Main Menu

Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

robbert

Citaat van: Jozef op 14 mei 2013 - 17:55:10
Welja, Pirelli "plooide" zogezegd al voor Barcelona en dat leverde Red Bull de plekken 4 en 5 op, achter twee Ferrari's en een Lotus. Dit hele gedoe is dus voorlopig een scheet in een fles.

vorig seizoen heeft pirelli ook de banden aangepast, en plots won vettel 4 races achtereen, en hadden ze meerdere malen de eerste startrij. Ik zie dit nu ook gebeuren

0634

Citaat van: Maikel0230 op 14 mei 2013 - 18:25:46
De heisa rond de banden is net wat de FIA wil. Aandacht is de beste reclame, hen aanpakken in deze is compleet nutteloos.


Hoezo? Met aandacht heeft het niks te maken. Teameigenaren die de geloofwaardigheid van de sport in twijfel trekken is allesbehalve positief voor de sport.

Het is algemeen bekend dat de FIA Pirelli de opdracht heeft meegegeven om banden te produceren die minder lang mee gaan. Nu komt er dan van allerlei kanten kritiek, dan zou het de FIA sieren om stelling te nemen als opdrachtgever van Pirelli.

Wings

Red Bull heeft zijn huiswerk niet goed gedaan. Althans, minder goed dan Ferrari en Lotus. Nu proberen ze het diplomatiek en tactisch op te lossen door continue negatief uit te laten. Terwijl het in opdracht van de FIA is. Als Pirelli zijnde zou ik mijzelf geen eens verdedigen en (ver)wijzen naar de mensen die het scepter zwaaien. Met aansluitend het advies de energie te steken in een constructieve oplossing. Maar goed, dat Pirelli Red Bull niet bevoordeeld heeft zich afgelopen race wel bewezen. Als de banden een team niet gunstig gezind waren was het [o.a] Red Bull wel.

0634

Dat dus. Ik zou het zelf niet beter kunnen verwoorden.

(nou ja, dat kan ik natuurlijk wel, maar dat heeft nu geen zin meer ;D ;))

Franky R.


Franky R.


Maikel0230

Als Hembrey dat vind waarom veranderen ze dan de compounds? Ik heb zo het gevoel dat ze zich er bij Pirelli niet meer weten uit te lullen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

gloudiesaurus

Hembrey heeft wel een punt als hij zegt dat Vettel in 2011 met 4 - stops won, en dat was geen probleem.  Nu wint Alonso met 4 - stops en regent het kritiek...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

robbert

Citaat van: gloudiesaurus op 15 mei 2013 - 16:48:06
Hembrey heeft wel een punt als hij zegt dat Vettel in 2011 met 4 - stops won, en dat was geen probleem.  Nu wint Alonso met 4 - stops en regent het kritiek...

ja het is ongelooflijk é. Ik ben benieuwd wat de reacties zullen zijn, als rebull in canada, na een inhaalloze saaie dominante race met 1 pitstop, wint.
Let wel, ik zeg niet dat dat gebeurd é, maar stel je voor...

Jehoentelaar

Ja dan ontploft het hele zooitje sowieso. Behalve bij Bernie.

gloudiesaurus

Precies er zullen wel wat reacties komen  :)

En toch wil Pirelli het contract verlengen...  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Citaat van: gloudiesaurus op 15 mei 2013 - 16:48:06
Hembrey heeft wel een punt als hij zegt dat Vettel in 2011 met 4 - stops won, en dat was geen probleem.  Nu wint Alonso met 4 - stops en regent het kritiek...

Ja ik snap het ook niet, Red Bull kreeg in Spanje al hardere banden dan de bedoeling was en het is nog niet goed. Bende crybabies, aanvaard gewoon dat je niet de snelste auto hebt op dit moment...

0634


Sabai

Citaat van: Franky R. op 15 mei 2013 - 16:03:51
http://www.gppits.net/nieuws/pirelli_moet_red_bull_laten_winnen/
Aldus een cynische Paul Hembrey.


Beetje vreemd in onderstaand artikel beweerd Paul Hembrey totaal iets anders.Vind het ook een beetje vreemd dat almaar over redbull word gesproken en hoeveel voordeel zei wel niet ervan hebben. Wat mij betreft heeft iedereen er voordeel van want hopelijk kan er in Canada weer eindelijk geraced worden.

citaat''
Pirelli heeft de beschuldigingen, dat ze onder druk van Red Bull Racing grote veranderingen aanbrengen aan de 2013-band, vanaf Canada, van de hand gewezen. Naar aanleiding van de controverse in de nasleep van de Spaanse Grand Prix, kondigde de Italiaanse fabrikant op dinsdag aan, dat het grote veranderingen in de tijd tot de race in Montreal, volgende maand, invoert, inbegrepen een terugkeer naar de basisstructuur van de 2012 F1-band. Echter, alvorens te beslissen om de wijzigingen aan te brengen, had Pirelli Paul Hembery gewaarschuwd dat een reactie als deze het wereldkampioenschap aan Red Bull overhandigd. Echter, hij staat erop: "Ik weet dat er zorgen zijn dat de verandering sommige teams helpt en anderen bestraft. Maar we zijn ervan overtuigd dat dit niet het geval is.

"Deze verandering heeft niets te maken met de kritiek van Red Bull, zeker gezien sommige anderen in de media zelfs aanzienlijk harder waar in hun oordeel waren," werd de Brit geciteerd door Speed Week. Hij erkent echter, dat teams als Ferrari en Lotus bij lange na niet zo hard klaagden, omdat ze in staat waren de originele banden te beheren. "Ze ontwikkelden zich meer in de mechanische richting dan de aerodynamische ," zei hij, "maar we geloven niet, dat door het maken van deze verandering ze benadeelt worden", werd hij geciteerd door het Finse MTV3.

"Wij hopen dit zeker niet, maar er is altijd een risico. We gaan nog steeds tamelijk agressief om qua het kiezen van de banden samenstelling. Red Bull kwam nooit officieel naar ons toe om verandering te eisen, wat mensen goed in hun oren moeten knoppen. Het is lang niet zeker dat het hun gaat helpen, dus menscitaat,,en moeten niet zo snel deze conclusie trekken", voegde de van zich geen kwaad bewuste Pirelli-baas toe.citaat''



Bedenk me net waarom niet gewoon drie verplichte stops per race en twee stinds op hard en twee op zacht .

Sabai