Motorsport Wereldwijd

Gestart door Franky R., 07 november 2010 - 13:26:07

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: Franky R. op 22 oktober 2011 - 20:36:59
Citaat van: Kootje op 22 oktober 2011 - 09:07:32


Haal je nu niet 2 klasses door elkaar ??
Volgens mij was dat A1GP, niet Superleague Formula.
Die werken met voetbalclubs als AC MILAN, PSV en ANDERLECHT samen.


Hm?


Nee hoor...de SF werkte idd. eerst samen met voetbalclubs, later werd het opzet veranderd a la A1GP, die toen al ter ziele was... ;)

Oke, dat wist ik niet.
Dacht al .... :-\

SDG

#46
De twee V8 Supercars-manches van de Armor All Gold Coast 600 in het Australische Surfer's Paradise zijn uiteindelijk gewonnen door respectievelijk Jamie Whincup/Sébastien Bourdais en Mark Winterbottom/Richard Lyons. De Franse ex-Toro Rosso-coureur en zijn snelle teamgenoot wonnen op zaterdag voor het duo Will Davison/Mika Salo, terwijl ze op zondag als tweede finishten. Bourdais kroonde zich daarmee tot de beste gelegenheidsrijder van het weekend, wat hem de speciaal daarvoor in het leven geroepen Dan Wheldon Trophy opleverde, als eerbetoon aan de een week daarvoor verongelukte piloot. Het was een zichtbaar geëmotioneerde Bourdais die de trofee in ontvangst nam. Huidig F1-coureur Vitantonio Liuzzi reed samen met zijn teamgenoot Tony D'Alberto een degelijke maar wat onopvallende race in de buik van het peloton. Het duo viel uit op zaterdag, op zondag finishten ze als negentiende.


Franky R.

Leuk voor Bourdais. Maar wel raar dat hij buiten de F1 het redelijk tot zeer goed doet...Is de F1 dan zo'n aparte raceklasse?

gloudiesaurus

Iig. anders dan zware indy cars en toerwagens  ;)
In de F1 is het allemaal wat fijner en moet je net wat netter je lijnen rijden....
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

In elke raceklasse moet je nette lijnen rijden om te winnen, daarin zit geen verschil. Het enige dat ik me kan voorstellen is dat alles in F1 sneller gaat dan in andere klassen. Je hebt dus minder tijd om te corrigeren, anticiperen etc.

Bij mij op de spelcomputer werkt het iig wel zo en ben ik slechter in F1 dan in bijvoorbeeld toerwagens!  ;)

Edit: of je bedoelt dat je in andere klassen meer kan gooien en smijten.

Franky R.

Citaat van: Matthijs op 31 oktober 2011 - 11:29:32
In elke raceklasse moet je nette lijnen rijden om te winnen, daarin zit geen verschil. Het enige dat ik me kan voorstellen is dat alles in F1 sneller gaat dan in andere klassen. Je hebt dus minder tijd om te corrigeren, anticiperen etc.

Bij mij op de spelcomputer werkt het iig wel zo en ben ik slechter in F1 dan in bijvoorbeeld toerwagens!  ;)

Edit: of je bedoelt dat je in andere klassen meer kan gooien en smijten.


Dat klopt...Zelfs of zeker in de NASCAR dien je netjes te rijden, anders wacht er een stevige muur op je!


In andere raceklasses moet je idd. soms smijten met een auto, maar in de F1 maakt het heel wat uit in wat voor een auto je rijdt.


Ik denk dat in de F1 de auto veel belangrijker is dan in de Indycar/NASCAR.

SDG

Citaat van: Franky R. op 31 oktober 2011 - 18:23:58
Dat klopt...Zelfs of zeker in de NASCAR dien je netjes te rijden, anders wacht er een stevige muur op je!


In andere raceklasses moet je idd. soms smijten met een auto, maar in de F1 maakt het heel wat uit in wat voor een auto je rijdt.


Ik denk dat in de F1 de auto veel belangrijker is dan in de Indycar/NASCAR.

Voor de Indycar gaat dat uiteraard zeker op, aangezien iedereen daar met identiek hetzelfde materiaal rijdt: Dallara-chassis, Honda-motor, Firestone-banden, Sunoco-brandstof... Daar is het echt de rijder die het verschil maakt; eigenlijk mag het dus geen verrassing heten dat de kampioen er al een paar jaar na elkaar Dario Franchitti heet.

Franky R.

Citaat van: SDG op 31 oktober 2011 - 21:28:52
Voor de Indycar gaat dat uiteraard zeker op, aangezien iedereen daar met identiek hetzelfde materiaal rijdt: Dallara-chassis, Honda-motor, Firestone-banden, Sunoco-brandstof... Daar is het echt de rijder die het verschil maakt; eigenlijk mag het dus geen verrassing heten dat de kampioen er al een paar jaar na elkaar Dario Franchitti heet.


Ergens heeft dat ook z'n charme...Ik heb te vaak gezien, hoe een redelijk tot toptalent in de Formule 1 door politiek gekronkel en technisch malheur kapot werd gemaakt...

SDG


SDG

#54
Citaat van: Franky R. op 26 oktober 2011 - 00:36:07
Leuk voor Bourdais. Maar wel raar dat hij buiten de F1 het redelijk tot zeer goed doet...Is de F1 dan zo'n aparte raceklasse?

Het palmares van Bourdais vertelt natuurlijk ook maar een deel van het verhaal. In de jaren dat hij de overwinningen en titels in de Champ Cars aan elkaar reeg bijvoorbeeld, was het vet daar al wat van de soep en liep de serie al een beetje op zijn laatste benen; de IRL had toen kwalitatief al de bovenhand.

SDG

Jamie Whincup heeft vandaag nog de titel gepakt in de Australische V8 Supercars, waarmee de laatste trofee van 2011 uitgereikt is. Daarmee zit het autosportjaar er ook weer eens op.

Doefie

En de Race of Champions, gewonnen door Sébastien Ogier.

SDG

http://www.v8supercars.com.au/championship/newsarticle/jason-richards-1976-2011/tabid/70/newsid/12064/default.aspx

:(

Droevig nieuws: voormalig V8Supercars-rijder Jason Richards is een paar dagen geleden overleden aan kanker. Hij werd 35 jaar oud.

Franky R.

Citaat van: SDG op 19 december 2011 - 06:15:56
http://www.v8supercars.com.au/championship/newsarticle/jason-richards-1976-2011/tabid/70/newsid/12064/default.aspx

:(

Droevig nieuws: voormalig V8Supercars-rijder Jason Richards is een paar dagen geleden overleden aan kanker. Hij werd 35 jaar oud.


Een rotziekte is dat toch...35 jaar! En hij laat een vrouw en twee kinderen achter. Zo zie je maar dat het kostbaarste wat je in je leven kan hebben, je gezondheid is.


(BTW, ik dacht dat ik Hakinnen zag op die foto van je link...wat een gelijkenis!)

SDG

Citaat van: Franky R. op 21 december 2011 - 19:09:08
Een rotziekte is dat toch...35 jaar! En hij laat een vrouw en twee kinderen achter. Zo zie je maar dat het kostbaarste wat je in je leven kan hebben, je gezondheid is.


(BTW, ik dacht dat ik Hakinnen zag op die foto van je link...wat een gelijkenis!)

Nu je het zegt ja... hij lijkt er inderdaad wel serieus op. Nu ja, er rijdt in dat kampioenschap per slot van rekening ook al een Coulthard (geen familie van) rond...