Junior test Abu Dhabi

Gestart door gloudiesaurus, 09 november 2010 - 20:39:27

« vorige - volgende »

JimmySPA

Citaat van: frankypankyv8 op 10 november 2010 - 22:13:27
Als je ziet wat voor een 'talentloze' patsers op Zandvoort rondrijden...alleen maar omdat ze de 'money' ervoor hebben... :(

Pfff alleen maar, kijk het paddock bij DutchGT4 en DSC. Parkeerterrein staat dan vol met Porsche's, Merc's en Bentley's

Ik heb vorige week nog gekart... In 1 dag in elkaar geschroefd... Carb was alleen vies dus hij reed als een krant. Met slicks op een natte weg is wel ff opletten :P Aja, vandaag nog heel ff in een Porsche RS gereden. Dat is toch het beter werk :P

Ik denk dat ik meer een kandidaat voor Top Gear ben. Ik hou teveel van laat aanremmen en dwars de bocht uit :P Mss dat mn 2wieler carriere beter wordt. Op de scootert ging t altijd goed.  ;)

Nee ik pas voor een Abu Dhabi test. Hoewel het me wel mega leuk lijkt.
Its all about the money...

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

KVDracer

Back On topic:

Ik vraag me af hoeveel zo een junior test uithaalt. Ik denk niet dat teambazen daar gaan zeggen van die rijder moet ik hebben. Als het al zo is, zullen ze dit al wel eerder in de gaten gehadd hebben. En meestal in die tests krijgen ze ook niet de volledige mogelijkheid om zich te bewijzen. Dikwijsl volle benzinetanke, oude banden, ....

gloudiesaurus

Het gaat veel om het geld... dat zie je nu ook bij bijv. Force India. De kleinere teams willen wel wat aan de test overhouden denk ik..

Al rijden er ook wat talentvolle jongens rond, ik noem een Jules Bianchi? Of Esteban Gutièrrez bij Sauber?

Ben verder wel benieuwd hoe Perez en Maldonado get gaan doen, toch jongens die volgend jaar GP's gaan rijden.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

rafael25

Zal de jonge bestuurders draaien op Bridgestone of Pirelli banden???

Enzo

Citaat van: rafael25 op 11 november 2010 - 21:03:47
Zal de jonge bestuurders draaien op Bridgestone of Pirelli banden???

Ze gaan volgens mij de Pirelli's draaien... ;)

gloudiesaurus

Jep de eerste keer op Pirelli. Maar Pirelli heeft al laten weten dat de banden nog geen veranderen dus of je qua banden veel aan deze test hebt? Volgens McLaren niet...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

En Lotus heeft nog twee betalende coureurs gevonden die dit seizoen niet eens het seizoen in GP2 afmaakten... de Bulgaar Vladimir Arabadzhiev en Venezolaan Rodolfo González
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Tja, zonde voor de échte talenten...

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 12 november 2010 - 23:25:22
En Lotus heeft nog twee betalende coureurs gevonden die dit seizoen niet eens het seizoen in GP2 afmaakten... de Bulgaar Vladimir Arabadzhiev en Venezolaan Rodolfo González

He, watte...? Hoe komen ze dan aan geld voor die F1-test? Die gasten scoorden i.i.g. niet eens 1 punt in de GP2!!!

Dit zie je ook in het voetbal. Geld bepaald de gang van zaken, i.p.v. talent, kunde of gewoon doorzettingsvermogen. Triest, hoor!

KVDracer

Hebt u nog een sok vol euro's op zolder liggen of beschikt u over een goedgevulde bankrekening, dan is dit uw kans om een F1-wagen te testen.
Hispania Racing vraagt volgens het Finse Tarun Sanomat namelijk 200.000 euro voor een eendaagse rookietest, aankomende week op het Yas Marina Circuit in Abu Dhabi.
De andere dag wordt ingevuld door Pastor Maldonado, de nieuwe GP2-kampioen. Hij kan door de steun van staatsbedrijf PDVSA beschikken over een flinke zak geld en lijkt kandidaat om zich voor 2011 bij de Spanjaarden in te kopen

Bron: racexpress

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=28774

gloudiesaurus

200.000 euro... als ik nou ergens een zak geld had liggen ;)

Nee maar serieus dit is niets nieuws, de kleinere teams in de Formule 1 hebben altijd al geld gevraagd voor tests. De laatste jaren waren de pay rijders alleen verdwenen toen alle fabrikanten de teams opkochten. Nu zijn er weer privé-teams en zie je ook de privé-coureurs weer. Ach het heeft zijn voor en nadelen, ik bedoel de fabrikanten kozen ook voor coureurs uit bijv. uit Brazilie omdat ze daar nog een markt te veroveren hadden...

Ik zie het toch liever zo :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

En Virgin bevestigt Luiz Razia, Jerome d'Ambrosio en Rio Haryanto
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

T.Nuvolari

#42
d'Ambrosio was toch mooi 10de vandaag en snelste man van de nieuwe teams, zelfs sneller dan Bianchi in een Ferrari.

1.  Daniel Ricciardo Red Bull 01:39.616 83
2.  Oliver Turvey McLaren 01:40.725 85
3.  Antonio Felix da Costa Force India F1 01:41.381 77
4.  Esteban Gutierrez Sauber 01:41.432 88
5.  Dean Stoneman Williams 01:41.522 70
6.  Mikhail Aleshin Renault 01:42.073 58
7.  Jean-Eric Vergne Scuderia Toro Rosso 01:42.489 93
8.  Paul di Resta Force India F1 01:42.736 28
9.  Sam Bird Mercedes Grand Prix 01:42.985 67
10.  Jerome d` Ambrosio Virgin Racing 01:43.518 45
11.  Pastor Maldonado HRT F1 Team 01:43.750 108
12.  Jules Bianchi Ferrari 01:43.894 58
13.  Rodolfo Gonzalez Lotus F1 01:44.924 83
14.  Rio Haryanto Virgin Racing 01:49.439 21

Gerard

Ik las vanochtend dat Maldonado bijna 1,5 seconden sneller was dan Senna in de Qualy vorig weekend


Ik neem toch aan dat dit komt door nieuwe , (andere) banden en een legere tank ??  ???(nee,geen legertank, het is wel een HRT,maar geen Leopard) ;)

Anders is het wel erg triest gesteld met Senna..

T.Nuvolari

Is het dan niet nog triester gesteld met Klien? Die was namelijk nog trager in de qualy's. Ricciardo, die 1 jaar niet met een F1 heeft gereden, zat maar 2 tienden van de tijd van Vettel. Da Costa, Gutierrez waren ook niet echt trager te noemen en d'Ambrosio was sneller dan beide Virgin's.
Feit is dat zij een bijna leeg circuit ter beschikking hebben en zoveel ronden kunnen draaien als ze willen/kunnen. Volgens mij zeggen deze tijden niet echt iets.