaat mij er niet om wie er voordeel van heeft het gaat er mij om dat ik als liefhebber van formule 1 racen wil zien en geen bandenmanagement. En wat RBR betreft ik denk dat Ferrari waarschijnlijk hetzelfde gedaan had betreft het klagen maar dat terzijde dat is team eigen en onderdeel van het politieke gedoe eromheen.

Waarom hebben we jou en RBR de voorbije twee seizoenen dan nooit horen klagen?

een zeer makkelijke antwoord:  omdat ze gewoonweg een betere wagen gebouwd hebben dan nu. En ze waren dan nog kampioen ook. Zou dom zijn om te klagen é

Jozef

Wel ja, dus moeten ze nu niet zeuren nu ze eens niet de snelste wagen hebben gebouwd (dat valt dan nog te bezien, wie staat er aan de leiding in het WK? juist). Zoals al eerder aangehaald, in 2011 won Vettel ook met vierstoppers en had bijna niemand er een probleem mee.

Voor alle duidelijkheid, ik haat de banden van Pirelli, ik kan niet wachten tot de teams zelf hun banden kunnen kiezen en tankstops weer worden ingevoerd, maar dit gezeik dat ineens van Red Bull komt is echt belachelijk.

Sabai

#1270
Citaat van: Jozef op 16 mei 2013 - 00:00:43
Citaat van: Sabai op 15 mei 2013 - 21:01:32
Het gaat mij er niet om wie er voordeel van heeft het gaat er mij om dat ik als liefhebber van formule 1 racen wil zien en geen bandenmanagement. En wat RBR betreft ik denk dat Ferrari waarschijnlijk hetzelfde gedaan had betreft het klagen maar dat terzijde dat is team eigen en onderdeel van het politieke gedoe eromheen.

Waarom hebben we jou en RBR de voorbije twee seizoenen dan nooit horen klagen?


Dan moet je even terug lezen in dit topic. En zal je zien dat ik er al eerder klaagde over de banden. Zoals ik al zei het boeit me niet wat RBR betreft ben net zoveel fan van Lotus met Kimi die ik een titel meer gun dan Vettel.

En ik weet ook dat ik een van de weinige ben die er zo over denk met een paar andere hier. Een eindeloze discussie dit.

Maikel0230

Citaat van: Jeroen op 15 mei 2013 - 20:37:12
Ik snap de lol er niet zo van. Pirelli heeft zo verschrikkelijk gelijk, deze hele idioterie slaat nergens meer op. Red Bull is gewoon een zielig clubje dat zo vreselijk slecht tegen zijn verlies kan dat het gaat huilen bij Bernie ipv bij Pirelli. T'is te gek voor woorden. En dan te bedenken dat Pirelli alleen maar doet wat de FIA ze gevraagd heeft...

+1 volledig met je eens jeroen!

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Super Seb

Denk dat we het allemaal redelijk met elkaar eens zijn. De banden van nu zijn een redelijke aanfluiting, Lotus heeft zijn huiswerk goed gedaan, Red Bull is niet gelukkig. Om alleen midden in het seizoen in ene de banden aan te passen is denk ik een brug te ver. Zo benadeel je teams als bv. Lotus en wek je de schijn van competitievervalsing. Discussiëren op details over wie, wat, waar is denk ik redelijk overbodig. Dit is de huidige situatie if we like it or not.
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Maikel0230

Tech regulations Article 12.6.3:

Tyre specifications will be determined by the FIA no later than 1 September of the previous season. Once determined in this way, the specification of the tyres will not be changed during the Championship season without the agreement of all competing teams.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Super Seb

Kijk eens aan! Top post! Niet eens bij stilgestaan om dat even uit te zoeken. Geen bezwaar maken staat dus gelijk aan met z'n allen overeenkomen.
"Keep calm and ignore Multi-21....."